Sok olyan ember akad, aki a FIFA látványos, de rettenetesen árkádos játékmenetétől gutaütést kap. Nekik szólt a Konami által kiadott Pro Evolution Soccer-széria, amely igaz, hogy csúnyább volt, de sportszimulátoros jellegével hozott némi változatosságot a kínálatba. Szeptember 30-án adták ki a PES-utódnak szánt, teljesen megreformált eFootball 2022-t, mely rögtön a figyelem középpontjába került, de amiatt, mert borzalmas lett.
A játék brutális fogadtatást kapott, a Steam közönsége pokoli mélységekbe pontozta le az eFootball 2022-t.
A Konami focis játéka ingyenes modellre váltott, de az első verziója inkább hasonlított egy nagyon visszafogott demóhoz. Csak néhány csapat került be az eFootball 2022-be, és még csak azzal sem védekezhetett a japán kiadó, hogy a türelem rózsát terem. Ha elindított valaki egy meccset, tisztán látszott, hogy a játékmenet közel sem a jól megszokott. Az eFootball 2022 teli volt zavaró bugokkal, a focisták pedig néhány átvezetőnél olyan arcokat vágtak, mintha legóba léptek volna.
A Netflix világszerte 213,5 millió előfizetővel rendelkezik, ezzel az eredménnyel pedig lekörözi az Amazon Prime-ot, a Disney+-t, az Apple TV+-t és az HBO Maxot is. Ha épp nem moziba támad kedvük menni, az emberek leginkább a Netflixhez nyúlnak, itt nemcsak saját gyártású filmeket, hanem sorozatokat, realityket, meséket is megtalálnak. November elejétől pedig elindult a Netflix Gaming, azaz a streamingszolgáltató videójátékokkal bővítette kínálatát.
Imádjuk a játékokat, legyen szó fizikai kihívásokról, mint a Floor Is Lavában, vagy akár a Squid Game-ben látott mentális feladványokról. Még ennél is fontosabbnak tartjuk viszont, hogy a Netflix-előfizetőket szórakoztassuk. Ezért öt mobiljátékot tettünk elérhetővé
– olvasható a Netflix közleményében.
Kizárólag Netflix-előfizetők számára elérhető a Stranger Things: 1984 című játék, amely egy retró kaland, ahol a misztikus tévésorozat karaktereit, többek között Hoppert, Mike-ot és Dustint irányítva fedezhetjük fel Hawkins kisvárosát.
Korábban a PlayStation Store-ban 5990 Ft-ért volt elérhető, de onnan már kikerült a Stranger Things 3: The Game, amely ugyancsak a Duffer testvérek produkcióján alapul, de a harmadik szezon mellé készült kísérőjátéknak.
Az Xbox Game Pass nevű előfizetés olyan a gamereknek, mint a film- és sorozatrajongóknak a Netflix vagy az HBO GO. A több mint száz játékból álló könyvtár időnként nemcsak a legfrissebb és legmenőbb címekkel bővül, hanem előző generációs alkotásokkal is próbát tehet az ember, ha mondjuk minden álma az volt, hogy a Dante’s Infernóban kaszaboljon, de az Xbox 360-as őrületből kimaradt.
Novemberben brutális címekkel bővül a Game Pass kínálata, jön a Forza Horizon 5, a felújított Grand theft auto: San Andreas és a Football Manager legújabb része is.
Listánk egy rendkívül különleges alkotással, az It Takes Two című kooperatív családi játékkal indul, amely november 4-e óta játszható a platformon. A svéd Hazelight Studios csapata már az A Way Out című börtönös, osztott képernyőn játszható akciókalanddal letette a védjegyét. Ám az It Takes Two, amely idén márciusban jött ki, még jobb reakciókat kapott, és már a hárommillió eladott példányszámot is elérték vele. Nemsokára tehát a modern animációs mesefilmek látványvilágát idéző játék lekörözheti az A Way Out sikerét is, amelyből három és fél millió fogyott.
Hosszú ideje pletykálják, de csak a 2021-es E3-on vált hivatalossá, hogy A galaxis őrzői főszereplésével érkezik egy vadonatúj videojáték. A gamer-társadalom kétkedve fogadta a bejelentést, miután a Square Enix-kiadó befürdött a tavaly ősszel publikált Bosszúállókkal, amellyel kapcsolatban azt ígérték, hogy a jól megírt sztori mellett folyamatos frissítésekkel és DLC-kel tartják életben a játékot. Az összehasonlítás azért igazságtalan, mert a Marvel's Avengerst a Crystal Dynamics csapata készítette, míg a Marvel's Guardians of the Galaxyért az Eidos-Montréal volt a felelős.
