Az MTA szerint szinte analfabéta a magyar tanulók egy része
A szakértők figyelmeztető jelként értékelték a PISA-tesztek eredményeit.
A szakértők figyelmeztető jelként értékelték a PISA-tesztek eredményeit.
A nyomtatott és a digitális szövegek olvasásának hatását vizsgálták.
A tárca szerint félreértették Gulyás Gergely szavait.
A diákok jelentős része az alapszintet sem érte el a szövegértési feladatoknál.
A két feladatlap megoldására összesen 240 perc áll rendelkezésre.
De az iránytű sem volt túl nagy segítség nekik.
30 éve nem volt példa ilyen rossz teszteredményekre.
Arató László, a Magyartanárok Egyesülete szerint nehezebb volt az idei vizsga, mint az utóbbi két Covid-érettségi.
A diákok szövegértési képességét és matematikai eszköztudását vizsgálják.
Míg Nógrádban minden negyedik szakközépiskolást fenyeget a lemorzsolódás, addig Győr-Moson-Sopron megyében 8000 gimnazista közül ez tizenötöt érint.
Kovács Péter, a Fazekas Mihály Gimnázium tanára a mai órán elmondja, hogyan kell megoldani a szövegértési feladatsort.
Kovács Péter az Iskolatévé szombati adásában hasznos tanácsokat ad az írásbeli érettségihez.
Az se mindegy, milyet: a történethez kapcsolódó képek segítik a szövegértést.
A barátság szociológiája és a Valentin-nap is téma volt a feladatlapon.
Az Alibaba mesterséges intelligenciája nyerte a Stanford Egyetem szövegértési tesztjét.
Jól szerepeltek a negyedikesek egy PISA-teszthez hasonló nemzetközi vizsgálatban. De az is kiderült, hogy nőttek a területi egyenlőtlenségek, és továbbra is nagyon sokat számít a családi háttér.
A negyedikesek szövegértését ötévente vizsgálják. Átlag felettiek az eredmények, de romló a tendencia.
Olyan választható feladat is volt, amiben egy álláshirdetésére kellett jelentkezni. A műelemzésnél vagy egy Kosztolányi-novelláról írnak, vagy egy József Attila- és egy Radnóti-verset hasonlítanak össze.
És nyugodtan tanuljanak matekot és nyelvet mobilon, mert az iskola nem használja ki a gyerekek kütyüaffinitását, mondta az Indexnek Csépe Valéria, az új Nemzeti alaptantervért felelős miniszteri biztos. A pszichológusprofesszor szerint a kerettantervek helyett tantervi ajánlások is jöhetnek, amik nagyobb szabadságot adnak a tanároknak.
A Magyartanárok Egyesülete megkérdezte Grendel Lajost, aki megerősítette: 1908-at korszakhatárnak tartja.