Újabb botrányba keveredett az egyik legnépszerűbb játékkiadó
További Godmode cikkek
- Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
Derült égből villámcsapásként egy teljesen új fejlesztést mutatott be az elmúlt napokban a Ubisoft, amely elméletben a kiadónál és a fejlesztéssel foglalkozó stúdióknál dolgozó szövegírók munkáját könnyítené meg. A mesterséges intelligenciára épülő újdonság a GhostWriter, azaz Szellemíró nevet kapta, feladata pedig az lesz, hogy megírja a Ubisoft játékaiban fellelhető nem játszható karakterek (NPC-k) dialógusait.
Az NPC-knek hatalmas szerepük van az olyan nyílt világú játékokban, mint amelyeket a Ubisoft is készít, az Assassins's Creedekben vagy a Far Cryokban ugyanis elengedhetetlen, hogy a környezet reagáljon a karakter cselekedeteire, illetve a világban bolyongva azok interaktáljanak egymással, ezzel is megteremtve a tökéletes immerziót.
A GhostWriterbe a Ubisoft hatalmas reményeket fektet, ennek értelmében implementálását az összes nagyszabású, nyílt világú játékuk esetében tervezik, a közösség szerint azonban ezzel sokkal több rosszat, mintsem jót okoznak majd.
Nemtetszését többek között a Santa Monica Studiosnál dolgozó Alanah Pearce is kifejtette. Szerinte a gépi sorok szerkesztgetése sokkal több időt vehet igénybe a saját sorok nulláról való megírásánál. Szerinte a fejlesztőknek inkább írók felbérlésére kellene költeniük a technológia fejlesztésére fordított pénzt.
Íróként az MI által generált szkriptek/dialógusok szerkesztése sokkal időigényesebbnek tűnik, mint ha a saját soraimat írnám le. Sokkal jobb lenne, ha az AAA stúdiók azt az összeget, amibe az ilyen eszközök elkészítése kerül, inkább arra fordítanák, hogy több írót vegyenek fel
– magyarázta Twitter-bejegyzésében Pearce.
Hasonló véleményen van a Gearbox sorait erősítő Sam Winkler is, aki a kezdő írók figyelmen kívül hagyására hívta fel a figyelmet, sok esetben ugyanis számukra a háttérbeli NPC-k sorainak megírása jelenti az első kiszámlázható és önéletrajzba írható munkatapasztalatot. Bár a Ubisoft magyarázata szerint a GhostWriterrel csak írókat szabadítanak fel az unalmas munkavégzés alól, Winkler ezzel egyáltalán nem ért egyet.
Azt, hogy a GhostWriter által írt sorokkal mikor találkozhatunk, egyelőre még nem tudni, az azonban szinte biztos, hogy a francia Ubisoft nem fog visszakozni néhány negatív vélemény miatt.