A 2021-es idényben az F1 versenyigazgatóját, Michael Masit számos támadás érte. Munkája versenyről-versenyre rengeteg kritikát kapott, a szezonzárón a világbajnoki cím sorsa is gyakorlatilag az ő „ellentmondásos” döntésének következtében született meg. Masit menesztették a versenyigazgatói posztról, 2022-től két állandó versenyigazgatója lesz az F1-nek. Niels Wittich, a német túraautóbajnokság (DTM) és Eduardo Freitas, a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) korábbi versenyigazgatója versenyhétvégenként váltja majd egymást. Munkájukat tanácsadóként Herbei Blash segíti majd, aki korábban Charlie Whiting mellett is hasonló szerepkörben tevékenykedett.
A szombati napon az FIA hétoldalas jelentést tett közzé a tavalyi szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon történt incidensekről. A Nemzetközi Automobil Szövetség elismerte, hogy emberi mulasztás történt, tehát Michael Masi hibát követett el azzal, hogy hezitált, és nem engedte a lekörözötteknek a körük visszavétét, ezzel jelentősen befolyásolva a világbajnokság végkimenetelét.
Jövő héten a Szaúdi Nagydíjjal jelentkezünk, tartsanak velünk akkor is!
Bravúrós teljesítményt nyújtott ma Charles Leclerc, ezzel a futamgyőzelmet is bezsebelhette. A második Carlos Sainz lett, a lepattanót pedig Lewis Hamilton szedte fel a harmadik hellyel.
Mindkét Red Bull nullázik Bahreinben, vélhetően Pérez is technikai problémák miatt hibázott.
Sergio Pérez is megbízhatósági problémákra panaszkodik. Folyamatosan teljesítmény veszít a mexikói.
Sainz megelőzte Verstappent. A holland akkumulátor problémákra panaszkodott,, megállt alatta a Red Bull. Ismét egy megbízhatósági probléma a mezőnyben.
Leclerc meglógott az élen, Verstappen bealudt az újraindításnál. Sainz a hollandot vadászná le. Alonso is elkezdett csatázni a középmezőnyben, feljött a 11. helyre.
Hét kör maradt a futamból. Gyakorlatilag a távolságok lenullázódtak.
Az Alpha Tauri megadta magát, megbízhatósági problémák már az első futamon. A Safety Car a pályára hajtott. A pilóták többsége a bokszba hajt lágy keverékű abroncsokért.
Az élen többen a bónuszpontra pályáznak.
A Red Bull szeretné megszerezni Verstappennel a leggyorsabb körért járó egy pontot, így lágy keverékekre váltottak.
A szezonok elején mindig nagyon sok kérdésre szeretnénk választ kapni, legfőképp arra, hogy milyenek lesznek az adott szezonban az erőviszonyok. Az idei év azért még különlegesebb ebből a szempontból, mert ilyen jellegű szabálymódosítás már nagyon rég nem volt, ami ekkora változtatásra kényszeríti a csapatokat. Ahogy mondani szokták, egy autó akkor tud jól működni, ha azon az alkatrészek jó összhangban vannak. Mivel az év elején még sokan taktikáznak a többi csapat „altatásával”, nehéz következtetéseket levonni az év eleji tesztek alapján. Más esetekben a csapatok még nincsenek teljesen tisztában azzal, hogy az egyes beállítások milyen hatással vannak az autó viselkedésére és a köridőre. Szintén lehetnek olyan alkatrészek az autón, amiket nem sikerült ideális állapotban befejezni a fejlesztési időszakban, és lehet, hogy pont ezek a finomhangolások kellenek a jó összhanghoz. Ezek a fejlesztések általában az ötödik-hatodik verseny környékére szoktak megérkezni, és ez az időszak, amikor már tényleg biztonsággal meg lehet mondani az erőviszonyokat a csapatok között. Persze mindig jöhetnek év közben fejlesztések, amik nagy löketet adnak egy csapatnak...
A Ferrari pilótája növelni tudta a tempót az élen, már két másodperccel vezet Max Verstappen előtt. Leclerc, Verstappen, Sainz, Pérez, Hamilton az első öt sorrendje.
A vörös gárda reagált a Red Bullra. Kihozta az élen autózó Charles Leclerc-t a bokszba, a monacóinak sikerült visszajönni az élre.
A holland címvédő ismét közepes keverékű abroncsokat kapott a bokszban, a Red Bull hamarabb kihozta őt a Ferrarinál.
A hétszeres világbajnok ismét idő előtt a bokszba hajtott, elfogytak a gumik a brit alatt. Hamilton versenymérnöke gumikímélésre intette a világbajnokot.
Az Alfa Romeo versenytempója nem túl kecsegtető, Bottas egy körön brillírozott az időmérőn. A finn a rajtnál azonban visszaesett, és jelenleg a 11. helyen autózik.
Nem csak az autók, a gumik is megújultak 2022-re. A 13 colos gumiabroncsokat 18 colos gumik váltották fel. Az új geometriájú gumikkal új fajta vezetési stílus kialakítására lesz szüksége a pilótáknak. A Pirelli új konstrukcióival nem lehet olyan mélyen a kanyar csúcsig fékezni, mint a korábbi, magas oldalfalú gumikkal. Amennyiben a régi stílusban vezetnek a pilóták, úgy sokkal több kerék blokkolást láthatunk majd.
