Pontszerző helyről esik vissza a német, Danyiil Kvjat veszi át tőle a 10. helyet, és az azért járó 1 pontot.
A Hockenheimringen folytatja a mezőny, majd augusztus első hétvégéjén a Magyar Nagydíj jön a sorrendben.
Azt lengetve fejezi be a levezetőkört az ötszörös világbajnok, aki hatodik győzelmét szerezte Silvestone-ban, megelőzve az ötszörös győztes Alain Prostot és Jim Clarkot.
Kiestek: Antonio Giovinazzi, Romain Grosjean, Kevin Magnussen.
Hatalmas csatákat hozott az idei futam Silverstone-ban, a legnagyobb drámát Sebastian Vettel és Max Verstappen ütközése hozta, ami miatt pont nélkül zárt a német a Ferrarival. Hamilton a legvégén 1:27,369-re javította a pályacsúcsot a pluszpontért, mögötte Bottas és Leclerc a dobogón még.
1:27,406-ra javítja a csúcsot a lágy gumikon. A verseny előtti csúcs 1:30,621 volt, több mint három másodperccel lő alá már ennek a Mercedes. A korábbi rekord egyébként Lewis Hamiltoné volt a 2017-es Brit Nagydíjról.
Ez volt a finn második boxkiállása, elég gyors volt eddig ahhoz, hogy ne legyen veszélyben a második helye.
Pontszerző helyről esik vissza a német, Danyiil Kvjat veszi át tőle a 10. helyet, és az azért járó 1 pontot.
Vettel amúgy is az utolsó helyen autózik, 10 másodpercre van most Péreztől. Aligha lesz pontszerző a német, ezzel a büntetéssel főként nem.
Illetve előtte az előzés.
Ricciardo fél másodperces különbséggel támadja Sainzot a 6. heéyért, szintén minimális a különbség Albon, Räikkönen és Hülkenberg között a 8-10. helyeken.
1:28,971-et futott a finn. 18 másodperc az előnye a harmadik Leclerc előtt, azért is megy, hogy a közepes gumikon beleférjen neki még egy kerékcsere. Amilyen tempóban autózik, talán még az is belefér, ha a Ferrari mögé ér ki a boxból, és megpróbálja visszaelőzni az utolsó körökön, mondjuk lágy gumival. De az is lehet, hogy kibírják a közepesek Bottasnál, egyelőre nem látszik, hogy elkopnának a gumijai.
Közepes keveréken tér vissza a Ferrari az utolsó helyre, Pérez mögé. Hamilton, Bottas, Leclerc, Gasly, Verstappen a sorrend az élen most, Gasly 1,5 másodpercre jön Leclerc mögött, de nem közeledik hozzá, hanem távolodik tőle.
Verstappen nehezen jött vissza a sóderágyból, Vettel hamarabb visszatalált a pályára. A német féktávon találta el hátulról a Red Bullt, ami megpördülve csúszott ki. Egyikük sem úszta meg károsodás nélkül, de Verstappen csak az ötödik helyig csúszott vissza, Vettel valami károsodás miatt nagyon visszaesett.
A versenybírók vizsgálják az esetet, alighanem Vettel lesz itt a hibás.
Ez a versenyben futott legjobb körre vonatkozik, 1:29,127 innentől a csúcs, futamon senki nem volt még ilyen gyors. Ha valaki javít ezen, értelemszerűen tovább javítja a pályacsúcsot, ez kell ahhoz, hogy elvegye valaki az 1 plusz pontot.
A célegyenes végén került nagyon közel a Red Bullhoz a monacói, majd ellentmondást nem tűrően autózta körbe a franciát. Gasly visszatámadt még, de nem volt annyi helye, hogy visszavegye az ötödik helyet. Leclerc előtt 5 másodperccel megy Verstappen, aki továbbra is Vettellel küzd.
Az ötödik helyért támadja a Red Bullt, de nem tud igazán jó helyzetbe kerülni a Ferrari fiatal pilótája. Verstappen közben 1 másodpercen belül Vettel mögött, ott is indulhat lassan a csata.
