Remake-kiadás készül a 2002-ben megjelent Splinter Cell játékból, jelentette be a Ubisoft. Megjelenési dátumról egyelőre nincs szó, csak kiadói ígéretek vannak.
A Ubisoft Toronto fejlesztésében a kor videojátékos igényeihez igazítva felújítják a 2002-es, eredeti Splinter Cellt. A stúdió korábban a Splinter Cell Blacklist, a Far Cry 5 és 6, valamint a Watch Dogs: Legion című játékokon dolgozott.
Ha az Xbox húzócímeiről van szó, akkor a Forza-sorozat és a Gears of War mellett muszáj megemlíteni a Halót is. A sci-fi-lövöldözős játékokból 81 millió példánynál is több kelt el eddig, közel hatmilliárd dolláros bevételt hozva. A december 8-án megjelent Halo Infinite című, legújabb részt tehát iszonyúan sokan várták, hatalmasak is voltak az emberek elvárásai az FPS-szel szemben.
A játék végül nem okozott csalódást, a sztorimódot és a multit is egyöntetűen imádja mindenki.
A Bloomberg beszámolója alapján azonban nem volt kőbe vésve, hogy az ismét Master Chief főszereplésével készített Halo Infinite ilyen jó állapotban jön ki. 2020 júliusában a Microsoft egy kilencperces előzetest mutatott a játékról, és bár rengeteg játékmenetbeli újítás volt látható a videóban, mégis mindenki aggódni kezdett a pocsék grafika miatt.
December 23-án mutatkozik be a mozikban a Mátrix – Feltámadások, melyben az eredeti szereplők közül a Neót alakító Keanu Reeves és a Trinityként látott Carrie-Anne Moss is visszatérnek. A két színész a nosztalgiával és a kvázi reboottal kapcsolatban a The Verge-nek adott interjút, amelyet nem csak azért kapott fel a sajtó, mert a két sztár között még mindig elképesztő kémia van.
Hanem azért is, mert amikor Reevest megkérdezték, hogy mit gondol a Cyberpunk 2077 című, nyílt világú sci-fi FPS-ről, a következőt válaszolta a színész:
Láttam a bemutató videóit, de soha nem játszottam vele.
A Mátrix sztárja kulcsfontosságú karaktere volt a Cyberpunk 2077-nek, ugyanis ő játszotta a főszereplőt, V-t kísértő, Johnny Silverhand nevű rocksztár szellemét. Az 57 éves charmeur ráadásul aktívan részt vett a játék marketinghadjáratában, amit megváltóként vártak a gamerek, végül azonban PlayStation 4-en és Xbox One-on konkrétan játszhatatlan állapotban jelent a Cyberpunk 2077, és 2021 egyik nagy bukása lett.
2017-ben nagyot durrant a battle royale műfaja a videójáték-iparban, hiszen ebben az évben jelent meg a Fortnite és a PlayerUnkown’s Battlegrounds is. Mindkét alkotás alapvetése ugyanaz: egy repülő járműből kell kiugranunk egy sziget fölött, majd miután földet értünk, fegyvereket, testpáncélt, hátizsákot és egyéb eszközöket keresni, hogy megküzdjünk a térképen lebzselő többi játékossal. A gamerek dolgát nehezíti, hogy egy szűkülő körben kell életben maradniuk. Az pedig már rájuk van bízva, hogyan oldják meg a dolgot, rejtőzködve vagy rambózva.
A győztes az, aki utoljára talpon marad a szigeten.
A PUBG ötlete egy Brendan Greene nevű fickó fejéből pattant ki, aki 2013-ban Brazíliában ragadt, miután tönkrement a házassága és elvált. Az akkor 37 éves férfi havi háromszáz dollárt, vagyis nagyjából százezer forintot keresett mindössze, ezt esküvői fotózásokból és weblapok dizájnolásából szedte össze. Greene arra gyűjtött, hogy elég pénze legyen ahhoz, hogy haza tudjon menni Írországba. Emiatt visszavett a kiadásaiból, szórakozni sem járt, szabadidejét pedig azzal töltötte, hogy videójátékozott.
Greene sosem vette komolyan a játékokat, de amikor rátalált a modolásra, megváltozott az élete. A modolás azt jelenti, hogy a játékok forráskódjához hozzáférve a szimpla rajongók képesek arra, hogy egyes videójátékokat teljesen megváltoztassanak. Ennek köszönhetően lett olyan szép a Skyrim, hogy az ember álla leesik tőle, de anno a Pro Evolution Soccer-sorozatba is modderek raktak rendes mezeket és csapatokat, hogy élvezhetőbb legyen az e-futball.
