Kiírták a pályázatot, tovább épülhet a pesti fonódó villamos
A Deák Ferenc tér és a Lehel tér között jön létre a pálya.
A Deák Ferenc tér és a Lehel tér között jön létre a pálya.
A főpolgármester-jelölt szerint Karácsony Gergely munkája rémálom.
A főpolgármester abban bízik, hogy így több ezer autós fog átváltani zöld közlekedési módra.
Három metróállomást is érint.
A Műegyetem rakpart zöldítése miatt támadt nézeteltérés.
A lakossági véleményeket is figyelembe vevő tervek várhatóan 2021-re készülhetnek el.
Ezzel közvetlen, átszállás nélküli kapcsolat jön létre a Keleti pályaudvar és a Jászai Mari tér között.
A negyven év körüli villamosok átlagéletkorán aligha javít sokat a most átadott négy új szerelvény.
De szerencsére megjött az eszük.
A sérülteket mentők vitték el a Fehérvári útról.
Egyenesen fonódni Budán vagy megkerülni egész Pestet? Tamás Péter ellen, a felújított 1-es a fonódó ellen. Itt a válasz a budapesti villamosdillemára.
Nem készített elő járatritkítást, állítja a BKK, a lapunk birtokában levő belső anyagok szerint viszont de.
Ha a 160, 260 vagy a 260A busszal utazik, nézze meg a terveket, és írja meg a véleményét.
A dél-budai villamosvonal fejlesztése miatt durva forgalomkorlátozások lesznek jövő héttől.
Hétfőtől behelyezték az utolsó mozaikdarabot: elkészült a Clark Ádám tér alatti alagút.
Vesztegelnek a járművek a rosszul beállított Kolosy téri lámpák miatt. Sokszor 2-3 szerelvény is feltorlódik a megállók között.
A Selmeci utcánál szűk az úttest, szűk a járdasziget, gyerekkel vagy babakocsival veszélyes a leszállás. Új fogalom jelent meg: a villamosdugó.
A kettévágott 19-es rakparti ágát még korai volt megnyitni, a 17-es viszont nagyon jó, csak túlzsúfolt, és rengeteg a műszaki hiba.
A 98 darabos fonódó-flottában most csak 7 új villamos van. Ha az összest ide vezényelnék, hajnalban villamoskaravánokat látnánk a Dunán átkelni.
Hogyan udvarol a riporter az operatőrének? Ez a villamos mér nőknek tetszik? Mindent megtud a világ legkellemetlenebb videójából.
Négy hónapja követjük, hogyan alakul át a Széll Kálmán (egykori Moszkva) tér: most összeraktuk egy timelapse videóban.
Megnéztük, ki jár jól az új villamosvonalakkal, ki rosszabbul. Sok minden más lesz, ha megszokásból közlekedik, eltévedhet.
A 7-es busz viszont marad. BKK a társadalmi egyeztetés után kiadta, milyen változások lesznek a fonódó villamos miatt Budapesten. Jegyezze meg az új járatszámokat!
Most csak egy sáv lesz ezen a szakaszon, de az út két oldalán lehet parkolni.
Vasárnap estétől újranyitják a Bem rakpartot a Batthyány tér és a Bem József tér között.
Újra 2x2 sávjuk lesz az autósoknak, le lehet hajtani megint az alsó rakpartra a Bem rakpart felől is.
Betonba öntött fák, 90 fokos kanyarok, szabványnál is keskenyebb bicikliút. Erre vagyunk képesek, ha a legforgalmasabb kerékpárutat újraépítjük a nulláról.
Leaszfaltozott fák, 90 fokos kanyarok, szabványnál is keskenyebbre zsugorodó pálya. Teszteltük a most elkészült fő budai bicikliutat.
Véget ér az útfelújítás a Margit hídnál, újra kétszer két sávos lesz az út.
Belóg itt-ott egy fém aknafedél? Kapcsolótábla az út közepén? Na és?
Ismerkedjünk az új fogalmakkal: fonódó villamos, kenődő sín. Már törik is fel mellette az aszfaltot.
Beültünk a fonódó villamos első nappali próbajáratának vezetőfülkéjébe, és végigmentünk a Batthyány tértől a Bécsi úti végállomásig. Utazzon velünk!
Sikeres volt a vasárnapi tesztfutás, elindul a próbajárat, megnyitják a Török és a Frankel Leó ucát.
Képek az első próbajáratról. Egyelőre még csak homokzsákokat használtak utasok helyett.
A tervezett karácsonyi átadásig még meg kell építeni az utat és a peronokat, de az időjárás közbeszólhat. Utána még képzik a járművezetőket.
Rejtélyes sávlezárás miatt torlódtak fel az autók a Komjádi uszodánál, a BKK most felfedte a titkot.
Megint lesz 56-os villamos, megszűnik a 86-os busz, és még egy sor változás a fonódó átadása után.
A sok eső a villamosépítés ellensége, alámosta a kitérőt. A helyreállítás miatt vissza kellett bontani a betont.
A BKK szerint a hőség kényszeríti ki a korai munkakezdést, a környékbeliek felháborognak.
A BKK ezt ígéri, bár az építkezés nem halad. De miért nem? És megsüketülünk a csikorgástól? És elrontották az íveket? És nem fog beszakadni az alagút? Bejártuk, megtudtuk. Figyelem: szerdán átterelnek mindenkit az elkészült sínekre a híd alá.
Hétfőn kezdődik az új, CAF villamosok nappali tesztüzemmódja, egyelőre csak nézni lehet.
A fonódó villamos építésénél akadtak a valamire.
Még több dzsip és Merci toporog majd a Bimbó utcában, de megmondjuk azt is, mikor lesz már vége.
Ha nem sikerül megerősíteni, rászakad a fonódó villamos a HÉV-re, ha elhúzódik a munka, elúsznak az uniós milliárdok. A BKK szerint nincs baj.
A Margit híd után már pótlóbuszok járnak, a felszíni építkezés miatt nem biztonságos az alagút.
Figyelik a forgalmat, szükség esetén azonnal beavatkoznak, ígérik.
Minden munkába egyidejűleg vágtak bele. Megnézzük, lehet-e egyáltalán közlekedni.
Fokozódik a budai fonódó villamoshálózat építése miatti káosz.