
A csapatok nagy többsége sok fejlesztéssel érkezett a belga nagydíjra, azonban Hollandiába csak négyen hoztak apró újításokat. Az Alpine az első és hátsó szárnyán is módosított annak reményében, hogy valamivel több leszorítóerőt és alacsonyabb légellenállást tud elérni. Ugyanilyen céllal változtatott az AlphaTauri a hátsó szárny fősík és véglap közötti részletén. A Williams az első szárnyvéglap csatlakozásán, az Alfa Romeo a hátsó fékhűtő csatornákon fejlesztett a stabilabb áramlások érdekében.
Ez volt a Holland Nagydíj, de az F1 nem lassít, egy hét múlva megyünk a sebesség templomába, Monzába, az Olasz Nagydíj helyszínére. Akkor is tartsanak velünk!
A 2021-es futam után idén is őt intette le elsőnek a kockás zászló. Russell remek egyéni döntésének hála a második, Leclerc a sírból legalább a dobogót hozni tudta a Ferrarival.
A bokszutcai incidensért, ráadásul a spanyol túlmelegedéssel és a gumik kopásával is küzd, így az is lehet, hogy Alonso és Norris is elé kerül a leintés után, sőt még a 10. hely is necces neki...
A Ferrari nagyon eszi a gumikat, így a közepeseken futó Hamiltonnak még lehet egy piciny esélye a dobogóra, ha nem tartanak ki a lágyak Leclerc alatt.
Ő is otthagyta Hamiltont, akinek elúszott a futam ezzel a biztonsági autós szakasszal. Verstappen közel három másodperccel vezeti hazai futamát.
Kemény csata volt, de a fiatalabb brit átvette a második helyet. Hamilton ki van kelve magából, hallatszik a rádión. Vagy a taktikára, vagy magára mérges a hétszeres bajnok. Russell kiválóan döntött, amikor kérte a csapatot, hogy lágyra váltsanak.
Ezzel a spanyol az ötödik helyen halad, míg Leclerc a negyedik, aki lágyakkal próbál visszatérni a dobogóra. Verstappen már bőven vezet.
Verstappen át is vette a vezetést, esélye sem volt Hamiltonnak.
Közben a bokszban Sainz majdnem ütközött Alonsóval. Ez a biztonsági autó rendesen felkavarta a versenyt. Hamilton hátvéd nélkül maradt a közepeseken a lágyakkal rohamozó Verstappen ellen.
Lágyakra váltott a holland, Hamilton és Russell az élen, de a lágyakkal Verstappen támadhat majd, ideiglenesen feladta a Red Bull az első helyet.
Pedig még nem intették le a futamot, na jó, ez rossz tréfa a finnel szemben, aki sokadik technikai hibáját szenvedte el ebben az idényben. Jön a biztonsági autó!
22 körrel a verseny vége előtt vége a VSC-fázisnak. Hamilton hátránya 12,6 másodperc Verstappenhez képest.
Ugyanis a két Mercedes is járt a bokszban, és ők a közepeseket kapták, míg Verstappen a keményet. Hamilton örült a rádión a jó cserének.
Cunoda elég rossz helyre parkolta le az autót. Verstappennek ez egy kényelmes kerékcserét biztosít. Ezzel bukta a potenciális győzelmet a Mercedes.
Az övét is vissza kellett kapcsolnia a csapatnak a bokszban. A következő körben félre is állt a japán, láthatóan probléma volt a kocsival.
Azt mondta a japán, hogy nincs rögzítve a kerék, ám a csapat szerint minden rendben van, induljon tovább. Valamelyikük, a csapat vagy a versenyző téved. Leclerc is bejött a bokszba kemény keverékekért.
Közben a Ferrari szerint a C tervük sem fog működni, mert azzal is csak 4. helyen zárnak majd. Egy jó A terv kellene, és akkor nincs szükség a többire...
Nincsenek meccsben, így lehet leírni a helyzetüket. A gumikopás miatt a Red Bull és a Mercedes is lelépi az olaszokat, hiába van Leclerc jelenleg a második helyen. Sainz a bokszutcai hiba miatt nincs játékban a dobogóért.
Vettel a kiállása után a lehető legrosszabb helyen tartotta fel a friss előzés után Hamiltont, Pérez majdnem élt a lehetőséggel, de végül Hamilton a mexikói előtt tudott maradni, viszont sok időt bukott ezzel, ami Verstappennek jót tett.
Óriási csata kettejük között, majdnem összeütköztek Pérez elfékezése után. Hamilton észnél volt, és elvette a gázról a lábát.
Ő is megkapta a fehér jelölésű Pirelliket. Izgalmas a Mercedes taktikája. Lássuk, hogy mire mennek vele!
Tiszta kiállás volt, 42 kört kellene menni a kemény gumikon. Nem lehetetlen, ismerve a klasszis versenyző gumikezelését. Verstappen újra az élen, de ez még nem lefutott.
Mire leírtuk a címet, már meg is előzte a britet a címvédő. Hamilton három másodpercre van a holland előtt.
Az komoly tett lenne, ha egyetlen cserével, a közepesről a keményekre váltva megcsinálná a futamot a csapat.
Minél jobban eltolják az első kiállást, annál frissebb gumikon támadhat majd Hamilton és Russell. A tempó már megvan az autóban.
Verstappennél sem, de így is bőven Leclerc elé jött vissza. A két Mercedes átmenetileg az élen.
Na, tudnak ők, ha akarnak, hibátlan csere. Leclerc a 4. helyről folytatja a versenyt. Verstappen még maradt a pályán, jobban kezeli a gumit a címvédő.
Ezt valószínűleg már nem tudja a pályán visszahozni Sainz. Ez már a kínos kategóriában van, amit az olaszok művelnek... és jön Leclerc is...
Itt a szokásos Ferrari-hiba, pocsék kerékcsere Sainznál, 10 másodpercet dobott el a spanyol. Nem volt kint a bal hátsó kerék. Ez már tényleg felfoghatatlan! Pérez áthajtott az elgurult kerékpisztolyon. Ebből nagyobb gond is lehetett volna.