Hatrészes, részenként negyven perc körüli játékidővel futó dokumentumfilm-sorozatot készített a Microsoft saját konzoljának, az Xboxnak a sztorijából Power-On címmel. A részeket bárki megnézheti a YouTube-on keresztül tök ingyen, ráadásul magyar felirat is van az angol nyelven szóló részekhez.
A dokuszéria az elmúlt húsz év történéseit öleli fel az első Xbox tervezésétől kezdve az Xbox 360 sikerén át az Xbox One televíziós fókuszának bukásáig. A részekben megszólalnak a konzolt fejlesztő mérnökcsapat tagjai, a cég különböző vezetői, játékfejlesztők, és meglepően őszintén beszélnek a csúcsokról és a mélységekről is.
A Grand Theft Auto első része 1997-ben jelent meg, és a Rockstar Games azóta se nagyon nyúlt mellé a híres játéksorozattal. Elveszni egy hatalmas metropoliszban, lopott kocsival furikázni és össze-vissza lövöldözni még a mai napig is szórakoztató az egyszeri gamernek, ezt mutatja, hogy a GTA V a megjelenése napján 800 millió dollárt hozott be a kiadónak, az egy milliárd dolláros bevételt három nap alatt érte el, 2018 tavaszáig pedig minden idők második legsikeresebb videójátéka lett, a maga 155 milliós eladott példányszámával.
A GTA V eredetileg még PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra jött ki, a 2013-as megjelenés óta pedig jó pár év eltelt már. Nem csoda, hogy a rajongók türelmetlenkednek, és fel vannak háborodva, hogy a Rockstarnak van képe az előző felvonást PlayStation 4 és Xbox One után a legújabb generációs konzolokra is felújítva kiadni jövőre.
„Hol van már a GTA 6?” – kérdezik sokan. A válasz azonban lelombozóbb lehet, mint azt a legtöbben gondolnák.
Öt színben dob piacra a Sony takaróelemeket az alapból fehér PlayStation 5 konzolhoz. Az otthon cserélhető takaróelemek jövő év elején kerülnek a boltokba fekete (Midnight Black), kék (Starlight Blue), bordó (Cosmic Red), rózsaszín (Nova Pink) színekben, 2022 során, később pedig érkezik a lila (Galactic Purple) is. A takaróelemek színéhez passzoló új DualSense kontrollerek is elérhetők lesznek.
A takaróelemeket külön lehet majd megvásárolni, a konzolt továbbra is csak fehér színben gyártja a japán cég. A digitális és a lemezes változathoz is használhatók lesznek a takaróelemek. A Sony szerint a csere egyszerű, csupán ki kell pattintani a helyéről a fehér takarást, majd helyére visszapattintani az új, színes elemet.
December 9-én – a koronavírus-járvány ellenére némiképp meglepő módon – élőben tartották meg az év egyik legfontosabb videójátékos díjátadóját, a Game Awardsot. 2021-ről a legtöbben azt mondták, hogy szinte semmi érdekes nem jelent meg, erre viszont erősen rácáfol a győztesek listája.
Nem sokan gondolták volna, hogy idén az idővisszaforgatós Deathloopot, a brutál nehéz Metroid Dreadet, a rendkívül színes Psychonauts 2-t, az elképesztően mókás Rachet & Clank: Rift Apartot, valamint az ijesztő Resident Evil Village-et is megelőzve
az It Takes Two lesz az év játéka. Márpedig ez lett.
A civakodó házaspárról szóló kooperatív kaland lett a főkategória díjazottja. A svéd Hazelight Studios már a börtönös A Way Outtal letette a névjegyét az asztalra, a legjobb animációs filmek látványvilágát idéző, változatos játékmenettel rendelkező és egyébként a pénztáraknál is sikeres It Takes Two azonban úgy tűnik, mindenki szívét elrabolta. A történet középpontjában Cody és May állnak, akik folyton veszekednek, kislányuk kívánságára pedig babákká válnak. Amennyiben pedig a férj és feleség vissza kívánnak változni, kénytelenek együttműködni és bejárni házuk és kertjük minden zegét és zugát.
A játék az Xbox Game Passon is elérhető november óta. Aki eddig nem próbálta volna ki, a Game Awards-győzelme valószínűleg jó ajánlólevél lesz hozzá.
