„Okosba’ megoldani” helyett legálisan – a forróság az autókat is kikezdi
Kevés szó esik a járművekkel kapcsolatos tudás fontosságáról. Íme egy kis hiánypótlás.
Kevés szó esik a járművekkel kapcsolatos tudás fontosságáról. Íme egy kis hiánypótlás.
Ki fogja lecserélni a 4,1 millió autót elektromosra?
Magyarország egyensúlyt keres az imbolygó hajóban.
Eközben rekordot dönt a használtautó-piac, miközben az árak is konszolidálódnak.
Bár a Rába-parti üzem teljesítményét több tényező befolyásolta, van ok az örömre.
Hivatalosan is politikai szintre lépett az elektromos autók ügye.
A Volkswagen csoport 12 százalékkal több járművet értékesített 2023-ban az előző évinél.
Igaz, teljes mértékben külföldi cégek révén valósul meg.
Az általános visszaeséshez a legtöbb nemzetgazdasági ág hozzájárult.
Magyarország is fontos szerepet játszik.
Belépett a jövő kapuján az Audi. Nagy Márton elmondta, mi vár a járműiparra és a gazdaságra.
Folytatódik a magyar ipar gyengélkedése.
Júliusban is folytatódott az ipari termelés jó pár hónapja ismert forgatókönyve.
Kivitelezhetetlennek tűnik az EU terve.
Egyelőre nem látszik, mikor olvadnak el.
Ennek részben az is oka, hogy a hullámzó devizapiac nemcsak felfelé jelenik meg az árképzésben, hanem lefelé is.
Fontos feladatot kap a magyar üzem.
Januárban fordult csökkenésbe a több hónapja tartó lassuló emelkedés.
Friss adatok érkeztek.
Havi és éves szinten nőtt az ipari termelés volumene.
Csökken az ital- és a dohánytermékek előállítása is.
A szeptemberi 11,3 százalék 3,1 százalékos csökkenést jelent havi szinten.
Több mint 530 millió forintos beruházás valósul meg.
Akár negyven százalékkal is visszaeshet az európai autógyártás volumene.
Az átadáson Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is részt vett.
A közlekedésmérnöki képzés Magyarország legsikeresebb programja.
A V4-ek közül Magyarország volt a legsikeresebb.
Friss adatokat közölt a KSH.
De azért még így is sok a probléma.
A kínai vállalat 2022-ben 3 új modellt vezet be az európai piacra. Van magyar forgalmazó is.
A félvezetőhiány az oka mindennek.
A dolgozókat a békéscsabai akadémiáról veszik fel.
Mintegy 8500 autóbusz van üzemben, az átlagéletkor a 14 évet is meghaladja.
Magyar fejlesztés Mercedes-Benz-alapokra.
A járműgyártás majdnem négy és félszeresére nőtt tavaly áprilishoz képest.
Az üdülésre szánt források ebben a kategóriában csapódtak le.
Stratégiai átalakítást hajtanak végre a vasútnál.
Sport- és üzleti célú nyilvános polgári kisrepülőtér épül.
A cég 1997 óta nem adott el ilyen kevés motorkerékpárt.
Az iparon belül döntő súlyt képviselő járműgyártás nőtt, ahogy a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása is.
Nemcsak az előző hónaphoz, hanem tavaly októberhez képest is emelkedett. Az első 10 havi összesítés azonban visszaesést mutat.
A német járműgyártó a globális költségcsökkentési programtól üzemi eredményének 1,8 milliárd eurós javulását várja.
A profi támadók sok pénzt követelnek, és azzal fenyegetőznek, hogy nyilvánosságra hozzák a megszerzett adatokat.
Április végére a legtöbb magyarországi autóipari gyár újraindítja a termelést, ahogy a világ minden táján újra beindul a járműgyártás. Viszont az akadozó ellátási láncok és a járvány fenyegetése miatt még kérdés, mennyire tud újrakezdeni a szektor.
Az AVL Hungary érdi k+f központjában 350 új munkahely jön majd létre.
Tényleg elindult egy sztrájkhullám az idén, vagy csak jobban odafigyelünk rájuk a túlóratörvény óta? Mitől bátorodtak fel a szakszervezetek, és milyen hatással lesz ez a szakszervezetekre és a gazdaságra? Erről beszélgettünk a Hol a pénz újabb adásában.
Több ezer dolgozót érinthetnek az amerikai autógyártó tervezett átalakításai.
A brit luxusautó márka 100 magyar mérnökkel kezd el fejleszteni jövőre.
Ebből a modellből gyártja majd a legtöbbet a magyar üzem.
Több mint 300 milliárd forintért épül majd az új autógyár, ahol 150 ezer autót gyárthatnak majd évente. A kormány és a BMW már több mint egy éve tárgyalt.
250 ezer akkumulátort gyárthatnak az SK Innovation magyar üzemében, amelynek az építése már januárban indulhat.
Jön a zöld fordulat a világ legnagyobb autópiacán
Kevesebbet dolgoztunk idén áprilisban, meg is látszik a statisztikán.
Szijjártó Péter külügyminiszter az Opel német központjában tárgyalt arról, hogy fennmaradjon a szentgotthárdi gyár.
A magyar járműipar ikonikus termékét, egy faros Ikarust szerzett a Közlekedési Múzeum. Az 1983-ban forgalomból kivont példány az utolsó legyártott tíz Ikarus 66-os egyike.
Főleg Szlovákiához képest nagy a lemaradásunk.
Az autóipari cégek nem tudnak annyit fizetni, hogy a szakemberek itthon maradjanak, de a közfoglalkoztatás átalakítása segíthetne a cégek problémáján.
A cég emellett a magyar buszgyártás felvirágoztatásába is besegít majd a kormány szerint.
Annyival csökkent az Opelek iránt a kereslet Nagy-Britanniában, hogy emiatt rövidebbek lesznek a munkanapok a cég német gyáraiban.
Egymilliárd euróból épül majd az ultramodern gyár, ami mindenféle modellt képes lesz gyártani és 2500 embert foglalkoztat majd.