Tegnap őrületes sebességgel szaladt körbe a magyar interneten és a Facebookon a hír: a Spílerben látták Mark Zuckerberget, a Facebook alapítóját. Feleségével egy sört és egy limonádét fogyasztottak.
A találékony netezőknek ezután nem kellett sok, hogy kitalálják, Budapesten hol járt még biztosan a milliárdos. Galériánkban összeszedtük a legvalószínűbb és a legkevésbé reális célpontokat, hamisítványokat és még annál is hihetetlenebb alkotásokat. Ahogy az lenni szokott, a mémek keresztezése is megkezdődött, Zuckerberg többek között a hungaromémbe és a Török Márk-mémbe is beleszaladt.
Önnél is járt Zuck? Küldje be nekünk!
Ugyan borítékolni lehetett, hogy az online underground negatívan fog reagálni az új Xbox bejelentésére (az internet népe irtózik az újdonságoktól, és alapelvük, hogy régen minden jobb volt) a Microsoft új játékkonzoljának bemutatója még ehhez képest is meghökkentő indulatokat váltott ki a mémgyártókból internetszerte. A Microsoft előre jelezte, hogy a premierkor játékokról aránylag kevés szó fog esni, mivel azoknak a bemutatását az E3 kiállításra tartalékolja, és elsősorban a gép egyéb képességeit fogják villogtatni. A bemutató hangsúlyának eltolódása a tévé és a sportközvetítések felé még ennek tükrében is sokaknál kiverte a biztosítékot, valaki a nagyjából 100 perces előadást így foglalta össze 100 másodpercben:
Ahmed Angel, egy 18 éves iraki egyetemista az internet új szupersztárja, a Facebookon megosztott fotói közül csak ez az imgur.com-ra felkerült válogatás egymillió letöltést hozott eddig, és csak most kezdi felkapni a média. Angelről senki nem tudja, valódi, létező ember-e, vagy csak egy aprólékosan kidolgozott vicc, mindenesetre a nyilvánvalóan nem eredeti név mögött állítólag egy Minszkben, a helyi orvosi egyetemen tanuló diák áll, aki hobbiból a saját fotóival pakolja tele az internetet.
A képek közül pedig elég egyre ránézni, és máris egyértelművé válik, miért lett sztár Ahmedből: csodálatosan amatőr Photoshop-kezelés, elképesztően giccses és nárcisztikus kompozíciók, szavakkal nehezen leírható bájvigyor és öltözködési kultúra jellemzi. Mintha Kiszel Tünde egy tizenéves arab srác testében születne újjá. Mindezt az angol nyelvet sorozatosan kerékbe törő kommentár és képfeliratozás emeli egészen új szintre.
Az internet népe természetesen vevő volt az Ahmed-jelenségre, és hatalmas rajongótábora alakult ki pillanatok alatt, akik minden egyes új fotója után biztosítják őt arról, hogy szebb mint a Nap és a Hold együttvéve, és a pillangókat, delfineket, virágokat, bodros Photoshop-felhőket és szívecskéket nagy mennyiségben felvonultató fotók lenyűgözően gyönyörűek. A képek megtekintésének hatására történő esetleges szerelembe esésért a Mémeskút szerkesztősége nem vállal felelősséget.
Bizarr fordulattal került be újra a hírekbe Kai, a hajléktalan baltás stoppos egyébként is igen cifra története. Kai, polgári nevén Caleb Lawrence McGillvary idén februárban lett az internet hőse, amikor interjút adott a Fox tévécsatorna egyik kaliforniai helyi kiadásának, és abban nagy átéléssel mesélte el, hogyan mentette meg egy ember életét. Az éppen az út mellett stoppoló Kai arra lett figyelmes, hogy egy fekete sportautó sofőrje azt kezdi ordibálni, hogy ő személyesen Jézus, és megváltja az emberiséget, majd harsány niggerezéssel tarkítva nekihajt egy PG&E (a nyugati parti áram- és gázszolgáltató) egyenruhát viselő fekete férfinak. Kai azonnal előkapott egy véletlenül épp nála levő baltát, és azzal lefegyverezte az őrjöngő ámokfutót (aki a szemtanúk elmondása szerint közel két méter, és legalább 150 kiló volt), megmentve a munkás életét.
