Pokorni Zoltán, XII. kerületi polgármester nyílt levelet intézett a kerületi lakosokhoz, amiben megmondta a tutit a Normafa fejlesztésével kapcsolatban.
Eszerint:
Nem kötelezi a kerületet a Normafa-törvény semmire sem.
Hogy mi történjen pontosan a Normafán, azt a Natura 2000-es hatásvizsgálat, majd a kerület saját környezetvédelmi vizsgálatsorozata után döntik el.
Ezután még jön egy átfogó megvalósíthatósági tanulmány, és ekkor lesz a népszavazás is az ügyben.
A népszavazásig semmilyen munka nem lesz.
Fent nem lesz több parkoló, a Libegőt és a Fogaskerekűt fejlesztik, hogy fel lehessen jutni.
Nem épül Sportcentrum.
Nem lesz fizetős a sétálás, a túrázás, a kirándulás, a futás, a sífutás, a biciklizés, legfeljebb a sílift, ha lesz egyáltalán.
Nem épül közpénzből templom, csak magánpénzből és csak egy kis kápolna.
Nem lesz erdőirtás és zöldterületcsökkenés.
Nem lesz gázáremelés.
Az MSZP szerint Budapest közlekedési problémái a fideszes városvezetés következményei, Tarlós István nyílt levele Vitézy Dávid BKK-vezérigazgatónak a városvezetés bizonyítványa.
Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője ezzel kapcsolatban csütörtöki közleményében azt írta, hogy felelősséget viselő emberek világában "már nem szokás az óvodás egymásra mutogatás", a nyílt levél pedig a városvezetés bizonyítványa.
Mint fogalmazott, ami fejlesztés címén történik, az üres ötletelés, itt-ott rossz ütemben elkezdett beavatkozások, közösségi közlekedők és autósok egymásnak ugrasztása, végső soron káosz.
A Párbeszéd Magyarország fővárosi képviselői szerint a főpolgármester láthatóan fogalmi dugóba került. Tarlós István a nyílt levéllel a hivatalra való alkalmatlanságát bizonyítja, mert korábban éppen ő volt az, aki a politikusoktól független, szakmai szervezetre bízta a budapesti közlekedés szervezését.
Az utasításszerűen felsorolt, teljesen eltérő fajsúlyú pontok közös jellemzője, hogy ezzel a tálalással és szakmaiatlansággal minden szempontból méltatlan egy mérnök végzettségű, több éve főpolgármesterként tevékenykedő személyhez, fogalmaz a párt a közleményben.
Fura módját választotta Tarlós István főpolgármester, hogy kommunikáljon beosztottjával, Vitézy Dáviddal, a BKK vezérigazgatójával: nyílt levélben teremtette le a sok dugó miatt. A helyzet megoldására újabb dugócsökkentő pontokkal állt elő, az egy hónappal ezelőtti 18-hoz képest most 20-szal.
A levélben Tarlós kifejti, hogy
A 3-as (kék) metró helyett pótlóbuszok járnak a Határ út és Kőbánya-Kispest között, írta a Facebookon a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) délután kevéssel három óra előtt. A Határ úton kiszállítják az utasokat a szerelvényekből, amelyek visszaindulnak Újpest irányába, mondta az MTI-nek Stelczer József fődiszpécser.
A BKK nem sokkal fél öt előtt azt írta, hogy újra a teljes vonalon jár a 3-as metró.
A Metróért Egyesület közleménye szerint egy erősáramú kábelcsoport elégett. Az okozta a forgalmi zavart, hogy egy utasokat szállító szerelvény éppen ekkor a Határ út és Kőbánya Kispest között állt meg, s ezt vissza kellett vinni a Határ útra. Az egyesület úgy tudja, hogy szerda hajnalban már volt egy leállás, akkor állítólag egy biztosítóberendezés hibásodott meg. "Úgy véljük ezek a tények önmagukban - kommentár nélkül minősítik az É-D vonalon uralkodó műszaki állapotokat" - zárja közleményét az egyesület.
A Nyugati tér átalakításáról szóló legújabb tervek a nyáron láttak napvilágot, mikor a Skála Metró ügyvezetője az Urbanistának arról beszélt: egy általuk készíttetett koncepcióterv szerint elbontanák az áruházat a felüljáróval összekötő hidat, és „racionalizálnák” az aluljáróba vezető lépcsősort.
