A fenti képet Bálint barátom küldte, azt mondja másfél hónapja lőtte
a Böszörményi úti rendelőintézet (Böszörményi Irodaház "A") bejáratánál. Mi lehetett a gondolat? Csináltak egy rámpát, és kiderült, hogy túl meredek a szabványnak?
Budapest
Norvégiában, a főváros, Oslo mellett a Holmenkollen síugró sánc hegyében alakítottak ki egy atom apartmant mesés tetőterasszal.
Talán eljutottunk az ingatlanos kreativitás határáig?
Egy gyönyörű házat kínálunk Yogyakartán. 999 000 000 rúpiáért a két szobát, a két fürdőszobát, hatalmas akváriumot, az 523 négyzetméteres telken fekvő pazar kertet és a tulajdonosnőt is megkaphatja!
A szlengesített szakzsargon határmezsgyéjén néha lefagy az ember agya: mit is akar a hirdető?
A közép-angliai Leicestershire grófsághoz tartozó kisváros, Shepshed lakói tovább ápolják a hagyományokat és nem hajlandók átnevezni az egyik rövidke közterületet, a Butthole Lane-t.
Egy szekrényből kihajtható kád, az tipikusan olyan, ami ha szembejön a Tumblin egy tengerentúli fotón, akkor nem is lassítasz a scrollozásban. Ám ha egy hús-vér miskolci hirdetésben látod viszont, akkor szó bennszakad!
Bár még csak március 6-a van, aki most ránéz az Időkép Müpa kamerájára azt a fenti kép fogadja. A képzongorán, ahol vissza lehet nézni az elmúlt 24 óra képeit, (egy darabig még) látszik, hogy egy fehér és egy fekete ruhás pali rajzolta fel valamikor 2 és 3 óra között mobiltelefonálgatás közben.
Elég merész húzás, hiszen bár csapadék nem várható az elkövetkező napokban, azért a 20-30 kilométer per órás szél leviheti a krétaport hétfő reggelig. Drukkoljunk!
Budapest
Március 15-től (néhány kivételtől eltekintve) már nem nyithatnak ki a hét utolsó napján a 200 négyzetméternél nagyobb üzletek, a Kereszténydemokrata Néppárt kezdeményezésére hozott törvénynek köszönhetően. Hogy miért fájt a kereszténydemokratáknak annyira, hogy a vasárnap vásárnap, azzal most ne foglalkozzunk.
Azonban a hiperek parkolóiban elvileg lehetne akár üzleti, akár nonprofit tevékenységet folytatni. Íme néhány ötlet a teljesség igénye nélkül:
Egy újabb szubjektív lista. Azokat az akváriumokat direkt kihagytam, ahol a főprofil a delfinek baszogatása.
Hangtérkép Budapestről? Hát persze, pár éve meg is csinálták egy rendezvényre (érintőlegesen az Urbanista is megemlékezett róla). Kár, hogy ez egész nem érhető el online, csak egy videó kering róla a neten. Meg kicsit kár az is, hogy a hangtérképek nagy fellángolása a 2000-es évek első évtizede volt, szóval kicsit elkéstünk vele.
Persze ezek a régi hangtérképek - mint minden régi térkép - nagyon izgalmasak! Nézzünk meg hát pár jól sikerült gyűjteményt, amelyen mi is rajta vagyunk, olyan csodákkal, mint a kocsmárosnőnek udvarló részeg bácsi, a világ első síró busza, meg egy szép harangszó!
Mint arról péntreken az Index is hírt adott a Széll Kálmán térre burkolatmintákat tettek ki: az építési területen végigkanyargó gyalogfolyosón, lábtörlőnyi foltok vannak kavicsos izével kitöltve. Ilyen keverékek kerülnek majd a megújuló téren a fák alá, hogy azok gyökerei vízhez jussanak.
A teszt lényege, hogy kiválasszák, melyik bírja legjobban a strapát. Megnéztük ma reggel, hogy néznek ki a pár napja lerakott minták.
Alighogy megkezdte második évszázadát a budapesti buszközlekedés, egyből egy szuper rejtélyes dologra szeretném felhívni vele kapcsolatban olvasóink figyelmét.
Kinek áll érdekében megzavarni a tisztán látásunk? Mitől függ melyik buszon, melyik ablak homályos? Miért nem zavarja az illetékeseket? Megannyi kérdés, mely válaszra vár! Át is adom a szót kedves olvasónknak:
A The London is Changing (London Változik) projekt olyan, zömében bennszülött londoni jómunkásemberek személyes történeteit gyűjti össze, akik többé nem engedhetik meg magunknak azt, hogy a saját városukban éljenek, mert az egyre inkább a globalizált világ gazdagjainak a játszóterévé válik.
