A Grand Budapest Hotel és a Birdman is négy-négy díjat nyert. Az Ida a legjobb külföldi film. JK Simmons és Patricia Arquette díjazását álló ovációval fogadták. Neil Patrick Harris olyan vicces volt, mint sokéve senki. Élőben tudósítottuk a 87. Oscar-gálát.
Szóval ha valaki kíváncsi ara, hogy néz ki mostanában Rosanna Arquette, azaz a piercinges csaj a Ponyvaregényből, akkor kövesse Patriciáról a fotókat. Illetve ajánlom mindenkinek, hogy üsse be a Google-ba, hogy "Arquette family", mert akkor a kereső automatikusan kidob egy galériát, amiben a család összes tagját felsorolják, képekkel és családi viszonyokkal együtt. Baldwinokkal is működik!
A szürke 50 árnyalatának női főszereplőjét kicsit földhöz vágta, hogy az ABC bevágott egy 2000-es felvételt, amikor még kislányként vonult a vörös szőnyegen.
Keaton nagyon hálás, nagyon-nagyon hálás, azt hiszem a hálás szót használta legtöbbször az egy perces beszélgetés alatt.
Jennifer Aniston, Dwayne "The Rock" Johnson, Chris Pratt, Gwyneth Paltrow, Idris Elba, Kerry Washington, Channing Tatum, David Oyelowo, John Travolta, Chris Evans, Scarlett Johansson, Dakota Johnson, Nicole Kidman, Jared Leto, Felicity Jones, Jennifer Lopez, Shirley MacLaine, Matthew McConaughey, Sienna Miller, Chloe Grace Moretz, Eddie Murphy, Liam Neeson, Lupita Nyong'o, Chris Pine, Margot Robbie, Zoe Saldana, Octavia Spencer, Meryl Streep, Miles Teller, Naomi Watts, Oprah Winfrey és Reese Witherspoon.
A zseniális Buzzfeed-paródiaoldal, a Clickhole elkészített egy sajátos bingólapot a gálára, és a sajátos alatt azt értem, hogy nagyon vicces, mert nem hiszem, hogy olyasmi történne az idei Oscar alatt, hogy például valaki rosszul fogja kiejteni a Boyhood címét és Buddy Boy-t mond, vagy hogy a Predátor második részének 25. évfordulójára készült montázs hosszabb lesz 10 percnél. A viccbingó itt.
Merthogy ilyen borzalmas sörsátorszerű építményeket húztak fel az amúgy sem túl szép Dolby Theatre bejáratához, gondolom az esőtől akartak védeni mindenkit, de kicsit úgy néz ki a felső kamerállásból, mint egy falunap. Kíváncsi vagyok, hogy milyen szag lehet ott.
A Stephen Hawking biopicben nyújtott alakításért jelölték a legjobb férfi főszereplő díjára, de hát úgyis Michael Keaton fog nyerni.
Rosamund Pike (Holtodiglan) és Eddie Redmayne (A mindenség elmélete) is beleszőtte a vörös szőnyeges interjúba, az előbbi azon viccelődött, hogy egész életében a kaliforniai napsütést nézte, erre tessék.
Röviden azért, mert az unalmas, felszínes kérdésekre adott válaszok érdeklik az olvasókat és a nézőket. Hosszabban meg kiderül a Den Of Geek cikkéből, amiben egy veterán újságíró írt arról, hogyan is zajlanak ezek a szörnyű események.
Például van egy prioritási sorrend a vendégek és az újságírók részéről. Az előbbieknél az érdektelenebbek érkeznek hamarabb, ez idő alatt a sajtómunkások nem mozdulhatnak el a kerítés mellől. Az utóbbiaknál pedig az érkezés szerint az első helyen állnak a nemzetközi és az adott országból jövő tévék, aztán a hírügynökségek, utána jönnek a nyomtatott sajtósok, a vége felé azok, akik filmes honlapoktól jöttek, a legvégén pedig a bloggerek.
Általában egészen a kezdésig nem lehet tudni, hogy pontosan mikor érkeznek a vendégek és hogy egyáltalán kik lesznek azok. Késnek, ha szar idő van, akkor sokat, ha dugó van, akkor meg még többet. És hát ilyen nyomorult körülmények között senki sem fog olyasmiket kérdezni, hogy "elemeznéd velünk a film geopolitikai hátterét" vagy "hogyan tudod ezt a filmet összeegyeztetni Kant elméleteivel", így hát maradnak azok a témák, hogy "mesélj a karakteredről" meg hogy "milyen volt dolgozni XY-nal".
Persze most nagyon leegyszerűsítettem a cikket, tényleg érdemes végigböngészni, főleg azért, mert ugye vannak ezek a nagy köröket futó Buzzfeed-videók, amikben a riporterek férfiszínészeknek tesznek fel olyan kérdéseket, amiket a nőknek szoktak, és ebből mindenféle kellemetlen helyzetek adódnak, na a Den Of Geek írója szerint azért hőköl vissza mindenki az elején, mert nem a bevált "ki van rajtad" kérdést tették fel nekik, hanem azt, hogy "mi van rajtad". Igen, az előbbinek semmi értelme nincsen, mégis az alapkérdés minden vörös szőnyegen. annak ellenére, hogy mostanában már a sztárok előtt egy publicista jár, hogy tudassa mindenkivel, kinek a ruháját viseli reklámcélokból az ügyfele.