Kovácsné Szentes Gyöngyi akkor azt mondta, terveikkel felkeresték a terézvárosi önkormányzatot, akik „nagy örömmel vették” a terveket. A két fél a nyáron sorozatos tárgyalásokat folytatott, mivel az épület a Skála Metro Ingatlanhasznosító Kft. tulajdona, míg az előtte lévő tér a VI. kerülethez tartozik. A tárgyalások végeredményét a terézvárosi önkormányzat nyáron az Index többszöri megkeresésére sem közölte, most azonban kiderült: a felújítás továbbra is tervbe van véve, azonban a terveket módosítani kell, mivel a beruházásra csak az igényelt összeg kevesebb mint kétharmadát kapták meg a fővárostól.
A fővárosi önkormányzat által kiírt TÉR_KÖZ pályázatra beadott látványterv nagyrészt megegyezik az Urbanistára kikerült verzióval, azzal a különbséggel, hogy a lépcsősorokat és az áruház teraszait végig egy keskeny zöld sáv szegélyezi, valamint hogy a tér Bajcsy-Zsilinszky út felőli szegletébe bokrok helyett egy háromszög formájú füves rész került. Ez a terv azonban a keret csökkenése miatt még nem végleges, kisebb módosításokra mindenképpen szükség lesz.
Tüntetés miatt lezárták a fővárosban az I. kerületi Clark Ádám teret és a Lánchidat kedd este – jelentette az MTI tudósítója a helyszínről.
Az Anonymous Operation Hungary és a Valódi Demokráciát Most Occupy Hungary! közös rendezvényének körülbelül 150 résztvevője van. Az Anonymous Operation Hungary Facebook-oldalán közzétett útvonal szerint a József nádor térre, majd a József Attila utcán keresztül a Hercegprímás utcára, végül a Szabadság térre tartanak a tüntetők. A Szabadság menetét rendőrök biztosítják.
A lezárások miatt a 16-os és a 105-ös autóbusz átmenetileg módosított útvonalon, az Erzsébet hídon járt. A 86-os autóbusz közlekedését nem befolyásolta a rendezvény.
Fennakadt egy autó a szentendrei HÉV sínpályáján Pomáz határában kedden késő délután, ezért 20 perces késéssel kell számolni a szakaszon, közölte a Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécsere. Budakalász és Pomáz között egy vágányon, váltakozó irányban járnak a szerelvények.
Spitz Alexandra, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság sajtószóvivője elmondta, hogy az autós eddig tisztázatlan körülmények között hajtott a sínre a Pomáz táblától 50 méterre a főváros felé. Daruval kell leemelni a sínekről, közölte a referens.
Az M2-es és M3-as metró minden állomására telepített a BKK defibrillátort: összesen 34 darabot. Tarlós István főpolgármester 2012-ben tett erre ígéretet, miután az akkor még csak néhány ilyen berendezés egyike megmentette egy utas életét.
A BKK közleménye szerint, ahol nagy embertömeg fordul meg, például a metróállomásokon, zsúfolt közlekedési csomópontokban, elengedhetetlenek az életmentő eszközök. 2012 júniusában egy idős férfi infarktust kapott, és összeesett az egyik metrókocsiban. A Puskás Ferenc Stadion állomásra érkező szerelvényen utazók a mentők riasztásával egy időben kezdték meg az újraélesztést, és ebben a korábban Zugló Önkormányzata által felajánlott defibrillátorok egyike segített nekik. A férfit sikerült újraéleszteniük, és a mentők kórházba szállították.
2012 óta egyébként a H5-ös szentendrei hév végállomásán is található életmentő készülék.
A csepeli Teller Ede út mellett felavatták a világhírű atomfizikus portrészobrát, Csák Attila és Pálffy Katalin alkotását, írja a Csepel.hu. Ábel Attila alpolgármester szerint Teller Ede
fontosnak tartotta magyarságát, mindig azt vallotta, hogy tudományos sikereit a magyar anyanyelvnek is köszönheti. Szenvedélyes hazaszeretetét mutatta az is, hogy előszeretettel használta a „magyar testvéreim” és a „véreim” kifejezést.