A célegyenes végén ismét Verstappen próbálkozott, de elfékezte a kanyart. A DRS-zónákat kihasználva Leclerc és Verstappen óriási csatát vív az élen.
Verstappen a célegyenes végén megelőzte a Ferrari monacói pilótáját, de Leclercnek volt válasza rá, jobban gyorsított ki és visszaelőzte a címvédőt.
A címvédő gyorsan ledolgozta három másodperces hátrányát Leclercel szemben.
Max Verstappen ismét lágy keverékű abroncsokat kapott a bokszkiállásán. Leclerc is teljesítette a kiállást, ő is lágyakon versenyez tovább.
Lewis Hamilton megkezdte a kerékcserék sorát, a brit kemény keverékekre váltott.
Lewis Hamilton gumijai vélhetően elkezdtek elfogyni, Sergio Pérez könnyedén vette át a negyedik helyet tőle. A Mercedes egyik gyenge pontja idén vélhetően a gumikezelés lesz.
A Ferrari tempója bizakodásra ad okot. Az élen Charles Leclerc már két másodperces előnyt dolgozott ki a címvédő Max Verstappennel szemben.
Lewis Hamilton a rajtnál feljött a negyedik pozícióba, de folyamatosan megfigyelhető nála az autó pattogása, az úgynevezett „delfinezés” jelenség.
Barcelonában, illetve a bahreini háromnapos felkészülésen a megbízhatósági problémák mellett felütötte a fejét egy, utoljára a 80-as évek elején látott jelenség, a magyarul „delfinezésnek” nevezett folyamat.
Az autó orrának eszeveszett pattogása (ami hasonlít a vízben ugráló delfin mozgásához) a padlólemez alatt keletkező, roppant erős szívóhatás miatt alakul ki. Amikor a padlólemez a talajjal érintkezik, az elvágja a levegő útját, ezáltal pedig rövid időre megszűnik a szívóhatás, a levegőnek más helyen kell távoznia, ami alapvetően borítja fel az autó aerodinamikai egyensúlyát. A folyamat részeként az összenyomódott rugók azonnal elengednek, és az autó megemelkedik. Ebben a pillanatban viszont újra normalizálódik a padlólemez alatti levegő áramlása, így megint létrejön a szívóhatás, ezzel pedig kezdődik újra az egész folyamat.
Ez a kellemetlen jelenség nagyjából 250 km/óra felett kezd előjönni a 2022-es autókon, egyes csapatoknál jobban, másoknál kevésbé. A teszteken például a Red Bull és a McLaren alig szenvedett tőle, míg a Mercedes és az AlphaTauri nagyon érzékeny volt a pattogásra.
A Ferrarik jól kapták el a rajtot. Az első három sorrendje változatlan maradt. Bottas az Alfa Romeóval a rajt nagy vesztese, a hatodik helyről a 14. helyre esett vissza.
Végre kiderül, hogy a 2022-es új konstrukciók a gyakorlatban hogy teljesítenek. A megbízhatóság és a gumikezelés kulcsfontosságú tényezők.
Kevin Magnussen ismét lehetőséget kapott, miután a Haas az orosz pilótáját, Nyikita Mazepint menesztette, ennek nem titkolt oka az orosz–ukrán háborús konfliktus volt. A csapat az orosz főszponzorral, az Uralkalival is szerződést bontott.
Sokaknak meglepő lehet, hogy Nico Hülkenberg az Aston Martin színeiben versenyezhet. Ez azonban csak ideiglenes megoldás, amíg Sebastian Vettel ki nem gyógyul a koronavírusból.
Alex Albon a régi-új visszatérőnk, a Williamsnél kapott lehetőséget a korábban a Red Bullt és az Alpha Taurit is megjárt versenyző.
Csou Kuan-jü, az F1 történelmének első kínai versenyzője idén az Alfa Romeónál debütálhat, és mutathatja meg tehetségét.
A 2021-es idényben az F1 versenyigazgatóját, Michael Masit számos támadás érte. Munkája versenyről-versenyre rengeteg kritikát kapott, a szezonzárón a világbajnoki cím sorsa is gyakorlatilag az ő „ellentmondásos” döntésének következtében született meg. Masit menesztették a versenyigazgatói posztról, 2022-től két állandó versenyigazgatója lesz az F1-nek. Niels Wittich, a német túraautóbajnokság (DTM) és Eduardo Freitas, a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) korábbi versenyigazgatója versenyhétvégenként váltja majd egymást. Munkájukat tanácsadóként Herbei Blash segíti majd, aki korábban Charlie Whiting mellett is hasonló szerepkörben tevékenykedett.
A szombati napon az FIA hétoldalas jelentést tett közzé a tavalyi szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon történt incidensekről. A Nemzetközi Automobil Szövetség elismerte, hogy emberi mulasztás történt, tehát Michael Masi hibát követett el azzal, hogy hezitált, és nem engedte a lekörözötteknek a körük visszavétét, ezzel jelentősen befolyásolva a világbajnokság végkimenetelét.