Index Vakbarát Hírportál

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Sajtótájékoztatót tartottak a taxistüntetés szervezői a demonstráció után. Ott elmondták, hogy a demonstráció sikeres volt a tekintetben, hogy sokan vettek benne részt, de hogy elérték-e a céljukat, azt nem tudják, hiszen a Belügyminisztérium egyelőre semmilyen formában nem reagált. De az kell, akkor egy hét múlva is felvonulnak.

    A budapestiektől pedig elnézést kértek a kényelmetlenségért.

    Ismét az eredeti útvonalukon közlekednek a taxis demonstráció által érintett szakaszokon közlekedő buszjáratok, az útlezárásokat is feloldották

  • A közlekedés rendje itt helyreállt. A Belügyminisztérium előtt sem állnak már taxisok, úgy tűnik, a demonstráció véget ért.

  • a Drone Media Studiotól

  • a demonstráló taxisok egyig állnak a Lánchídon, a Belügyminisztérium előtt, meg az odavezető úton végig szakaszokban. Sütkéreznek a napsütésben, ahogy az egyik szervező korábban mondta. Egykor újra jelentkezünk, hogy sikerült-e gond nélkül szétszéledniük.

  • Megint magukkal szúrnak ki a taxisok

    Amilyen értelmetlen volt az ipari forradalom idején a kötőgépektől félteni a mesterembereket, ugyanolyan céltévesztés a hadakozás az Uber és társai ellen – nyilatkozta az Index-Eurológusnak Kaja Kallas észt EP-képviselő Brüsszelben. Kallas az interjúban kifejti, hogy nem az új technológiákat kell tiltani, hanem a gazdaságnak és a szabályozásnak kell alkalmazkodnia a fejlődéshez, mert a változást csak késleltetni lehet, addig azonban Európa megint lemarad a versenyben.

  • Lezárták a Lánchidat Pest felé, a Széchenyi István tér belső sávját, valamint a Fő utcában a kerékpársávot a Batthyány tér és a Clark Ádám tér között.

    A 15-ös, 115-ös autóbusz ismét a felújítás idején érvényes forgalmi rend szerint közlekedik.

    A 16-os és a 105-ös autóbusz a Széll Kálmán tér, illetve az Apor Vilmos tér felé ismét az eredeti útvonalon jár, de Pest felé változatlanul módosított útvonalon közlekedik az Erzsébet hídon át, nem érinti a Clark Ádám tér megállót.

  • A tökéletes reklámelhelyezéssel. Elakadt a taxisok miatt a dugóban? Nem kap taxit? Vagy drágállja? Ma féláron viszi az Uber!

  • Azért van a szakaszokban engedés, mert a rendőrök nem engedik összezárni a sort, hogy néhány csomópontban lehessen a keresztforgalmat biztosítani.

  • Az egyik demonstráló taxis elmondta, az egész személyszállítás rendbetételéért demonstrálnak. Szerinte az a baj, hogy bárki bármivel taxizhat, büntetést nem fog kapni, és erről az egészről a kormány tehet. Ő egymillió százalékig biztos abban, hogy kormányközeli emberek vannak az Uber mögött, és a cég megkeni a kormány embereit, hogy továbbra is gondtalanul működhessenek.

  • Az egyik demonstráló taxis a helyszínen tartózkodó kollégánknak arról beszélt, hogy ők ma a személyszállítás rendbetételéért demonstrálnak. Szerinte az a baj, hogy bárki bármivel taxizhat, nem büntetik meg. Az egészről pedig a kormány tehet, és egymillió százalék, hogy az Uber mögött kormányközeli emberek vannak, az Uber pedig megkeni a kormány embereit, hogy békén hagyják őket.

  • Senkinek nem tiltották meg a demonstrációt, egyedül a Fő Taxinál kérték annyit a taxisoktól, hogy ha részt vesznek rajta, takarják le a cég jelzését.

  • A Budáról Pestre haladó taxisor áll a hídon, a taxisok kiszálltak az autókból, cigiznek, beszélgetnek. Szerintük egyébként körülbelül hatszázan vannak. A Budára vezető oldalra most érkezik meg a sor vége.

  • A taxissor vége az Operánál van, de áll a sor, jelentette kollégánk. Az Andrássy-Bajcsy kereszteződésben rendőrök irányítják a forgalmat, a Lánchíd felé vezető oldal nem járható.

  • az eleje pedig visszafordult a Lánchídra a Batthyány téren keresztül.

  • A Drone Media Studio felvétele:

  • már a Batthyány téren fordul, jelenti kollégánk.

  • Szakaszos lezárásra kell készülni az Erzsébet körúton, az Andrássy úton, a József Attila utcában, a Széchenyi István téren, a Lánchídon, a Clark Ádám téren, a Fő utcában, a Bem rakparton és a Batthyány téren.

