2014-ben úgy döntöttünk néhányan az Indexben, hogy leszokunk a dohányzásról. Ez néhányunknak sikerült is (volt, akinél csak egy időre, de az is valami). Orsi és én a leszokás előtt elmehettünk egy állapotfelmérésre a Cardio Control Centerbe, ahol sportolókon is végeznek terheléses vizsgálatokat. Minket is bedrótoztak, maszkot tettek a fejünkre és ráállítottak egy futógépre. Nem kellett volna. Mindketten elég hamar eljutottunk a fulladás- és halálközeli élményhez.
Aztán eltelt fél év, nem cigiztünk. Orsi elkezdett falat mászni, én hetente többször megmásztam 400 lépcsőt a Gellért-hegy oldalában. Újra elmentünk vizsgálatra: drótok, maszk, futógép. Az én eredményeim nem javultak fényesen, de leírni nem, inkább csak zongorázni tudnám a különbséget a két futás között: kiegyensúlyozottabb légzés, lassan emelkedő pulzusszám.
Nekem óriási eredmény volt, még ha a számítógép ezt nem is mutatta. Orsiról meg konkrétan ezen a második vizsgálaton az derült ki, hogy ha nem cigizett volna, akár élsportoló is lehetne, olyan felépítése van. A tanulság az, hogy a dohányzás abbahagyása önmagában még nem elég, nincs mese, sportolni kell. Dobják el a cigit és fussanak!
A csapatok versenye mellett 200-an egyéniben vágtak neki már hajnalban a távnak. Közülük a 10-es rajtszámot Tóth Attila kapta, aki a magyar indulók közül eddig a legtöbbször, kilencszer ért célba. A francia Gilles Pallaruelo pedig a 11-es rajtszámmal fut, mivel ő az egyetlen, aki az összes eddigi versenyen elindult, és célba is érkezett az egyéni futók között.
Így nézett ki Nyilas Gergely a rajtnál:
Gergő Aligától fut majd Balatonalmádiig, hajrá!
Az előbb megkérdeztem a Google Voice Searchtől, hogy milyen idő van. Nem mintha megszűntek volna az érzékszerveim, csak úgy fúj a szél, hogy alig hallom a velem szemben ülő Iván Andris hangját a fonyódi kemping teraszán. Az előrejelzés szerint 29 kilométeres óránkénti sebességgel fúj a szél, de a szubjektív érzet alapján ennél sokkal keményebb a helyzet. Azon se csodálkoznék ha elrepülne fölöttünk egy kansasi farmerlány a kutyájával.
Fonyód-bélatelepen, a főhadiszállásunk melletti strandon legalábbis ilyen az időjárás:
A helyszínen lévő kollégák szerint Balatonaligán, a rajtnál sem volt sokkal jobb a helyzet.
Olvasónk, Flórián tegnap este indult Debrecenből, hogy elérje a nyolcórai rajtot, de a MÁV és az elemek nehezített szakaszbeosztással keserítik az életét:
Debrecenből indultunk tegnap este, már a 19 órás IC késve érkezett 20 perccel. A rajtunk 8-kor van, mi visszük a csapatnak az egyenpólókat a rajtfotóhoz. Hajnal 4-kor keltünk, hogy elérjük az 5:06-os vonatot, ami vagy 10 perc késést követően ment vagy 100 m-t, majd visszatolatott, várt még 10 percet, majd ismét elindult. Elvileg a kalauz jelezte a székesfehérvári forgalomirányítónak, de csak reménykedni tudunk, hogy megvár a csatlakozás.
Tavaly a 220,9 km-t összesen 22 óra 16 perc alatt tettük meg. Ha visszanézné, milyen jó móka ez, akkor olvassa vissza kedvcsinálónak tavalyi közvetítésünket, amiben keresztül-kasul bejártuk a Balatont!
Rekordszámú, 1000 csapattal és 200 egyéni indulóval megkezdődött szombaton a XI. NN Ultrabalaton, ahol a közel 10 ezer futónak megint egyetlen, de 218,2 kilométeres kört kell teljesíteni a Balaton körül. Az Index már veterán és új emberekkel kiegészült 12 fős csapata is újból nekivág a távnak. 9 óra 25 perckor indulunk a Club Aligából, és a tervek szerint vasárnap reggel fél 7 körül visszaérkezünk majd ugyanoda