Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a 39. Formula–1-es Magyar Nagydíj kvalifikációját követően dühös volt a munkatársaira, és úgy fogalmazott, hogy „szó szerint mindenki alulteljesített” az istálló garázsában szombaton.
George Russell a mezőny végéről, egészen pontosan a 17. helyről indulhat majd a versenyen, miután a csapat nem tankolt elég üzemanyagot a 63-as rajtszámú autóba a Q1 végén. Ennek folyományaként a brit pilóta nem tudott javítani az idején az első szakasz utolsó pillanataiban, így hamar véget ért számára az időmérő.
Ez szó szerint alulteljesítés volt mindenki részéről a garázsunkban. Egyszerűen nem lenne szabad ilyesminek megtörténnie, nem engedhetjük meg magunknak, hogy elveszítsünk egy autót a Q1-ben. Lewisnál is hiányzott a tempó, nagyon rossz napunk volt
– dühöngött Wolff a Sky Sports kamerája előtt.
„George is benne volt kicsit a kiesésben, már az első gyors körével be kellett volna biztosítania a továbbjutását. Elismerte, hogy nem volt elég koncentrált, amikor a Q1 elején kiment a pályára. Összességében 70 százalékban a csapat hibája, hogy egy autóval vágtunk neki a Q2-nek” – tette hozzá Wolff.
RUSSELL EGYÉBKÉNT A CSAPATRÁDIÓN AZONNAL BOCSÁNATOT KÉRT A CSAPATTÓL, AZT MONDTA, HOGY AZ Ő LELKÉN SZÁRAD A KIESÉS.
Russell csapattársa, Lewis Hamilton aztán kis híján kiesett a második szakaszban, Nico Hülkenberg egy hajszállal volt csak lassabb a hétszeres világbajnoknál, aki az utolsó továbbjutást érő helyen ment be a Q3-ba.
Ott végül csak az ötödik legjobb időt autózta, Carlos Sainz (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull), Oscar Piastri (McLaren) és a pole-ból rajtoló Lando Norris (szintén McLaren) is megelőzte őt.
Norris lett a második, Hamiltonnak megvan a 200. dobogója. Verstappen így csak az ötödik lett.
Ebből Piastri-futamgyőzelem lesz, Verstappen alighanem marad az ötödik.
Nyithatja a hátsó szárányát az egyenesekben.
A célegyenesben megállt Norris, sértődötten visszaengedte csapattársát.
Norris, Piastri, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Sainz, Pérez, Russell, Cunoda, Stroll a sorrend.
Ebből még lesz beszélgetés a McLarennél. Öt kör van hátra, vb-t csak csapattal, és Oscarral nyerhetsz – jött a fenyegetés.
Mindkettőt próbálják folyamatosan győzködni a jobb belátásról (előbbinek vissza kéne engednie Piastrit, utóbbinak nem stresszelnie azon, hogy max a dobogó lehet meg). Hiába.
A holland nagyon optimista volt a célegyenesben, megcsúszott, ütközött Hamiltonnal, és még Leclerc is megelőzte a Red Bull-ost!
Jelen állapotban úgy fest, max egy körig.
6 tizedre Hamilton mögött a dobogóért.
Nem vesz vissza a tempóból, előnye már 5 másodperc.
Norris, Piastri, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Sainz, Pérez, Russell, Cunoda, Alonso a top 10.
A szép szavak nem hatnak, már 4,2 mp az előnye.
Most az első kanyar előtt kifékezte Leclerc-t, mehet Hamilton után, 1,9 mp a hátránya. Közben Norrist győzködik, hogy vegyen vissza.
Körök óta tolja le őt Verstappen, de még bírja a monacói. Norris előnye 3,5 másodperc, Hamilton már 8.8-ra van. Russell most a leggyorsabb.
2.2 mp alatt cseréltek nála, a nyolcadik helyen van.
Nem elégedett a taktikájával, de már tolja lefelé Leclerc-t a negyedik helyért.
Norris, Piastri, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Sainz, Russell, Pérez, Cuonda és Alonso a pontszerzők sorrendje.
A holland most brutálisan gyors, így pillanatok alatt Leclerc nyomába ér.
Norris előnye 3,5 mp Piastrival szemben. Hamilton további 6 másodpercre, Leclerc 1, Verstappen 3,2 mp-re.
Verstappen az ötödik helyre jött, 5,7 mp-re Leclerc mögé.
Hova ér vissza?
Hátránya 6,6 mp Verstappennel szemben.
Nem egy gyors csere, Norris mögé ért vissza.
Sainz is érkezik majd.
Legutóbb épp Piastri csapattársa, Lando Norris. Meglesz a 115.?
Piastri légüres térben vezet jelenleg.
2 másodperc a hátránya csapattársával szemben, tartanak Hamiltontól. Sainz mögé jött vissza.