Új kedvenc mémje van az internet népének, a klasszikus poénforrás videojáték-logika nyomán született horrorfilm-logika. Bár a józan észnek teljesen ellentmondó horrorfilm-klisék jószerivel egyidősek az ijesztgetős mozik műfajával, és nem egy film (például a Sikoly első része) önironikus módon direkt rá is játszott erre, valami miatt éppen most lett divat az internetes undergroundban kifigurázni a horrorfilmek nem éppen Oscar-díjas fordulatait.
A legtöbb variációt inspiráló klisék közé tartozik az, hogy a kísértetjárta házban bolyongó szereplők mindig szétválnak, mintha direkt jobb alkalmat akarnának adni a gonosznak, hogy megölje őket, mindig a lemerülés határán álló zseblámpával és mobiltelefonnal vágnak neki az ismeretlennek, és akármilyen gyorsan szaladnak, a fenyegetően, lassan sétáló sorozatgyilkos valahogy mindig utoléri őket. Akit persze legalább kétszer kell megölni a film végén, de a következő részre akkor is feltámad.
Nem mindennap történik meg az emberrel, hogy új állást kap, és ennek általában örülni szoktunk. És ha már örülünk, hát meg is köszönjük azoknak, akiknek van mit, mert esetleg segítettek abban, hogy összejöjjön a dolog. Főleg akkor, ha az ember nem uránbányásznak, rendőrnek vagy aláírásgyűjtőnek megy el, hanem mondjuk jogásznak a Miniszterelnökségen.
Ha eddig nem volt az „új állásom van”-köszönőbeszédeknek Oscar-gálás változata, mától az is létezik: egy fiatal jogász „2013. május 13 Hétfőtől” dolgozik majd főállásban és pozícióban az említett helyen, és ha már így alakult, akkor köszöni szépen a Miniszterelnök úrnak, az Államtitkár úrnak, a Főosztályvezető Asszonynak és az Osztályvezető úrnak is. A szülőkről nem esik szó, talán majd a vezetői kinevezéskor.
Szerencsére az internet az a hely, ahol az ilyen produkciók nem maradnak ellenreakció nélkül, az orbanviktor.tumblr.com már össze is gyűjtött pár, klasszikusan mémnek mondható képet, de ez valószínűleg csak az előfutára annak a gőzhengernek, amit az új munkaerő túláradó köszönethulláma elindít a neten.
Egész Amerikát sokkolta a Cleveland városában tíz éven át fogva tartott, és a napokban kiszabadított három fiatal nő története. Kiszabadítójuk, a szomszéd Charles Ramsay azonnal az internet kedvencévé vált, nem feltétlenül azért, mert olyan hősies lett volna amit tett (kiabálást hallott a szomszédból, amikor benyitott, és egy ismeretlen, kétségbeesett nő arra kérte, hívja a rendőrséget, megtette), hanem az eset utáni tévényilatkozata kapcsán:
Grumpy Cat, az egyedi arcberendezése folytán állandóan morcosnak és gyűlölködőnek tűnő macska tavaly hódította meg az internet macskarajongó részét (ami praktikusan 99 százalékos átfedésben van a teljes internettel). A mémmacska most a művészvilágba tett kiruccanással folytatja pályafutását, egy alabamai galéria, a Lowe Mill Arts & Entertainment Art Center ugyanis Grumpy Cat-témájú multimédiás művészeti kiállítást hirdetett, amire több tucat témába vágó festmény, szobor, dombormű és egyéb műalkotás érkezett eddig.
