Bivalyerővel és meglepő funkciókkal érkezik az új Xbox
További Godmode cikkek
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
- Folytatást kap minden idők legrémisztőbb űrhorrorja
Eljött az új konzolgeneráció éve, így Phil Spencer, az Xbox atyaúristene egy blogbejegyzésben bemutatta, mit is várhatunk majd az elég szörnyen elnevezett Xbox Series X-től. Az Xbox One X megjelenése előtt került be a köznyelvbe a teraflops szakszó (másodpercenként elvégzett matematikai műveletek száma, ezermilliárdban kifejezve), mert abból az új konzolnak már volt 6, így valóban jelentős volt az ugrás a konzol grafikus teljesítményében.
Ha valaki aggódna, hogy elértük a Mount Teraflops csúcsát, ne tegye. A Series X-ben több mint nyolcszor annyi lóerő lesz, mint a sima One-ban, és kétszer annyi, mint a One X-ben, azaz nem kevesebb, mint
12 teraflops.
Ez éppen csak kicsit kevesebb, mint az IBM 512 összekapcsolt számítógépből álló ASCII White szuperszámítógépének a teljesítménye volt 2001-ben. Akkor az a gép 110 millió dollárba került, elfoglalt egy szobát, és a fél világ a csodájára járt. Ehhez képest a Series X-re valószínűleg 300-500 dolláros árcédula kerül.
A processzoron se spóroltak, az új generációs CPU kihasználja az AMD legújabb Zen 2 és RDNA 2 architektúráját, így négyszer olyan gyors lesz, mint az eredeti One. Figyelembe véve az új processzort és a 12 teraflopsos GPU-t, még szebb látványra (akár 120 fps képfrissítés) és nagyobb világokra számíthatunk.
Ahelyett, hogy a GPU erőforrásai arányosan oszlanának meg a pixelek között, az Xbox-féle változó arányú árnyékolás (Variable Rate Shading, VRS) technológiájukkal a fejlesztők előnyben részesíthetik a fontosabb objektumokat és karaktereket. A fények és a tükröződések is élethűbbek lesznek, hála a DirectX ray tracingnek.
A konzolba kerülő NVMe SSD miatt rövidebb töltési időkre számíthatunk, és itt jön az egyik legizgalmasabb új funkció: a jelenlegi generáción egy játékból lépkedhetünk ki-be, de Spencer a Series X-szel már azt ígéri, hogy egyszerre több játékot is futtathatunk, és ugrálhatunk közöttük. Gyorsabb lesz a kapcsolat a kontrollerek és a konzol között, és a HDMI fórummal és tévégyártókkal is összedolgoztak, hogy az Auto Low Latency és a változó sebességű képfrissítés technológiák jól mutassanak a képernyőkön.
A régebbi Xbox-játékok jelentős része a jelenlegi generációs konzolokon is játszható, és ez a Series X-re is igaz lesz. Sőt, elvileg nem csak eldöcögnek majd, hanem jobban néznek ki, mint eredetileg. A saját márkás játékaikat bárhol vesszük majd meg, mindkét generáción megkapjuk, így a konzol tudni fogja, melyiket töltse le. A CD Projekt Red csatlakozott először egy igazi nagyágyúval a bejelentéshez azzal, hogy a Cyberpunk 2077-et is elég lesz egyszer megvenni.
Még nem tudunk részleteket a Series X mellé ígért kicsit gyengébb, kicsit olcsóbb új konzolról, de Spencer azt írta, hogy a júniusi E3-on még többet tudunk majd meg az idén érkező Xboxokról.