Index Vakbarát Hírportál

Örs, Flórián, Határ út, Újpest Városkapu. Városközpontokat fejlesztenének a közlekedési csomópontokból

2009.11.16. 12:03

100 7815 2Van néhány nagy üres placc Budapesten, amelyeket a legnagyobb jóindulattal sem lehet térnek hívni. Jobb híján ezért közlekedési csomópontoknak nevezzük őket, bár annak sem felelnek meg igazán (némelyiküknél egyáltalán nem oylan könnyű elevickélni egyik járműtől a másikig, főleg nem kerekeken). Na most négy ilyen nagy kereszteződést megpróbálnak "kitalálni" és ötletpályázatot írnak ki az Örs vezér tér, a Flórián tér, Újpest városkapu és a Határ út városközponttá fejlesztésére.

Mint a Napi Gazdaság írja, több fordulós ötletpályázatot szeretne kiírni a főváros a négy csomópont fejlesztésére, amelyeken naponta félmillió ember fordul meg. Mondjuk ez a mondat nem túl biztató:

A koncepciót a napokban tárgyalja a városképvédelmi és városfejlesztési bizottság, ha elfogadják, akkor ki lehet írni az ötletpályázatot

Vagyis most döntenek arról, hogy legyen-e többfordulós ötletpályázat, amiből még nem biztos, hogy lesz terv, amiből még kevésbé biztos, hogy lesz valóság - na de ne legyünk ennyire pesszimisták. Örüljünk, hogy felfedezték végre ezeket a hibákat és kivételesen megkérdezik az ott élőket is, hogy mit szeretnének.

Mivel mindegyik helyszínen fővárosi vagy fővárosi céges tulajdonú területek is találhatók, a főépítésziroda azt javasolja, hogy a főváros a megvalósításhoz szükséges forrás önrészét a helyszínen lévő ingatlanok felértékelődéséből biztosítsa, és lesznek olyan elemek, amelyekre uniós forrásokat is bevonhatnak. Jelentős magánerős fejlesztésre számítunk - nyilatkozta a Napinak Beleznay Éva megbízott budapesti főépítész.

Na akkor lássuk sorra milyen "gondolatébresztőket" javasol:

"A Határ úti csomópont és a már épülő Köki páros városrészközponttá válhat, s míg a Kökinél a kereskedelem, a Határ útnál a szállodai és az iroda funkció dominálhat. A Ferihegyi repülőtér irányából ez a város keleti kapuja, kívülről befelé a legutolsó olyan pont, ahol megállítható az autóáradat."

Flórián tér: "az Árpád híd levezetése szétverte az óbudai belvárost, elvágva a régészeti területtől és a Flórián tértől. Itt elsősorban az elszakítottság feloldását, a kapcsolatrendszer megteremtését várjuk a ötletpályázattól"

Újpest városkapu: "a hatályos terv olyan hatalmas infrastruktúra-fejlesztési és kisajátítási költséggel, emellett nulla fejlesztési lehetőséggel valósulhatna meg , ami irreálissá teszi a megvalósítást. Ha kevesebb aszfaltot és többszintes felhasználást céloznak meg, akkor a híd megvalósulási esélye középtávon megnő."

Az Örs vezér teréről sajnos semmi közelebbit nem mondott, pedig kíváncsi lennék mit lehet kihozni a két kerülethez tartozó közlekedési csomópontból, ahol ugye épp a közelmúltban akadályozták meg a metró-HÉV összekapcsolást.

Azt viszont hozzátette, hogy "az összes kiválasztott helyszín a fővárosi stratégiai és közlekedési tervekhez igazodik. A közlekedési rendszerterv megfogalmazta a déli körvasúti körgyűrű megépítését Határ úti érkezéssel, ez elemi érdeke a városnak, megvalósulására azonban akkor lesz esély 2020-ig, ha sikerül olyan megoldást javasolni, ami értéket és forrást teremt."

[Fotó: Tömegközlekedő]

Frissítve: íme a program honlapja - www.ter-ero.info



Rovatok