A 2021-es idényben az F1 versenyigazgatóját, Michael Masit számos támadás érte. Munkája versenyről-versenyre rengeteg kritikát kapott, a szezonzárón a világbajnoki cím sorsa is gyakorlatilag az ő „ellentmondásos” döntésének következtében született meg. Masit menesztették a versenyigazgatói posztról, 2022-től két állandó versenyigazgatója lesz az F1-nek. Niels Wittich, a német túraautóbajnokság (DTM) és Eduardo Freitas, a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) korábbi versenyigazgatója versenyhétvégenként váltja majd egymást. Munkájukat tanácsadóként Herbei Blash segíti majd, aki korábban Charlie Whiting mellett is hasonló szerepkörben tevékenykedett.
A szombati napon az FIA hétoldalas jelentést tett közzé a tavalyi szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon történt incidensekről. A Nemzetközi Automobil Szövetség elismerte, hogy emberi mulasztás történt, tehát Michael Masi hibát követett el azzal, hogy hezitált, és nem engedte a lekörözötteknek a körük visszavétét, ezzel jelentősen befolyásolva a világbajnokság végkimenetelét.
Számos változás történt az Nemzetközi Automobil Szövetség berkein belül is. 12 év után leköszönt az FIA éléről Jean Todt, három ciklus után a szabályok értelmében a francia elnököt már nem választhatták újra. Jean Todt helyét Mohammed ben Sulayem vette át, ezzel az Egyesült Arab Emírségekből származó sportvezető lett az FIA első Európán kívülről érkező elnöke.
A Pirelli, az F1 hivatalos gumiszállítója a szezonnyitóra a C1-C2-C3-as keverékeket bocsájtotta a csapatok rendelkezésére, a versenyre pedig egyértelműen a két kiállást, és a lágy-közepes-lágy gumistratégiát tartja a legideálisabbnak.
Nem túlzás azt mondani, hogy a 2022-es nagy szabályváltozások az eddigi erősorrend jelentős átrendeződését eredményezték. Már a téli tesztek során kirajzolódott, hogy a Mercedes jelentős hátrányba kerülhet, és a két vezető erő a Red Bull és a Ferrari lehet az idei szezonban.
Az idei évben különleges a korábbi évekhez képest, hogy ugyanazon a pályán lesz az első verseny, mint ahol a teszteket végezhették a csapatok. Ez azért különleges mert eddig az új autókra mindig egy új beállítást kellett megkeresni az első versenyre a három edzés alatt, most pedig ennek sokszorosát tudták a csapatok készülni, ami több felkészülési időt jelent. Azok a csapatok, akik az új autóval nehezebben találják meg az ideális beállításokat, ez némi könnyebséget jelenthet, hogy nem kell egy új pályán további autó tulajdonságokat megérteni. Az ilyen jellegű nehézségek azonban a második versenyen újra kidomborulhatnak.
15 év után ismét egy Ferrari indulhat az élről a szezonnyitón. Charles Leclerc bravúros körrel szerezte meg a pole pozíciót a bahreini időmérőn, egy tizeddel utasította maga mögé a címvédő Max Verstappent. A harmadik helyről Carlos Sainz vághat neki a szahíri száguldásnak. A Mercedes, ami a teljesítményüket illeti, valóban nem altatott, ugyanis Lewis Hamilton csak az ötödik lett, míg újdonsült csapattársa, George Russell a kilencedik helyről várhatja a piros lámpák kialvását.
Hamarosan kezdetét veszi az idei Formula–1-es szezon első futama, a Bahreini Nagydíj. Tartsanak velünk!