Az Epic Games híres battle royale játéka ismert arról, hogy egy csomó kollaborációkra igent mondanak a készítői. Így kerülhetett be a Fortnite-ba a Végtelen Kesztyűvel csettintgető Thanos, Űrlord és Fekete Özvegy, vagy éppen John Wick, Batman, Superman, Harley Queen, több Star Wars karakter és sokan mások. Rengeteg gamer húzza a száját emiatt,
és azt mondják, hogy a Fortnite mostanra nem több egyszerű hirdetési felületnél.
A nemrég elindult Chapter 3 komoly változtatásokat hozott a Fortnite-ba, a térkép átalakult és kibővült, új helyszínek kerültek bele, mint például a Daily Bugle nevű újság épülete, ahol egy bizonyos Peter Parker dolgozik fotósként. Az új szezon természetesen új Battle Passt is jelent, ennek részeként pedig Pókember is bekerült a játékba. Még ennél is érdekesebb, hogy az Epic Gamesnél vették a fáradtságot, hogy a Marvel szuperhősére jellemző, hálóhintázós mechanikát is megcsinálják, ami valami elképesztően fest és december 11-től bárki kipróbálhatja.
A BioShock első része 2007-ben jelent meg, a 2K Boston által fejlesztett horrorisztikus játék pedig rávilágított arra, hogy nem feltétlenül csak a PvP, online lövöldözős alkotásokra van igény a gamerek részéről. Ez az FPS kellően izgalmas világgal, karakterekkel és sztorival rendelkezett ahhoz, hogy senkit se zavarjon, hogy a ránk törő őrülteket éppenséggel a gép irányítja.
A sztori 1960-ba kalauzolt, egy Jack nevű fickó bőrébe bújhattunk, aki repülőbalesetét követően az óceán mélyén fekvő Rapture városára bukkant. Az utopisztikus település egy Andrew Ryan nevű milliárdos lázálma volt, ahol egy ADAM nevű, génmanipulációt segítő anyag hozta el a „világvégét”. A játékosnak az volt a feladata, hogy Jacket irányítva jusson ki a metropoliszból, amelyet az anyagtól függő őrültek, Big Daddy névre hallgató gépszörnyek, és ijesztő kislányok uraltak.
Az FPS amellett, hogy izgalmas szerepjátékos elemekkel rendelkezett, a gamerekre hagyta a döntést: az egyes szakaszokat lopakodva, vagy akár Rambo-üzemmódban is teljesíteni lehetett. Emellett mások élete és halála is a kezünkbe került, és attól függően változtak a befejezések, hogy mennyire voltunk könyörületesek.
2021. december 6-án, 78 évesen elhunyt Uemura Maszajuki, a Nintendo Entertainment System és a Super Nintendo Entertainment System tervezőcsapatának vezető mérnöke, közölte a kiotói Ritsumeikan Egyetem, ahol Uemura az elmúlt 16 évben a Játéktudományi Központ igazgatójaként dolgozott.
Uemura 1971-ben került a Nintendóhoz mérnökként a Sharptól, abban az időben, amikor a ma már legendásnak számító japán játékgyártó még csak kísérletezett az elektronikus szórakoztatás különböző formáival, de fő fókusza még a hanafudákra összpontosult. Uemura első munkája a Nintendónál 1972-ben a Laser Clay Shooting System hez használt napelemeken alapuló érzékelők kifejlesztése volt. Hatalmas mérete és nehéz kezelhetősége, illetve az 1973-as olajkrízis okozta gazdasági helyzet miatt a játék nem lett sikeres, a hozzá megszerzett technológiát azonban 1976-ban a Duck Hunt című otthoni játékba miniatürizálva újra felhasználták. A Duck Hunt sikert aratott, 1984-ben ez alapján készült el a Nintendo Entertainment System otthoni konzolra az azonos című videojáték is.
A Call of Duty: Vanguard november 5-én jött ki PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, valamint Xbox One és Xbox Series X/S konzolokra. A Sledgehammer Games által fejlesztett, második világháborús FPS vegyes fogadtatásban részesült, a kritikák szerint az egyjátékos kampány nem lett túl izgalmas, a játék pedig olyan összhatást keltett, mintha egy lelkes amatőrcsapat munkája lett volna.
A videójáték megjelenésének hetén az Egyesült Királyságban 40 százalékkal kevesebb példányt adtak el a Vanguardból, mint a Call of Duty előző részéből, a 2020-ban kiadott Black Ops Cold Warból.
A szigetországban az elmúlt tíz évben kiadott CoD-játékok közül egyik felvonás sem teljesített ennél rosszabbul.