A kiállítás május végén lesz, a műtárgyakat egy aukción rögtön meg is lehet vásárolni. A kiállítást szervező galéria igen jónevűnek számít, a délkeleti amerikai államok legnagyobbja, még a legbefolyásosabb gazdasági lap, a Wall Street Journal is beszámolt a tervezett kiállításról.
A mém szót Richard Dawkins evolúciós biológus alkotta meg a gén és a miméma (utánzás) szóból, 1976-os Az önző gén című könyvében. Dawkins szerint ahogy a gének az evolúció alapkövei, a kultúrában a mémek felelnek meg ennek: önálló terjedésre képes kis kulturális egységek, amelyek másolhatók, módosíthatók és továbbörökíthetők. Mém alatt nagyon sok mindent érthetünk: mára a legismertebbek az internetes mémek, azokon belül is a képeken lévő vicces feliratok, de bőven akad videó (például a Harlem Shake), sőt viselkedésforma is (innen a legismertebb a planking és a milking).
Váratlan helyről kapott kivédhetetlennek tűnő jogi támadást a Warner Brothers médiaóriás: két magánember amiatt perelte be a céget, mert a WB Games divízió által kiadott Scribblenauts című videojátékban engedély nélkül szerepel két internetszerte világhírű macska: Nyan Cat és Keyboard Cat. Kettejük közül az utóbbira a kevésbé ismert: 2007-ben volt iszonyú népszerű az a YouTube-os videó, amin egy kék pólóba öltöztetett macska egy szintetizátoron játszik. Nyan Catre és az ő végtelenül idegesítő melódiájára viszont alighanem még mindenki emlékszik:
Balogh József, fideszes országgyűlési képviselő nem egészen tisztázott körülmények között valószínűleg betörte élettársa orrát, a nő most kórházban fekszik. A körülmények most az egyszer tényleg nem egészen tisztázottak: addig még mindenkinek megvan, hogy az ember csont részeg, filmszakadása lesz (órákig nem emlékszik semmire), reggel meg megnyitja a falunapot, mintha mi sem történt volna.
Nathan Fielder, kanadai humorista gonosz tréfáján röhög két napja a fél internet: a Comedy Central amerikai kiadásán saját műsort futtató komikus Twitteren arra bíztatja a rajongóit, hogy a saját szüleiket húzzák csőbe, hitessék el velük hogy drogoznak, majd a reakciót tegyék közzé az interneten. Fielder átverésének a forgatókönyve a következő: az ember küld egy sms-t valamelyik szülőjének azzal a szöveggel hogy "got 2 grams for $40" (kb. "szereztem két grammot ötezerért), aztán gyorsan utána egy másikat, miszerint bocs, az előző üzenet rossz helyre ment, felejtse el, ami benne volt.
Anyu/apu természetesen azt fogja hinni hogy marihuánáról vagy valamilyen más drogról van szó (vagy ha egyáltalán nem érti, az külön humorforrás), esetleg azt is, hogy a csemetéje felcsapott drogdílernek - és vérmérsékletének megfelelően válaszol. Itt meg lehet próbálni kimagyarázni magunkat valamilyen átlátszó dumával, de a lényeg, hogy az erről készített képet aztán közkinccsé lehet tenni, hogy mások is szórakozzanak rajta.
Az, hogy az internet népe fanatikus állatrajongó, a mindent elborító macskamániából eddig is nyilvánvaló volt, most azonban hirtelen új trónkövetelő tűnt fel a netes népművészek kedvenc állatának címéért folytatott harcban: Moon Moon, a szellemi kihívásokkal küszködő farkas. Moon Moon legendája egy közösségi oldalakon terjedő "neked mi a farkasember-neved" posztból született. Ezek az egyszerű, lánclevélszerű, továbbosztásra kitalált bugyuta képek évekkel ezelőtt élték a fénykorukat a Facebookon, de ez a farkasemberes, valószínűleg a Twilight-rajongóknak hála, szép karriert futott be 2013 tavaszán is.
