Bár ha az este legjobb reakciójáról van szó, versenyben van Martin Scorsese is. És távolról is óriási pacsi az operatőrnek, aki Eminem váratlan fellépése közben, a rendezőre irányította kameráját.
2015-ben az Akadémia elnöke, Cheryl Boone jelentette be az Oscar jelölteket, és Dick Pope operatőr helyett azt mondta, hogy Dick Poop.
Pope erre amúgy azt reagálta, hogy hívták már kellemetlenebb neveken is.
Átvette a szót David Rubintól, és elkezdett hülyülni a nemsokára nyíló filmakadémiai múzeum megnyitásáról, és elmondta, hogy ő most jött onnan, ma reggel gipszkartonozott, Scarlett Johansson meg hozta a gigantikus csiszológépét.
A múzeum egyébként 2020. december 14-én fog megnyílni Los Angelesben.
Bár ha az este legjobb reakciójáról van szó, versenyben van Martin Scorsese is. És távolról is óriási pacsi az operatőrnek, aki Eminem váratlan fellépése közben, a rendezőre irányította kameráját.
Az aszfalt királyai az autóversenyzés történetének egyik emlékezetes pillanatát eleveníti fel, amikor a Ford autógyártó úgy döntött, megpróbálja 1966-ban megverni a Ferrarit a 24 órás Le Mans-i versenyen. Az autó tervezését, tesztelését, és részben vezetését két ember vállalta magára: az amerikai Carroll Shelby (Matt Damon) és a brit Ken Miles (Christian Bale), az előbbi egy cowboykalapos csibész, az utóbbi pedig egy öntörvényű autómániás, akiknek meg kell tanulniuk először együtt, aztán a Ford karótnyelt vezetőivel is dolgozni.
Az aszfalt királyait James Mangold (Copland, Logan) rendezte, és a mezőnyben ez a film testesíti meg egy régebbi Hollywood ideáljait. Nyílegyenes történet, világos viszonyok, remek alakítások, férfias egymásnak feszülések, példaértékű korhűség – egy átlagos évben ilyen filmek szoktak tarolni az Oscaron, de 2019 nem egy átlagos év volt. Itt olvasható a kritikánk a filmről.
Megérkezett az Akadémia elnöke, David Rubin, és elkezdett beszélni egy múzeumról és Douglas Fairbanksről. (Hálistennek nagyon rövidre fogta.)
Roger Deakins a második Oscar-díját kapta meg az 1917 című filmért. Ő volt a legnagyobb esélyes, korábban viszont 12 alkalommal jelölték a díjra, de minden egyes alkalommal valaki máshoz került végül az Oscar. Most viszont 2018 után ismét győztesnek mondhatja magát. A gála előtt a vörös szőnyegen arról beszélt, hogy korábban nagyon utálta, mikor állandóan azt kérdezték tőle, hogy milyen érzés hoppon maradni. Most viszont azért izgult, mert tudta, hogy jó esély van arra, hogy beszédet kell mondania.
Michael McCusker és Andrew Buckland.
Az 1917-ért. Ez a második Oscarja, először a Szárnyas fejvadász 2049-ért nyert.
Eminem fellépése sokkolta a közönséget, de nem mindenki volt olyan lelkes. Martin Scorsese, mintha kicsit elbóbiskolt volna, Twitteren pedig már meg is jelentek az első mémek ezzel kapcsolatban.
Greta Gerwig a Lady Bird után újra bebizonyította, hogy generációjának egyik legtehetségesebb rendezője. A Kisasszonyok Louisa May Alcott 1868-as regényének sokadik filmváltozata, ami mégis képes volt újat mondani a korábbi verziókhoz képest. Ráadásul egy ügyes forgatókönyvírói megoldással megadta a történetének azt a befejezést, amire írója annak idején valószínűleg vágyott, de a kiadója és a nőkkel szembeni elvárások miatt nem írhatta meg. Tette ezt úgy, hogy közben egy csavaros megoldással megtartotta az eredeti befejezést is.
A Kisasszonyok hat Oscar-jelölést kapott, többek között a legjobb film, a legjobb adaptált forgatókönyv kategóriákban, a szereplők közül pedig Saoirse Ronan és Florence Pugh jelöltek. Előbbinek huszonéves kora ellenére ez már a negyedik jelölése.