Ennek megfelelően a két játék szinte köszönőviszonyban sincs egymással, A galaxis őrzői egy történetközpontú alkotás lett, multiplayer és mikrotranzakciók nélkül. A főszerep itt tényleg a különc szuperhősöké, és azután, hogy az első – valljuk be – unalmasnak tűnő játékmenet-videók után nulla elvárásokkal kezünkbe vettük a kontrollert,
hatalmasat csalódtunk. de pozitívan.
A történet egy brutális intergalaktikus háború után játszódik, amely rajta hagyta a nyomát a galaxison. Vannak azonban, akik kihasználnák, hogy sokaknak nem sikerült még felocsúdniuk a véres összetűzést követően. Köztük A galaxis őrzői, akik a játék kezdetén inkább simlis űrkalózok, mint klasszikus szuperhősök. Az eszement gittegylet soraiban a filmekből ismert arcokat köszönthetjük, a félig ember, félig idegen Űrlordot, Thanos halálos lányát, az orgyilkos Gamorát, a feltaláló és fegyverspecialista Mordályt és hű társát, a beszélő fa Grootot, valamint a családját elvesztett Draxet, a kegyetlen pusztítót.
2007-ben indult világhódító útjára az Assassin’s Creed-játéksorozat, amelynek története egy Desmond Miles nevű fickóról szólt, aki egy futurisztikus gépbe, az Animusba csatolva élte át ősei vérgőzös hétköznapjait. Az első felvonásban Altair kalandjai erősen megalapoztak a franchise-nak, amely az Assassin’s Creed II-vel és a Brotherhooddal robbant hatalmasat, a gamertársadalom azóta is Ezio Auditorét tartja a történelmi kalandjátékok legizgalmasabb karakterének.
Pedig az Assassin’s Creed jókora változásokon ment keresztül az elmúlt másfél évtizedben, a most már tizenkét részes játékszériában lehettünk kalózok, indiánok, gyarmatosítók és elnyomottak is, háttérként pedig néha a viktoriánus korabeli London, máskor pedig a francia forradalom szolgált.
A modern kori kerettörténet teljes átalakításon esett keresztül, és az Assassin’s Creed múltbéli szála is megújult. A 2017-es Origins Egyiptomba kalauzolt, és bár a nyílt világ és a hatalmas térkép megmaradt, a játékmenet sokkal komplexebbé vált a korábbiakhoz képest, és RPG-s elemek is kerültek ebbe a felvonásba. Az Assassin’s Creed: Originshez hasonlóan a 2018-ban kiadott és az ókori Görögországban játszódó Odyssey már inkább a felfedezést és a közelharcot preferálta a lopakodással szemben.
Harmadik születésnapja előtt bezárja kapuit a Harry Potter varázsvilágában játszódó Pokémon Go-szerű kiterjesztett valóságot használó játék, a Harry Potter: Wizards Unite. 2021. december 6-án a program lekerül az alkalmazásboltokból, nem lehet többet a játékon belüli vásárlásokat lebonyolítani, és a játékhoz csatlakozó hivatalos fórumok és csatornák is bezárnak. A szerverek 2022. január 31-ig élnek majd.
A Pokémon Gót is fejlesztő Niantic nem kommentálta, hogy miért nyírják ki a varázslós programot. Az ok valószínűleg az egyébként, hogy hiába a rengeteg Harry Potter-rajongó, a játék soha nem lett akkora siker, mint a Pokémon Go. A Wizards Unite pedig több volt, mint egyszerű klón, a zsebszörnyek dominanciája megdönthetetlennek látszik az AR-játékok piacán.
A 2018-as Pókember számos fontos karaktert sorakoztatott fel, nem lehet szó nélkül elmenni Mary Jane Watson mellett, akivel Peter se veled, se nélküled kapcsolatot ápolt, illetve felbukkant Miles Morales is. Az apját elvesztett, tragikus sorsú srác a főhőshöz hasonlóan különleges képességekre tett szert, és ő lett a város fiatalabbik, hálószövő megmentője. Bár nem volt játszható, May néni nélkül ugyancsak elképzelhetetlen lett volna az Insomniac Games videójátéka, rengeteget tett hozzá ugyanis a főszereplő jellemfejlődéséhez.
