Az e-biciklik meghajtását és akkumulátorát egyaránt hazánkban, Miskolcon gyártja a Bosch.
9 óra 20 perc alatt a Badacsonyig jutott, a nőknél Horn Zsanett az élen, ugyanennyi idő alatt a Salföldnél járt.
Az e-biciklik piaca az EU-ban rohamosan bővül: 2006-ban 98 ezret adtak el, 2016-ban már 1,6 milliót, és a becslések szerint 2023-ban évente 3,3 millió talál gazdára Európában.
Idén úgy alakult, hogy nem tudott velük tartani, de azért futott értük egy hatost. "Jó futást nekik, nektek, mindenkinek! Itt most 31 fok van" - írta, és felesége nevében Libor Anita munkatársunknak is gratulált.
"Azt gondoltam, hogy a bécsi félmaraton jó felkészülés lesz, de erre a hőségre azért nem számítottam. Az első részen a hőség nagyon megfogott, aztán a Füreden az árnyékban lehetett futni, de az aszófői emelkedő megint olyan volt, mint az eleje. A utolsó részen azért könnyítette a dolgokat, hogy Szabiék egy darabig mellettem jöttek kocsival. Kitartást mindenkinek aki ezen a részen fut!" - kommentálta a futását Iván András, az Index csapatkapitánya.
Mint akik betéptek az Ultrabalatontól. Ajpek Orsi 2015-ben mindenkit lefotózott a szakasza után.
funfact: "Extrém megterhelés hatására a szervezet maga gondoskodik a fájdalomcsillapításról, és az ilyenkor termelődő endorfin ugyanazokkal a neurotranszmitterekkel variál, mint a kábítószerek."
A versenyben adódhat olyan helyzet, hogy érdemes együtt dolgozni más csapatokkal, akiknek tagjai hasonló tempóban futnak. Ilyenkor meg lehet beszélni akár néhány km-ig váltott vezetést: valaki mögé beállva a levegő ellenállása kisebb, ilyenkor lehetőség van egy kicsit pihenni, a vezetést átvállalva pedig a felelősség is erőt adhat, mondta Vajda Zsuzsa profi futóedző. A másik futó közelsége nagy szélben is segítséget nyújthat - idén inkább az előttünk futó árnyékára volt jó vadászni
"Azt nem tudom, hogy fizikailag mennyit ad, de lelkileg nagyon sokat számít, magabiztossággal tölt el" - mondta Fábián Tamás, mikor arról érdeklődtünk, hogy hogyan éli meg azt, hogy a futása előtt egy géppel masszíroztatja a lábait.
László nevű olvasónk futás előtt találkozott Bródy Jánossal a kompon, közös fotót is készítettek.
Iván András telefonon árulta el nekünk, hogy kifogott rajta a meleg, ezért a táv egy részét sétálva teszi meg.
Ha nagyon meleg van, akkor érdemes a rajtnál is egy kortyot inni, utána pedig a hőségtől függően negyedórás-húszperces időszakonként kortyolni még egyet. Verseny közben még akkor is érdemes frissíteni, ha egyébként edzésen általában nem szoktunk, de ilyenkor elég félóránként inni egy korty vizet, ajánlja Vajda Zsuzsa profi futóedző.
A nagyvárosokban autózók által megtett minden második út öt kilométernél rövidebb, és ilyen távokon az elektromos kerékpár a leggyorsabb közlekedési eszköz. A parkolókon is lehet spórolni, egy személyautó helyén hat-nyolc kerékpár elfér.
Mindenkinek más az anyagcseréje: akinek gyors, annak legfeljebb két órával, akinek lassú, annak legfeljebb három órával a verseny előtt szabad ennie, és akkor is csak valamilyen könnyű ételt, ajánlja Vajda Zsuzsa profi futóedző. Emellett folyamatosan inni kell, még közvetlenül a rajt előtt fél órával is érdemes, például izotóniás italt. De nem kell túl sokat, három óra alatt elég fél litert meginni. Kortyolgatni kell, többször, keveset inni, ez a legoptimálisabb.
Az Illiberal Memes Facebook-oldal posztolta nemrég az alábbi képet Kósa Lajos pénteki futására utalva, de az Ultrabalaton miatt most új réteget is kapott.
A meleg miatt volt nehéz, az emelkedők ilyenkor különösen próbára teszik az embert. Paráztam a vasúti átkelők miatt, hogy ne törjön meg a lendület, de szerencsére nálam nem jött vonat. Sajnos a Balatonból szinte semmit se láttam, de ne legyünk telhetetlenek. Sok sikert a többieknek!
– számolt be a saját futásáráról Rácz Attila, az Index második futója. Attila kb. 1 óra 45 perc alatt futotta le a maga 20,4 kilométeres távját, ami alig több, mint 5 perces kilométereket jelent, szóval elég szép eredmény. Iván András 13 óra körül váltotta, ő Alsóörs és Aszőfő közt fut.
A magyar vasútközlekedés precíz óraműve nem állhat meg. A fotó egyébként az alsóörsi váltópontnál készült.
Durva a hőség, de egy villám is beköszönt a hegyek felett. Az eső még a tűző nap ellenére sem esne jól, de annak viszont örülök, hogy a balatonfüredi parti sétányon is fogok futni.
– harangozta be futását a lassan kezdő Iván András kollégánk.