    10 órától 12:30-ig pedig lezárják a Lánchidat Pest felé, az Alagutat a Clark Ádám tér irányában, a Széchenyi István tér belső sávját, valamint a Fő utcában a kerékpársávot a Batthyány tér és a Clark Ádám tér között.

    A 30-as, a 30A és a 230-as autóbusz ismét az eredeti útvonalon közlekedik. A 16-os és a 105-ös autóbusz is módosított útvonalon jár az Erzsébet hídon át. A 16-os autóbusz a Deák Ferenc tértől a Károly körúton, a Széll Kálmán tér irányából pedig az Attila út–Krisztina körút–Március 15. tér–Pesti alsó rakpart–Széchenyi István tér útvonalon halad, nem érinti a Hild tér, a Széchenyi István tér, a Clark Ádám tér és a Donáti utca megállót. A 105-ös autóbusz nem érinti a Széchenyi István tér és a Clark Ádám tér megállóhelyet.

    − írja a BKK.

  • a vége pedig a Thökölyn, jelentette fotósunk.

  • Közleményükben azt írják: 

    „A keddi tömeges taxisdemonstráció egyértelművé tette, hogy a fideszes városvezetés által három éve megalkotott taxirendelet megbukott. Ez az egyenes következménye annak, ha egy rendeletet a szükséges szakértelem és a piac alapvető ismerete nélkül fogadnak el.

    (...)

    Nem megoldás, ha az Ubert ellenségnek kiáltják ki. Nem az Uber és más személyszállítási applikációk számítanak ellenségnek, hanem az ostoba szabályozás, amely valahol alul-, másutt épp túlszabályozza az ágazatot.

    Az immár évek óta látszó probléma azt mutatja, hogy a jelenlegi fővárosi taxirendelet toldozása-foltozása értelmetlen. Helyette egy teljesen új, a szakma bevonásával készülő, a kor technológiai kihívásait figyelembe vevő taxirendeletre van szükség."

  • A legutóbbi taxistüntetésen a hideg éjszakában már el-elszakadt a cérna egy.két taxisnál. A piros lámpánál megálló autókban keresték az Uber-alkalmazást, ahol meglátták, ott kötekedni kezdtek.

    Ebben a cikkünkben több jelenetet is megnézhet.

    Taxi vs. Uber 4.
  • Több helyen is útlezárások lesznek a 9-kor kezdődő taxisdemonstráció miatt.

    A taxisok reggel 8 és 9 óra között a Hősök terén gyülekeznek, ahonnan a Hősök tere-Dózsa György út-Thököly út-Rákóczi út-Erzsébet körút-Teréz körút-Oktogon-Andrássy út-József Attila utca-Széchényi István tér-Lánchíd-Clark Ádám tér-Fő utca-Bem rakpart-Batthyány tér-Fő utca-Clark Ádám tér-Lánchíd útvonalon jutnak el a Széchényi István térig.

    Ahol biztosan lesz lezárás:

    2016. április 26-án 9 órától
    2016. április 26-án 12 óra 30 percig a Budapest I., V.,

    Széchenyi tér belső forgalmi sávja a Lánchíd és a Dorottya utcai visszafordító között,
    Lánchíd Budáról Pestre vezető forgalmi sávja,
    Fő utca autóbusz-forgalmi sávja a Batthyány tér és a Clark Ádám tér között, 
    Alagút Attila út felől a Clark Ádám tér felé vezető forgalmi sávja.

    A BKK azt írja, amennyiben a résztvevők létszáma indokolja, a demonstráció útvonalát lezárják. Tájékoztatást a kozut.bkkinfo.hu oldalon, illetve a társaság Facebook-oldalán adnak.

    Nagyobb lezárások esetén a 16-os busz ideiglenesen az Erzsébet hídon, míg a 105-ös busz a Margit hídon át, módosított útvonalon közlekedik.

    Részletek errefelé!

  • Arra, hogy szerintük a kormány ígérete ellenére - néhány látványos rendszámlevételtől eltekintve - semmi nem történt. Úgy látják, változatlanul több olyan vállalkozás működik az országban, amely a jelenlegi személyszállítási törvénnyel ellentétes módon működik.

    A taxisok szerint nem csak az Uberről van szó, az összes olyan vállalkozás ellen szól akciójuk, amelyik a szürke vagy a fekete zónában szolgáltatnak.

