Kínában 15 óránként nyílik egy új Starbucks
Extrém mértékben terjeszkedik a Starbucks Kínában. A Seattle Times beszámolója szerint a cég jelenleg is 4125 kávézóval rendelkezik az ázsiai országban, de az a céljuk, hogy ezt a számot még hatszázzal növeljék az év végéig. Ez pedig azt jelenti, hogy átlagosan 15 óránként adnak át egy új kávézót.
A cég viszont gondokkal küzd, mert hiába nyílnak sorra az új helyek, ez nem növeli eléggé a cég eladásait. Várhatóan maximum 3 százalékos növekedést könyvelhet majd el a cég az országban, ami elmarad a várakozásoktól. Ráadásul még a hazájában, az Egyesült Államokban is sikerül tempósabban növekedni, pedig ott már eleve több üzlettel rendelkeznek és a konkurencia is komolyabb. A cég a növekedés érdekében nem csak új kávézókat nyit Kínában, de sokkal többet költ hirdetésekre, illetve olyan újdonságokkal kísérletezik, mint például a házhozszállítás.