Az önkormányzati választások előtt egymásnak feszültek a főpolgármester-jelöltek, hogy egy órát vitatkozzanak Budapest jövőjéről. A vita komolyságát csorbította, hogy a legnagyobb esélyes, Tarlós István nem vett részt, mert szerinte nincsen komoly ellenfél. Mi viszont megmutattuk mit kezd egymással az Összefogás, a Jobbik, az LMP és a Liberálisok jelöltje.
Liberálisként nem elfogadhatóak a térfigyelőkamerék
tételmondat Bodnártól!
Staudt szerint Bodnár villában lakik, attól pedig az Isten óvja Budapestet, hogy Amszterdamhoz hasonlóan egész évben lehessen lomtalanítani.
Csárdi szerint a közrendvédelem ugyan parlamenti hatáskör, ugyanakkor minden főpolgármester-jelöltet jelölő szervezet tud a parlamentben dolgozni az ügy érdekében, így nem irreleváns erről beszélni egy főpolgármester-jelölti vitán sem.
A tömegközlekedés. Izgalmak a köbön.
Az LMP zöldséges főpolgármester-jelöltje bevinné a Fővárosi Közgyűlés ülését a Nagyvásárcsarnokba, ahol eddig is bárki, bármikor odaszólhatott neki, ha gondja volt. Ismerje meg Csárdi Antalt, akinek már gyerekkorában főpolgármesterekről meséltek, aki új színt hozna a rezsicsökkentésbe, és aki szerint évi 20 milliárd megy korrupcióra a fővárosban.
Bodnár szerint ezer baj van a tömegközlekedéssel. Majd Bodnár közgazdászként számon kéri Bokroson, hogy gondol-e az emberi tényezőkre, vagy csak közgazdászként számol. Bodnár szerint a bicikliseknek szinte fillérekből lehetne kedvezni.
Jelen állapotában egy felelős városvezető nem tehet mást, mint hogy leállítja a 3-as metrót.
Csárdi szerint van a felújításra pénz, csak el kell kérni. Hosszútávon pedig a BKV költségeinek egyarmadát az államnak, egyharmadát a fővárosnak, egyharmadát pedig az utasoknak kell állnia
Ember ennyire mereven még nem állt a tévében.
Méghozzá azért, mert előbb utóbb tényleg szükségszerű lesz a dugódíj bevezetése.
Bokros szerint a várost el kell választani egy belső és egy külső hurokkal. A belvárosban dugódíjat kell bevezetni, csökkentett forgalmúnak kell lennie a legtöbb utcának. Míg a külvárosi résznél akár az utak szélesítésével is, de növelni kell az autósforgalom lehetőségét.
Azt hitte mégis megjelent Tarlós? Hát nem. De ha van kedve, vele készült interjúnkat itt olvashatja. Beszéltünk vele a BKK-ról, a tervezett átalakításokról, de szó volt a mai napig élő népi-urbánus vitáról, fedél nélkülinek álcázott filozófusról, és rovarirtóról is.
A Jobbik megállítaná a BKV privatizációját, és magyar járműveket vásárolna. Egy jó hír a fiataloknak: ha Staudt lesz a polgármester, lesz diákjegy. A Jobbik kiáll az autósokért, és több P+F parkolót akarnak, de a fő ellentét a többiekkel szemben: ők elutasítják a dugódíjat.
A BKK szívesen szervez ki buszjáratokat, Csárdi azt kérdezi a többiektől, mi a véleményük erről. Szerinte rossz tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatban. A tömegközlekedésnek nem kell profitot termelnie, ahogy nem is tud. Budapest levegője viszont elfogadhatatlanul rossz. Így aztán támogatják a dugódíj bevezetését, de a jól működő P+R hálózatra van szükség, és jó tömegközlekedésre.
Nem igazán, ez mindenkire vonatkozik.
Staudt, szinte kötelességből a Liberálisok jelöltjének is odamondogat.
Mesterséges dugók vannak Budapesten
nyílt meg Staudt. Majd "tudjukkikezet" egyet: ha felborul a jelenlegi rendszer, valakiknek jó lesz - sejtelmeskedett.
ahol senki nem meri kimondani, hogy minden pénzbe kerül. Különösen furcsálja Bodnárt, aki bankban dolgozott. Bokros szerint amennyiben a jegyárakban nem fizetjük meg a tömegközlekedés költségének zömét, azt a költségvetésből kell pótolni, tehát azok fizetik, akik nem is használják.
10 ezer P+R parkoló kell, illetve olyan hálózat, ami a maga természetes módját készteti az embereket, letegyék az autót, és tömegközlekedjenek.
Ennyi ideje maradt a vitából, de semmi lényegeset sem mondott.
Tudok mindent, hogy a várost irányítsam: így foglalná össze egy vízvezeték-szerelőnek a Magyar Liberális Párt főpolgármester-jelöltje, miért lenne jó erre a posztra. A Bodnár Zoltánnal készült interjúnkat itt olvashatja.
Budapesten nem annak kell történnie, amit a főpolgármester vagy a pártja akar, hanem a budapesti polgárok véleménye után a közgyűlés a civil szervezetek kell döntsenek.
Bokros Lajos azt mondta, a fölösleges beruházásokat el kell halasztani. A fölösleges beruházásokat nem elhalasztani kell, hanem nem kell megvalósítani. Hiszen fölöslegesek.
Jön az utolsó kör!
A neoliberális elvek megbuktat, és a politikus bankárok is. Budapestnek nem pénzerekre, hanem több pénzre van szüksége
Ez volt Staudt Gábor zárszava.
Orbán senkitől sem fél, csak a szabadságszeretőktől, a liberálisoktól fél - mondta Bodnár, de hogy kik azok a liberálisok, akiket ő képvisel, az nem derült ki.
Magyarországon ma vezérelvű parancsuralom sötét erői uralják a közélet minden szegletét
Az elégedetlenség kevés. Ha tenni akar, hogy kicsit zöldebb, kicsit élhetőbb legyen, akkor szavazzanak az LMP jelöltjeire. Csárdi szerint az LMP nem változtatja álláspontját.