Index Vakbarát Hírportál

A telefonbirodalom visszavág

2009. augusztus 17., hétfő 20:13

Nehéz lehet egy Magyar Telekom méretű cégnek mind a nyolcezer dolgozóját a műszaki fejlődéssel egy ütemben előremozdítani. Kifogtunk egy lemaradót, ezért majdnem mi is lemaradtunk a 21. század tévéjéről. Fogyasztói beszámoló a frontvonalról.

Három éve szakítottam a vezetékes internettel, mert 2 megabitnél megállt a fejlődésben, noha a szerződés szerint már 8 megabites maximális letöltési sebesség járt volna. Nem vártam meg, hogy a versenyhivatal emiatt elmeszelje a Magyar Telekomot, inkább mobilinternetre váltottam. Egy cseppet sem bántam meg, de most újabb fordulópont jött el, és újra kellett élesztenem a rézdrótot.

Nem tudtam ellenállni a IPTV-nek, amit az üvegszálas internetelérés tesztjén jobban megismertem. Gyermekes ismerőseim is fűtöttek, hogy megint tudnak tévézni, amióta megállítható és visszapörgethető az adás. Mert a kiskorúak bélrendszere megérzi a legjobb jelenetet, és az orruk is kizárólag akkor dugul be, amikor már csak tizenöt perc van hátra a filmből.

Sajnos az optikát más lakásán teszteltem, de így legalább kideríthettem, hogy a telefon rézdrótján futó IPTV ugyanolyan jó-e, mint amit az üvegszálon láttam. Az is érdekelt, hogy a Magyar Telekom három év alatt javított-e Rózsavölgy hálózatán, vagy a múlt században felejtette a kertvárosi övezetet.

Múlt században ragadt ügyfélszolgálat

A T-Home szolgáltatásai online megrendelhetők, a folyamat fájdalommentes, bár kicsit hosszú. Egy hétig fogócskáztam az ügyfélszolgálattal, mert mindig rosszkor hívtak, de utolért a végzetem. Közölték, hogy nem tudnak üvegszálas hozzáférést bekötni, ami elég nagy blődségnek tűnt, mert ezt eddig is tudtam, és a megrendelőn szó sem volt üvegszálról. Végül tisztáztuk, hogy csak egy poros rézdrót van, de azon sem lehet tévé. Aztán felajánlották, hogy internettel vagy telefonnal mégis lehet.

Összeraktak nekem egy a megrendeltnél másfélszer drágább csomagot, amit természetesen visszautasítottam. A helyzet itt vált nagyon érdekessé, hiszen a T-Home portál a lakcímem megadása után elfogadta a megrendelést, az ügyfélszolgálat internettel elfogadta volna a megrendelést, viszont a Tantusz portál szerint az utcámban csak műholdas tévét ad a Magyar Telekom. Ugyanakkor ha internettel lehet IPTV, akkor önmagában is muszáj lennie. A hatóságok ugyanis nem nézik jó szemmel az indokolatlan árukapcsolatást.

Nehezen adják a modern tévét

A Magyar Telekom sajtóosztálya is megerősítette, hogy van önálló IPTV, ezért újra megrendeltem a kiszemelt tévécsatornákat, de az ügyfélszolgálat megint ellenállt. Belilult fejjel szorongattam a telefonomat és minden erőmmel arra koncentráltan, hogy higgadtan próbáljam bizonyítani az igazamat, de lepattintottak. Beláttam, hogy az utcáról jött ember itt nem rúghat labdába, ezért megadtam a címemet a sajtóosztálynak, hogy nézzenek utána, mi a helyzet. Merthogy ott vannak a Magyar Telekom vadonatúj, vdsl technológiát használó dobozai a szomszéd utcában, és az IPTV-hez pont ilyen dobozok kellenek.

Másnap jött a levél a VIP csoporttól, és egy hét múlva kijöttek a hálózatépítők. Elmondták, hogy valóban vdsl-dobozok vannak a környéken, ezek a miniközpontok gondoskodnak arról, hogy rövidebb legyen a rézdrót és gyorsabb a kapcsolat. A méréseikből kiderült, hogy a rézdrótomon nemcsak IPTV lehet, hanem minden korábbinál gyorsabb internetelérés is beleférne, olyan jó a vonal.

Kettő-egy oda, mérkőzés lefújva, gondoltam naivan, de a meccs csak nem akart véget érni. Mert hiába volt kiváló a kapcsolat, a tévés set top box nem kelt életre. Másfél óra után úgy nézett ki a lakás, mint egy kisebb műszaki bolt, annyi set top box áll egymás hegyén hátán, mígnem kiderült, hogy a router hibás. A szerelőt ez eléggé meglepte, mert ez volt az első hibás routere, viszont a tévés dobozzal korábban is voltak rossz tapasztalatai.

Teli hassal nincs panasz

A sajtóosztály kiderítette, hogy az ügyfélszolgálaton csúszott el az IPTV megrendelése, amiért a Deutsche Telekom nevében bocsánatot kértek tőlem. Ezt értékelem, és ezúton is nagyon köszönöm a segítségüket, de jól tudjuk, hogy átlagos ügyfélként meddig jutottam volna: ma sem lenne IPTV-m, hiszen kétszer is elutasították a megrendelést.

Csupán azért nem tudok haragudni a T-Home bénázása miatt, mert végre olyan tévém van, amilyenre mindig is vágytam. Harmadannyit fizetek havonta, mint korábban a Fibernetnek, és csak olyan csatornák vannak, amik érdekelnek, az öt alapcsatorna és néhány természetfilmes. Az analóg tévézés is a múlté, élő adást szinte sohasem nézek. A felvett filmek nézésekor pedig nem gond, ha a lányom váratlanul a Csipkerózsika magánéleti problémáiról akar kiselőadást tartani: megállítom, végighallgatom, visszatekerem, és hátradőlve folytatom.

A vdsl-en futó IPTV az általam megrendelt hagyományos felbontású csatornákkal ugyanolyan jó, mint az optika: semennyire nem akad, gyorsan vált csatornát, stabil és jó a képe. A Magyar Telekom pedig remélhetőleg figyelni fog arra, hogy a jövőben ne történjen fennakadás az ügyfélszolgálaton.

(Ha nemrég hasonló megpróbáltatáson ment keresztül, akár a T-Home-mal, akár valamelyik riválisával, küldje be a címünkre, és közzétesszük.)

Rovatok