A világ fejlettebb része egyre kevesebb jégkrémet eszik
Június elején számoltunk be egy magyarok körében végzett közvélemény-kutatás eredményéről, ami azt mutatta, hogy a magyarok évi 26 milliárd forintot költenek el jégkrémekre, ami komoly összeg, viszont a tavaly tavaszi eladásokhoz képest 5 százalékos csökkenést jelent.
Egy most elkészült, egész világra kiterjedő kutatásból, amit a Mintel készített, az derül ki, hogy az egész világon kevesebb ilyen terméket vásároltak az emberek, összesen 16,7 százalékkal esett vissza a jégkrém fogyasztás. A kutatás szerint elsősorban ennek az oka, hogy az olyan országokban, mint az Egyesült Államok vagy az Egyesült Királyság egyre tudatosabbak a vásárlók, egyre kevesebb olyan terméket fogyasztanak, amik tele vannak hozzáadott cukorral.
A legnagyobb jégkrémgyártók viszont nem pánikolnak, mert várhatóan India és Kína át fogja venni a nyugati piacok helyét. Ezekben az országokban stabilan egyre több ilyen édességet vesznek az emberek. Illetve Németország példája azt mutatja, hogy marketinggel is lehet kompenzálni, ott azzal tudtak növekedést elérni, hogy több tejmentes jégkrémet dobtak a piacra.