A Gamesindustry.biz szerint a lemezes változat eladásai 26 százalékkal csökkentek, míg a digitális vásárlások száma 44 százalékkal zuhant meg tavalyhoz képest. A lap szerint előfordulhat, hogy a mostanság felkapott felhőalapú szolgáltatások ártanak az olyan játékok eladásainak, amik nem válnak elérhetővé például az Xbox Game Pass kínálatában. Ezért a gamerek inkább leszedik az új Forzát és a Halót, mintsem húszezreket költsenek a Call of Dutyra.
Az Xbox Game Studios november 9-én adta ki a Playground Games újdonságát, a Forza Horizon 5-öt. A versenyzős játék a megjelenése előtt nagy sikernek számított, a Premium kiadást megvásárló játékosok már november 5-től nyomhatták a gázpedált Mexikóban. Több mint egymillió gamer vágott bele a kalandba, és tekeregtek a minden eddiginél nagyobb térképet bejárva.
A Forza Horizon legújabb felvonása november 9-én az Xbox Game Pass kínálatába is bekerült, ennek is köszönhető, hogy egy héten belül felszökött a játékosok száma 10 millióra. Az Xbox Game Studios történetének eddigi legerősebb debütálásáról beszélhetünk tehát.
Nem mindenkinek olyan jó azért az élmény, mint kiderült ugyanis, a Forza Horizon 5 szabályszegő játékosai esetenként nagyon durva büntetéseket kapnak. A Redditen látott napvilágot egy poszt, miszerint a posztoló egyik barátját
Közel 8000 évre tiltották ki a játékból.
Spartacus kódnév alatt a Microsoft Xbox Game Pass rendszeréhez hasonló szolgáltatáscsomagon dolgozik a Sony a PlayStation 4 és PlayStation 5 konzolokra, írja a Bloomberg. A PS-re jelenleg két előfizetéses rendszer van, a Plus és a Now, ezek egyesítése lehet a következő lépés. A riport szerint a PlayStation Plus márkanév maradhat, a PS Now viszont mehet a süllyesztőbe.
A Spartacus három előfizetési szintet kínálhat. Az alapszintű a PS Plus jelenlegi kínálatával szolgál majd, azaz online többjátékos móddal, havonta frissülő játékkínálattal és egy fix könyvtárral a PlayStation 5 konzolokra. A második szint egy PS4- és idővel PS5-játékokból álló katalógushoz való hozzáférést tenne lehetővé, a harmadik szintű előfizetéssel pedig bővített demók, játékstreaming és az első három PlayStation, illetve a PSP játékaiból álló könyvtár járna együtt.
2021 elég visszafogott volt videojátékos megjelenések kapcsán, de azért érkeztek olyan nyalánkságok, mint a szupernehéz Returnal, az It Takes Two című kooperatív családi kaland, új résszel tértek vissza olyan ismert franchise-ok, mint a FIFA, a Resident Evil, a Far Cry, a Life is Strange, a Ratchet & Clank, vagy éppen hosszú kihagyást követően a Metroid. Nagy meglepetést okozott nekünk a Guardians of the Galaxy, ami a vártnál sokkal élvezhetőbb lett. De jó volt elmerülni a kevésbé felkapott újdonságokban is, mint például a ritkán emlegetett, időutazós The Forgotten City.
December is tartogat néhány izgalmas megjelenést, még úgy is, hogy valószínűleg az Xbox-szal rendelkező többség a Halo Infinite-re veti majd rá magát először. Nem csoda, ez 2021 egyik legjobban várt játéka, ami már több mint egy éve csúszik.
Úgy tűnik, nem csak George R. R. Martin mániája a sárkánylovaglás. Az író a Trónok harcában Daeneryst ültette először egy tűzköpő bestia hátára, aztán egy teljes könyvet szentelt a Targaryen-családnak, Tűz és vér címmel, melyet a House of the Dragon című tévésorozat dolgoz majd fel 2022-ben az HBO-n. Nyilván a produkció teli lesz olyan férfiakkal és nőkkel, akik sárkányok hátán lovagolnak, de addig is érdemes esélyt adni ennek az ingyenes újdonságnak. A Century: Age of Ashest 2017 óta fejleszti a Playwing Bordeaux, és ránézésre egy adrenalindús játéknak tűnik, melyben online, egymás elleni meccseket vívhatunk, különböző módokban. Van zászlófoglalás, team death match, 6v6 és 3v3 is, kinek mi tetszik.
Mikor és milyen platformon? A játék december 2 óta elérhető Steamen, és jövőre konzolokra is érkezik.