A szobor váci homokkőből készült.
Újabb érthetetlen, megdöbbentő szoborrongálás történt Budapest egyik közparkjában, a Gellérthegyen – közölte a Főkert. Munkatársai hétfőn észlelték, hogy a hosszú hétvégén ismeretlenek megrongálták a gellérthegyi Jubileumi parkban található „Ülő nő” szobrát, és a lefűrészelt szoborrészeket ellopták.
Az 1,8 m-es bronzszobrot Tar István készítette, 1965-ben állították fel a Gellérthegyen.
Sajnálatos módon nem ez az első eset, hogy a Gellérthegyen található szobrok vandalizmus áldozataivá válnak. 2012 júliusában Somogyi József alkotását, a „Leányka csikóval” szobrot rongálták meg ismeretlenek.
Vasárnap 16.05-kor valaki angolul felhívta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélszolgálatát, később pedig a rendőrséget is, hogy két ember a Libegőn ragadt, írja a 444.hu. A viszonylat fél négykor bezárt, a turistákat pedig nem vették észre. A BKV szerint a mentés szabályszerűen megtörtént, a turisták 16.50-kor elhagyhatták a Libegőt.
A BKV-nál vizsgálják, hogy miért nem vették észre az ottragadt utasokat.
Hétfőn kezdődik a 3-as villamos pályájának felújítása az Örs vezér tere és a Mázsa tér között, az utasokat pótlóbuszok szállítják.
A 3-as villamosvonal a Mexikói út és a Gubacsi út közötti 13 kilométeres pályájának helyreállításával megszűnnek a jelenlegi, helyenként 10-30 km/órás sebességkorlátozások, így érezhetően csökken majd az utazási idő – közölte a BKK. A Bihari úton a jelenlegi egyvágányú villamospályát kétvágányúvá alakítják át, ezzel is rövidítve a villamosok menetidejét A Kápolna utcában új visszafordítási lehetőség létesül, majd megújul a villamospálya a Mexikói úton is.
Kicserélik a vágányokat és a felsővezeték-hálózatot, az utasvárókat, felújítják a peronokat, az utcabútorokat. A Mázsa tér és az Örs vezér tere közötti szakaszon a Kőrösi Csoma Sándor úton az Ónodi utcától a Kápolna utcáig füvesítik a vágányokat, a munkákkal várhatóan 2014 nyarának elején végeznek.
A felújítás miatt a pályát használó villamosok közlekedése megváltozik. A 3-as villamos a Mexikói út és az Örs vezér tere, valamint Kőbánya alsó vasútállomás és a Gubacsi út között jár. A 28-as és 28A villamosok rövidített útvonalon, Kőbánya alsó vasútállomásig szállítanak utasokat.
A Maglódi úton csak a 37-es és a 37A villamos közlekedik. Nyolc és 16 óra között mindkettő a Blaha Lujza tér és az izraelita temető között jár, 8 óra előtt és 16 óra után pedig a 37A-val lehet utazni, az Új köztemetőig.
A 62-es villamos Rákospalota MÁV-telep és az Örs vezér tere között szállít utasokat. A 62A a felújítás ideje alatt nem jár.
A kimaradó szakaszokon a 3-62V jelzéssel közlekedik pótlóbusz az Örs vezér tere és Kőbánya alsó vasútállomás között a Fehér út-Kőrösi Csoma Sándor út útvonalon.
A 3-as villamosvonal a Mexikói út és a Gubacsi út közötti szakaszának helyreállítására és korszerűsítésére kötött kivitelezési szerződés értéke nettó 11 milliárd forint. A beruházás 94 százalékban EU-s forrásból valósul meg. A rekonstrukciót a Fővárosi Önkormányzat megbízásából az A-Híd Építő Zrt. kezdi el hétfőn.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést az 1-es villamos Puskás Ferenc Stadion és Közvágóhíd közötti szakaszának felújítására, valamint a Közvágóhíd és a Fehérvári út közötti új szakasz megépítésére, közölte vasárnap a BKK. A szerződést csütörtökön írta alá Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója és Sal László, az A-HÍD Zrt. vezérigazgatója, valamint a Colas Alterra Zrt. részéről Görbedi László vezérigazgató és Sokorai István igazgatósági elnök.
