Bottas viszont már csak 2 másodpercre van lemaradva a másik Mercedestől, amik mögött a két Renault nagyon stabilan tartja a 4-5. helyeket.
Az ismét a Ferrarinak kedvező pálya lesz, Leclerc a mesterhármasra is rámehet, de ott a ma nagyot hibázó Sebastian Vettel is jól szokott menni, a Ferrari bizakodhat.
Kilenc év után nyert újra hazai pályán a Ferrari, nagy pillanat ez most nekik.
Nagyot ugrott a Renault a mai futammal, de még nincs veszélyben a McLaren negyedik helye.
De csak két ponttal, még mindig több mint 60 pont az előnye így.
Bottas nem volt elég közel, Leclerc hatalmas formában most, sorban második futamát nyeri a Ferrarival. Ez a végeredmény:
Kiestek: Kevin Magnussen, Danyiil Kvjat, Carlos Sainz.
És az 1:21,779-es köridő nem is valószínű, hogy veszélyben lesz az utolsó két körben, simán megszerzi a pluszpontot, amit akart.
1,5 másodpercről 0,5-re fogy Leclerc előnye, elfogyhatott a gumi, mert nem láttunk komolyabb hibát. Bottas viszont hibázik a célegyenes végén, elfékezi magát, és újra 1,5 másodpercre hízik a hátrány.
Bottas nem igazán közeledik a monacóihoz. Hamilton, látva, hogy 36 másodperc az előnye a negyedik Ricciardo előtt, bevállalt egy kerékcserét, lágy gumin akar legjobb kört futni a pluszpontért.
Pedig az előbb, amikor alig 1 másodpercre feltornászta magát Bottas, már nagyon biztatta a csapat, hogy meglehet neki a győzelem. Bottas közben sorra futja a legjobb köröket, de nem fogy szignifikánsan a hátránya.
Magnussen beállt közben a Haas garázsába, őt írhatjuk fel a mai harmadik kiesőnek.
1,5 másodperc alá csökkent, de még mindig vezet a monacói pilóta a Ferrarival. Leclerc, Bottas, Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Albon, Hülkenberg, Pérez, Verstappen, Giovinazzi, Norris a sorrend a pontszerző helyeken, de Verstappen pillanatokon belül megelőzheti Pérezt, amivel már a hetedik helyre jön fel.
A 15. helyre visszatérő német közepes keverékű gumikon fejezi be a futamot. Bottas közben már csak 1,6 másodpercre Leclerc mögött.
A célegyenes végén rontott Hamilton, akitől egyből átvette a második helyet Bottas. A finn hátránya 2 másodperc Leclerc mögött, lássuk, hogyan változik ez.
Hamilton hibáját egyébként hatalmas ováció fogadta a lelátókon.
4-5 tizeddel jobb köröket tud autózni a finn, mint Leclerc vagy Hamilton. Érdekes döntés előtt a Mercedes, lehet, hogy tényleg megérné nekik, ha megkérnék Hamiltont, engedje el a csapattársat.
Bottas viszont már csak 2 másodpercre van lemaradva a másik Mercedestől, amik mögött a két Renault nagyon stabilan tartja a 4-5. helyeket.
3 másodperc sincs már a 2-3. helyeken haladó két Mercedes között. Lehet, hogy Bottast elengedi majd Hamilton, próbálja meg ő a támadást a hatalmas nyomás alatt vezető Leclerc mögött?
Centik voltak csak a két autó között, ahogy behajtottak a Parabolicába, de maradt az élen Leclerc, aki az elfékezés után levágta a célegyenes végi sikánt is. Volt már ugye fekete-fehér zászlós figyelmeztetése, és most a stewardok nézhetik ezt a levágást is, de végül úgy döntöttek, hogy nem vizsgálják az esetet, Leclerc megúszta.
Már Lando Norris McLarenjét támadja a kilencedik helyért, és aztán Sergio Pérez és Antonio Giovinazzi sem lesz túl messze, ha sikerül az előzés.