Épp 100 éve, 1915 március 1-én (történetesen az is vasárnap volt) indult el a budapesti buszközlekedés. Buszok persze voltak korábban is a fővárosban, de olyan járat, amely menetrend szerint közlekedik, mint egy valamire való omnibusz, még nem. Úgyhogy az SZKV (Székesfővárosi Közlekedési Vállalat Rt.) elindított egy járatot az Andrássyn két darab járművel: az egyik benzinmotoros, a másik elektromos volt! (Talán nem véletlen, hogy épp mára időzítette a BKK a hibridflotta támadását.)
Ebből az alkalomból több Budapesttel foglalkozó blog is készül egy-egy buszos poszttal készül, melyek - remélhetően folyamatosan bővülő - listáját az alábbi keretesben és természetesen az Index2-n is megtaláljátok.
Budapest
Oké, már a fekvése is elég penge: szemben a Szépművészetivel, panorámával a Hősök terére. Eközben hátul egy zöld fákra néző terasza is van – nem tudom, mennyire szűrődik be ide Dózsa népének zaja, de akár még egy nyugodt, ejtőzős hely is lehet itt.
Mondjuk a lift hiánya kicsit ront az értékén, de hát egy gyönyörű műemlék villába (lásd keretes írást!) nem lehet csak úgy belebarmolni bármit. Mondjuk én is a harmadikon lakom, és nincs liftünk, szóval engem például nem vágna földhöz, de biztos van, akinek ez kizáró ok.
Na de ne csak az elhelyezkedést nézzük, gyerünk be.
Nagyjából 2013 vége felé voltam utoljára oda az ilyesmiért, bár azért mérsékelt lelkesedéssel posztolgattam még pár timelapse videót tavaly is különböző városokról. Utána végképp megcsömörlöttem. Aztán szembe jött ez Twitteren és elállt tőle a lélegzetem. Ez tényleg az eddigi legjobb városvideó, amit láttam.
Mintha Geszti Péter korábbi énje sétált volna el a Rottenbilleren a Keletitől a Dohány utcáig,
Rendkívül nehéz pénzben kifejezni egy műtárgy értékét. Tízezer forint vagy százmillió forint? Bizonyos szubkultúrában viszont nagyon is egyszerű egyes műalkotások újrahasznosított értékének kiszámítása.
Amerikában az elnökökről elnevezett könyvtáraknak olyan kultusza van, hogy az Hollywood révén az egész világon ismert. Gondoljunk csak az 1992-es Pusztító (Demolition Man) című sci-fire, amiben is a hibernálását követően, 2036-ban magához tért Silvester Stallonet felvilágosítja Sandra Bullock, hogy a Schwarzenegger Elnöki Könyvtárban olvasott róla.
Budapest
Hogy az Urbanistán egyre kevesebbszer adunk hírt a csapnivaló állapotban levő budapesti útburkolatokról, annak nem az az oka, hogy kevesebb ilyen eset van, hanem hogy megírja az Index Budapest-blogja vagy épp a Mindeközben.
De a Dob utca az más!
Budapest
Súlyos előítéleteim vannak ez év akármije díjjal kitüntetett dolgokkal szemben, és bevallom, a könyökömön jönnek már ki a dizájnolt reklámügynökségi irodák is, meg hogy a kreatív munkához kreatív tér kell, bla bla bla. Ehhez képest nagyon kellemesen csalódtam, amikor elmentem megnézni a munkahelyet, amelyik néhány napja megkapta az Év Irodája 2014 díjat. Nincs benne semmi olyan elem, amitől önmagában hasra esne az ember, de összességében tényleg nagyon frankó lett.
Legalábbis egyelőre.
Egy olvasónk levélben részletezte, hogy információi szerint a Keleti pályaudvarhoz tartozó, egykor fűtőháznak épült, de jelenleg is vasúti jármű szerelőcsarnokként használt, két műemlék csarnokot le akarják bontani a tervezett budapesti olimpiai ingatlanfejlesztések miatt.
A múlt héten kezdték el felújítani Újpesten a Görgei Artúr utcát. Jó lenne azt írni, hogy ezzel Budapest utolsó kockakővel burkolt főútvonala tűnik el, de nem lenne igaz. A X. kerületi Sírkert utca is zötyögős még, és a II. kerületi Bécsi úton is van olyan szakasz, ami kockaköves, ráadásul azon is jár villamos, ahogy a Görgein is.
Mindenesetre az újpestiek legalább negyedszázada forszírozzák, hogy az egyre ramatyabb állapotban lévő Görgeit csinálja meg a főváros. Azon kevés utcák egyike volt ez, ahol a villamosról közvetlenül az úttestre kellett leszállni, nem volt járdasziget, és a KRESZ-re gyakran fittyet hányó autósok jóindulatára volt bízva, hogy átér-e az úttesten a leszálló utas a járdáig.