Az Air France–KLM azt tervezi, hogy az év végére a vártnál később, a 2019-es szinthez közelebbi mértékben növeli a kapacitását, miután a nyári csúcsszezonban megugrott a kereslet.
A francia-holland légitársaság a jelenlegi időszakban a koronavírus előtti járatok számának 80-85 százalékát fogja üzemeltetni, ami eltérést jelent a májusban prognosztizált 90 százalékhoz képest. Azt tervezi a légitársaság, hogy inkább 2022 utolsó három hónapjában éri el ezt a szintet.
A KLM a vártnál jobb, 324 millió eurós nettó nyereségről számolt be a június végéig tartó három hónapban. Ez a Bloomberg szerint a csoport első pozitív eredménye 2019 vége óta. A nyereséget a légi közlekedés iránti kereslet megugrása generálta, amely azóta is elárasztotta az iparágat, különösen Európában, ahol a reptéri munkaerőhiány és a sztrájkok káoszos időszakokat okoztak a főbb csomópontokon.
A nyáron tapasztalható erőteljes fellendülés próbára teszi az egész légiközlekedési iparágat
– mondta Ben Smith vezérigazgató, hozzátéve, hogy a zavarok valószínűleg továbbra is fennmaradnak a munkaerőhiány és az ellátási lánc problémái miatt.
Az Air France–KLM holland részlege azt tervezte, hogy augusztus végéig naponta akár 20, európai célállomásra induló oda-vissza járatot is töröl, hogy csökkentse a Schiphol repülőtér forgalmát Amszterdamban.
Az intézkedések célja az volt, hogy „csillapítsák” a repülőtéren és a légitársaságon belül a személyzet túlterheltségét.
A lépés a légitársaság által a jegyeladásokban korábban jelentős felső korlátot szabott, miután a schipholi csomópont drasztikus intézkedéseket hozott a kapacitás korlátozására a nyáron a biztonsági személyzet hiánya miatt.