A PlayStation 4-re megjelent képregény-adaptációban Peter Parkernek több mentora volt, ebben a szerepkörben mozgott nemcsak May néni, hanem a később gonosszá vált dr. Otto Octavius is.
Kivonul a kínai piacról a világ egyik legnépszerűbb, az elmúlt pár év egyik legmeghatározóbb játéka, a Fortnite. A fejlesztő nem közölte, miért hagyja ott a világ legnépesebb országát, de a kivonulás mögött vélhetően az egyre jobban szigorodó kínai törvények állnak.
Az Epic Games 2018-ban jelent meg a Fortnite-tal Kínában béta-tesztként, Fortress Night néven. Az átkeresztelés oka a helyi törvény szigora, amely a név mellett a játék vizuális megjelenésébe is beleszólt. Az Epic Games és a cég negyven százalékát tulajdonló Tencent úgy kellett átalakítania a battle royale játékot, hogy ne tűnjön erőszakosnak, ne legyenek benne ijesztő elemek, például csontvázskinek. Hivatalos narratívát is írtak a játék köré, amely szerint a karakterek csupán hologramok egy szimulátorban, nem valódi emberek küzdenek egymással a virtuális csatamezőn.
A megjelenés után közel egy évvel is alig találkozni PlayStation 5-tel a boltok polcain, a konzol sikere azonban így is hatalmas. A Sony 13,4 millió darabot szállított le és adott el az új játékgépéből.
A japán vállalat második üzleti negyedévének számai alapján még az is várható, hogy a PS5 túlszárnyalja a PS4 eladási rekordját. A Sony három hónap alatt 3,3 millió PS5-öt adott el, globálisan pedig már 13,4 millió fölött van az értékesített és önálló felhasználói fiókkal aktivált konzolok száma.
Összeszedtünk 5 videójátékot az elmúlt évekből, amelyek bárkire ráhozzák a frászt.
A 2008-ban PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra megjelent Dead Space olyan játékokból merített ihletet, mint a Resident Evil 4 és a Silent Hill-sorozat. A történet főhőse egy Isaac Clarke nevű mérnök volt, akit azért küldtek az USG Ishimura fedélzetére, mert a bányászhajóval minden kapcsolat megszakadt. A játék során Clarke végig a sötétben botorkált, eközben pedig rémisztő szörnyetegek vadásztak a Dead Space főszereplőjére, aki korántsem volt katona, de heggesztőpisztolyával és futurisztikus eszközeivel mégis helyt állt a legnagyobb borzalmak közepette is.
A Dead Space játékmenete azért is érdekes volt, mert a fegyverünk célzóját állítgatva lemetszhettük a szörnyek kezét-lábát, amelyek emiatt lelassultak. A történet átélését segítette, hogy minden adatot, például azt, hogy mennyi lőszerünk van még, a fegyverünk vetített ki, holografikusan. Emellett Isaac Clarke életerejét is mindössze a ruházata jelezte, ami tulajdonképpen egy páncélozott munkásruha volt. A Dead Space eleinte nem volt népszerű, később az egymillió eladott példányszámot is átlépte a játék, mely köré franchise-t építettek és trilógiává nőtte ki magát. 2022-ben az újgenerációs játékosok is megismerkedhetnek a 26. században játszódó sztoriban, a Motive Studios ugyanis a 2008-as Dead Space remake-jén dolgozik.
Az első Tomb Raider rögtön hatalmas sikert aratott, így nem csoda, hogy sűrűn követték egymást a folytatások, 1997-ben jelent meg a Tomb Raider II és 1998-ban a Tomb Raider III. A kalandor történetét készítő Core Design csapata viszont a Tomb Raider: The Last Revelation című, negyedik felvonásra annyira belefáradt a verklibe, hogy a hősnő halálával fejezték be Lara Croft kalandját. A The Last Revelation a kritikusoknak se tetszett, mindenki érezte, hogy kicsit megfáradt már a széria. Az Eidos Interactive azonban ráparancsolt a fejlesztőcsapatra, hogy folytassák a franchise-t. Vélhetően a nagy nyomás miatt az ezután érkező Tomb Raider Chronicles minden idők egyik leggyengébb és a kasszáknál is legrosszabbul teljesítő címe lett.