A kivitelezési szerződés nettó értéke 13 298 000 369 forint. A megvalósítás december elején fog kezdődni elsőként a Rákóczi híd környezetében, aztán 2014 tavaszától az egész szakaszon. A munkálatok várhatóan 2015. első félévében fejeződnek be, írta a BKK.
Az 1-es villamos meghosszabbítása átszállásmentes kapcsolatot fog teremtemi Kelet-Pest, Dél-Pest és Újbuda között, valamint az 1-es és a 18-as, 41-es és 47-es villamosok között. A terv az, hogy később egészen a Kelenföld vasútállomásig meghosszabbítják az 1-es villamost. Az újonnan épülő pálya Újbudán füves burkolatú lesz, a vonal pedig végig teljesen akadálymentes, ígérik.
3,2 kilométernyi új villamosszakasz fog épülni a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út vonalán. Az ideiglenes végállomás (az újabb hosszabbításig) a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében lesz. Öt új megállóhelyet fognak kialakítani: a híd budai hídfőjében, a Nádorkerti útnál; a híd lehajtóján, a Budafoki útnál; a Szerémi úton, a Hauszmann Alajos utcánál; a Szerémi út és a Hengermalom út csomópontjában; és az ideiglenes végállomást a Hengermalom úton, a Fehérvári útnál. A Rákóczi híd mindkét végére liftet ígérnek.
Olvasónk szerint délután megbénult a Széll Kálmán tér egy baleset miatt, 5 óra körül két autó ütközött össze, senki nem sérült meg. „A Szilágyi Erzsébet fasor végig áll, a 61V villamospótló nem jár, villamos pedig csak a Zuhatag sorig, így Hűvösvölgy csak gyalog megközelíthető, na jó, talán még a 29-essel″ – írta olvasónk, a dugó azóta megszűnt.
A Vörösmarty téri végállomáson csütörtök délután is kisiklott egy földalatti. A Budapesti Közlekedési Központ a Facebook-oldalán azt írta, hogy az eset a szerdán történtekhez hasonló volt.
Hétfőn megkezdődik a 3-as villamosvonal felújítása. A munka várhatóan jövő novemberig tart.
A vonal felújítására 11 milliárd forintot szánnak. Kicserélik a vágányokat és a felsővezeték-hálózatot, az utasvárókat, felújítják a peronokat és az utcabútorokat, mondta György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes csütörtökön a X. kerületi Éles saroknál tartott sajtótájékoztatón. Hétfőn a Mázsa tér és az Örs vezér tere közötti szakasz felújítása kezdődik el, a Kőrösi Csoma Sándor úton az Ónodi utcától a Kápolna utcáig füvesítik a vágányokat, a munkákkal várhatóan 2014 nyarának elején végeznek.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) sajtóirodája este nyolc óra után pár perccel válaszolt az Indexnek arra a kérdésre, mi okozta a kisföldalatti szerdai, több órás leállását.
Az M1-es metró egyik szerelvénye 15:03-kor első forgóvázának első tengelyével kisiklott a Vörösmarty tér végállomáson, közölték. Utasok nem voltak rajta, a szerelvény a leszállóhelyről a kihúzóvágány felé tartott. A balesetben nem sérült meg senki, az anyagi kár felmérése folyamatban van.
Korábban a BKK a Facebook-oldalán csak műszaki hibát említett, és nem lehetett tudni, pontosan mi is történt. Azt azonban sejteni lehetett, hogy nem mindennapos, apróbb hibáról van csak szó. Szokatlan volt, hogy a kisföldalatti még több óra után sem indult újra. Egy arra utazó olvasónk, Tamás fél négykor azt hallotta, mintha egy mellényes BKK-munkatársnak azt mondták volna, hogy "állítólag kisiklott". Hivatalos, részletes tájékoztatást a történtekről sokáig hiába próbáltunk szerezni, de nem sokkal hat után megtudtuk a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) diszpécserétől, hogy bejelentésre a KBSZ munkatársai a helyszínre mentek.