A jelenség akkor lépett ki a szokásos medréből, amikor egy mikroblogger azon fakadt ki, hogy az ő nevének kezdőbetűből a szisztéma a Moon Moon, vagyis Hold Hold nevet hozta ki, ez pedig a legidiótább név, amit a történelem során egy farkasembernek adtak. A poszt pár nap alatt 160 ezer kommentet és megosztást kapott a Tumblren, és hamarosan az egész neten elterjedt.
Akarod látni, hogyan eszik az állatok az ételüket? – ezzel a felütéssel indul az utóbbi hetek legviccesebb YouTube-os videója, amiben egy hipszterszemüveges fickó különféle állatokat utánoz, ordít, tör-zúz, miközben társa az asztal túloldalán pókerarccal lapátol be valami azonosíthatatlan, salátaszerű dolgot. Az alig másfél perces videó amilyen egyszerű, annyira vicces is, a kenguru környékén már tényleg nehéz nem hangosan röhögni rajta (a bakiparádét is érdemes megnézni). A MisterEpicMann humortársulat videója pár nap alatt végigsöpört a neten, 50 millió YouTube-os megtekintést, és közel 4 millió facebookos megosztást kapott, vagyis megvolt neki a negyedóra világhír, és mindenki azt hitte, eltűnik a süllyesztőben, és jön helyette a következő hasonlóan értelmetlen viccesvideó.
Nem ez történt. A "hogyan esznek az állatok" téma meglepetésszerűen mémmé vált, és tucatjával születtek hozzá folytatások, variációk és paródiák. Ezzel párhuzamosan a College Humor és a Huffington Post is megemlékezett a jelenségről, így az állatok étkezési szokásai bekerültek a mainstream média látókörébe is. A hajtás után megmutatjuk a legjobban sikerült feldolgozásokat, remélhetőleg azért annyira senki nem fog lelkesedni a dologért, hogy otthon próbálja ki a vasárnapi családi ebédnél.
Aki nem vette volna komolyan a keddi földrengést, annak két jelzést is ad az élet, hogy újragondolja a dolgot: egyrészt szerda hajnalban utórengések rázták meg Erdőtelek környékét, másrészt az internetes humor is beindult.
Sajnos sosem fog kiderülni, ki írta a márciusi hóhelyzetet megmentő belügyes sms-t, pedig lassan szobrot is lehetne avatni az emlékére, valószínűtlen ugyanis, hogy a következő negyven évben lesz olyan, katasztrófára, veszélyhelyzetre legtávolabbról is emlékeztető esemény, ami kapcsán ne kerülne elő az üzenet. A netes humorzsákok ezúttal arra biztatták az embereket, hogy ne hagyják el a lakásaikat, vagy ha mégis, hát üljenek át egy másik lakásba.
Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere Soltész Miklós államtitkár társaságában pénteken a Papp László sportarénában végigszurkolta a magyar-olasz jégkorongmérkőzést. A Kormányzati Portál Facebook-oldalán erről megjelent egy fotósorozat is Árvai Károlytól. Az egyik képen a nemzetiszínű arcfestéssel ékesített Balog teli torokból ordít, valószínűleg a mieinket biztatva – a netes népművészek meglátták eben a mémalapanyagot.
Pár óra elteltével a kiabáló miniszter arca más kontextusokban kezdett feltűnni: hol az EU igazságügyi biztosára, a magyar kormány politikáját az utóbbi időben sokat kritizáló Viviane Redingre ordít, hol formás női hátsóktól jön izgalomba, hol pedig a második Ace Ventura-film lándzsapárbaj-jelenetének szenvedő alanya.
UPDATE: Balog Zoltán Facebook-oldalán reagált cikkünkre. Azt állítja, a képen nem mérges Redingre, hanem csodálattal adózik kötött kardigánjának. Mi pedig csodálattal adózunk Balog Zoltánnak egyrészt humoráért, másrészt azért, hogy Mémeskutat olvas.