A BioWare sci-fi videójátéka, a Mass Effect 2007-ben jelent meg Xbox 360-ra, a PC-seknek pedig 2008 tavaszáig kellett várniuk arra, hogy belevethessék magukat a nagyszerű űroperába. A történet főszereplője Shepard volt, aki hajójával, az SSV Normandiával igyekezett felfedezni a galaxist. A legénységnek nem volt könnyű dolga, számos idegen lény állta útját, ráadásul az általunk irányított elit katona a politikától sem maradt távol. A galaxis központjában, a Fellegvárban is sokat csellengtünk, ahol turiánok, aszárik és szalarián képviselők küzdöttek azért, hogy az általuk nem kedvelt embereket távol tartsák a Tanácstól.
A Mass Effect első része 2183-ban játszódott, ennek megfelelően high-tech fegyverek és eszközök álltak rendelkezésünkre ebben a néha bonyolult, de rettenetesen élvezhető RPG-ben. A lövöldözés és az akció sem maradt ki persze a játékból, de a karakterek és a szövevényes sztori adta el a Mass Effectet, és tette franchise-zá. A 2010-ben megjelent Mass Effect 2 csapatépítős cselekményére sokan gondolnak jó szívvel, a trilógia záró felvonása azonban a mai napig megosztja a játékosokat. Vannak, akik imádják Shepard kalandjainak lezárását, míg mások a Mass Effect megcsúfolásának tartják.
A League of Legends című ingyenes MOBA-t 2009 októberében adta ki a Riot Games, a játék pedig azóta is hasít. Újoncként beletanulni már viszonylag nehézkes a LoL-ozásba, a komplex játékmenet és amiatt, mert 150-nél is több hős van már a játékban. Az 5v5-ös csatákban a gamerek az Idézők Szurdokába ereszkednek alá, hogy megmérkőzzenek egymással, a League of Legends közvetítések nem csak Twitchen vonzanak tömegeket, hanem a YouTube-on is, nem véletlen, hogy a V4 Future Sports Festivalon is mindig kiemelt programnak számít.
Az interneten nagyot durrant az Arcane című új animációs sorozat a Netflixen, amely két, a játékban is elérhető karakter, Vi és Jinx drámájára koncentrál, de a Piltoverben és Zaunban játszódó sztori olyan figurákat is felvonultat, mint a visszafogott Caitlyn, az időutazó Ekko, vagy épp az új módszerekkel kísérletező Jayce és Viktor tragikus párosa. A produkciót már most minden idők legjobb meséi között emlegetik, nem is csoda, hogy a felhajtásnak és a vélhetően jó nézettségi eredménynek köszönhetően a Netflix már a második évadot is berendelte belőle.
A Riot Games úgy gondolta, hogy kár lenne félmunkát végezni, a lehető legtöbb emberhez el akarják juttatni a League of Legends világát, lehetőleg úgy, hogy könnyedén, akár az alapjáték ismerete nélkül is beszállhasson bárki. A komplex karakterek, izgalmas helyszínek, és a személyes drámák mind adottak ehhez – ahogy az már az Arcane-ből is kiderült. A Riot Games által 2019-ben alapított, külsős fejlesztőcsapatokkal együttműködő Riot Forge a felelős azokért a League of Legends-spinoff játékokért, amelyek közül kettő,
a Ruined King: A League of Legends Story és a Hextech Mayhem: A League of Legends Story egészen váratlanul, november 16-án ki is jöttek, nagyjából a bejelentésükkel egy időben.
A Black Fridayben sokan csalódtak, az emberek nem költenek már annyit ebben az időszakban, és jóval kevesebben verekednek össze az utolsó leértékelt televízióért is. Mindez részben annak köszönhető, hogy vannak olyan üzletek, amelyek csak látszólag értékelnek le termékeket és 10 ezer forint helyett mondjuk 9990 forintért kínálnak valamit, bízva abban, hogy az emberek bedőlnek ennek.
Ehhez képest azért vannak olyan akciók, amelyekkel érdemes élni, mert tényleg jóval olcsóbban lehet vásárolgatni, ami főképp így karácsony előtt lehet hasznos. A PlayStation Store-ban például most tartják az év végi leárazást, egészen december 23-ig lehet hozzájutni kiváló videojátékokhoz, potom összegekért. Ezeket a videojátékokat természetesen csak digitálisan lehet beszerezni, de így is nagy közönségkedvenc címekhez lehet hozzájutni.
Kevés rosszabb érzés van annál, mint amikor valaki felfokozott hangulatban vár egy új játékra, amelyet a készítők is teljes erővel hype-olnak. Ígérgetnek fűt, meg fát. Innovatív lesz, soha nem látott szabadsággal, a döntéseinknek tényleg súlyuk lesz, ilyet még soha nem láttunk. Aztán befut az első hír arról, hogy csúsztatják a megjelenést, merthogy több időre van szükségük a fejlesztőnek. Egy csúszásból lesz három, és azon kapjuk magunkat, hogy már két éve nem hallottunk semmit az évtized legígéretesebbnek mondott videojátékáról.
