A hatodik most a finn, és közel van a Pérez, Ocon kettőshöz. Közben Ericsson előzte meg újra Hartley-t, megszerezve tőle a 10., még pontszerző helyet.
Egyedül a most 10. Bottas tud olyan időt a két Force India mögött, mint Pérez és Ocon, ami alapján a 4-5. hely, vagy legrosszabb esetben az 5-6. pozíció lehet a cél a megmentett csapatnak. 58 pontot buktak az újranevezés miatt, ebből 18-at simán visszaszerezhetnek ma.
A német nagyon simán vezet, sőt, folyamatosan növeli az előnyét. A Mercedes a lágy gumikban bízhat, hogy azokon gyorsabbak lesznek a Ferrarinál.
A finn a safety car alatt szuperlágyra cserélte a lágy gumit, ezért is ilyen gyors. Szirotkin volt a legutóbbi áldozata a Williamsben.
Megsérült a kocsija, nincs értelme folytatni a versenyt.
Simán nyomta le a másik Force Indiát is. De most jön az izgalmas rész: hogy alakul a tempója a második Hamiltonhoz képest? Az előző körben 2 tizeddel jobb volt az angolnál, de előzgetés közben volt ilyen gyors.
A Kemmelben ment el nagyon simán Sainz mellett. Verstappen ott van Pérez nyakán, de még nem előzte meg a mexikóit. Talán most.
Hartley-t előzte meg, most Sainz mögött jön a finn.
Állítottak az első szárnyon, Ricciardo előtt az utolsó előtti helyen a finn.
Mindjárt dobogós lesz a holland, a szomszédból átugró óriási holland közönség tombol a lelátón, bármit csinál Verstappen.
Behúzta balra kicsit a kocsit, Ocon rámozdult, hogy védekezzen, erre behúzta jobbra a jobbos kanyarba a Red Bullt a holland.
A Kemmel egyenes végén nem bírt a Red Bull erejével a Force India, a holland szélárnyékból jött, sima előzés volt a negyedik helyére.
Vettel, Hamilton, Pérez, Ocon, Verstappen, Grosjean, Magnussen, Gasly, Szirotkin és Ericsson a tíz pontszerző most. Bottas már a 14., Räikkönen a 15. helyen, ők azért fel fognak érni a top 10-be.
Hamilton már a DRS-re számíthat majd. A két Force India jól tartja magát a 3-4. helyen, bár Verstappen nagyon ott van Ocon nyakán.
Kiszállt a versenyből az ausztrál.
Az angol be is nézett a német mellé, de maradt az élen a Ferrari a célegyenesig.
Egyre jobban melegítik a gumikat, miközben Vettel lassít le, hogy feltorlódjon mögötte a vonat.
De az nagyobb volt, Grosjean hatalmasat pördült a kocsikon.
Nem egyszerű művelet kicserélni a hátsó szárnyat.
Nico Hülkenberg fékezte el magát, ő lökte meg Fernando Alonsót, aki aztán Charles Leclerc Suaberjén átrepülve esett ki.
És közben már Daniel Ricciardo a boxban, hátsó szárnyat kell cserélni a kocsiján, nem lesz gyors.
De maradtak a Mercedes mögött, Vettel, Hamilton, Pérez, Ocon a sorrend.
Fernando Alonso kocsijából szakad ki egy darab, ahogy átrepül az egyik Sauberen.
A top 10-ben mindenki szuperlágy gumin, mögöttük Sainz kivételével mindenki lágyon. Egykiállásos taktika jöhet, a lágyról szuperlágyra, a szuperlágyról lágyra válthatnak majd.
Nagy valószínűséggel nem lesz eső a futamon.
A jelenlegi F1-naptár leghosszabb pályáján versenyeznek, 7 004 méter a kör.
17 fokos a levegő, 30 fokos az aszfalt, nagyjából olyanok a körülmények, mint eddig egész hétvégén, egyedül a szombati eső volt anomália. Ma sem számíthatunk esőre a mostani előrejelzés alapján.
Azt már csütörtökön tudni lehetett, hogy Valtteri Bottas és Nico Hülkenberg is hátra kerül motorcsere miatt, hozzájuk csatlakozott az időmérő után az eredetileg 16. és 20. helyeken záró Carlos Sainz és Stoffel Vandoorne. A négy büntetés után így néz ki a rajtsorrend:
Persze túl kell élni az első hajtűkanyart, utána viszont 20 másodperc padlógáz jön a mezőnynek le a lejtőn, át az Eau Rouge-on és a Raidillonon, majd végig a Kemmel egyenesen a Les Combes-ig. A Kemmelben a második helyen autózó előnyben lesz a szélárnyék miatt még úgy is, hogy nem nyitható a DRS az első körökben, Lewis Hamilton tehát még egy jó rajttal sem lehet nyugodt.
A Magyar Nagydíj után Belgiumban is a Ferrari dominált a szabadedzéseken, majd az időmérő elején, aztán megjött az eső, és minden borult. Most egy picivel nehezebb helyzetben azért az első helyről induló Lewis Hamilton, csapattársa, Valtteri Bottas ugyanis nagyon messze lesz tőle, és nem tudja védni Sebastian Vettel előtt.
Az igazi sztori viszont a második sorban jön, a nyári szünetben a csődtől megmentett, a hét közben újraindított, és így a bajnoki pontjait elvesztő Force India két pilótája szerezte meg a 3. és 4. rajthelyet az esőben.