A KBSZ honlapján olvasható bemutatkozás szerint "a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) független szakmai kivizsgáló hatóság, amelyet azzal a céllal hozott létre a 2005. évi CLXXXIV törvény alapján a Gazdasági és Közlekedési Miniszter, hogy a közlekedési ágak minden résztvevőjétől függetlenül vizsgálja ki a súlyos és a súlyos sérülésekkel ugyan nem járó, de feltételezése szerint a közlekedésbiztonságot jelentősen veszélyeztető baleseteket."
A BKK sajtóirodájának esti levele szerint a KBSZ szakembereit hivatalból értesítenie kellett a balesetről az érintett vasúttársaságnak, azaz a BKV-nak. A baleset okáról csak a KBSZ vizsgálatának lezárása után tudnak tájékoztatást adni, tették hozzá.
A BKV műszaki szakemberei 17:45-re fejezték be a kisiklott szerelvény mentését, a vonatot visszahelyezték a vágányra. A kisföldalatti este héttől jár újra teljes vonalon. A balesetben részt vevő szerelvény telephelyi vizsgálatát még az éjszaka során megkezdik a BKV és a KBSZ szakemberei, közölte a BKK.
A Metróért Egyesület Facebook-oldalán azt írta szerda este: a baleset súlyát az adja, hogy másodszor fordult elő ilyen pár héten belül.
Csatornarekonstrukciós munkálatok zajlanak a Bécsi úton a Nagyszombat utca és a Tímár utca között a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. megbízásából. Ezért november elejétől várhatóan december közepéig jelentős forgalomkorlátozásra kell számítani a térségben, áll a BKK közleményében.
A munkavégzés négy szakasza alatt a Bécsi úton jelentős forgalomkorlátozásra kell számítani. Az ütemek időpontja a kivitelező Colas Alterra Zrt.-től kapott tájékoztatás szerint várhatóan így alakul:
A Mol nyerte a Bubi kizárólagos bérbicikli-szponzorációra kiírt tenderét, így Mol-Bubi a tavasszal induló fővárosi bérbringarendszer neve. Az olajcég cserébe három évig fizeti a rendszer üzemeltetési költségeinek a felét, ami a számítások szerint körülbelül évente 120 millió forintot tesz ki.
Információink szerint a BKK a londoni (Barclays) és a New York-i (Citibank) bérbiciklirendszer kizárólagos szponzorációs modellje alapján írta ki a pályázatot, de nem sokan számítottak rá, hogy a pangó hazai szponzorációs piacon bármelyik nagyvállalat ráugrana a lehetőségre. A Fővárosi Közgyűlés az esetleges talált pénz reményében áldását adta a pályázatra.
Töklámpásokat kínáltak a Fővárosi Állat- és Növénykert több lakójának is Halloween alkalmából. Belsejükbe nem mécseseket, hanem finomságokat tettek az állatgondozók. A gorillák tökét salátalevéllel, banánnal, földimogyoróval mazsolával és mézzel, a szurikátákét lisztkukaccal töltötték meg. A tökfejeket a gorillák és a szurikáták is nagy örömmel fogadták - írja a szellemes sajtóanyag. Az elefántok esetében nem lett volna értelme a töklámpások kifaragásának, hiszen egy pillanat alatt összeroppantották a sütőtököket.
Ezzel arra is fel akarják hívni a figyelmet az Állatkert, hogy ezen a héten sok programmal várják a családokat a városligeti intézményben. Tökös kézműves foglalkozásokkal és arcfestéssel a Varázshegyben péntek, szombat és vasárnap is. Ráadásul a 14 éven aluli gyerekeknek október 28-tól november 3-ig, azaz egész héten díjmentes a belépés.
Közérdek az első ajtós jegyellenőrzés bevezetése, válaszolt a BKK a buszvezetőknek, akiknél – mint nemrég beszámoltunk róla – betelt a pohár. Rendhagyó interjúnk következik:
Buszvezetők szakszervezete: – A BKK átgondolatlanul, elhamarkodottan és egyeztetés nélkül erőltette rá a sofőrökre az új rendszert.
BKK: – Az egy-egy vonalon bevezetendő elsőajtós felszállási rend lehetőségeiről alapos vizsgálatot végezünk, a járművezetők pedig már évek óta ismerik a kapcsolódó elvárásokat.
