Az Univer majonézt mostantól szexista flakonokban árulják
Egy olvasónk, Zsolt küldött képet az Univer majonéz legújabb flakonjairól, amik most ilyen álnosztalgikus, falvédős dizájnt kaptak, a témához illő mondókákkal. Ezzel persze nincs semmi baj, sőt a témában igazán nagyot is lehet alkotni.
Csakhogy az Univer valamiért összekeverte a nosztalgiát a szexizmussal. Persze ez nem példa nélküli Magyarországon, de attól még szomorú. Főleg, hogy egy olyan termékről van szó, amivel egy csomó háztartásban lehet találkozni, tízezrek látják nap, mint nap ezeket a dobozokat.
A cég honlapján megtaláltam a reklámkampány aloldalát is, itt van egy falvédő generátor is, ami amúgy egy tök jó kis képtervező-felület a klasszikus hímzett dizájnelemekkel, meg persze a cég termékeinek logójával.
Az Univer arra kéri az embereket, hogy csináljanak saját falvédőket, és igazából nem nehéz a hivatalos céges változatoknál jobbat kitalálni, mert azok tényleg borzasztóan szexisták. A többségük egész egyszerűen arról szól, hogy a nő helye a konyhában van, a nő dolga a főzés, a nő dolga a takarítás, a nő dolga, hogy kiszolgálja a férjét (illetve: férjurát).
Nagyon nehezen hiszem el, hogy az ötlet kitalálásától, addig a pontig, míg a közértek polcaira felpakolták az első ilyen flakonokat, senki, semmilyen formában nem jelezte a marketingeseknek, vagy a cég vezetőinek, hogy "hé, figyi, igazából ezek a flakonok eléggé sértőek a nőkre nézve". Ráadásul nem is egy-egy feliratról van szó, ezeket itt mind a hivatalos honlapról írtam ki:
- "Rendes asszony gondja, a szép tiszta konyha."
- "Az én konyhám azért fényes, mert az uram nagyon kényes."
- "Asszony nélkül a konyha, kulcs nélküli lakatka!"
-
"Férjemuram ne jöjjön a konyhába. Várja meg az ebédet a szobában."
- "Ne járjon a férj a konyhába, ne szóljon az asszony dolgába!"
- "Szakácsné légy mindig ébren, az étel oda ne égjen."
És most ezek a flakonok fogják elárasztani a kisboltokat, nagyáruházakat, menzákat és az egyszerű háztartásokat is.