A Csillagok háborúja rajongói szórják a pénzt leginkább
Egy felmérés szerint a Star Wars-rajongók bizonyos termékcsoportokban évente 4300 dollárt tapsolnak el az átlagamerikai 4100 dolláros költésével szemben. A Nielsen (igen, a nézettségméréses Nielsen ilyesmivel is foglalkozik) kimutatásának a Disney örül a legjobban, hiszen a SW-franshise tulajdonosaként nagyot kaszálnak majd a költekező amerikaiakon, a The Wall Street Journal szerint egészen pontosan 5 milliárd dollárt csak az első évben.
A Nielsen-felmérés szerint a Jedi-köpenyes vásárlók évente 200 dollárral többet szórnak el kütyükre, autókra, ételre és higiéniás cuccokra, és még csak az sem kell hozzá, hogy Yoda fejéből folyjon a sampon. Az infografikán látható, hogy nasira (snacks), édességre (candy) és zabpehelyre (cereal) mennyivel többet szánnak, tessék:
Jó, van miből költeni, a Csillagok háborúja-fanok ugyanis jómódúak, legalábbis az átlagembernél 9 százalékkal valószínűbb, hogy az évi 70 000 dollárnál (20 317 500 forint) többet kereső háztartásokban élnek. Ja, és még valami: leginkább olyan dolgokat vesznek meg, amiket Harrison Ford arcával adnak el (benne 100 százalékosan megbíznak), vagy Carrie Fisher és Mark Hamill reklámoz (irántuk 75 százalékos a bizalom).