Dízelbotrány: csalt az audis exfőnök, elítélte a bíróság
Rupert Stadlert egy év kilenc hónap felfüggesztett szabadságvesztésre és 1,1 millió euró pénzbüntetésre ítélték.
Rupert Stadlert egy év kilenc hónap felfüggesztett szabadságvesztésre és 1,1 millió euró pénzbüntetésre ítélték.
Viszonylag enyhe büntetést kapott a beismerő vallomásért cserébe.
Korábban visszautasította a vádakat.
A korábbi Audi-főnököt csalással vádolják.
Az AbBlue után itt lehet a Thermosfenster-trükközés.
Német kezdeményezésre érdeklődnek a hatóságok a hazai gyártónál.
Akár 30 ezer eurós bírságot is kiszabhatnak.
A járvány ezt az ágazatot sem kímélte, egyes modellekre akár egy évet is kell várni. A Porsche Hungaria ügyvezető igazgatóját kérdeztük.
Az ügyészség szerint Winterkorn tisztában volt a csalószoftver használatával, de nem tette ellene.
A részvényeseken se múlt, összesen közel 300 millió eurót hajtanak be a dízelbotrányban érintett vezetőkön.
Az elbukott 30 milliárd eurót aligha rajtuk hajtják majd be, de fontos szimbolikus lépés ez.
Csak az Egyesült Államokban 2,4 milliárd dollárba kerül a cégnek 250 ezer dízelmotoros személyautó kapcsán a bírság.
Úgy néz ki, sikerült megállapodni az amerikai hatóságokkal, így, ha nem is olcsón, de a Mercedes odaát lezárhatja saját dízel-csalási ügyét.
Precedensértékű döntést hozott a dízelbotrányban a német legfelsőbb bíróság.
Megállapodást kötöttek a német igazságszolgáltatással. Információk visszatartásával vádolták az elnököt és a vezérigazgatót.
A tulajdonosok az autó modelljétől és korától függően 1350 és 6257 euró közötti kártérítést kaphatnak
Akiknek a kocsija veszített az értékéből a dízelbotrány után.
A cég arra figyelmezteti a befektetőit, hogy várhatóan még több autót kell majd visszahívnia a közeljövőben.
A benzinmotoros versenyautók napjai meg vannak számlálva, a jövő és talán már a jelen is a nyekergő hangú elektromos csúcsgépeké. Miért kell aggódnia például a túraautózásnak, és miért nem kell a Forma–1-nek?
A cégnek eddig nagyjából 30 milliárd eurójába került a 2016-ben korobbant dízelbotrány.
A dízelbotrány miatt 430 ezer vásárló perelte be az autógyártót. A VW peren kívül állapodna meg.
Most az ausztrál fogyasztóvédelem bírságolta meg őket.
A Mercedeseket gyártó cég szerint a büntetés nem befolyásolja majd az üzleti eredményüket.
A dízelbotrány miatt perlik a céget, csak a bírósági kereset 67 ezer oldal hosszú.
Izgulhat a cég 13 ezer magyar dolgozója is, a vezetés nem számít rá, hogy egyhamar kijön a gödörből az autóipar.
Rupert Stadlert csalással vádolja a német ügyészség, amiért nem tett semmit az ellen, hogy cége csaló motorokkal gyártsa és árulja az autóit.
A Daimler fellebbezéssel él a minisztérium visszahívási rendelkezésével szemben.
Egy cseh lap írta meg egy prágai ítélet hírét. Bő 2400 cseh autós érintett a gyűjtőperben.
Az autógyártókhoz képest mindenképp, pedig fontos szerepe volt az ügyben.
A C-, E- és S-Mercikben is lehet károsanyag-kibocsátási értékeket manipuláló szoftverfunkció.
Olyan gyártmányok kerültek forgalomba, amik nem felelnek meg a károsanyag-kibocsátási előírásoknak.
A német ügyészség szerint csak a csalás miatt tíz év börtönbüntetésre ítélhetik.
Összeomlott a dízeles gépkocsik forgalomba helyezése tavaly év végén.
Otthon sem ússza meg a vásárlói haragot a cég: közel négyszázezren szálltak be a közös perbe.
Essenben jövőre már nemcsak a legrégebbi, de az Euro 5 besorolású autók sem hajthatnak be a belvárosba.
Sokan egyáltalán nem használják ki az elektromos funkciót, benzingőzt pöfögnek a városban is.
Ha nem lépnek időben, a városokban labirintusokat hozhatnak létre a behajtási tilalmak.
A bíróság szerint nem tájékoztattak megfelelően a dízelbotrány várható pénzügyi hatásairól.
Károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt.
A dízelbotrány újabb állomása. A szennyező 6 és 8 hengeres motorjaik miatt büntették őket.
Több helyen is ellenőriztek.
Európa-szerte egyre több helyre nem lehet majd behajtani régi dízeles autóval.
Megállapodott a kormány az autógyárakkal, a szennyezett levegőjű városokban élne az ajánlat.
300-an álltak össze eddig, kártérítést követelnek a megbuherált autóik miatt.
A Volkswagen-botrány miatt döntöttek így.
A cégcsoport befektetői ekkora kártérítést szeretnének kapni.
A dízelbotrány miatt szigorúbb vizsgálaton kell átesni, de sok autó papírja hiányzik még.
Mostantól csak olyan autót lehet eladni az unión belül, amit az új kibocsátási tesztnek vetettek alá.
Hiába kérte a szabadlábra helyezését Rupert Stadler, a börtönből kell megvárnia a vizsgálatok folytatását.
Pertársaságot szerveznek.
Rosszul mértek és valótlan adatokat adtak meg a motorok fogyasztásáról.
Három éve tart, de még mindig nem ért véget a károsanyag-kibocsátással manipuláló cégek sztorija. Ezúttal úgy néz ki, az Opel tévesztette meg a vásárlóit.
A japán cég beismerte, hogy meghamisították az adatokat a motorok károsanyag-kibocsátásáról.
320 milliárd forint nekik nem is olyan sok, a cég szó nélkül el is fogadta a büntetést.
A Spiegel szerint a közlekedési miniszter közel négymilliárdos bírságról beszélt a cégvezérrel.
A német sajtó szerint ennyi Mercedesben lehet csalós dízelmotor.
A gyártó nem ért egyet a német hatósággal, de azért visszahívja a Vitókat.
A német hatóságok Volkswagen dízelbotrányhoz hasonló mérési anomáliákat tapasztaltak. A Daimler kész együttműködni a hatóságokkal.
Cayenne-k és Macanok érintettek, méghozzá nagyrészt Németországon kívül.
Egy szoftveres trükkel csaltak a kipufogóteszteken.