A franchise az elmúlt két és fél évtizedben nehéz időszakokon ment keresztül, Lara Croft sztorijának komoly mélypontjai voltak, és az Underworld kiadása utáni megtorpanást követően egészen 2013-ig kellett várni arra, hogy a Crystal Dynamics és a Square Enix sikerrel megújítsa a Tomb Raidert.
Marvel-játékok terén az elmúlt években vegyes volt a felhozatal, míg az Insomniac által fejlesztett, 2018-as Spider-Man és a Miles Moralesre koncentráló kvázi folytatás elnyerte a közönség tetszését, addig a Marvel's Avengersben már sokan csalódtak. A Square Enix játéka már az Xbox Game Passon is elérhető, és bár a Fekete Párduc után még idén megérkezik a PlayStation-exkluzív Pókember a Bosszúállók közé, sokak szerint ez is kevés az üdvösséghez.
2017 tavaszán a Telltale Games kiadott már egy, A galaxis őrzői videójátékot, amely öt részből állt és a kritikusok a The Walking Dead és a Wolf Among Us után átlagos minősítéssel bélyegezték meg. A Telltale csapata annak idején nem félt attól, hogy nagy franchise-okhoz nyúljon, a Trónok harcát is kezelés alá vették, ám a Marvel-hőseinek nem állt olyan jól a beszélgetős, interaktív filmekre emlékeztető játékmenet.
Október elején megrázta a közvéleményt, hogy feltörték a Twitchet. Egy névtelen felhasználó a 4chan egyik fórumára pakolt ki egy 125 gigás torrentfájlt, amely nemcsak a streamingplatform, hanem egy vadonatúj, a Steam vetélytársának szánt, Amazon Games Studios-féle online bolt forráskódjait is tartalmazta.
Emellett kiszivárgott egy toplista is, amelyen a legnagyobb streamerek neve sorakozik, és kiderül belőle, hogy 2019 augusztusa és 2021 októbere között a Twitch tartalomszolgáltatói nagyjából mennyi pénzt kerestek.
A bárki által lekérdezhető összegek az előfizetésekből (minimum havi 4,99 dollár, magasabb fokozatokban 9,99 és 24,99 dollár is lehet) és a biteknek nevezett virtuális javakból jönnek össze. Ez utóbbiakat a nézők arra használhatják, hogy a chatben kimutassák a streamer felé támogatásukat vagy hangsúlyosabbá tegyék üzenetüket. A biteket a legtöbben egyszerűen megvásárolják. Ha valaki száz bitet vesz 1,4 dollárért, abból a streamer egész pontosan egy dollárt kap. De vajon végeredményben mennyit tesznek zsebre a befutott streamerek, és meg lehet-e élni ebből az egészből?
Rövid előzetest és megjelenési dátumot kapott a Rockstar Games által október elején bejelentett Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition című játék, amelyben a ma már klasszikusnak számító GTA III, Vice City és San Andreas felújított változatát kapják meg a vásárlók.
A digitális megjelenés dátuma november 11. Nintendo Switchre, PS4-re és PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re, illetve PC-re a Rockstar Games Launcheren keresztül. Egy hónappal később, december 7-én a játékok fizikai hordozón is megjelennek. Az Android- és iOS-verziókra 2022 első feléig várni kell, a mobilos portokról egyelőre nincs több infó. Akinek Xbox Game Pass-előfizetése van, az november 11-től játszhat a San Andreas felújított változatával, aki pedig PlayStation Now-előfizető, az december 7-től kapja meg a GTA III huszadik évfordulós kiadását.
A 2018-as God of War újító alkotás volt, abból a szempontból mindenképp, hogy a legendás spártai harcost, a vérengzéseiről ismertté vált Kratost mogorva családapaként hozta vissza a monitorokra. A háború istene, aki korábban Zeusszal is éktelenül nagy csatát vívott, Atreus nevű fiúgyermekével ismét magára haragított pár mitikus figurát: ezúttal Baldurt, Módit és Magnit, Freyát és végül magát a mennydörgés istenét, Thort is.