    A probléma történetét ebben a cikkünkben, illetve ebben a cikkünkben magyarázzuk el részletesebben, de röviden körülbelül így néz ki:

    • 2013-ban új szabályokat vezettek be, bevezették az egyetlen fix tarifát.
    • A fix tarifa meghiúsította azt is, hogy bárki kedvezményeket adjon például egy törzsutas-kártyával, vagy egy reptéri fuvar, esetleg egy csúcsidőn kívüli fuvar árából. Az alapdíj egységesen 450 forint lett, majd kilométerenként 280 forint, illetve percenként 70 forint.
    • Csökkent a taxiként működő egyéni vállalkozók száma, a talpon maradt társaságok viszont minden korábbinál eredményesebben működtek
    • 2014 nyarán jött az Uber, és novemberre már voltak is uberes kocsik Budapest utcáin, a taxisok pedig márciusban már tüntettek is a fuvarmegosztó alkalmazás ellen.
    • Uberesek száma felfutott, a taxisok kifogásolták, hogy rájuk nem vonatkoznak a taxis szabályok, és az ő üzletüket látványosan rontani kezdte
    • Ezután a hatóságok is elkezdtek keményebben fellépni az uberes sofőrök ellen, nyáron pedig megszületett az új rendelet. Azt mondták, nem tiltják be az Ubert, de az Uber autói is ugyanolyan megítélés alá esnek majd, mint a sárga taxik, és rájuk is vonatkozik majd a 280 forint/km-es fix tarifa. Amivel gyakorlatilag betiltották.
    • A taxisok tüntettek, majd a hatóságok levették néhány uberes rendszámát. 
  • Fotósunk szerint körülbelül 300-an lehetnek. Tucatnyi rendőrmotoros vezeti a sort.

  • Cifery Csaba, a demonstráció egyik szervezője nyilatkozott a hvg.hu-nak. Azt mondta, a mai akciót két hónapig szervezték, petíciót pedig nem írtak, mivel feleslegesnek tartják. Amikor a Belügyminisztérium elé megérkeznek, egyszerűen csak megállnak, és „2 óráig élvezik a napfényt".

  • ilyen feliratú táblákat ragasztottak fel a taxisok a szélvédőkre, jelezve, hogy nem csak az Uber ellen tiltakoznak. Egy másik felirat szerint:

    Törvény van, rendelet van, rend nincs!

  • A magyarok általában többedmagukkal utaznak az Uberrel, a legtöbben szórakozni mennek vele és leginkább az okostelefonos rendelés, az automatikus online díjfizetés és az előre kalkulálható díj miatt kedvelik a közösségi személyszállító szolgáltatást, szemlézi az MTI az Uber felmérését.

    Az Uber magyar felhasználói a felmérés szerint az esetek 60 százalékában nem egyedül utaznak, az uberezők negyede majdnem mindig megosztja az utazást ismerősével, és leginkább társasági eseményekre veszik igénybe a szolgáltatást. A felhasználók közel egyharmada korábban sem használt és most sem használ taxit, minden tizenkettedik utas pedig bevallottan kevesebbet használja az autóját, amióta az Ubert is igénybe veszi.

    A szolgáltatást használók magasan kvalifikáltak, 80 százalékuk felsőfokú végzettséggel rendelkezik, illetve egyetemre jár.

    Az uberezők 83 százaléka szerint a megosztáson alapuló gazdaság pozitív hatással lesz Magyarország fejlődésére.

  • Az Uber közösségi személyszállító szolgáltatás ellen tüntettek a taxisok Rio de Janeiróban pénteken, írja az MTI. Az akció megbénította a brazil nagyvárost, dolgozóik ezrei nem tudtak eljutni munkahelyükre, és a nemzetközi repülőtér megközelítése is problémákat okozott.

    A taxisok péntek hajnalban kezdtek el oszlopokba rendeződni járműveikkel a több mint 6 millió lakosú nagyváros különböző körzeteiben, illetve lezárták a fontosabb útvonalakat, mindenekelőtt Rio de Janeiro központjában. A tüntetés megbénította a Galeao nemzetközi repülőtérre vezető sugárutat is.

    A főbb brazil légitársaságok - a TAM és a GOL - pénteken közleményt adtak ki, amelyben bejelentették, hogy azok az utasok, akik nem tudnak kiérni a repülőtérre a közúti forgalom megbénulása miatt, a következő 15 nap valamelyikére átfoglaltathatják jegyeiket. Sokan azért nem érték el gépüket, mert képtelenség volt taxit fogni.

    A tiltakozók elsősorban azt kifogásolják, hogy az Uber kötelékében "dolgozók" nem fizetnek adót, és nem gondoskodnak az utasok biztonságáról. A tüntetést arra a bírói döntésre válaszul szervezték, amely ideiglenesen megtiltja a Rio de Janeiró-i városvezetésnek az Uber-sofőrök megadóztatását.

  • A taxisok 8 és 9 között gyülekeznek a Hősökön, fotósunk reggel nyolckor már körülbelül 150-200 taxisról számolt be.

  • A Drone Media Studio videóján látszik, ahogy az Uber kocsimegosztó szolgáltatás betiltását követelő taxisok csak egy-egy sávot hagytak szabadon a Deák térnél, amin csordogált a forgalom.

Rovatok