Vágás, operatőr, vizuális effektek, smink és haj - kategóriák, amik rettenetesen fontosak a filmkészítésben, de mérsékelten tudják lekötni a nézőket. De mi segítünk, itt van például ez a pompás videó, lehet és érdemes loopolva nézni:
Randy Newman adja elő az I Can't Let You Throw Yourself Away-t.
Még persze bármilyen meglepetés történhet, de ha marad a papírforma, akkor az az eset fordulhat elő, hogy hiába jelölték összesen 10 Oscar-díjra Martin Scorsese filmjét, Az írt, végül díj nélkül kell távoznia.
Mark Taylor és Stuart Wilson a nyertesek.
Sam Mendes filmje, az 1917 az idei Oscar legnagyobb esélyese. Az eddigi kiosztott szakmai díjak és a különböző filmes szaklapok jóslatai alapján ennek a filmnek van a legnagyobb sansza arra, hogy elvigye a legjobb film díját, és még jó párat a fontosabb díjak közül. Az 1917 egy vitathatatlan technikai bravúr, Sam Mendes ugyanis azt szerette volna elérni, hogy úgy érezzük, mintha a filmje egyetlen összefüggő jelenet, egyetlen zaklatott rohanás lenne. A valóságban persze nem egy snitt, de a néző szemét be tudja csapni, valóban úgy érezzük, mintha egy szinte vágatlan filmet látnánk.
Az 1917 története, karakterei azonban jóval gyengébbek, mint amilyen a látványvilága. A Ryan közlegény megmentésére vagy akár a Dunkirkre emlékeztető sztori szerint az első világháborúban két fiatal brit katonát, Schofieldet (George MacKay) és Blake-et (Dean-Charles Chapman) azzal a küldetéssel bízzák meg, hogy jussanak át az ellenséges, bár a németek által elvileg elhagyott vonalakon, és vigyenek el egy üzenetet az ott éppen támadásra készülő brit zászlóaljnak. Ha ez nem sikerül, akkor a britek nekiindulnak, és nem tudva, hogy a németek csapdát állítottak nekik, a biztos halálba rohannak.
Ez a film a legkevésbé megosztó a jelöltek közül, messze nem váltott ki olyan vitákat, mint a Joker, Az ír vagy a Volt egyszer egy...Hollywood, így az akadémiát ismerve nyerni fog.
Az Oscart Donald Sylvester kapta, aki legszívesebben levágná a szobor fejét és a rendezőnek, James Mangoldnak adná.
A közvetítő stábunk egy emberként dermedt meg a feltehetőleg playbackelő Eminemtől és a Lose Yourselftől, ami, mint utánanéztünk
egy évvel fiatalabb, mint a közönségben ülő Billie Eilish.
Előre nem jelentették be, hogy a fellépők között ott lesz Eminem is, aki a 8 Mérföldből filmjéből adja elő a Lose yourself című dalt, amivel 2002-ben megnyerte a Legjobb eredeti dalnak járó Oscar-díjat. Akkor viszont Eminem nem vett részt a gálán, nem adta elő a dalt és a díját sem vette át. Az előadást, most néhány évvel később pótolta.
Műsorvezető nélkül viszonylag sok perc szabadul fel egy ilyen gálán, és az egyik módszer, amit ma kitaláltak, hogy több és hosszabb montázsokat látunk. Valószínűleg látunk még ehhez hasonlót, mint ami a zene és a film kapcsolatáról emlékezik meg.
A stílusa miatt is sokat dicsért fiatal színész egy sötétkék Prada kabátban és nadrágban jelent meg az Oscar-gálán, és az összeállítás távolról - főleg a mellkasán díszelgő Cartier-brossnak köszönhetően - úgy nézett ki mint egy szerelőoverall, a mémgyár pedig azonnal beindult.
yeah let me get $20 on pump 3 pic.twitter.com/eo0ztYH9pz
— meg! (@MlTCHARRY) February 10, 2020
Noah Baumbach (A tintahal és a bálna, Frances Ha) író-rendező saját Jennifer Jason Leigh színésznőtől való válását dolgozta fel a netflixes Házassági történetben. "Adott Nicole (Scarlett Johansson) és Charlie (Adam Driver), egy színésznő és egy feltörekvő színházi rendező, akik eleinte inspirálódtak egymásból, de most már elmúlt a varázs, sőt, Nicole rájött, hogy Charlie mellett valójában soha nem is volt önmaga. És ahogy egyre inkább átlátja a sérelmeit, egyre jobban hallgat a válóperes ügyvédjére, úgy lesz egyre kegyetlenebb az elválás folyamata, és úgy válik ádáz harccá az egész, amelynek tétje a gyerek láthatási joga.
