Lassan haladnak a környezeti és társadalmi károk csökkentésére tett ígéreteik teljesítésével a legnagyobb divatipari cégek egy hétfőn megjelent jelentés szerint. A Business of Fashion magazin Fenntarthatósági index című, először megjelent kutatása a divatipar vezető cégeit hasonlította össze, az elemzést nemzetközi fenntarthatósági szakértői testület készítette – írja az MTI.
A legnagyobb 15 céget hat területen (átláthatóság, emisszió, víz és vegyszerek, anyagok, munkavállalói jogok és hulladék) értékelte. Egyetlen cég sem ért el 50 pontnál többet a 100-ból, a legrosszabbul a 9 pontos Under Armour és a 14 pontos svájci Richemont teljesített. A két vállalat nem kommentálta az eredményt. A legjobban a Kering francia luxuscég teljesített 49 ponttal, a második a Nike lett 47 ponttal.
Az ENSZ fenntartható divatért dolgozó szervezetének egy 2019-es kutatása azt találta, hogy a divatipar a második legnagyobb vízfelhasználó, valamint a globális szén-dioxid-kibocsátás 8-10 százaléka írható a számlájára. A legrosszabb eredményeket a hulladék területén érték el a cégek, mely szerint
évente a világon mintegy 40 millió tonna textilt dobnak a szeméttelepekre vagy égetnek el.
Mindezek ellenére a jelentés nem azért készült, hogy megbüntesse vagy dicsérje az egyes cégeket, hanem azért, hogy ösztönözze az innovációt − emelték ki a kutatók.