Eltelik még három év és a bejelentés szinte a semmiből jön. Megvan a megjelenés dátuma. A játék aranylemezre kerül, tehát magabiztosan előrendelünk, és várjuk a futárt, de a koronggal együtt dobozban érkezik a mérhetetlen csalódás is, amikor kiderül, hogy a fejlesztőknek mégse sikerült megvalósítaniuk, amit ígértek.
Sajnos az elmúlt pár évben számos példa volt arra, hogy sokat várt a nép egy új videojátéktól, de aztán mindenki irtózatosan nagyot csalódott benne. Összeszedtünk ezek közül az öt legfelháborítóbb esetet!
Videojátékos megjelenések szempontjából igazi kánaán lesz a jövő év eleje. Jön a Horizon Forbidden West című sci-fi játék PlayStationre, a Dark Souls készítőinek újdonsága, az Elden Ring, valamint a zombis Dying Light 2 is. Egy játékról azonban feltűnően kevés szó esik:
ez a Sifu.
Már a francia Sloclap csapatának előző alkotása, az Absolver a harcművészetek rajongóinak szólt. A 2022-ben érkező kung-fu játékra, a Sifura pedig ez halmozottan igaz. Február 8-án PC-re és PlayStation-konzolokra jelenik meg az akció-kaland játék, melyben egy fiatal tanítvány bőrébe bújhatunk. A történet szerint a főszereplő arra vállalkozik, hogy nyakába veszi a világot, és elintézi azt az öt bérgyilkost, akik brutálisan megölték a családját.
A játék egy modern kínai városban játszódik, és abszolút realista lesz, attól eltekintve persze, hogy ha elbukik és meghal a főhős, varázslatosan feltámad utána.
Ha van rajzfilm, amit nem kell senkinek bemutatni, az a Tom és Jerry. Az 1940-ben indult, William Hanna és Joseph Barbera által megálmodott mese olyan sikeres, hogy megszakításokkal, de a mai napig friss részekkel jelentkezik. A Tom & Jerry in New York az HBO Maxon debütált legutóbb, de a kultikus karakterek 2021-ben egy élő szereplős moziváltozatban is felbukkantak.
A múltban heves viták voltak amiatt, hogy a Tom és Jerry a mesében látható fizikai erőszak miatt mennyire lehet rossz hatással a gyerekekre. Elvégre egy macska és egy egér ütik egymást végig. A Warner Bros nemrég jelentette be egy új videójáték, a MultiVersus érkezését, amely egy oldalnézetes platformer lesz. A Super Smash Brosra kísértetesen hasonlító alkotás PC-re, PlayStation 5-re, Xbox Series X/S-re, illetve a régebbi konzolokra, PlayStation 4-re és Xbox One-ra is megjelenik majd.
Olyan könnyedebb sikercímekhez hasonlóan, mint a Fortnite és a Fall Guys, a MultiVersus is ingyenesen lesz elérhető. A játékban közismert karakterek pofozkodnak, többek között Batman, Superman, Wonder Woman és Harley Quinn a DC-univerzumból, Finn és Jake az Adventure Time című meséből, Arya Stark a Trónok harcából, Tapsi Hapsi a Bolondos dallamokból, Shaggy a Scooby-Dooból vagy éppen a folyton egymást kergető Tom és Jerry.
A konzolháborúban sokan érvelnek azzal, hogy a PlayStationnek olyan durva exkluzív címei vannak, hogy elgondolkozni sem érdemes az Xbox-vásárláson. Pedig a Microsoftnál is olyan franchise-ok sorakoznak, mint a Forza Horizon, a Gears of War vagy a Halo, amelyek legalább annyira system seller címek, mint mondjuk egy Marvel’s Spider-Man.
Az elmúlt években számos videojátékot próbáltak a kis képernyőre adaptálni több-kevesebb sikerrel. A Halo című lövöldözős, sci-fi FPS-t feldolgozó tévésorozat munkálatai azonban csúnyán beragadtak. Eredetileg 2015-ben debütált volna a Showtime-on a széria, amelyben a legendás katonahős, Master Chief áll a középpontban. A karaktert az Amerikai istenek sztárja, Pablo Schreiber alakítja. A stáb rengeteget változott, két showrunner is távozott, de az egyik legnagyobb név, az executive producerként közreműködő Steven Spielberg cégével, az Amblin Televisionnel kitartott a videojáték feldolgozása mellett.