Baumbach nem csinál mást, csak a lehető legélethűbben ábrázolja ezt a folyamatot: egyrészt az emberi részét, ahogy a kezdeti jóhiszeműség a másik iránt érzett haragba megy át, majd elvész minden gátlás, és a felek már a gyűlöletben lubickolva vágnak egymás fejéhez mindent, amit csak nem szégyellnek, de főleg azt, amit amúgy szégyellnének" - írtuk a filmről, amit hat Oscarra jelöltek.
A Házassági történetben nyújtott alakításáért. Ez Laura Dern első Oscar-díja, korábban már kétszer jelölték őt. A színésznő a szüleinek köszönte meg a díjat, akik szintén legendás hollywoodi színészek, Bruce Dern és Diane Ladd.
Tehát most már teljes bizonyossággal meg tudom állapítani: a színészi kategóriák jelöltjeit nem egyesével, egymás után, hanem egy montázsban mutatják be.
Az alkotók: Carol Dysinger and Elena Andreicheva.
A magyar származású Steven Bognar, Julia Reichert és Jeff Reichert a győzetesek. Ez a dokumentumfilm az Obama házaspár produkciós cégének első filmje.
Bár már három zenei előadáson vagyunk túl és úgy tűnhet, mintha lassú lenne a gála, de valójában eddig remek a tempó, hiszen már a díjak harmadát ki is osztották.
Sajnos semmi értelmeset nem tudok róla elmondani, Chrissy Metz énekli, de hát ez egy olyan film, aminek még a történetével sem vagyok tisztában IMDb nélkül.
A jelmeztervező Jacqueline Durran.
A Volt egyszer egy... Hollywood Quentin Tarantino kilencedik, ha hinni lehet a rendező elmondásának, utolsó előtti filmje. Főhőse Rick Dalton (Leonardo Dicaprio), aki az ötvenes években egy westernsorozat sztárja volt, de már leszálló ágban van és kétségbeesve próbál megkapaszkodni a filmiparban. Egy barátja van, hűséges kaszkadőre és dublőre, Cliff Booth (Brad Pitt), aki bármikor kész kiállni érte, amúgy meg nem fél senkitől, sem Bruce Lee-től, sem Charles Mansontól. Merthogy Rick Dalton szomszédja nem más, mint a híres rendező, Roman Polanski és felesége, Sharon Tate (Margot Robbie), a Manson bandája által 1969-ben kegyetlenül meggyilkolt színésznő.
De mindez csak a keret, a lényeg, hogy Tarantino Hollywood, a filmgyártás, a filmek iránti szenvedélyéről, rajongásáról, hálájáról mesélhessen ráérősen, bő két és fél órán keresztül. És teszi ezt úgy, ahogy csak ő tudja, viccesen, meghatóan, okosan. És, akárcsak a Becstelen Brigantykban, most is igazságot tesz, helyre teszi a kizökkent világot. A Volt egyszer egy... Hollywoodot tíz Oscarra jelölték, a legjobb film, rendezés és forgatókönyv mellett Leonardo DiCaprio és Brad Pitt is a jelöltek között van. Utóbbi a legesélyesebb a győzelemre, de az is elképzelhető, hogy Tarantino megnyeri harmadik forgatókönyvírói Oscarját.
Az Élősködők című film kapta a Legjobb eredeti forgatókönyvnek járó díjat és ezzel történelmet is írt, hiszen ez lett az első olyan dél-koreai film, ami Oscart kapott. Korábban még a jelölés sem jött össze az ország filmjeinek, idén viszont az Élősködők az egyik főszereplője az estének.