A Santa Monica Studio által fejlesztett akció-kalandjáték 2018 áprilisában jelent meg PlayStation 4-re, mely a God of War-széria nyolcadik felvonása. A játékosoknak sokat kellett várniuk erre a részre, hiszen az előzmény, a God of War III 2010-ben jelent meg. A játék 2020-ban PS5-ös verziót kapott, és úton van a folytatása, a Ragnarök is. Legalább ennyire jó hír, hogy a legutóbbi God of War hamarosan PC-n is tiszteletét teszi, így a számos „Az Év Játéka” díjjal rendelkező cím még több gamerhez juthat el.
Jó pár évvel ezelőtt, 2008-ban indult el az Uncharted-film fejlesztése, mellyel kapcsolatban számos készítő, mint például David O. Russell, Seth Gordon, Dan Trachtengerg és Travis Knight neve is felmerült. A főszerepre, az Indiana Jones nyomában lépkedő Nathan eljátszására pedig Chris Pratt mellett Mark Wahlberg is szóba került. A játékok rajongói egyre lelkesebbek lettek a produkció kapcsán, de aztán a hír, miszerint az Uncharted-film egy előzménysztori lesz a fiatal Nathan Drake-kel, sokak kedvét lelohasztotta.
A Sonynál úgy tűnik, nagyon kedvelik Tom Hollandet, a brit színész játssza jelenleg a Marvel egyik legismertebb szuperhősét, Pókembert is, és az Unchartedben ugyancsak ő csípte meg a főszerepet. A filmet a Zombieland és az első Venom rendezője, Ruben Fleischer jegyzi. Nathan Drake mentorát, az egyelőre bajusz nélküli Sullyt pedig Mark Wahlberg alakítja, míg főgonoszként a mindig markáns Antonio Banderas látható.
Két éve jelent meg a három epizódból álló Vader Immortal, mely a VR-játékosoknak adott maradandó élményt, és ugyancsak 2019-ben került polcokra a Star Wars Jedi: Fallen Order is. Ez utóbbi történetben egy Cal Kestis (Cameron Monaghan) nevű jedi padawan bőrébe bújhattunk. A PC-re, Xboxra és PlayStation konzolokra kiadott kaland öt évvel A Sith-ek bosszúja után játszódott és azt élhettük át egészen közelről, ahogy a főszereplőt a kegyetlen és rettenetesen félelmetes inkvizítorok végigkergették a galaxison. A játék végén még az ereje teljében lévő Darth Vaderrel is összeakadtunk, aki ellen Cal kevésnek bizonyult, és menekülni kényszerült a nagyúr elől.
Bár később kaptunk egy űrhajó-szimulátort is, a Star Wars: Squadronst, a legtöbben arra számítanak, hogy a Disney hamarosan bejelenti a Fallen Order 2-t. Az iparági pletykák már korábban is arról szóltak, hogy a színfalak mögött javában fejleszthetik Cal Kestis következő kalandját. A nagy bejelentést pedig decemberben teheti meg a Disney.
A Squid Game története egy Seong Gi-hun (Lee Jung-jae) nevű szerencsejátékfüggő sofőrről szól, aki anyjával él együtt, és attól szenved, hogy lányát képtelen anyagilag támogatni. A produkció főszereplőjét akkor invitálja játékra egy különös idegen, amikor Gi-hunnak éppen rendkívül rossz napja van. Ennek végeredménye pedig nem más, mint hogy csatlakozhat egy olyan játéksorozathoz, melynek győztese hatalmas pénzt zsebelhet be. A 456 eladósodott, és jobb sorsra vágyó résztvevő egyetlen dologról nem tud csupán:
aki itt kiesik, az meghal.
A videójátékos adaptáció ötlete tulajdonképpen kézenfekvő, hiszen ebben az iparágban a „battle royale” műfaja a mai napig rendkívül sikeres. A Fortnite-ot vagy éppen a PlayerUnknown's Battlegroundsot (PUBg) senkinek sem kell bemutatni, ezekben a játékokban a Squid Game-hez hasonlóan százas nagyságrendben néznek egymással farkasszemet az emberek, aki pedig utoljára talpon marad, az visz a végén mindent.
Hamarosan megérkezik az FPS-játéksorozat legújabb tagjába, a Vanguardba és az ingyenesen játszható Warzone-ba az Activision kiadó csalásellenes rendszere, a Ricochet anticheat.