1,5 másodperc alatt a különbség a harmadik helyen haladó Ferrari és a negyedik Red Bull között. Ha Verstappen támad, az egyébként Bottasnak kedvez, hiszen Vettel védekezés közben lassulna, vagyis Bottas plusz időt nyerne a boxkiállásához. Meglátjuk, Verstappen mit tud kezdeni a másik Ferrarival azután, hogy a futam eddigi részében jórészt Leclerc-rel csatázott.
A Red Bull házon belül újraosztotta a 4-5. helyeket, leginkább azért, hogy Max Verstappen mehessen Sebastian Vettel után, Pierre Gasly pedig feltartsa a jelenleg hatodik Charles Leclerc-t.
Verstappen elé nézett be egy pillanatra Leclerc, de végül maradt a sorrend közöttük. Hátrébb Sergio Pérez vesztette el az első szárnyát, ő mehet megint a boxba. Leclerc keményen támadja Verstappent, de a csata közben odaért a két McLaren is, mögöttük pedig szorosan jön Daniel Ricciardo és Alex Albon is a Renault-val, illetve a Toro Rossóval.
Bottas szempontjából kritikus lesz, hogy a közepes gumikon milyen tempót tud majd menni, hiszen neki egy kiállásnyi időt ki kellene autózni Sebastian Vettel előtt. Nem lesz könnyű, főleg, hogy Hamilton is előtte van, és a Mercedes aligha fogja előreengedni a finnt egy sima utasítással.
Ő is kemény gumikat kapott, ezekkel akar elmenni mindenki a célig, kivéve Bottas, aki közepes gumikon ragadt kint a pályán, neki tehát jó eséllyel lesz még egy kiállás. Hamilton, Bottas, Vettel, Gasly, Verstappen, Leclerc, Sainz, Norris, Albon és Hülkenberg a top 10 sorrendje, az egész mezőnyben csak Bottas, Norris és Albon van közepes keveréken, nekik még jöhet egy kerékcsere.
Közben Leclerc azt kérdezi a rádióban, hogy hogyan vesztett ennyi helyet a kiállásokkal.
Az élen haladó Hamilton és Vettel azonnal mennek kerékcserére, nehogy a biztonsági autó miatt sok helyet veszítsenek. Sőt, mivel a kerékcsere szempontjából tökéletes helyzetben volt Hamilton, Bottas elé tudott visszajönni kemény gumikon, hiszen a safety car miatt mindenkinek le kellett lassítani a pályán. Vettel is előzött, kemény gumin a harmadik helyre, Bottas mögé és Charles Leclerc elé ért vissza.
Max Verstappen pedig bevállalt egy újabb kerékcserét, ő is keményre váltott, így ő most a hatodik, a csapattárs Pierre Gasly mögött.
Verstappen folyamatosan centikről követi a Red Bull-Hondával a Ferrarit, hosszú évek óta először látunk olyat, hogy folyamatosan, körről körre ennyire közelről támad egy pilóta egy másikat.
Ott folytatják, ahol Ausztriában abbahagyták, hatalmas a csata kettejük között, a különbség pedig minimális, fél másodperc körüli.
A versenybírók közben vizsgálják Alex Albon és Lando Norris boxutcai esetét, amit nem láttunk egyelőre, még ismétlés formájában sem.
Közepesek kapott ő is, az élmezőnyből egyelőre csak Pierre Gasly váltott kemény keverékre. Hamiltoné most az első hely, mögötte Vettel jön, Bottas pedig simán simán visszaért Leclerc elé, 11 másodperc előnye van a Ferrari előtt.
Ennyivel vezetnek Vettel előtt, de nem őt, hanem Leclerc-t kell figyelnie a Mercedesnek. A monacói pilóta közepes gumin jött vissza, és lassabb köridőket megy, mint a két Mercedes a már 15 körös közepes gumikon, szóval egyelőre nem kell aggódnia Toto Wolfféknak.
Egymás mellett indultak ki a boxból, kerék a keréknek verseny ment a boxutcában. Verstappen ért ki előrébb, de elrontott egy kanyart, Leclerc pedig azonnal bevágott mellé, és visszaelőzte. Őrület, ami ma itt megy, sikerül még az Osztrák Nagydíjon is túltenni, hihetetlen izgalmak a futamon.
Ezzel lépéskényszerbe kerülhet a Ferrari, aminek fel kell rúgnia az előre eltervezett stratégiát. Gasly kemény keverékre váltott, lehet, hogy megpróbálják egy kiállással?