Kodzsima Hideo saját stúdiója, a Death Stranding című játékot fejlesztő Kojima Productions bejelentette, videójátékokon túl ezentúl filmekkel és sorozatokkal is foglalkozni fognak. A Los Angeles-i iroda kiemelt fókusz szentel majd a film és a tévé világának, közölték.
Az eddig sem volt titok, hogy a Metal Gear atyja, Kodzsima hatalmas filmrajongó, ami az általa rendezett játékokon is érezhető. Amellett, hogy a játszható részek közt filmszerű átvezetőket nézhet az ember, a Death Strandinghez olyan A-listás színészeket is sikerült leszerződtetni a játékbeli karakterek megformálására, mint Norman Reedus vagy épp Léa Seydoux.
Az Arizonai Egyetem a Microsofttal együttműködve bejelentette, hogy a történelemszakos hallgatók egyetemi kreditet szerezhetnek azzal, ha játszanak az Age Of Empires 4 című stratégiai játékkal.
Persze nem elég csak úgy játszani, az egyetem két professzora közreműködésével elkészített egyedi, oktatási célú kiegészítőt kell letölteni és végigcsinálni. Azok a diákok, akik teljesítik a különleges DLC-t, egy kredittel gazdagodnak.
Miután a 2018-ban az Insomniac Games által készített Marvel's Spider-Man elképesztően mozis élményt kínált, és elrabolta a gamerek szívét, valami hasonlót várt a világ a Crystal Dynamics-féle Marvel's Avengerstől is. Elvégre a Bosszúállókról van szó, akiket jól ismer a világ, így az a tény már önmagában sokaknak eladta a játékot, hogy Amerika Kapitány pajzsával, Thor kalapácsával vagy éppen Hulk ökleivel lehet rendet tenni a gonoszok között.
Ehhez képest a tavaly szeptemberben kiadott Bosszúállók-játék hatalmas csalódás lett. Főleg azért, mert az élvezhető történethez képest a játékmenet borzasztóan monoton lett. Egyforma robotokat kellett ütnünk hosszú órákon keresztül, a fejlesztők pedig valamiért az emlékezetes főellenségeket is kihagyták a játékból. Kaptunk egy tutorial harcot Taskmasterrel, aztán jött Abomination, az exoszkeletonnal felvértezett Monica Rappaccini, majd a végén MODOK, de semmi katarzis nem volt az egészben.
A krimi műfaját erősítő filmek és sorozatok gyakran remekül le tudják kötni az embert. Ám vannak olyan emberek, akik a logikai bukfenceken kezdenek idegeskedni, és nem tudják annyira élvezni a látottakat. Ők talán jobban teszik, ha a videojátékok felé fordulnak, ahol bárkiből Sherlock Holmes lehet, és megmutathatják, milyen jól megy nekik a nyomozás.
Összeszedtünk öt kiváló detektívjátékot, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni.
2018 nagyszerű év volt, ami a PlayStation-játékokat illeti. Ekkor jött ki a God of War, a Marvel’s Spider-Man, és bár kissé elveszett a zajban, a Detroit: Become Human is. A Quantic Dream alkotása kicsit olyan volt, mint a Westworld, az emberek és a gépek között viszonylagos harmónia alakult ki. Három android állt a történet középpontjában: az öntudatra ébredt és egy kislánnyal együtt bujkáló Kara, a lázadó hajlamú Markus és egy Connor nevű rendőr. Amellett hogy lenyűgöző grafikával rendelkezett, a Detroit: Become Human remek nyomozós játék volt, egyértelműen azok a részek működtek legjobban, amikor Connorral kellett a meghibásodott androidok körmére néznünk.
A Quantic Dream csapata olyan címeket jegyzett korábban, mint a Heavy Rain és a Beyond: Two Souls. Ennek megfelelően a Detroit: Become Human is leginkább egy interaktív filmhez hasonlított, komplex karakterekkel, fordulatos történettel és rengeteg beszélgetős, valamint QTE-jelenettel (quick time event, amikor a gombokat gyorsan kell megfelelő sorrendben nyomogatni). A játékban komoly hangsúlya volt a döntéseinknek, ha rosszul reagáltunk valamire, az életekbe kerülhetett.
Az Arkham-játéksorozat legalább olyan kultikus lett gamerkörökben, mint a Christopher Nolan-féle A sötét lovag-filmek. A széria 2009-ben indult az Arkham Asylummal, melyet az Arkham City, az Arkham Origins című előzményjáték, majd az Arkham City eseményei után játszódó Arkham Knight követett. Ezek a Batman-játékok a DC világának megfelelően rettenetesen sötétek voltak, de a szabadon bejárható Gotham, az izgalmas történetvezetés és az egyedi harcrendszer többek között a PlayStation 4-re kiadott Marvel’s Spider-Mannek is megalapoztak.
