Index Vakbarát Hírportál

Verstappen ütközött Hamiltonnal, Leclerc is megelőzte Mogyoródon

Piastri történelmi sikere a Hungaroringen, Verstappen dobogót adott Hamiltonnak

Vége
GettyImages-2162887001
2024.07.21. 15:27
új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • És Verstappen mégis megy tovább. Norris Hamilton elé ért vissza.

  • A brit indítja az élmezőnyből a dominót. A hetedik helyre jött vissza.

  • A 16. helyre jött vissza a lágyakon rajtoló kanadai.

  • Piastri előnye már 3,7 mp, Norrisé 2,9 Verstappennel szemben, Hamilton viszont alig 1 másodperc felett követi a hollandot.

  • A Q1-ben szerencsétlenül jártak a 10. helyért csatáznak, egyelőre a brit előrébb, de nyitott DRS-sel támadhat a Red Bull mexikóija.

  • Ahhoz képest, hogy a többiek már a 7. körben kijöttek, ez nem kis teljesítmény.

  • Legalábbis főfutamon, derül ki Ujvári Máté statisztikájából.

  • Piastri 2,7 mp-cel vezet, Verstappen hátránya viszont már 1,8 Norrishoz képest. Hamilton 1,2-re tőle, Leclerc ugyancsak a brittől.

  • A 17. helyről rajtolva, igaz, sokan mentek már ki előle.

  • A lágyak mellett a közepes is lekerült. Csou Kuan-jü is kijött közben, már hét kerékcserén vagyunk túl.

  • A két McLaren közötti 2,5 mp-et leszámítva az első öt nagyon egyben. Rendkívül forró a talaj, kopnak a gumik rendesen.

  • Albon, Magnussen és Ocon is rögvest váltott kemény keverékre.

  • Piastri előnye 2,5 mp Norrisszal szemben, 1,1-re jön Verstappen, 1,5-re Hamilton.

  • A visszajátszások alapján mindenki ment a saját helyén, amerre volt opciója, de így nincs büntetés Verstappennél jogosulatlan előny miatt.

  • Ezzel együtt négy tizedre van Verstappen, nagy csata lesz még itt.

  • Piastri, Norris, Verstappen, Hamilton, Leclerc, Sainz, Alonso, Stroll, Albon és Magnussen a pontszerzők sorrendje.

  • Szólt a csapat, hogy engedje el Norrist, így megint a két McLaren az első két helyen. De támad a vb-címvédő.

  • A hollandot panaszolják be, hogy a pályán kívül előzött, és valóban. Értelmezése szerint leszorították, és ebben is van valami. Két kör után 1,5 másodperc Piastri előnye, Sainz pedig megelőzi Alonsót, így már ő a hatodik.

  • Az első körben Norris Hamiltont visszaelőzte, így Piastri, Verstappen, Norris, Hamilton, Leclerc, Alonso, Sainz, Stroll, Albon és Magnussen a pontszerzők sorrendje.

  • A két McLaren egymással csatázott az elején, közben Verstappen próbálta ezt kihasználni, az első kanyarban le is csúszott a pályáról. Piastri vette át az első helyet, Hamilton a hármas csatáját kihasználva feljött a második Verstappen mögé. Norris már csak a negyedik!

  • Bottas és Pérez is lassan lendült neki a felvezetőkörnek. Mindjárt kezdünk!

  • A futam az ország számára PR- és presztízsszempontból is fontos – idézi az MTI Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető minisztert a vasárnapi, 39. Formula–1-es Magyar Nagydíjjal kapcsolatban.

    A tárcavezető a Hungaroring paddockjában vasárnap arról beszélt az újságíróknak, hogy a viadal jövőjéről szóló tárgyalások fontos része az elmúlt években lezajlott, megállapodtak a jogtulajdonossal arról, milyen fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy a Formula–1 hosszú távon is Magyarországon maradhasson.

    A mogyoródi pálya nem a legmodernebb, de ez csak eddig volt igaz, mivel elindult egy olyan 105 milliárd forintos fejlesztés, ami idén és jövőre is lehetővé teszi a verseny megrendezését, de teljes egészében 2026-ra fog kinézni úgy a pálya, ahogy annak a megállapodás alapján ki kell néznie

    – fogalmazott Gulyás Gergely.

    A miniszter kiemelte, ez adja meg a lehetőségét annak, hogy a Formula–1 Magyarországon maradjon, mert az esemény az ország számára PR- és presztízsszempontból is fontos. Meglátása szerint annak a 300 ezer embernek, aki ezt a viadalt évről évre a helyszínen élvezi, mindez nagy élmény, nagyobbik részük ráadásul külföldi, ami az ország számára közvetlen bevételt jelent, mivel napokat vagy akár egy hetet is itt töltenek.

    Mint megjegyezte, a beruházás abból a szempontból különleges, hogy harminc nappal a futam előtt át kell adni a pályát úgy, ahogy éppen áll.

    Az első ütem rendben van, valamivel előrébb is tartunk, mint reméltük. A futam után ismét jön a munka, jövőre az újabb verseny, aztán a tervek szerint 2026. április 20-ra készül el a pálya

    – jelentette ki Gulyás Gergely.