Óriási rajongója vagyok, mondta a magassarkúban nála legalább két és fél fejjel magasabb riportercsajnak, és mintha egy könnycseppet is kitörölt volna a szeme sarkából.
Kalapban van, remélem leveszi odabent, mert sokkal gonoszabb feje van anélkül. Ilyen:
Mert nem akarja látni a lányát, Dakota Johnsont ilyen-olyan helyzetekben Ugyanitt megjegyezném, hogy Melanie Griffith arca nem nagyon mozog.
Pedig a riporter ezt szerette volna kihúzni belőle, de ő higgadt maradt. Próbálja ugyanúgy élvezni a körülötte lévő felhajtást, ahogyan az előző jelölése alkalmával. Akkor bejött neki a taktika, mert a Piafért nyert is.
Ő már csak tudja, nagyon alapos kutatómunkát végzett a Still Alice című filmhez, amiben egy nyelvészprofesszort alakít. A nő Alzheimer-kórban szenved, és lassan leépül, Moore játéka pedig olyan szívszorító, hogy kész csoda lenne, ha ne ő kapná meg a legjobb női főszereplőnek járó szobrot.
Egész elviselhető, tekintve, hogy az interjúk angol nyelvűek és remélhetőleg a korábbi hagyományokhoz híven idén is eredeti nyelven tolják majd a közvetítést. Ez a Digi előfizetőknek szóló közlemény volt, a UPC-sek az ORF1-en nézhetik, ha van nekik ez a párszáz forintos német csomag.
Hanem egyben (legalábbis legjobb tudomásom szerint, kösz Logan) az egyetlen színész aki két, egymástól független filmben játszotta ugyanazt a karaktert. Quentin Tarantino és Steven Soderbergh Elmore Leonard adaptációiban, a Jackie Brownban és a Mint a kámforban játszotta Ray Nicolette-t, a dörzsölt, de alapvetően lúzer DEA ügynököt.
Linklater 12 éven keresztül végzett emberkísérletet forgatta a Sráckort Ellar Coltrane-nel a főszerepben, meglátjuk ér-e szobrot az eddig példa nélküli emberkísérlet film.
A filmet a saját cége gyártotta, de így is ki kellett mennie a hegyek közé, a hátán egy harminc kilós hátizsákkal, ami kis túlzással kb. anyit nyom, mint ő maga. Jól nézett ki a szürke ruhájában.
Nem nagyon hazudtolta meg önmagát az énekesnőként, zsűritagként ls színésznőként is ismert celebritás. Mutatjuk a hasig dekoltált hacukát, íme:
Valószínűleg nem. Most mesélte el, hogy mennyire vicces volt, amikor Richard Linklater először felvetette neki a Boyhood ötletét, csak úgy mellesleg 13 évvel ezelőtt, és hogy mennyire megváltoztatta az élmény, és hogy tök nonszensz, hogy ma este ott vannak azzal a filmmel, mert ők ott most csak nagyon "óvatos kalózok", akármit is jelentsen ez.
Utána meg nem sokkal Bradley Cooper beszélt arról, hogy mennyire örül, hogy az özvegy el tudott jönni.
A vörös szőnyeg riporterei odáig vannak meg vissza, engem egyelőre nem győzött meg.
a 87. Oscar-díjátadó gála!
Cumberbatch meg is húzta a flaskáját.
Sokkal jobban, mint Billy Crystal, teszem hozzá.
És énekelve folytatja a nyitómonológot. Azt mondta, hogy ma este a legjobbakat és legfehérebbeket díjazzák, ami magyarul nem poén, de a best and brightest, azaz legjobb és legokosabb helyett best and whitest lett, az pedig angolul az.
Szóval lehet röhögni, hogy béna az a műcsecsemő Bradley Cooper kezében az Amerikai mesterlövészben, meg lehet vitatkozni azzal, hogy Chris Kyle akkor most hős vagy tömeggyilkos, de attól a tény, még tény marad: míg a legjobb film kategóriában jelölt másik hét film alig valamit hozott a kasszáknál, addig az Amerikai mesterlövész döntögeti a bevétel rekordokat. A film most tart 306 milliónál, és tényleg csak összehasonlításképpen, a Kódjátszma 79-et, a Grand Budapest Hotel pedig 59-et tudott összekaparni magának.
Az biztos, hogy az idei Oscar-mezőny jóval gyengébb a korábbi éveknél, már ami a közönségsikert illeti, nincsen Gravitáció, Wall Street farkasa, Napos oldal vagy Phillips kapitány, azaz teljesen hiányoznak azok a jól megcsinált filmek, amelyek szélesebb közönséget tudnának megszólítani, és a kritikusok is elismerik őket. Helyettük olyan kisebb körben forgalmazott, szűkebb rétegek által rajongott filmek versenyeznek a nagy kategóriákban, mint a Sráckor, a Birdman, Whiplash, Foxcather vagy a Grand Budapest Hotel - nem véletlen, hogy mindegyik egy elismert művészfilmes fesztiválon mutatkozott be, és lassan értek be a díjszezonban.
És énekel ő is. Lehet csak én vagyok így vele, de Jack Black nekem úgy néz ki, mintha Winkler egy éven át csak töltött káposztát zabálna naponta háromszor, és megőszült volna közben a szakálla. (Tudjuk mi is, hogy nem volt spontán a beugrója.)