A SPAR folyamatosan figyelemmel kíséri parkolóinak telítettségét, míg az Auchan egyelőre nem tervezi fizetőssé tenni a parkolást. A Lidl csupán néhány üzletében vezetett be fizetős parkolást, ahol úgy ítélte meg, hogy erre szükség van.
A Világgazdaság nemrégiben számolt be arról, hogy a Penny Market bevezetett egy fizetős parkolási rendszert, amelyben az autósoknak egy óra ingyenes parkolást követően díjat kell fizetniük a parkoló további használatáért.
A kiskereskedelmi lánc azt állítja, hogy a vásárlók többsége támogatja ezt a döntést. A fizetős parkolás bevezetését azzal indokolták, hogy a nem vásárlói szándékkal érkező autósok miatt egyre több ügyfél panaszkodott a parkolási lehetőségek hiányára. A Világgazdaság megkérdezte a legnagyobb hazai láncokat, hogy milyen lépéseket terveznek a probléma kezelésére.
Az Aldi a Világgazdaságnak elmondta, hogy vásárlóik érdekeit szem előtt tartva jelenleg 9 üzletnél alkalmazzák a sorompós parkolórendszert, és további 10 áruházuknál 90 perc ingyenes várakozás után kell fizetniük a parkoló autósoknak.
A sorompórendszer miatt a parkolót csak érvényesített parkolójeggyel lehet elhagyni, amit az Aldi vásárlói a pénztáraknál tudnak érvényesíteni, így számukra ingyenes a parkolás a vásárlás időtartamára.
A vállalat azon üzleteinél vezetett be sorompós parkolást, ahol a belvárosi elhelyezkedés vagy a környező utcák magas parkolási díja miatt sokan ingyenesen használták az Aldi magánterületnek számító parkolóit. A cég szerint a vásárlók visszajelzései alapvetően pozitívak mindkét esetben.
A Lidl is bevezette a díjköteles parkolási rendszert néhány áruházánál a 197 közül. A lánc ezt a lépést azért tartotta szükségesnek, mert a nem vásárlási céllal érkező gépjárművek, hosszú távú parkolóként használva a vásárlói parkolóhelyeket, ellehetetlenítették az áruházba érkező vásárlók számára a parkolást.
A Lidl az első órában nem kér parkolási díjat, de a második parkolási órában 1500 forintot, két órát meghaladó parkolás esetén a napi zárásig 2500 forintot számít fel.
Budapesten:
Vidéken:
Az Auchan egyelőre nem fizetős parkolást kínál, és folyamatosan vizsgálja parkolóinak kihasználtságát a vásárlói élmény érdekében.
A Tesco csak a budapesti, Soroksári úti hipermarketjénél alkalmaz fizetős parkolást, és nem tervezi annak bevezetését más üzleteiben.
A SPAR arra törekszik, hogy vásárlói kényelmét szolgálja, és csak akkor vezet be fizetős parkolást, amikor tömegesen parkoló autók akadályozzák a vásárlókat. A cég folyamatosan vizsgálja áruházainak parkolóit.
A Metro áruházainál ingyenes a parkolás, és nem terveznek ezen a gyakorlaton változtatni, mivel nagykereskedelemként fontosnak tartják a vásárlóik beszerzéseinek hatékonyságát.
Az Indexen korábban bemutattuk, hogy a kiskereskedelmi láncok valósággal versengenek abban, hogy ki tudja nagyobb mértékben csökkenteni az árakat. A Magyarországon működő üzletláncok – köztük a Lidl, Aldi, SPAR, CBA – már hetek óta árháborút folytatnak, és egymásra licitálva csökkentik a termékek árát.
Érdekes fejlemény lehet ezen a téren, hogy a kormány egy árfigyelő rendszert is bevezethet a közeljövőben azért, hogy segítse a lakosság tájékozódását. A Makronóm korábbi felmérésében rámutatott, hogy számos helyen az alapélelmiszerek ára 20-25 százalékkal csökkent.