Jelentősen nőtt az előző tornához képest a női futball-világbajnokság nézettsége és a hirdetők költése is, írja az Economist.
Négy évvel ezelőtt a Kanadában rendezett világbajnokságnak összesen 750 millió tévénézője volt, a friss becslések szerint (pontos mérések még nem készültek) a francia tornát már 1 milliárd néző követte.
A legtöbben az USA-Anglia-elődöntőt nézték. Az Egyesült Államokban 14 millióan ültek a tévé elé, többen, mint a legtöbb NBA-döntőt.
A szponzorok és a hirdetők is felismerték a női futballban rejlő lehetőségeket. A Visa annyit költött a női vb-n, mint a férfi tornán. A Barclays bank az angol női Super League névszponzora lett, több mint 12,6 millió dollárt költve. Július 5-én pedig a kínai Alipay jelentette be, hogy tízéves időtávon 145 millió dollárnyit költ a kínai női válogatottra.
A növekedésnek tehát vannak jelei, de azért még mindig jelentős hátrányban van a női futball. Az amerikaiak egyik kapitánya, Megan Rapinoe szóvá is tette a FIFA-nál, hogy óriási a szakadék a pénzdíjaknál a két nemet tekintve.