A játékosok közel egy éve könyörögnek az Activisionnek, hogy csináljon valamit, mivel a csalók miatt élvezhetetlen a Warzone a tisztességes játékosok számára. Az IGN cikkében emlékeztet, nemcsak az ingyenes battle royale játékban, hanem az új, még meg sem jelent rész nyilvános bétatesztjében is megjelentek a csalók, amit, úgy tűnik, a kiadó is tarthatatlannak talált már.
A Bioshock alkotója, Ken Levine azért nem vállalt több részt a játéksorozat Infinite című felvonása után, mert az élete romokban hevert a munkafolyamatot követően. Hasonló hírek érkeztek a The Last of Us Part II kapcsán is, amelynek hiába halasztották el a megjelenését, a stúdiónál így is durva hajtást követeltek meg a fejlesztőcsapattól. Az ilyen balhék az elmúlt években egyre gyakrabban robbantak ki, a Call of Duty: Black Ops Cold War készítése alatt a közreműködők háromhetente kaptak egy szabadnapot, de a lengyel székhelyű és a The Witcher-trilógiát, valamint a Cyberpunk 2077-et is leszállító CD Projekttel kapcsolatban is kiderült, hogy a készítőknek cruncholniuk kellett.
De mi is az a crunch? A játékiparban azt hívják cruncholásnak, amikor egy cég kihasználja a fejlesztők szeretetét és passzióját a videojátékok iránt, és túlóráztatással érik el, hogy ne csússzon egy új cím megjelenése.
A probléma igencsak elfajult, és egyes beszámolók szerint azok, akik vállalták az embertelen munkát, nagyon gyakran rosszallóan néztek kollégáikra, akik hat-hét óra körül, munkaidejük lejártával fogták magukat és hazamentek. Most úgy tűnik, hogy változás állhat be, több fejlesztőcég ugyanis nemrég négynapos munkahétre állt át.
A CNN cikkében egy Najla Bassim Abdulelah nevű nőt idéz, akinek a gyerekkorát tönkretette a háború, és annak ellenére, hogy most már nyugodtabb körülmények között él a Georgia állambeli Atlantában, mégis borzasztónak találja, hogy pont a második fallúdzsai csatából akarnak emberek profitot kisajtolni azzal, hogy háborús szimulátort készítenek egy nemrég történt tragédia alapján.
Undorítónak tartom, hogy valaki ebből fog profitálni, miközben én és más, hozzám hasonló emberek rettenetesen megszenvedték a háborút. Most pedig azt kell majd néznünk, hogy mások jót szórakoznak ezen, miközben a játékkal játszanak. Embertelennek tartom az egészet
– nyilatkozta az iraki háború túlélője.
A Six Days in Fallujah című játékot eredetileg az Atomic Games fejlesztette, és a japán Konami adta volna ki 2010-ben. A tokiói székhelyű óriáscég azonban kihátrált a projekt mögül, miután sokan offenzívnek tartották, hogy mindössze néhány év elteltével máris hozzányúlnának egy olyan tragédiához, amely rengeteg emberéletet érintett. 2021 februárjában jöttek az első hírek arról, hogy a Highwire Games, valamint az Atomic Games egykori igazgatója által alapított Victura kiadó összefogtak, hogy feltámasszák a játékot, mely idén év végén jelenik meg.
A FIFA 22 a széria történelmének legerősebb kezdését produkálta, hiszen alig pár nap alatt 9 milliónál többen vásárolták meg maguknak, és már most 7,6 millió Ultimate Team-csapatot hoztak létre a lelkes játékosok. A siker ellenére azonban az Electronic Arts azt fontolgatja, hogy a jövőben megújítja a franchise-t, a FIFA-val kötött megállapodás ugyanis lejár. A kiadó már le is adta védjegykérelmét.
Az új cím, ami alatt tovább düböröghet a franchise, az EA Sports FC lehet.
A tervek szerint csupán a játéksorozat neve és logója változna meg, a játékmenet és a grafikai körítés változatlan maradna. Nagy kérdés, hogy a valóságban az EA Sports és a FIFA együttműködésének felbomlása mit hozhat magával, de úgy tűnik, hogy a játék licenceinek nagy részét nem veszélyeztetné a döntés.
A cégnél nagyon hisznek abban, hogy új generációs konzoljuk, a PlayStation 5 lehet a Sony eddigi legnagyobb számban értékesített és legkedveltebb játékgépe. Ryan szerint azonban, ahogy az a GamesIndustry.biz interjújából is kiderül, ennél jóval ambiciózusabb tervei vannak a szórakoztatóipari nagyhatalomnak.
