Lázár János: Alapvető változás jön a személyszállításban
A miniszter szerint a közlekedésre úgy kell tekinteni, mint egy alapvető emberi jogra.
A miniszter szerint a közlekedésre úgy kell tekinteni, mint egy alapvető emberi jogra.
Ráadásul még a sztrájkot is ellehetetleníti az új törvénycsomag – írta a Közlekedő Tömeg.
Ubert rendel az utas, de Főtaxi jön érte, mi folyik itt? Körkép a személyszállítási piacról.
Lázár János szerint tízéves folyamat ér véget.
Nagy Elek szerint helye van a platformalapú, illetve a hagyományos típusú taxizásnak is.
Felbolydult a taxispiac annak hírére, hogy a 2016-ban kivonult társaság újra színre lép.
A Főtaxival együttműködésben érkezhetnek.
Piaci források szólaltak meg az ügyben.
Orbán Viktornak írt nyílt levelet a Magyar Közlekedési Klub.
Sabjányi László: Ezeket a hangokat is meghalljuk, csak éppen nem értjük.
Budapesten áll a bál, miközben Bécsben minden piaci szereplő elfogadta a játékszabályokat.
A múlt évben minden korábbinál többet utaztak a magyarok.
A használt autók piacán is visszaesés volt.
Üzleti okokra hivatkozik a cég, a taxizást folytatja.
Budapest elővárosai mellett a fővárosból többek között Győrbe, Szolnokra, Esztergomba, Debrecenbe lehet közlekedni a korszerű vonatokkal.
A javaslattervezet már elkészült.
Bajban vannak az árufuvarozók.
Két év alatt több mint 3800 szexuális zaklatásról tettek bejelentést.
Az infláció miatt módosulnak a hatósági árak.
Az Index értesülései szerint a teherforgalom már leállt, a MÁV a kishatárforgalmi személyközlekedést egyelőre menetrend szerinti bonyolítja.
Sítúrák helyett emlőszűrésre szállítanak a vállalkozók.
A megkérdezettek 65,5 százaléka bocsátott el alkalmazottat a járványügyi helyzetben.
Elfogadta az Országgyűlés a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény szigorítását.
Egy új módosító értelmében csak az foglalkozhat személyszállítással, akit nem ítéltek el, vagy már mentesült.
A külföldi turisták nem jönnek, a diákcsoportok nem utaznak, és a munkásjáratok száma is lecsökkent. Több mint tízezer ember állása van veszélyben, és a buszos cégek nem kaptak járulékkedvezményt.
Már eddig is csak kiskapukon keresztül tudtak működni, ennek most vége lehet.
55 százalékkal nő az alapdíj, 300 forint lesz a kilométerdíj, 75 forint egy perc várakozás.
Az indiai pilóták már öt éve repültek együtt, amikor verekedésen kapták őket. A balhé azzal kezdődött, hogy a férfi pilóta felpofozta kolléganőjét.
Lejár a türelmi idő, januárban a 10 évesnél idősebb kocsiknak el kell tűnniük az utakról.
Fuvarszámban akár 50-60 százalékot is növekedhettek főleg emiatt egyes cégek.
Interneten szervezett személyszállításért három esetben összesen 2,5 millió forint bírságot szabott ki a hatóság.
Nem akarják ellehetetleníteni a dolgot, de mindenkinek be kell tartania a taxis szabályozást. A kettő nehezen összeegyeztethető.
A közösségi személyszállítás a világ 76 másik országában működik tovább.
Aki jól csinálta, nettó 300-at is hazavitt, mondják az elkeseredett sofőrök, akik szerint a taxis cégeken kívül mindenki veszít az Uber kicsinálásával.
De nem biztos, hogy sokáig örülhetnek. Érdemes megnézni, hogyan jutottunk el az Uber kivonulásáig.
Nem fogják letiltani az Ubert vagy a taxisok kérése szerint elvenni az autókat, viszont alkalmazkodást vár el kormány a cégtől. Ahogy a taxisoktól is. Megszűnhet a budapesti hatósági ár is a taxisoknál. Orbánék bicskája a MÁV-ba az örökség miatt törött bele. A közbeszerzések mostani világa nem moralizálás kérdése, és ha egy baloldali kormány alatt egy baloldalhoz kötődő ember lesz sokszoros milliárdos, az sem ördögtől való, mondta Fónagy János.
Persze, hogy lehet. Csak tele van akadályokkal az odáig vezető út: egy csomó vizsga, egy csomó pénz, egy csomó szabály és megfelelő autó kell.
A taxisok rinyálása és blokádja újra megmutatja, hogy milyen szuper, ha az állam belenyúl a piaci versenybe. Ráadásul ezt ők kérték.
Újraszámolta a MÁV a vasúti távolságokat, egyes vonalakon messzebb kerültek a városok Budapesttől. Érdemes odafigyelni arra is, hogy a fővárosban hol szállunk fel, utazásonként több száz forint lehet a különbség.