Ha ön is látott hasonló képeket, ne habozzon elküldeni nekünk!
Az üzbég kormánypropaganda egyik legfontosabb szócsöve, a Ziyouz nevű online hírportál közölt hosszú cikket a februárban kitört, aztán pár hét alatt el is halványult netes őrületről, a Harlem Shake-ről. (Ha valaki nem emlékezne, a Harlem Shake lényege, hogy egy nyolcvanas évekbeli hiphop-sláger remixelt verziójára kell minél idétlenebbül táncolni, lehetőleg nyilvános helyen, minél nagyobb létszámban és minél bizarrabb jelmezekben.) A csaknem két hónapos mémről alaposan leszedik a keresztvizet, azt írják róla, az értelmetlenség és szégyentelenség kavargó örvénye, a cikk egyik megszólalója, a taskenti iszlám egyetem rektora pedig egyenesen addig megy, hogy a Koránt idézi, levezeti, hogy a Harlem Shake káros az ifjúságra, és mint a nyugati kultúra és a globalizáció terméke, egyáltalán nem segíti az üzbégek lelki fejlődését, sőt.
Tavaly, az egész világot elárasztó Gangnam Style-őrület megmutatta, mire képesek a koreaiak, ha popzenéről és mémekről van szó, most pedig azt is megtanulhatjuk, mit hoz ki a dél-koreai néplélekből az, ha északi szomszédjuk atombombával fenyegetőzik: brutális cukiságtúladagolást.
Az új koreai megasláger előadója bizonyos Hari, a címe pedig Gwiyomi Song, azaz cuki dal, eredetileg 귀요미송, a részletekre különösen fogékonyak kedvéért. Gwiyomi a koreai online szlengben cukit, aranyost jelent, nagyjából ugyanaz, mint a japán kawaii, ami a Pokémon és a Hello Kitty divathullámán lovagolva épült be a világ összes nyelvében az alig-tizenéves lányok szókincsébe. A kiejtése kiyomi, ami kisebb zavart is okoz a rajongók között, a YouTube-on például előbbi keresésre 136 ezer, utóbbira még 55 ezer találat ugrik elő, ezek nagy többségén távol-keleti gyereklányok vigyorognak, vidáman mutogatnak, és éneklik a sláger sorait.
A Gwiyomi Song a chiptune műfaj egyik jeles képviselője, ez azt jelenti, hogy a zenét a nyolcvanas évek játékkonzolainak hangkeltési képességeit szimulálva adják elő szintetizátoron, ez magyarul végletesen lebutított, kvarcjáték-prüntyögést jelent. A sláger szövege arról szól hogy mennyire túláradóan cuki annak mindenkori előadója (és ezen a ponton muszáj utalnunk a magyar interneten 2006 környékén pusztító, erre rímelő Cukivagyok-jelenségre), amit a refrénben azzal tetéz az énekes, hogy 1 + 1 = cukiság, 2 + 2 = cukiság, és így tovább, egészen hatig, ami után katarzisként rituálisan végig kell puszilgatnia hat ujját a kezén.
A dal február közepén robbant be a koreai toplistákra, március elején pedig már a gwiyomi kifejezés számított a legnépszerűbbnek a legnagyobb helyi keresőoldal, a Naver statisztikái szerint. A gwiyomi-láz először Japánba, Kínába és Thaiföldre szivárgott át, aztán amikor az MTV zenecsatorna egyik magazinja, a MTV Diary BTOB is foglalkozott vele pár perc erejéig, a nyugati hódítás is kezdetét vette. Jelenleg YouTube-on és Facebookon dühöng a cukiságláz, milliós nézettségű videókkal. A Távol-Keleten már alig akad olyan celeb, aki ne ült volna fel a gwiyomi-vonatra, és várhatóan napokon vagy heteken belül nyugaton is vírusként fog kitörni. Addig is a hajtás mögött mutatunk pár különösen elvadult variációt belőle. Aki különösen bátor, elindíthat 3-4 videót is párhuzamosan, a zenei élmény úgy még keményebb.