Egy olyan világban szeretnék élni, ahol a PlayStation játékait nem néhány tízmillió, hanem inkább több száz millió ember élvezheti. A jelenlegi generáció esetében, ha egy PlayStation-sikercím megjelenik, legfeljebb húszmillió embert húz be a monitorok elé. Az új zenéket és filmeket bárki fogyaszthatja, végeláthatatlan számban. Úgy gondolom, azok a művészeti és szórakoztatóipari termékek, amelyeket a mi stúdióink készítenek, a szórakoztatóipar csúcsát képviselik
– nyilatkozta a szakember.
Jim Ryan elárulta, frusztrált amiatt, hogy a PlayStation-játékok plafonba ütköznek, mert megérdemelnék ezek a címek, hogy jóval több emberhez eljussanak.
Miután a jövő februárban érkező Horizon Forbidden West kapcsán bejelentésre került, hogy Aloy legújabb kalandjait anyanyelvünkön is élvezhetjük majd, szinte papírformának számít a hír, amely nemrég látott napvilágot a PlayStation Magyarország Facebook-oldalán.
Ebből derült ki, hogy a God of War Ragnarök is magyar felirattal jelenik meg.
A Horizon Zero Dawn második részéhez hasonlóan a God of War folytatása PlayStation 4-en és PlayStation 5-ön is játszható lesz. A fantasyjáték az eredeti tervek szerint még idén a boltok polcaira került volna, ám a Kratost szinkronizáló Christopher Judge betegeskedése és műtéte miatt el kellett csúsztatni a megjelenést.
Több hónapnyi pletyka és kiszivárogtatás után pénteken a Rockstar Games hivatalosan is bejelentette, érkezik a GTA-trilógia (III, Vice City, San Andreas) felújított változata. A játékok feljavított, HD grafikát és modernizált játékmenetet ígérnek. A fejlesztő közleménye szerint a játékok központi elemein nem változtattak, nem akarták, hogy a játékok elveszítsék a PS2-éra mára klasszikussá vált hangulatát.
A három játék a Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition című kiadásban lesz elérhető, a PC-s Rockstar Games Launcher mellett érkezik PlayStationre, Xboxra, illetve Nintendo Switchre is még az idén. Jövő év elején pedig iOS-re és Androidra is megjelenik majd a felújított változat. Árról egyelőre nem tudni, azonban a bejelentést követően a Rockstar Games elkezdte eltávolítani a virtuális boltokból a GTA-trilógia tagjainak korábbi verzióit.
A PES-t a többség mindig azért szerette, mert annak ellenére, hogy kevésbé volt látványos a grafikája, mint a FIFA-nak, játékmenet tekintetében egy sokkal valósághűbb élményt adott, mint az EA sportjátéka. A Konami által kiadott franchise-nak viszont jóval kisebb rajongói bázisa volt, mint a FIFA-nak, így történhetett meg, hogy az eFootball PES 2020 megjelenése után nem érkezett teljes értékű felvonás, mindössze egy fizetős frissítés.
A Konami azzal magyarázta a döntést, hogy a fejlesztőcsapat már a következő, új generációs eFootball 2022-n dolgozik, mely alatt a Fox Engine helyett az Unreal Engine 4 ketyeg majd. A játék szeptember 30-án, egy nappal a FIFA 22 előtt jött ki, ám a végeredményben nem volt köszönet. Focis játék még nem kapott olyan rossz értékeléseket, mint az eFootball 2022.
A Far Cry 5 nagy siker lett, a megjelenését követő egy hétben 310 millió dollárt hozott be a pénztáraknál. Később, a Far Cry New Dawn című posztapokaliptikus spin-off, mely 2019-ben jött ki, már nem aratott akkorát és a szakújságok sem szerették túlzottan, mégis szépen színesítette az eddig is változatos franchise-t. A Far Cry magját mindig is a felfedezés és a gyönyörű tájak jelentették a pörgős akció mellett, a játékosok a sorozatban trópusi szigeteket, és a Himaláját is bejárhatták, de az őskorba is tehettek egy veszélyes kirándulást.
