66-66 pontjuk van, Josh Files már a harmadik 50 pontjával a futamgyőzelem után, majd két magyar pilóta jön, Nagy Dániel 44, Tassi Attila 41 ponttal.
Egy picit visszakanyarodnánk még az előző WTCR-futamhoz, amin Yann Ehrlacher csapattársától, James Thompsontól kapta meg a második helyet. Thompson, aki 2011 óta először állt dobogón, azt mondta, hogy akár a győzelmet is átengedte volna csapattársának, hiszen ő jobban áll az összetettben.
A Target Competition ír pilótája, Reece Barr hiányzik a hatodik rajthelyről, vagyis adta át helyét a többieknek. Barr a vasárnapi futamon keveredett bele rajtbalesetbe, utána így nézett ki a Hyundaia:
Így áll a harmadik futam előtt a csapatösszetett (egyedül az Alfa Romeókat futtató Team Mulsanne-nak nincs még pontja):
Nagy Dániel a harmadik helyről kezd, Tassi Attila a hetedikről, a másik M1RA-pilóta Francisco Mora a 17.-ről.
Ez a fordított rajtrácsos futam, vasárnap Tassi dobogós, második helyezett lett.
Nagybátyját, Yan Mullert előzheti majd meg jó eséllyel. Ehrlacher pontszerző helyről indul majd, közel Muller sem.
A Münnich Motorsport két Hondája, Yann Ehrlacher és James Thompson még a dobogón. Szabó Zsolt Dávid a 17., Nagy Norbert a 20., Michelisz Norbert a 23. a futamon.
A francia esélyes az összetettben, Thompson nem, ezért tették.
Nagyon harcias volt a skót, de nem fért be a Volkswagen mellé.
Remek csata az Audi és a Honda között a pálya első felében, Shedden a hatodik helyre jött vissza.
Bennani, Guerrieri és Shedden vonatban most a Cupra mögött, de közeledik Huff és Vervisch párosa is.
Ehrlacher nagyon közel volt hozzá a célegyenesben, be is nézett mellé, de nem tudta megfogni a spanyolt a Tarzanban. Nem adja fel a francai, szinte letolta a pályáról, és meg is előzte, feljőve a dobogóra.
Thompson szorosan követi, de nem tud támadni.
A 11. helyre jön fel a belga az Audival, honfitársát, a hondás Benjamin Lessennes-t előzte meg.
A nagy támadás közben megcsúszott kicsit Shedden, Esteban Guerrieri pedig egyből meg is előzte, már a hatodik az argentin a Hondával, és most ő mehet Bennani ellen.
Michelisz így már a 23., de ezt csak a rend kedvéért mondjuk.
Gyorsan visszatért a szabadkártyás holland a fűről, sőt, utána még előzött is egyet, már a 21. Pont a szabadkártyás csapattársát, Michael Verhagent előzte le.
Gordon Shedden és Esteban Guerrieri fenyegetik a marokkóit.
Nagyon keresztbe állította a Hyundait a francia, a 23. helyre, Michelisz elé jött vissza.
A világbajnok Thed Björk mögött küzd.
Comte megtartja az első helyét, ahogy vasárnap, úgy most is nagyon jól kilőtt a Peugeot a gurulórajtnál.
Kicsit összerázta a mezőnyt, de érdekes módon a harmadik helyezett Pepe Oriola nem ment valami közel a második Thompsonhoz.
A két SC-kör miatt 12 körről 14-re nőtt a futam.
Eközben Giovanardi nézett be az Alfa Romeo motorterébe, hogy információt adjon a csapatnak arról, mit kell szerelni, hiszen 15 perces szerelőidőszak lesz csak a két futam között, jó előkészülettel pedig sok időt lehet nyerni.
A két kört persze csak akkor adják hozzá, ha két kört megtesznek a safety car mögött, de kettőnél többel biztosan nem toldják meg a futamot, ez a szabály.
Nem túráztatja feleslegesen az Audi friss motorját.
A 15. helyen volt pedig az olasz a baleset előtt. Aurélien Panis is kiesett, egymás mögött jöttek eddig, úgyhogy gyaníthatóan Giovanardi hátulról eltalálta az Audit.
Ehrlacher marad le mögötte, valószínűleg elkezdett túlmelegedni a Honda.
Kár, hogy keveset mutatják, pedig 0,5-0,9 másodperc van a két pilóta között mérőponttól függően.
Pepe Oriola a harmadik helyét nem adja könnyen Ehrlacher-nek, de Mehdi Bennani is küzd, hogy megtartsa az ötödik helyet.
Itt álltak össze kisebb vonatok. A nyolcadik helyen haladó Huff az előbb lement kicsit a pályáról, ezért csúszott vissza picit.
Comte és Thompson elléptek picit, Ehrlacher-t feltartja Pepe Oriola a Cuprában.