2011-ben söpört végig a neten a celebek szemöldök nélkül mém, akkor napokig a fél internet hírességek Photoshoppal preparált fotóin röhögött, amelyekről jótét lelkek leretusálták a szemöldököket. Most egy ehhez nagyon hasonló, de talán még viccesebb mutáció született a mémből, ami a Fogatlan színésznők Tumblr-mikroblogról indult ki március legvégén.
Ahogy a cím is mondja, ezúttal híres színésznők fotói az áldozatok, lehetőleg olyanok, amelyeken gyönyörű 32 fogas mosolyt villantanak. Ebből lesz aztán rövid Photoshop-kezelés után fogatlan öregasszony-vigyor, ami néhány, általában szexszimbólumnak tartott színésznő esetében meghökkentően új karaktert ad az arcnak. Cameron Diaz például tökéletes nyugdíjas nénivé változik, de nem jár sokkal jobban Julia Roberts vagy Amy Poehler sem. És még csak különösebben sok Photoshop-tudás sem kell a roppant infantilis, ám felhőtlen szórakozáshoz.
A mém gyorsan mutálódik, máris megjelent a színésznők ajkak nélkül variáció, ami talán még egy fokkal borzasztóbb.
Az idei bolondok napja egyik legviccesebb online jelensége volt a Tumblr mikroblogról kiindult, majd azóta az egész neten dühöngő Mishapocalypse projekt. Az eredetileg pár tumblrező blogger által elindított vicc lényege az volt, hogy az Odaát című misztikus scifi tévésorozat egyik sztárja, az arkangyal Castielt alakító Misha Collins amerikai színész vegye át az uralmat egy napra az interneten. A Tumblren, majd a Twitteren és Facebookon is százasával változtatták az emberek a felhasználói nevüket Mishára, a profilképüket pedig a színészről a 20019-es Comic Conon készült fotóra, amit a színész később úgy jellemzett, hogy úgy néz ki rajta, mint egy perverz pszichopata.
Április elseje alkalmából fennállásának egyik legnagyobb szabású akciójával állt elő a New York-i Improv Everywhere csoport, akik rendszeresen kisebb-nagyobb flashmobokkal, vicces akciókkal szórakoztatják a város lakóit és a turistákat, a neten pedig hatalmas rajongótáboruk van, a YouTube-on 1,2 millióan követik a tréfáikról készült videókat. Tőlük származik többek között a világszerte sok városban követőkre talált No Pants Subway kezdeményezés, aminek keretében a résztvevők nadrág nélkül szállnak fel a metróra, nem kis derültséget keltve az utazóközönségben.
A csoport leghíresebb akciója (33 millió megtekintés a YouTube-on) eddig az volt, amikor New York központi pályaudvarán játszotta el kétszáz beépített ember egyszerre hogy megállt az idő. Az idei bolondok napjára alaposan megemelték a tétet, és kétezer önkéntessel szállták meg a város központi terét, a mindig turistákkal tömött Times Square-t. A tréfa alapötlete roppant egyszerű volt: a beépített emberek hátrafelé mentek, mindent fordítva csináltak, mintha megfordult volna az idő, vagy egy visszafelé pörgetett videófelvételt néznénk. A helybeliek és turisták reakciói szokás szerint roppant szórakoztatóak.
Talán a planking volt az első igazán ismert és elterjedt képviselője annak a mém-alfajnak, aminek az a lényege, hogy valami extrém hülye pózt kell felvennie az embernek, lehetőleg minél nagyobb nyilvánosság előtt, azt lefényképezni, aztán feltenni a netre. A Knowyourmeme online mémkutató oldal "photo fad" néven tartja számon ezt a jelenséget, és több tucatnyi példáját ismerteti az owlingtól a tebowingon és a batmanningon át a horsemanningig (ebből jól látható az elnevezés logikája is az angol -ing képzővel). A legújabb hasonló őrület a Távol-Keletről érkezett, és az eddigiekhez hűen ritka értelmetlen, viszont legalább vannak benne iskolai egyenruhát viselő japán gyereklányok.
