A Hajsza a győzelemért című film a valóságban is megtörtént. James Hunt és Niki Lauda tényleg szétszívatta egymást az F1-ben, közel 40 évvel ezelőtt. Sorsuk hasonló volt, karrierjükben mindketten csúcsra értek, majd életük teljesen másképp folytatódott. Nagyképen legjobb pillanataik.
1972, Lauda a March-ban. Semmire nem ment vele, de legalább 12 futamon el tudott indulni abban a szezonban. Idény közben szállt ki a csapnivaló kocsiból. Első állandó F1-autójába, egy Marlboro-BRM-be bankkölcsönnel vásárolta be magát, de egy ötödik helynél többet nem sikerült elérnie az istállónál. Pocsék autó volt, de már Forma-1-es (Fotó:
Rainer W. Schlegelmilch / Europress / Getty)
Az 1975-ös Holland GP-n nyert először Hunt, egy Hesketh volánja mögött. Lord Hesketh magánvagyonából finanszírozta versenycsapatát, állítólag nem is akart szponzorokat, a kocsi egyszerű fehér volt. 75 végén viszont váratlanul kiszállt, mert a Forma-1 költségei azért őt is megvágták. Hunt kocsi nélkül maradt, de a McLaren és Fittipaldi, aki váratlanul otthagyta a csapatot, megmentette karrierjét. (Fotó:
Keystone / Europress / Getty)
Lauda első F1-győzelme, 1974, Jarama, Spanyol Nagydíj, már a Ferrariban. Hunt párhuzamosan első dobogós helyezéseit érte el ekkoriban. (Fotó:
Rainer W. Schlegelmilch / Europress / Getty)
Lauda 1975-ben, a Ferrariban megnyerte a Monacói Nagydíjat, karrierjében először, útban első világbajnoki címe felé. (Fotó:
Rainer W. Schlegelmilch / Europress / Getty)
Niki Lauda a Ferrariban (elöl) és James Hunt a McLarenben uralta az 1976-os Forma-1-szezont. Hunt hat, Lauda öt futamot nyert, bár kettővel kevesebben indult nürburgringi balesete miatt. Itt épp az egyik botrányfutamot, Jaramában, Madrid mellett épp az osztrák vezet. Végül Hunt nyert, de kizárták, majd hónapokkal később visszahelyezték elsőnek, és visszakapta 9 pontját. (Fotó:
Rainer W. Schlegelmilch / Europress / Getty)
A 76-os Brit GP rajtbalesete, amiben Hunt the shunt, vagyis kicsúszós Hunt bizonyította hírnevét. Ez után jött a második rajt, majd a diszkvalifikációs balhé. (Fotó:
Getty Images / Europress / Getty)
Az 1976-os Brit Nagydíj Hunt legbotrányosabb versenye volt. A baleset miatt két rajt volt, a hazai hős győzött, ám a Ferrari óvott, mert az első start után Hunt nem a pályán, hanem egy menekülőúton jutott vissza a depóba. Huntot kizárták, a közönség őrjöngött. (Fotó:
Rainer W. Schlegelmilch / Europress / Getty)
Hunt 1976-ban, Long Beachben, Kaliforniában a verseny szépségkirálynőjével beszélget. Óriáscsajozó volt, állítólag 5000 nője volt, pedig csak 45 évet élt. Sosem fogta vissza magát, még a versenynapokon sem, sőt, közvetlenül a rajtok előtt sem. Szex - a bajnokok reggelije! - ez volt versenyoveralljára írva. És tartotta is ehhez magát. (Fotó:
Alvis Upitis / Europress / Getty)
Lauda szörnyű balesete 76-ban, a Nürburgringen. Társai mentették meg az életét, amikor nagy nehezen ki tudták szabadítani a lángoló Ferrariból. Megégett, füstmérgezést kapott, a kórházban feladták neki az utolsó kenetet. Egy hónapig ápolták, de aztán alig hat hét múlva autóba ült, és Monzában már ott volt az Olasz Nagydíjon, csak két versenyt hagyott ki. (Fotó:
Rolls Press/popperfoto / Europress / Getty)
Lauda a kórházban. Bár feje is súlyosan megégett, nem is veszítette el az eszméletét, magánál volt, amikor a mentőbe rakták, a futamot újra is indították, először azt gondolták, a sérülések nem életveszélyesek. Tüdeje volt a legnagyobb probléma, a füst és állítólag a belélegzett poroltó súlyosan károsította a létfontosságú szervet. Hetek alatt sikerült csak kitisztítaniuk az orvosoknak, igen fájdalmas művelettel. Laudát viszont motiválta, hogy mielőbb visszaüljön az autóba, hogy Hunt a lehető legkevesebbet hozhasson rajta a vb-pontversenyben. (Fotó:
Bride Lane Library/popperfoto / Europress / Getty)
A 76-os bukásban szerzett égési sebek örökre Lauda fején maradtak. Jobb füle jórészt leégett, füstmérgezést kapott, és a poroltó is szennyezte a tüdejét. Felépült, de arcát sosem plasztikáztatta meg, idősebb korára a védjegyévé is vált a sok égési nyom. A baleset óta hord állandóan sapkát, mindig pirosat. (Fotó:
Robert Riger / Europress / Getty)
A híres Japán Nagydíj Fujiban, ahol minden eldőlt azon az esős októberi napon. Huntnak már minden esélye elúszni látszott, ám végül harmadikként befutott, és egy pont előnnyel megnyerte a világbajnokságot Lauda előtt. Elég lett volna a negyedik hely is, ám azt sem tudta, hol van az utolsó körök nagy kavarodásában. (Fotó:
Grand Prix Photo / Europress / Getty)
Hunt 1976-os vb-győzelme előtt is nagyon népszerű volt hazájában, utána végképp a nép bajnoka lett. Siker, nők, csillogás, remek megjelenés, pia, cigi, minden megvolt benne egyben, amit csak el lehet képzelni. Itt épp 1977-ben a silverstone-i Brit GP-n parádéztatják végig a tömegen. (Fotó:
Rainer W. Schlegelmilch / Europress / Getty)
Hunt meg is nyerte a versenyt akkor Silverstone-ban, Lauda lett a második mögötte. Ekkor álltak utoljára együtt a dobogón. (Fotó:
Rolls Press/popperfoto / Europress / Getty)
Lauda már 1977-ben, hazájában, az ausztriai Zeltwegben vezeti a mezőnyt a Ferrariban. A szezon végén újra világbajnok lett. (Fotó:
Rainer W. Schlegelmilch / Europress / Getty)
78 májusa, Belgium, Lauda és Hunt is kiesik egy többautós balesetben. Majd megbeszélik, hogy történt. Ezután Hunt már csak alig több, mint egy éven át volt Forma-1-es pilóta, az 1979-es monacói futam után elege lett, és visszavonult. 32 évesen ki is szállt a Forma-1-ből. Lauda ezután még 6 évig versenyzett, 85-ben hagyta ott a Forma-1-et. (Fotó:
Keystone / Europress / Getty)