Olvasónk a "Mákosrétes" című számot küldi nagyapjának a Munkásőrség Központi Férfikara előadásában.
"78 évesen már elkel némi teljesítményfokozás, s rá ilyen hatással van bármi, ami a fiatalságára, a boldog békeidőkre emlékezteti. A nagyfater világ életében futott, vagy valaki elől, vagy valaki után, a nemzetközi helyzettől függően. Kondiját úgy őrzi, mint a régi egyenruhát, azt mondja, olyan még nem volt, hogy futni ne kelljen. Úgyhogy Áki Papa, hajrá, előre" - írja. Az Áki Papa miatt esetleg horthysta rettegésbe kezdett volna, ne rettegjen tovább, hanem küldje el nekünk, hogy milyen irredenta nótával drukkol a nagyapjának.
Az e-biciklik meghajtását és akkumulátorát egyaránt hazánkban, Miskolcon gyártja a Bosch.
Negyed 1-kor így alakulnak a részeredmények az Ultrabalaton egyes kategóriáiban:
CSAPAT
FÉRFIAK
NŐK
Az Index csapatában Anitát váltó Attila egyébként Stubnya Bence helyett fut, aki sajnos a felkészülési időszakban kificamította a bokáját, ezért csak a percről percréző csapatot tudja erősíteni, mellékállásban pedig zenét pakol. (UPDATE: áttértünk Coronita mixekre)
Most megnyugtatjuk, már készül a csirkecurry!
"A mérés szerint jobban ment mint érződött, de azért belepusztultam (igen, a 6:52-be, problem?), meleg, emelkedők, éhség, szomj, minden bajom volt. Hét kilinél volt frissítés, négy pohár vizet toltam le, plusz ugyanennyit magamra öntöttem. 9-nél jött a sunyi emelkedő, amire emlékeztem, onnantól már jó voltam."
– írta élményeiről Anita, az Index csapatának első versenyzője, aki Aligától Keneséig futott. A váltás 11:52-kor érkezett Rácz Attila, az Index olvasószerkesztője személyében, aki több mint 18 kilométert vállalt.
Bár egyelőre füllesztő meleg van, lassan kezdenek záporfelhők összeállni a Balaton fölött, legalábbis innen, az Index szemesi bázisából így látjuk, és az Időkép radarképe is jelzi apró felcshőpamacsok formálódását.
Egyre gyakrabban hallani égdörgést is, esélyes, hogy hamarosan záporral kell megküzdeniük a futóknak.
A Bosch mérnökei azt mondják, hogy az e-biciklik meghajtás motorja eredetileg egy kormány szervómotor platformja volt, azt alakították át. A cég budapesti központjáben erről sokat tudnak, hat éve ilyen motorokat terveznek és fejlesztenek.
Az Ultrabalaton nagyon messze van még (ha egyáltalán, ugye), de ma reggel, egy hónappal a sérvműtétem után újra felvettem a cipőket és futottam!
– írta Tamás, aki Budapesten, a XII. kerületben futott 3,16 km-t párhuzamosan az ultrabalatonos futókkal.
A budapesti Gazellák csapata éjfél után indult el a Balatonhoz, mert az első emberüknek már hajnali 4:15-kor el kellett rajtolnia. Mindenképpen szerettek volna még csinálni egy közös képet, csakhogy elég sötét volt.
Megoldották: felkapcsolták a reflektorokat, beálltak, és elkészült ez a kép.
Küldjön képet Ön is a
FUTAS@MAIL.INDEX.HU
emailcímre!
Már hajnali 4-től indulnak olyan csapatok, amik vállalták a korai rajtot. A csapatok között a PAKSI tájfutók a leggyorsabbak eddig, ők már elhagyták Zánkát is.
Idén először biciklit is hajtunk az Ultrabalatonon, bár úgy tényszerűbb, hogy a bicikli hajt minket, ugyanis a Boschtól kaptunk kölcsön két fullextrás elektromos bringát. Ezekkel kísérjük majd az éjjeli futóinkat.
A Bosch nem a biciklit gyártja, hanem a motort, az aksit, és a vezérlést hozzá. Az elektromos motor akár 63 Nm nyomatékkal is segíteni tudja az indulást, de sajnos 25 km/óránál leszabályoz, hogy nekünk is kelljen dolgozni. Ezen a bringán a kilométeróra nemcsak a sebességet méri, a meghajtási módot is ezzel kell változtatni, a kényelmes és takarékos Eco módtól egészen a kedvencünkig, a villámgyorsan indító Turbo módig.
Hajrá!
Percről percre közvetítésünkben nemcsak az Index csapatának teljesítményét követjük, hanem néhány kiemelt egyéni futót, másik csapatot is, és természetesen bárki hozzászólhat a versenyhez. Ehhez írjon a
FUTAS@MAIL.INDEX.HU
emailcímre. Nem csak levélben várjuk a beszámolókat, észrevételeket, és természetesen képeket, videókat, ha bármi jót látnak futás közben, előtt és alatt, hanem Instagramon is küldhet nekünk bármit az @index.hu-ra, vagy ossza meg velünk egy
#INDEXULTRABALATON VAGY EGY #MINDEKOZBEN
hashtaggel, hogy könnyen megtaláljuk. A beérkező képek közül a három legjobb pillanatot egy-egy Volt Fesztivál-napijeggyel fogjuk meghálálni.