Bivalyerővel és meglepő funkciókkal érkezik az új Xbox
További Godmode cikkek
Eljött az új konzolgeneráció éve, így Phil Spencer, az Xbox atyaúristene egy blogbejegyzésben bemutatta, mit is várhatunk majd az elég szörnyen elnevezett Xbox Series X-től. Az Xbox One X megjelenése előtt került be a köznyelvbe a teraflops szakszó (másodpercenként elvégzett matematikai műveletek száma, ezermilliárdban kifejezve), mert abból az új konzolnak már volt 6, így valóban jelentős volt az ugrás a konzol grafikus teljesítményében.
Ha valaki aggódna, hogy elértük a Mount Teraflops csúcsát, ne tegye. A Series X-ben több mint nyolcszor annyi lóerő lesz, mint a sima One-ban, és kétszer annyi, mint a One X-ben, azaz nem kevesebb, mint
12 teraflops.
Ez éppen csak kicsit kevesebb, mint az IBM 512 összekapcsolt számítógépből álló ASCII White szuperszámítógépének a teljesítménye volt 2001-ben. Akkor az a gép 110 millió dollárba került, elfoglalt egy szobát, és a fél világ a csodájára járt. Ehhez képest a Series X-re valószínűleg 300-500 dolláros árcédula kerül.
A processzoron se spóroltak, az új generációs CPU kihasználja az AMD legújabb Zen 2 és RDNA 2 architektúráját, így négyszer olyan gyors lesz, mint az eredeti One. Figyelembe véve az új processzort és a 12 teraflopsos GPU-t, még szebb látványra (akár 120 fps képfrissítés) és nagyobb világokra számíthatunk.
Ahelyett, hogy a GPU erőforrásai arányosan oszlanának meg a pixelek között, az Xbox-féle változó arányú árnyékolás (Variable Rate Shading, VRS) technológiájukkal a fejlesztők előnyben részesíthetik a fontosabb objektumokat és karaktereket. A fények és a tükröződések is élethűbbek lesznek, hála a DirectX ray tracingnek.
A konzolba kerülő NVMe SSD miatt rövidebb töltési időkre számíthatunk, és itt jön az egyik legizgalmasabb új funkció: a jelenlegi generáción egy játékból lépkedhetünk ki-be, de Spencer a Series X-szel már azt ígéri, hogy egyszerre több játékot is futtathatunk, és ugrálhatunk közöttük. Gyorsabb lesz a kapcsolat a kontrollerek és a konzol között, és a HDMI fórummal és tévégyártókkal is összedolgoztak, hogy az Auto Low Latency és a változó sebességű képfrissítés technológiák jól mutassanak a képernyőkön.
A régebbi Xbox-játékok jelentős része a jelenlegi generációs konzolokon is játszható, és ez a Series X-re is igaz lesz. Sőt, elvileg nem csak eldöcögnek majd, hanem jobban néznek ki, mint eredetileg. A saját márkás játékaikat bárhol vesszük majd meg, mindkét generáción megkapjuk, így a konzol tudni fogja, melyiket töltse le. A CD Projekt Red csatlakozott először egy igazi nagyágyúval a bejelentéshez azzal, hogy a Cyberpunk 2077-et is elég lesz egyszer megvenni.
Még nem tudunk részleteket a Series X mellé ígért kicsit gyengébb, kicsit olcsóbb új konzolról, de Spencer azt írta, hogy a júniusi E3-on még többet tudunk majd meg az idén érkező Xboxokról.