Bejelentette a 2024-es nyári menetrendjét a Ryanair: Az ír fapados légitársaság hat új útvonalon indít járatokat idén nyáron, ezzel összesen 66 útvonalra bővítette a budapesti menetrendjét. Michael O'Leary a bejelentéshez egészen a magyar fővárosig utazott, és egy videóüzenet formájában közölte a jó hírt, hozzátéve, hogy két új repülőgépet is küldenek Budapestre.
A Ryanair ír fapados légitársaság hat új útvonallal egészítette ki a budapesti menetrendjét a nyári időszakban. A hírt Michael O'Leary, a cég vezérigazgatója a magyar fővárosból készített videóban közölte a Ryanair sajtócsapatának közösségi oldalán.
O'Leary a pesti alsó rakpartról jelentkezett be, háttérben a Citadellával, és elmondta, hogy idén nyáron Budapestről
A vezérigazgató azt is elárulta, hogy immár összesen 66 útvonal áll a magyar utasok rendelkezésére, valamint hozzátette, hogy két új repülőgépet is küldenek Budapestre idén nyáron.
O'Leary a videóban úgy búcsúzott: „Üdvözlet Budapestről, ahol mindig süt a nap”.
A Portfolio beszámolója szerint a vezérigazgató budapesti sajtótájékoztatóján a bejelentés után odaszúrt a rivális légitársaságnak, a Wizz Airnek is. Kijelentette, hogy
az új útvonalakkal a Ryanair 2024-ben lekörözi a versenytársát, és Magyarország legnagyobb légitársasága lesz.
O'Leary ráadásul azt is hozzátette, hogy a magyarországi székhelyű Wizz Air magasabb költségekkel üzemel, útvonalakat szüntet meg Budapesten, Airbusokat tart a földön, és olyan új piacokat próbál találni, ahol nincs jelen a Ryanair.
Továbbá a sajtótájékoztatón újra felszólalt a légitársaságokat sújtó környezetvédelmi adó ellen, amely szerinte rontja a versenyt, azáltal, hogy magasabb árakat eredményez, de a forgalomnövekedésre is negatívan hat, és az utasok lehetőségeit is korlátozza. Az adónem miatt a vezérigazgató többször is indulatosan ment neki a magyar kormány tagjainak. Egy korábbi budapesti sajtótájékoztatón egészen odáig ment, hogy azt mondta: szerinte a kormány tagjai nem voltak beszámítható állapotban, amikor ezt az adót kitalálták.
A Ryanair repülőgépeinek nagy részét a Boeing cég 737 típusú modelljének változatai teszik ki. Az utóbbi időben a repülőgépgyártó cég bizalmi válsággal küzd, ugyanis a múlt hónapban egy vadonatúj 737 Max 9 típusú repülőgép kényszerleszállást hajtott végre, miután a levegőben kiszakadt az egyik ajtópanelje.
A légitársaság vezérigazgatója azonban a sajtótájékoztatóján arra is kitért, hogy a cég továbbra is bízik a Boeingekben, mivel úgy vélik, hogy a repülőgépgyártónál a minőségellenőrzéssel van probléma. Éppen ezért ezt a problémát úgy orvosolják, hogy saját mérnököket alkalmaznak a seattle-i gyárban.