Tinédzserkori képet posztolt magáról Soma Mamagésa
Akkoriban még nem kedvelte a kinézetét.
Spitzer Gyöngyi, vagy ahogy a nagyközönség ismerheti, Soma Mamagésa a közösségi oldalán mutatott egy fiatalkori igazolványképet magáról. Ugyanakkor ennek apropója nem szimplán nosztalgiázás volt, hanem egy őszinte hangvételű posztban mesélt az érzéseiről.
Eszembe jutott, hogy mennyire utáltam magam akkor. Mennyire gyűlöltem a hajamat, amivel azt se tudtam, hogy mit kezdjek. Tizenegy évesen, az első menstruációm után kezdett begöndörödni, és kb. egy év alatt átalakult szőrré. És ehhez jöttek még a pattanások is, amiket gimis koromtól úgy próbáltam »eltakarni«, hogy folyamatosan krémpúdereztem magam, amitől még pattanásosabb lettem.
– kezdte posztját a spirituális tanító, majd hozzátette: a húszas évei közepéig állandóan maszkot viselt. Utálta magát és volt, hogy azt érezte, „olyan ronda, hogy nem korrekt tőle, hogy kimenjen az utcára, és ezzel a külsővel terrorizálja az embereket”.
Mint írja, 14 éves korában a tudásának köszönhetően megnyertek egy megyei irodalmi versenyt, aminek révén az osztálytársaival eljutottak Zánkára, az úttörőtáborba. Itt találta ki az egyik este, hogy rendezzenek egy rendhagyó szépségversenyt: „De ne csak olyan általánosat, hanem külön minden arcrészre, fontosabb testrészre. Kinek van a legszebb szeme, szája, orra, haja, alakja, lába, stb... Tízen voltunk a szobában, én minden kategóriában az utolsó voltam”.
Mamagésa utólag a sors iróniájának tartja, hogy élete első női tábora is ugyanezen a helyen volt:
Oda vittem el először a nőtársaimat gyógyulni, ahol először éltem át ilyen direktben, hogy a lányok bántanak. Ha ez nincs, szerintem nem lettem volna a nőtársaim segítője. Ez is kellett hozzá. ( Nyilván nem csak ez.) Ha ez nincs, talán arra sem jövök rá, hogy minden értünk való lehet, ha képesek vagyunk transzformálni. Vagyis minden fájdalom, nehézség, trauma a mi transzformációs tőkénk...
– fogalmazott a művésznő, aki ennek is tulajdonítja a nőtársai megsegítése érdekében indított rendezvénysorozatát.