Hamilton nem tud 5-8 tizedmásodpercnél közelebb kerülni a Ferrarihoz, az olasz kocsi tempója pedig elég arra a célegyenesben, hogy Hamilton ne tudjon támadni az első kanyarban. Reklamál is, hogy több erőre lenne szüksége, de úgy néz ki, ennyi van ma csak a Mercedesben.
A negyedik helyre, csapattársa, Nico Hülkenberg elé ért vissza a kerékcseréről az ausztrál. Leclerc, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Hülkenberg, Giovinazzi, Albon, Pérez, Magnussen, Norris a top 10 sorrendje most, a két kerékcserénél tartó Max Vrstappen a 12., Sebastian Vettel pedig a 15. jelenleg.
A kerékcsere után azonnal kiesik az orosz, aki a célegyenes végi sikán után kicsivel áll félre. Ő a második kieső Sainz után. Újra VSC a mentés idejére.
Elvitték a pálya széléről a McLarent, így vége a virtuális biztonsági autós időszaknak. Hamilton újra támadja az élen haladó Leclerc-t, Bottas közben már a harmadik, a mezőnyben pedig elég sokan kihasználták a VSC-t a kerékcserére, így van némi kavarodás, de Daniel Ricciardo kerékcseréje után mondjuk a sorrendet elöl.
Virtuális safety car, amíg eltolják a boxutca kijáratának végéről a McLarent. A jobb első kerékkel volt gond, másodikra tudták csak felrakni, de akkor sem jól. Sainz a hatodik helyről esik ki, nagy dráma ez neki.
Tehát ő ugyanazon a taktikán van, mint a csapattárs Hamilton, de nem tudott segíteni a Leclerc elleni harcban. Kerékcserén volt az előbb Alex Albon is, aki most a 12. a Red Bull-lal. Eközben letudta a büntetését is a thai versenyző.
Ezzel még tovább javította a versenyben futott legjobb köridőt a monacói, de nem tudja leszakítani Hamiltont, aki továbbra is ott van a nyakán.
Ezt úgy kell felfogni, mint a sárga lapot a futballban, kemény figyelmeztetés, de még nem büntetést. A csapat rádióban annyit mondott a zászlóról idegesen érdeklődő pilótának, hogy nem megengedett manővert hajtott végre.
Továbbra is 1 másodperc alatt a különbség a két pilóta között, ahogy utolérik a jelenleg második helyen haladó Daniel Ricciardót. Az élen még mindig a kerékcsere előtt álló Valtteri Bottas, aki 17 másodperc előnyt őriz a rajtnál kapott lágy gumikkal. Verstappen eközben már a 10., pontszerző helyen a mezőny végéről felkapaszkodva. Vettel a 18.
Kockázatos manőverrel előzték Hülkenberget a Parabolicában, Hamilton utána is támadásban maradt, de nem tudott beférni a Ferrari elé a pálya középső szakaszán, kénytelen volt a pályát elhagyva kerülni. Maradt 1 másodpercen belül Leclerc mögött, de mindent kezdhet újra most.
Mázlija volt Leclerc-nek, mert Hülkenberg Renault-ja mögött haladva neki is szélárnyéka volt, ezen múlhatott, hogy most nem jött előzés. De Hamilton nem szakad le róla, és amint elmennek Hülkenberg mellett, már gondban lehet a Belga Nagydíjon győztes monacói.
Nem volt más választása a Ferrarinak, reagálni kellett. Leclerc visszaér Hamilton elé, de nem közepes, hanem kemény gumikon, vagyis eltérő a taktika. Leclerc csak fél másodperccel megy a lassabb, hidegebb gumikon Hamilton előtt, az még izgalmas lehet a DRS miatt.
Hamilton közepes gumikat kapott, ezekkel az 5. helyre, a két Renault mögé ért vissza. A címvédő egyébként Azt mondta a rádióban nem sokkal a kerékcsere előtt a csapatnak, hogy Leclerc gyorsabb náluk, vagyis mindkét Mercedesnél. Meglátjuk, hogy mi változik majd a keményebb keverékre váltva.
Kimi Räikkönen 10 másodperces stop/go büntetést kapott, amiért nem a megfelelő gumikon kezdte meg a futamot. A finn a 15. helyről volt kénytelen kiállni.