Tarlós István főpolgármester megtiltotta, hogy Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője interjút adjon az Origónak. A portál kérését a BKK sajtóosztálya először arra hivatkozva utasította el, a Főpolgármesteri Hivatal nem engedélyezte, hogy a BKK Zrt. interjút adjon az Origónak.
A portál ezért megkereste Tarlós István sajtósát is, aki azt mondta, a főváros közlekedése „kiemelten fontos a főpolgármester úrnak. Ezért fenntartja magának a jogot a témában tett nyilatkozatra vagy a nyilatkozó kiválasztására.”
A 2-es villamos csak a Közvágóhíd és a Boráros tér között közlekedik pályahiba miatt. A 2V jelzésű villamospótló buszok meghosszabbított útvonalon, a Boráros tér és a Nyugati pályaudvar között közlekednek, közölte a Budapesti Közlekedési Központ a Facebookon 14.50-kor.
A vízvezeték mellett a szennyvízvezeték is megsérült a fővárosban, a XV. kerületi Pozsony utcában, a felbontott útszakaszt várhatóan pénteken adják vissza a járműforgalomnak, tájékoztatott a Fővárosi Vízművek. Kicserélték a pénteken megsérült vízvezeték bekötését, most a Fővárosi Csatornázási Művek végez helyreállító munkákat az ugyancsak megsérült szennyvízvezetéken, és csak ezután lehet elkezdeni a burkolat és a villamossínek helyreállítását.
A Fővárosi Önkormányzat útfelújítási programjának részeként a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden több kivitelezői szerződést kötött összesen 4,5 kilométer hosszú fővárosi útszakasz felújítására – derül ki a BKK közleményéből. A II. kerület és Óbuda közúthálózatának tizenhárom szakaszát újítják fel 1,2 milliárd forintból.
A szegélyeket és a kapubejárókat is rendbe teszik, a buszmegállókat pedig bazaltbeton burkolattal erősítik meg. Ahol kell, áthelyezik a zebrákat, új közvilágítást, járdát és kanyarodósávot építenek.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság tíz évre átvette az óbudai Hotel Retró Budapest épületét. Az egykori szállodában 184 rendőrt tudnak elhelyezni.
Karbantartási munkák miatt nem jár a H6-os HÉV Tököl és Ráckeve között, ahol pótlóbusszal lehet utazni délután 14 óra 10 percig, tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A ráckevei HÉV helyett két pótló járatot is indít a BKK: a H6 jelzésű buszok Szigetcsép és Szigetszentmárton-Szigetújfalu HÉV-állomások érintésével közlekednek, míg a H6E jelzésű járatok Tököl és Ráckeve között csak az érintett települések központjaiban állnak meg.
Hétfőn este rendőrök és közterület-felügyelők jelentek meg a XII. kerületi polgármesteri hivatalban és környékén. Egy olvasó azt írta: az épületben fel-le kapcsolgatták a villanyt.
Az Index kérdésére a rendőrség sajtóügyeletese este 11-kor azt közölte, hogy nincs és nem volt rendőri intézkedés a Hegyvidéki polgármesteri hivatalban. Információink szerint a rendőrök valóban nem az önkormányzat épületéhez szálltak ki, csak betörőket kerestek a környéken.
Éjszaka a kerület Facebook-oldalán megjelenő bejegyzés ezt megerősítette: két betörő bújt meg a játszótér melletti bokros részen, ahonnan a Törpe utcában lévő egyik házba próbáltak bejutni. A betörést sikerült meghiúsítani.
November 8-án, pénteken megnyitja kapuit a budapesti Bálna, leánykori nevén CET, olvasható a kulturális központ honlapján. Három napon át művészeti csoportok produkcióival, koncertekkel, gyermekműhellyel és az ez alkalomra felállított Budapest Makettel várják az első látogatókat.
A 4-es villamos hátulján utazott egy fiú vasárnap este Budapesten. A Blikk olvasója autójában ülve vette észre a Combinón tujázó ismeretlent, így készített róla fényképet.
Nem tudni, hogy meddig utazott így, de az Oktogon és a Király utca között biztosan. Állítólag közben végig magyarázott és mutogatott, de a villamos vezetője még így sem vette észre.