Az október 7-én PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, és Stadiára is megjelent új Far Cry szám szerint a hatodik rész, mégis sok tekintetben egészen újat hoz az asztalhoz. Ezúttal egy Dani Rojas nevű férfi vagy nő bőrébe bújhatunk, aki hatalmasat csalódik a rezsimben, és eldönti, hogy csatlakozik a lázadó gerillákhoz, akik a Yara népét sanyargató Antón Castillo rémuralmát igyekeznek megdönteni. A Far Cry 6 főgonoszát a tévésorozatok rajongói jól ismerhetik, Castillót, más néven El Presidentét ugyanis arról a Giancarlo Espositóról mintázták, aki a Breaking Badben és a The Mandalorian című Star Wars-szériában is zseniálisan játszott. A karakter hangját is természetesen a színész kölcsönzi. A játék trailere alapján legalább olyan ikonikus főgonosz születésének lehetünk a szemtanúi, mint a Far Cry 3-ban Vaas Montenegro, vagy a 4-ben Pagan Min voltak.
Annak, amikor egy testvérpár összefog, hogy meghódítsa a szórakoztatóipart, sokszor van jó vége; kézenfekvő a Coen testvérekre gondolni, akik egyedi hangvételű filmjeikkel nyűgözték le a nézőket. Elég ezek közül A félszemű című westernt vagy a Nem vénnek való vidéket megemlíteni. A Russo testvérekhez fűződnek olyan, mérföldkőnek számító szuperhősös filmek, mint az Amerika Kapitány: A tél katonája, a Bosszúállók 3–4, vagyis a Végtelen háború és a Végjáték. A Duffer testvérek a tévéiparban alkottak nagyot a Stranger Things című misztikus sorozattal.
Itt az ideje, hogy A gamerek megjegyezzék a Grier fivérek nevét, akik közül Mike a szeptember 21-én megjelent Kena: Bridge of Spirits című misztikus kalandjáték direktora, Josh pedig az írója volt.
A Kena: Bridge of Spirits eddig az év meglepetése, éppen ezért olyan fájó, hogy kevés szó esik róla. Az ősz egyik rejtett gyöngyszeméről van szó, amely nem kapott túl sok promót, mégis kultuszjáték lehet belőle. A történet egy Kena nevű fiatal lányról szól, aki egy rejtélyes és gonosz szellemek által sanyargatott falvat, illetve a települést övező csodálatos környezetet fedezi fel. A Kena ránézésre olyan, mintha egy Pixar-filmbe csöppennénk, az animáció és maga a vizualitás, amelyet képernyőre tűzött az Ember Lab, egész egyszerűen szemet gyönyörködtető.
A Pókember-rajongóknak három évet kellett arra várniuk, hogy az első felvonás után az Insomniac Games megerősítse, hogy fejlesztés alatt áll a folytatás. A gamereknek azért nem kellett teljes egészében nélkülözniük ezt a világot, hiszen három sztorialapú DLC-t is kapott a Marvel’s Spider-Man, majd másfeledik részként tavaly novemberben PS4-re és PS5-re is kiadták a Spider-Man: Miles Moralest. Ebben egy harlemi srácot irányíthattunk, aki Peter Parkerhez hasonló képességeivel védte a várost, míg az eredeti Pókember elutazott.
A Marvel’s Spider-Man 2 nem csupán azért ígérkezik izgalmasnak, mert ezúttal Peter és Miles is szerephez jutnak az új kalandban, további ismert főgonoszok érkeznek, Venom biztosan és várhatóan Kraven, a vadász is.
A New Worlddel jelenleg 662 ezernél is többen játszanak a Steamen, az eddigi csúcs pedig 758 ezer volt, ami pár százezerrel marad el a Counter-Strike: Global Offensive rekordjától a SteamDB adatai alapján. Ha mindez nem lenne eléggé impresszív, a Twitchen előfordult, hogy közel 1 millió ember nézte egyszerre a játékkal kapcsolatos streameket, ami ugyancsak elképesztő eredménynek számít. A New World sikeréhez olyan közismert streamerek is hozzájárultak, mint Shroud és Fextralife, akik ugyancsak belevetették magukat a XVII. századi fiktív sziget kolonizálásába.
Az indulás sok játékos számára jelentett rázós élményt, akik egyszerűen nem tudtak csatlakozni a telített szerverekre. Az Amazon Games egy közleményben elismerte, hogy sokat kell várni arra, hogy valaki játékba kerüljön, de a csapat arra koncentrál, hogy a problémát megoldja, és mindenki a lehető leggyorsabban kezdhessen a New Worlddel játszani.