Elindult a Fallon, az első műsor, ami kizárólag egy social media felületen, a Snapchaten keresztül nézhető. Megeszik a telefonos applikációk a tévéket?
Világszerte megfigyelhető trend, hogy az Y generáció egyre kevesebb időt tölt a tévé előtt és inkább a mobiltelefonok, az azokon futó appokban és közösségi média felületeken töltik az idejüket.
A médiavállalatok számára azonban elfogadhatatlan, hogy ne tudjanak elérni egy korcsoportot, ráadásul a fiatalok mindenki számára különösen fontosak. Ezért azok a felületek, amiken keresztül elérhetőek a fiatalok nagyon jó helyzetben vannak és ahogy például a kitörlődő üzenetekre és képekre épülő Snapchat elég jó helyzetben van, mert ő diktálhatja a feltételeket, mikor valaki be akar kerülni az applikációba.
A Snapchat célja, hogy több legyen, mint egyszerű telefonos alkalmazás. Ennek érdekében terveznek kiadni egy különleges képeket készítő szemüveget, illetve készülnek arra, hogy belépjenek a tőzsdére. A cég erejét jelzi, hogy legalább 25 milliárd dollárra becsülik az értékét.
A Discover fülön való megjelenésért a legkülönbözőbb médiacégek a CNN-től az MTV-ig fizettek nagyon komoly összegeket. Helyzetük annyira kiszolgáltatott, hogy még abban sem lehetnek biztosak, hogy ezekkel tényleg annyi embert érnek el, mint amennyit a cég mond. Eddig elsősorban szöveges tartalom dominált, azonban az amerikai tévécsatornával, az NBC-vel kötött több éves szerződés alapján számítani lehetett rá, hogy hamarosan érkeznek a videós tartalmak is. A Voice amerikai kiadásához nyáron készült már kísérő műsor, de ez még csak óvatos tapogatózás volt ahhoz képest, ami tegnap került fel a Snapchatre.
Ez egyszerűen csak a Fallon nevet kapta, műsorvezetője Jimmy Fallon után, akinek a késő esti talk showját itthon nem lehet fogni, de ettől függetlenül itthon is valószínűleg sokan találkoztak már vele, időről-időre az Indexen is posztolunk róla. Ez egy olyan beszélgetős műsor, ahova azért jönnek a sztárok, hogy promótálják az épp aktuális filmjüket, lemezüket egy remélhetőleg vírusszerűen terjedő vicces videó segítségével. Példának itt van Adele, Brad Pitt vagy Zac Efron próbálkozása.
Eddig ezek elsősorban YouTube-ra készültek, most viszont a Snapchatet próbálják meghódítani, csak erre a platformra kitalált videókkal, amiket csak itt lehet látni. Az első "adásban" Fallon Justin Timberlake-kel közösen (aki a Trollok című animációs filmet promótálja, aminek ő az egyik szinkronhangja) improvizál dalokat olyan címekből, amiket állítólag nézők küldtek be. Újítás, hogy a Fallonra fel lehet iratkozni, hogy ha mostantól újabb adások érkeznek, akkor megjelenjen az ismerősök storyjai alatt ez is. A videók 48 órán keresztül érhetőek el, utána örökre eltűnnek.
A Variety témában írt cikke alapján a Fallon teljesen véletlenszerűen fog jelentkezni és mindig másféle tematikában, de úgy, hogy passzoljon a snapchates közegbe. Ezzel kapcsolatosan a legfontosabb felismerés, hogy Snapchaten ragaszkodni kell az állított képarányhoz, ami minden videós rémálma, ezt úgy oldották meg, hogy egyszerre három különböző kép is látható a képernyőn, amit valószínűleg a jövőben még sokszor fogunk látni a Snapchatre és egyéb, elsősorban mobilos fogyasztásra kitalált videók esetében.
Ahogy például az Index, úgy a nagyobb amerikai médiacégek is kísérleteznek elsősorban az ilyen alternatív terjesztési módszerekkel, de muszáj valamit tenniük, ugyanis, ahogy azt a Variety írja az 18 és 34 év közötti amerikaiak 41 százaléka használja mindennap az applikációt. Ezzel szemben mindössze 6 százalékuk nézni mindennap a 15 legnézettebb csatorna egyikét. Ez feltételezhetően pedig évről évre csak rosszabb lesz. Az egyáltalán nem biztos, hogy a Snapchat veszi majd át a tévék helyét, de az biztos, hogy ők, ahogyan a Facebook is mindennap ezért dolgoznak.