    A miniszter a beruházás utáni esetleges jegyáremeléssel kapcsolatos kérdésre úgy válaszolt: bár nem ő az illetékes, de általánosságban elmondhatja, nem az a cél, hogy még tovább emelkedjenek a „már ma is elég magas” jegyárak, ugyanakkor olyan kapacitásnövelés lesz a drága kategóriájú, elsősorban külföldi üzletemberek által megvásárolt belépőkben, ami nagy bevételt jelent majd.

    Ahol most 900 főt tudunk fogadni, ott majd 4500-at fogunk tudni. Lesz egy olyan fejlesztés is, ami mindenki számára előnyös, mindenki méltóbb körülmények között tud majd eljutni a Forma–1-re, és itt is jobb körülmények között élvezheti a versenyt. Azoknál pedig, akik nagyon gazdagok, és nagyon sokat tudnak fizetni, cél, hogy minél többen jöhessenek, és az minél nagyobb bevételt jelentsen

    – fogalmazott Gulyás Gergely.

    A miniszter elmondta, bár gyerekkorától kezdve oldalágon nézett Formula–1-et, nem túl szoros a sportághoz való kötődése, és először van kint a Magyar Nagydíjon.

    Elfogadtam, hogy ez is egy sport, de nálam a labdarúgással nem veszi fel a versenyt. Látom ugyanakkor, hogy itt is ugyanolyan fanatikus rajongók vannak, mint amilyenek a fociszurkolók, s tudomásul kell venni, hogy valakinek ez az első számú sport. A szervezés ugyanakkor bármilyen más sporteseménnyel összehasonlítva egészen professzionális, ilyet még nem láttam

    – zárta Gulyás Gergely.

    A 70 körös Formula–1-futam 15 órakor kezdődik a Hungaroringen.

  • Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a 39. Formula–1-es Magyar Nagydíj kvalifikációját követően dühös volt a munkatársaira, és úgy fogalmazott, hogy „szó szerint mindenki alulteljesített” az istálló garázsában szombaton.

    George Russell a mezőny végéről, egészen pontosan a 17. helyről indulhat majd a versenyen, miután a csapat nem tankolt elég üzemanyagot a 63-as rajtszámú autóba a Q1 végén. Ennek folyományaként a brit pilóta nem tudott javítani az idején az első szakasz utolsó pillanataiban, így hamar véget ért számára az időmérő.

    Ez szó szerint alulteljesítés volt mindenki részéről a garázsunkban. Egyszerűen nem lenne szabad ilyesminek megtörténnie, nem engedhetjük meg magunknak, hogy elveszítsünk egy autót a Q1-ben. Lewisnál is hiányzott a tempó, nagyon rossz napunk volt

    – dühöngött Wolff a Sky Sports kamerája előtt.

    „George is benne volt kicsit a kiesésben, már az első gyors körével be kellett volna biztosítania a továbbjutását. Elismerte, hogy nem volt elég koncentrált, amikor a Q1 elején kiment a pályára. Összességében 70 százalékban a csapat hibája, hogy egy autóval vágtunk neki a Q2-nek” – tette hozzá Wolff.

    RUSSELL EGYÉBKÉNT A CSAPATRÁDIÓN AZONNAL BOCSÁNATOT KÉRT A CSAPATTÓL, AZT MONDTA, HOGY AZ Ő LELKÉN SZÁRAD A KIESÉS.

    Russell csapattársa, Lewis Hamilton aztán kis híján kiesett a második szakaszban, Nico Hülkenberg egy hajszállal volt csak lassabb a hétszeres világbajnoknál, aki az utolsó továbbjutást érő helyen ment be a Q3-ba.

    Ott végül csak az ötödik legjobb időt autózta, Carlos Sainz (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull), Oscar Piastri (McLaren) és a pole-ból rajtoló Lando Norris (szintén McLaren) is megelőzte őt.

  • Ki nyeri meg a 39. Magyar Nagydíjat?

    • 173
      Lando Norris
    • 151
      Oscar Piastri
    • 91
      Max Verstappen
    • 56
      Lewis Hamilton
    • 25
      más
    • 9
      Carlos Sainz
  • A rutinos sportoló úgy érzi, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntése miatt nem tudott kiharcolni magának jobb rajtpozíciót a vasárnapi futamra.

    Az Aston Martin pilótája szerint azért veszítette el az esélyét, hogy javítson a köridején, mert túl hamar szakították félbe a kvalifikációt Cúnoda Juki balesete után a Q3 végén.

  • Verstappen mögött a ferraris Carlos Sainz zárt, őt az a Lewis Hamilton követte, aki 2025-ben az olasz istállónál átveszi a helyét. A Mercedes brit pilótája eddig nyolcszor ünnepelhetett Mogyoródon, a képzeletbeli dobogó további fokain lévő Michael Schumacher (4) és Ayrton Senna (3) összesen hétszer nyert – óriási tehát a fölény.

    A csapatokat illetően a McLaren 11 sikerével első, a Williams és a Ferrari hét-hét futamgyőzelmet aratott, a Mercedes ötöt, a Red Bull négyet – közte az előző két évvel, egyaránt Max Verstappen révén.

  • Max Verstappen kicsit belehibázott gyorskörébe, és bár csak 46 ezreddel maradt el Lando Norris idejétől, így is csak a harmadik lett, mivel kettejük közé még a másik McLaren-pilóta, Oscar Piastri is befért.

    Az időmérőről bővebben itt!

  • 15 órakor kezdetét veszi a 39. Formula–1-es Magyar Nagydíj. Kövessék a versenyt folyamatosan frissülő tudósításunk segítségével!

Rovatok