Nehéz józan ésszel feldolgozni a világ legnyomasztóbb szobabicikli-reklámját
Nem egészen úgy sült el a Peloton méregdrága szobabiciklijét karácsonyra beharangozó reklámja, ahogyan azt a cég marketingesei eredetileg elképzelték,
hacsak nem arra számítottak, hogy az emberek gyűlölni fogják a hirdetést.
A 2000 dolláros LCD-monitorral megspékelt szobabiciklihez sikerült minden idők egyik legnyomasztóbb reklámfilmjét leforgatni, úgy is, hogy biztos vagyok benne, erős a verseny a rossz reklámok örök ranglistáján. Nehéz elképzelni, hogy a stábtagok szekunder szégyenérzet nélkül végigállták a következő jeleneteket:
- Anyut eltakart szemmel karácsony szent ünnepén levezeti a stockphotók világát idéző nappaliba a lánya, ahol már ott áll A NAGYON DRÁGA SZOBABICIKLI.
- Anyu, aki a reklám teljes 30 másodpercében úgy van beállítva, mintha félkegyelmű lenne, majdnem elélvez a luxus prémium deluxe szobabicikli látványától. Nem viccelek:
- Anyu livestreameli, ahogy először megjáratja a gépet, miközben Hide the Pain Haroldot idéző arccal azt mondja: "excited". Én egy zsák hideg salaknak szoktam így örülni:
- Na, innentől fogva a Nagyon Drága Szobabicikli lényegében átveszi a hatalmat Anyu élete fölött, minden szabadidejében csak teker, sőt este, lefekvés után is csak álmatlanul forgolódik, és a Pelotonon jár az esze.
- A reklám 25. másodpercénél járunk, eltelt egy év. Anyu szinte könnyek között mondja a kamerába, hogy tavaly még nem gondolta volna, mennyire meg fogja változtatni az új szobabicikli.
- MAJD KIDERÜL, HOGY ANYU ÉS APU VALÓJÁBAN EGYÜTT NÉZTE VELÜNK A REKLÁMFILMET EGY TÉVÉKIJELZŐN.
- Ez utóbbi sok kérdést hagyott bennem. Akkor most egy stáb követte őket? Vagy be van kamerázva a lakás? Ha veszek egy Peletont, akkor nekem is Truman Show stílusban fogják dokumentálni a testi-lelki átalakulásomat?
- Az egészet megkoronázza az utolsó jelenet, amin Anyu szerelmesen nézi Aput, aki pedig önelégült félmosollyal a távolba réved. "Igen baszki, életem legokosabban elköltött két lepedője volt!"
Az internet természetesen cafatokra szedte a balul elsült reklámot, amit végül le is szedette a tévék reklámblokkjaiból a cég. Youtube-on még mindig elérhető, de a kommentek le vannak tiltva, jelenleg 3200 kedvelés és 11 ezer nem tetszik van a videó alatt.
A New York Times azt írja, hogy a reklám negatív fogadtatását követően a gyártó részvényei 9 százalékot estek a tőzsdén, bár igaz, hogy a teljes értéktőzsde rosszul muzsikált aznap. A Peloton közleményt adott ki, miszerint nem volt köze a gyenge tőzsdei teljesítményüknek a reklámhoz, meg nekik az a fontos, hogy jobbá tegyék az emberek életét, bla, bla, bla.