A kihívások ellenére stabil pénzügyi eredménnyel zárta az Audi Hungaria a 2022-es évet – hangzott el a győri székhelyű járműipari vállalat éves sajtótájékoztatóján. Alfons Dintner, az igazgatóság elnöke arról beszélt, hogy rugalmasságuknak köszönhetően sikerrel kezelték a bizonytalan globális gazdasági helyzetet, számukra az út pedig a Next Level stratégia mentén folytatódik. Patrick Heinecke, a vállalat pénzügyi, IT-, beszerzési és compliance-területekért felelős igazgatósági tagja pedig azt mondta: az üzleti modell bővítése fenntartható módon erősíti versenyképességüket.
Az Audi Hungaria a kihívások ellenére stabil eredménnyel zárta a 2022-es üzleti évet. A világ legnagyobb motorgyárában 1 677 545 járműhajtás készült, míg a járműgyártásban 171 134 autó gördült le a gyártósorról (beleértve a brazil SKD-gyártás számára készült gépkocsikat is) – hangzott el a Rába-parti üzem éves sajtótájékoztatóján.
A társaság az elmúlt évben
Ezzel az összberuházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 12,172 milliárd eurót, aminek köszönhetően az Audi Hungaria a magyar járműipar legnagyobb beruházója.
Kitértek arra is a tájékoztatón, hogy a társaság a régió legnagyobb munkáltatójaként és az ország legvonzóbb munkahelyeként 11 957 munkatársat foglalkoztatott a tavalyi év végén.
A globális kihívásokra kompetenciáinknak és nagyfokú rugalmasságunknak köszönhetően megfelelően reagáltunk, így csapatunkkal 2022-ben ismét stabil évet zártunk
– értékelt Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.
Kifejtette: a bizonytalan gazdasági helyzetre ők lehetőségként tekintenek, és folytatják útjukat a Next Level stratégia mentén. „A jövőben termék- és szolgáltatási portfóliónk további bővítésével növeljük versenyképességünket, új szintre emelve vállalatunk a magyar gazdaságban és a Volkswagen-konszernen belül betöltött szerepét” – tette hozzá.
A vállalat beruházásai elsősorban az elektromobilitás területére, ezen belül
Emellett jelentős beruházási terület volt a szerszámgyár kapacitásainak bővítése, amely során 6300 négyzetméterrel nőtt a gyártóterület az exkluzív szériás termelés számára,
így immár 58 300 négyzetméteren a legmodernebb technológiák segítségével készítik a győri munkatársak az Audi- és Volkswagen-konszern csúcsmodelljeinek karosszériaelemeit.
A sajtóeseményen hangsúlyozták: a vállalat idén tovább növeli versenyképességét, mások mellett egy önálló leányvállalat, az Audi Hungaria Ahead Kft. alapításával, amely a pénzügy, az IT és a beszerzés területén kompetenciaalapú szolgáltatásokat kínál a VW-konszern számára.
Vállalatunk a piacokon tapasztalható bizonytalanságok és a megnövekedett nyersanyagköltségek ellenére, legfőképpen egyszeri pozitív hatásoknak köszönhetően az előző évi eredménnyel hasonló szinten zárta a tavalyit
– erről már Patrick Heinecke, az Audi Hungaria pénzügyi, IT-, beszerzési és compliance-területekért felelős igazgatósági tagja beszélt. Úgy látja, az Audi Hungaria továbbra is kiemelt szereplője a magyar gazdaságnak, hiszen az ország egyik legnagyobb árbevételű vállalata és egyik legnagyobb exportőre.
Nyomatékosították a résztvevők, hogy az Audi Hungaria 2020 óta mérlegben karbonsemlegesen működik. A vállalat többek között Európa legnagyobb, tetőre épített, összesen 160 ezer négyzetméteres napelemparkja, valamint megújuló geotermikus hőenergia-felhasználás segítségével biztosítja energiaellátásának jelentős részét.
Ezenfelül a keletkezett hulladék szinte 100 százalékát hasznosítja – például az Aluminium Closed Loop projekttel, melynek keretében a vállalat zárt körforgásba vezette az alumíniumot, így jelentős mennyiségű nyersanyagot és CO2-kibocsátást takarít meg.
A startgombot 1993-ban nyomták meg, így könnyen kiszámolható, hogy az Audi Hungaria idén ünnepli fennállásának 30. évfordulóját, és a jubileumi évben „további meghatározó lépéseket tesz a vállalat jövőképessége erősítésére”.
Ez alatt elsősorban azt kell érteni, hogy az elektromobilitásra történő átállás folytatódik,
a vállalatnál már zajlanak az előkészületek az elektromos motorok következő generációjának (PPE – Premium Platform Electric), valamint az új, úgynevezett MEBeco- (Modularer E-Antriebs-Baukasten – modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) hajtások gyártására. Ezenfelül 2024-ben megkezdődik a CUPRA Terramar modell gyártása az Audi Hungariánál.
(Borítókép: Audi Hungaria)