Március 25-én elkezdődtek a meghallgatások az amerikai Legfelsőbb Bíróságon az évtized legfontosabb emberi jogi ügyének kikiáltott melegházasság témájában. A magyar alkotmánybíróságnak megfelelő testület arról dönt majd, hogy alkotmányellenes volt-e a kaliforniai Prop8 népszavazás, amely betiltotta az államban a melegek házasságkötését. A bíróság szava áttételesen arról is fog dönteni, hogy úgy általában az Egyesült Államokban be lehet-e tiltani a melegházasságot.
A tét tehát óriási, és a bíróság döntését mindkét oldalról nagy erőkkel próbálják lobbicsoportok, egyházak és különféle szervezetek befolyásolni, leginkább azzal, hogy megmutatják, mennyien állnak is a kérdésben az ő pártjukon. Ennek egyik legmarkánsabb példája a Facebookot elborító piros egyenlőségjelek jelensége.
Az igazi keményfiúknak nincs szükségük fegyverekre, elég a pozitív hozzáállás – ezzel a mottóval indult el március közepén a mára az egész internetet meghódított photosopos őrület, aminek lényege, hogy híres filmek híres jeleneteit kell úgy manipulálni a képszerkesztő programmal, hogy a fegyvert tartó kezek feltartott hüvelykujjú, oké jelet mutató öklökké váljanak. A mókát elindító Thumbs & Ammo blog szerkesztői bevallottan poénnak szánták az egészet, de a helyzet aztán gyorsan eszkalálódott, és sokan az amerikai közvéleményt mostanában erősen megosztó vitával hozzák összefüggésbe a fegyvertartás szigorúbb szabályozásáról.
Megkapóan groteszk, olykor meghökkentően mély értelműnek és művészinek tűnő, néha popslágerszerűen nyálas, máskor viszont egyenesen gyönyörű verssorokat produkál a Google Autocomplete funkciója, derül ki a néhány napja elindult, és gyorsan népszerűvé vált Google-költészet blog és Facebook-oldal posztjaiból, ami egy jó féléves angol nyelvű mémet, a Google Poeticset honosítja meg a net magyar nyelvű fertályán.
A dolog roppant egyszerű: csak el kell kezdeni írni valamit a Google keresőmezőjébe, és verssorokként összeolvasni az első néhány kifejezést, amit keresőjavaslatként kapunk.
Mivel ezek a javaslatok a többi felhasználó által leggyakrabban beírt keresések alapján születnek, ha ügyesen válogatjuk meg a keresési kezdeményeinket, a Google valódi versek, dalszövegek, híres idézetek mondatait fogja elénk dobálni, és azokból véletlenszerűen új művet alkot – ha nem is tudatosan, de pont úgy, ahogy a dadaisták alkalmazták a cut up technikát (Esterházy Péter műveiben is sokszor feltűnik hasonló intertextualitás). Az eredmény vicces, bizarr, és néha egészen elgondolkodtató, pont úgy, mint az igazi művészet.
Grumpy Cat, avagy polgári nevén Tardar Sauce, az internet leghíresebb macskája kilép az online underground köreiből, és hamarosan igazi mainstream sztár válik belőle. Az egyedi arcberendezése és legörbülő szája miatt híressé vált cica ugyanis a Friskies állateledel-gyártó következő reklámjának főszereplője lesz, a forgatás pár napja le is zajlott Texasban, ahová a sztármacska és gazdája repülővel, természetesen első osztályon érkezett. Hogy a Friskies-reklám mikor, hol, és milyen formában kerül majd a közönség elé, egyelőre rejtély, de a mémgyárosok máris rácsaptak a témára, így a Grumpy Cat-képek legújabb generációjának témája már jellemzően az, hogy a morcos macska a Friskiest is szívből utálja.
