Koponyaárnyékokat találtak az okkultista körül
Az angol reneszánszról készült egyik legjellegzetesebb történelmi festmény a John Dee kísérletet mutat be I. Erzsébet előtt, mely a királynőt és kíséretét a kor legismertebb polihisztorának mortlake-i otthonában örökíti meg. Henry Gillard Glindoni képét egy hétfőn nyíló kiállítás alkalmával világították át röntgensugarakkal, melyek kimutatták, hogy a képen Dee-t eredetileg egy koponyakör vette körbe, melyet valószínűleg azért kellett átfesteni, mert a megrendelőnek az okkult komponensek látványa túl meredek volt.
John Dee ugyanannyira volt kora legismertebb tudósa, mint legrettegettebb okkultistája; és az Udvart legalább annyira meggyőzte navigációs ismereteivel (Erzsébetet is magával ragadta a felfedező-láz, pénzt és emberéletet nem sajnálva kerestette az Északnyugati- és az Északkeleti átjárót), mint mágikus praktikáival - Dee "rekonstruálta" az angyalok nyelvét, az énokhi-t. A polihisztor megítélésről a mai napig komoly vita folyik, de kultúrtörténeti szerepe miatt jelentőségét már kevesen kérdőjelezik meg. Az sem véletlen, hogy a Dee által bemutatott "kísérletet" (valójában rituálét) a XIX. században élt Glindoni festette meg: a viktoriánus korban ugyanis reneszánszát élte a reneszánsz okkultizmus, virágzottak a titkos társaságok, a varázslórendek és a szellemidéző szeánszok.