Hivatalosan sosem került bejelentésre, de a Batman: Arkham Originsért felelős WB Games Montréal csapata dolgozott a Batman: Arkham Knight folytatásán, melyben a sokak által halottnak vélt, idősebb Bruce Wayne is visszatért volna. Rajta kívül fontos szerep jutott volna fiának, Damian Wayne-nek, aki a nemrég napvilágot látott koncepciós rajzok alapján kiköpött mása lett volna a Batman Beyondban látott, futurisztikusabb Denevérembernek.
A Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition a játéksorozat három legendás részét, a GTA III-at, a Vice Cityt és a San Andreast foglalja magában. A Grove Street Games csapata dolgozott rajta, és a Rockstar Games adta ki a játékok felújított verzióit. A készítők azt ígérték, hogy nemcsak vizuálisan javítanak a címeken, hanem a játékmeneten is fejlesztenek. A korábban kiadott promóciós anyagok alapján már sejteni lehetett, hogy a felújított Mafia-játékokhoz képest ez egy silányabb próbálkozás lesz.
A kritikus hangoknak pedig igazuk is lett. Botrányos minőségben jelent meg a felújított GTA-trilógia.
A GTA-t mindig azért szerette a közönség, mert nagy szabadságot adott a gamereknek. A lopott autókkal való furikázás, az összevissza lövöldözés pedig rettenetesen élvezetes volt. Főképp amiatt, mert úgy éreztük, hogy a város tényleg él körülöttünk. Ha túl nagy rendbontást csaptunk, rögtön megjelentek a zsaruk keménykedni. A Grand Theft Auto: The Trilogy éppen ennek adott egy nagy pofont, mert nem elég, hogy például a San Andreasból kivették a játéknak egészen filmes hangulatot kölcsönző ködeffekteket, de a karakterek is olyanok lettek, mintha egy karikatúrából léptek volna elő.
November 9-én érkezett meg a Forza Horizon 5, mely a Microsoft legalább olyan fontos zászlóshajója, mint egy új Halo vagy a Gears of War videójáték.
Az autóversenyzős újdonság jóval a megjelenése előtt brutális érdeklődésnek örvendhetett. Több mint egymillió gamer a Premium kiadást vásárolta meg, ők már november 5-től tövig nyomhatták a gázpedált a festői Mexikóban.
Az autós játékszéria a koronavírus-járvány és az Xbox Series X/S kiadása miatt 2018 óta nem jelentkezett új résszel. Talán ennek is köszönhető a siker, hogy a játékosokat kiéheztették, de megérte várakozni: a térkép, amelyen körberoboghatunk, még sosem volt ennyire óriási, a grafika letisztultabb lett, az új generációs konzolok erejének köszönhetően pedig a Forza Horizon 5 tényleg úgy fut, mint kés a vajban. Az alapvető játékelemek, mint – mondjuk – a „barn find” küldetések sem maradtak ki a Forza Horizon 5-ből. De miért is változtatnának olyanon, ami már bevált?
A Carlo Collodi által írt Pinokkió kalandjai akkor vált világszerte ismertté, amikor a Walt Disney 1940-ben mesefilmet készített belőle, amely klasszikus lett. A történetet mindenki ismeri, ami szerint Gepetto, az öreg fafaragó bábot készít, felsóhajt és azt mondja: egyetlen kívánsága, hogy igazi kisfiú váljon Pinokkióból. Egy tündér az óhajt teljesíti, a gyermek lelkiismerétévé pedig kinevezi Tücsök Tihamért.
A kalandos mesében kiderül, hogy Pinokkiónak meg kell gondolnia, mit beszél. Ha hazudik, akkor megnő a kisfiú orra. A végére persze a főszereplő bizonyítja, hogy méltó az életre, bátor és talpraesett, ezért igazi gyermekké változik.
Pinokkió hamarosan visszatér, de nem úgy, ahogy mindenki ismeri.
Egy dél-koreai fejlesztőcsapat, a Round8 Studio tett közzé egy rövid, még alpha, azaz kezdetleges fázisban lévő játékmenet-videót újdonságukról, a Lies of P-ről. A horrorisztikus videojáték PlayStation 5-re, Xbox Series X/S-re és PC-re érkezik 2023-ban, a most látottak alapján pedig rögtön felírtuk ezt a címet magunknak.