A legsúlyosabb hóviharok idején, amikor még az állam március 15-i ünnepségeit is lemondták, Semjén Zsolt peckes tartásban belovagolt a székelyföldi Kézdivásárhelyre.
A miniszterelnök-helyettes romániai parádéja elsősorban az időzítésével piszkálta fel az ünnep idején hóba ragadt honfitársait. Az alsó szögből készült fotótudósítás pedig számos Nagy Lovas bevonulásának emlékét csalogatta elő az ilyen típusú képekre érzékenyekből.
A meteorológia és a bénázás által sújtott nemzeti ünnep eseményei rengeteg alapanyagot szolgáltattak a nemzeti mémgyárnak.
Statisztikailag megállapítható, hogy Semjén mellett a határozott hangú belügyminisztériumi sms ingerelte leginkább a poénkodásra népet. A tárca a korántsem vicc számba menő hóhelyzet miatt szorult helyzetbe jutottak életébe a "maradjon autójában" vagy "üljön át egy másik gépjárműbe" dilemmával önmagában is be tudott csempészni egy kis vidámságot.
Míg az online underground magyar nyelvű szegleteiben azon megy a tréfálkozás, hogy a Vatikánt át lehet nevezni Ferencvárosra, meg hogy Gyurcsány is Ferenc, meg pápai is, hát milyen ciki lesz Orbán Viktornak a hagyományos kézcsók, az internet népe elkezdte a nagyüzemi mémgyártást az új pápáról. A viccelődés vezérfonala egyelőre az argentin nemzetiségű I. Ferencre utalva a Don't cry for me Argentina címő örökzöld sláger, illetve Rihanna We found love-jának az alkalomhoz faragott, a fehér füstre utaló remixe, a We found smore in a popeless place (Füstöt találtunk egy pápátlan helyen).
Gyarapodnak a pápa első nyilvános megjelenését, a Szent Péter székesegyház erkélyén mondott beszédet variáló képek is, itt aztán a díszes pápai öltözékbe fotosopolva megfordul mindenki Grumpy Cattől Marilyn Mansonig, és a Ponyvaregényben a Bibliát előszeretettel idéző Samuel L. Jacksonig.
7,5 millió dollárt, vagyis 1,76 milliárd forintot követel a Sweet Brown néven elhíresült mémsztár, valódi nevén Kimberly Wilkins az Apple-től. Az oklahomai hölgy 2012 áprilisában kapta meg a maga 15 perc hírnevét az internet népétől, amikor tűz ütött ki a házban, ahol lakott, és erről rendkívüli beleéléssel nyilatkozott a helyi KFOR Channel 4 híradós stábjának. Wilkins a felvételen azt magyarázza, hogy neki ugyan hörghurutja van, de amikor lángokban áll az épület, és dől a füst mindenhozzan, akkor az embernek nincs ideje ilyesmikkel foglalkozni.
Az extrém szállóige-sűrűséget felmutató, alig 40 másodperces nyilatkozaton pár hétig szórakozott az online közösség, a videó összehozott 12 millió megtekintést a YouTube-on, készült pár tucat vicces kép az "Ain't nobody got time for that!", a "Ran for my life!" és az "Oh, Lord Jesus it's a fire!" beszólásokat variálva, aztán mindenki szépen elfelejtette az egészet, ahogy a mémek 99 százalékával szokás.
Komoly vihart kavart a neten Curtis Woodhouse brit bokszoló, és twitteres zaklatójának története, az internet népének egyik fele kárörvendően nevet a pórul járt és meghunyászkodott trollon, mások szerint önbíráskodás, fenyegetés és személyi adatokkal való visszaélés történt, amit nem érdemel meg a legtenyérbemászóbb billentyűzetharcos sem.