Kína a játékokból is száműzi a feminin férfiakat
A világ második legnagyobb gazdaságában politikai irányváltás vette kezdetét, amelynek keretében a kínai állam a kultúra különböző területein átveszi az irányítást az elmúlt évtizedekben hatalmas növekedést produkáló és nagy befolyásra szert tevő technológiai vállalatoktól.
Ennek részeként felhívták a játékfejlesztő cégek figyelmét, hogy hagyjanak fel a nyereség hajhászásával, és ne gyártsanak „elnőiesített” figurákat tartalmazó játékokat.
Mindez egyébként csak egy része a nőies férfiak elleni állami fellépésnek. A kínai médiahatóság az „egészségtelen, ízléstelen” tartalmak elleni küzdelem jegyében igyekszik kiszorítani a televízióból a Dél-Koreából és Japánból származó lányosférfi-trendet.
A nemi ideálok elvágólagosítása terén a virtuális világra is kiterjed a hivatal figyelme, ezért hívták be elbeszélgetésre az ország játékiparának két legnagyobb szereplőjét, a NetEase-t és a Tencentet.
A Xinhua hírügynökség jelentése szerint a játékfejlesztőknek adott ukáz szerint tartózkodniuk kell a „beteges viselkedést eredményező trágár és erőszakos tartalmaktól, az elnőiesítéstől és a pénzkultusztól”. Tartózkodniuk kell továbbá a függőséget kiváltó játékműködések alkalmazásától.
Mint ismert, a kínai állam utasítására már a nyár végén bevezették a kiskorúak online játékidejének korlátozását. Ez egyrészt azt jelenti, hogy a gyerekek heti három óra játékidőt kapnak, ráadásul a Tencent által bevezetett arcfelismerős rendszer letiltja a játékot éjfél és reggel hat óra között.