Index Vakbarát Hírportál

Folytatást kap a Vissza a jövőbe, de nem úgy, ahogy gondolnánk

február 14., 10:58 Módosítva: 2025.02.15 12:07

Robert Zemeckis és Bob Gale nagyon kétségbe voltak esve a 80-as években, mert pár bukásuk után készíteni akartak végre egy olyan filmet, amely meghozza nekik az általuk vágyott sikert. Ehhez képest a Vissza a jövőbe ötletét több mint negyven elutasítás fogadta a különböző stúdióktól, mondván, nem ér fel az akkortájt divatos komédiákhoz a polgárpukkasztás tekintetében. Majd jött a Universal Pictures, meglátta a potenciált a sztoriban, és bár Eric Stoltzot végül az amúgy is elsőnek kinézett Michael J. Fox cserélte le a főszerepben, a maga 381 millió dolláros bevételével az év legsikeresebb filmje lett 1985-ben az első felvonás, amelyet két további film követett.

Részlet a Vissza a jövőbe című filmből
Részlet a Vissza a jövőbe című filmből
Fotó: port.hu

A Vissza a jövőbe-trilógiát nem véletlenül emlegetik a világ legközkedveltebb sci-fi filmsorozatai között, és még a mai napig is sűrűn kérdezgetik az eredeti alkotóktól, köztük a társíró Bob Gale-től, hogy vajon mikor jön már a negyedik rész. Gale egy frissebb nyilatkozatában egyenesen melegebb éghajlatra küldte el a követelőzőket, úgy tűnik azonban, mégsem maradunk Vissza a jövőbe nélkül, köszönhetően annak, hogy egybehangzó sajtóértesülések szerint készülőben van egy vadonatúj videójáték.

Tovább

Hihetetlen felhajtás közepette jelent meg ez az új középkor-szimulátor

február 11., 12:10 Módosítva: 2025.02.12 06:21

Ritka nagy sikerrel indult hódító útjára a Kingdom Come: Deliverance II című videójáték, hiszen a prágai székhelyű Warhorse Studios portékáját a február 5-i megjelenése után alig 24 óra alatt egymilliónál is többen vásárolták meg. Mi több, Steamen cikkünk írásának pillanatában éppen 247 ezren nyüstölik egyszerre, ami alig marad el a Valve PC-s platformján mért legmagasabb eredményétől a játéknak, ami derék 256 ezer játékos volt.

A valóságban nyilván több emberről van szó, akit beszippantott a Kingdom Come: Deliverance folytatása, hiszen PC mellett PlayStation 5 és Xbox Series X/S konzolokra is megjelent a játék, ugyanakkor a sikert a legjobban Steamen tudjuk számosítani, ahol a fentebbi eredmények mellett még az is kiderült, hogy a cseh újdonság top seller lett, jelenleg mindössze a Counter-Strike 2-t viszik jobban nála. Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy a katonai lövölde ingyenes, míg a Kingdom Come: Deliverance II-n egy keményebb, 60 eurós árcédula fityeg.

Tovább

Globálisan leállt vagy akadozik a PlayStation szolgáltatása

február 8., 16:01 Módosítva: 2025.02.08 20:12
Már órák óta világszerte nem működik a PlayStation Network (PSN), a több tízezer felhasználót érintő probléma pedig továbbra sem oldódott meg. A játékosok emiatt nem tudtak online játszani, fiókjukhoz hozzáférni vagy vásárolni a PlayStation Store-ban. A Sony elismerte a problémát, de egyelőre nem közölt hivatalos magyarázatot a leállás okára.

Magyar idő szerint szombatra virradóra világszerte leállt a PlayStation Network (PSN), ami miatt még szombaton sem tud online játszani a konzolokon több tízezer felhasználó, aki vásárolni vagy a fiókjához hozzáférni sem tud.

A PSN-rendszerhibák péntek este, február 7-én körülbelül 18 órakor kezdődtek (észak-amerikai idő szerint), és világszerte fennakadásokat okoztak. Az érintett funkciók közé tartozik a többjátékos mód, a party chat, a PlayStation Store és a fiókkezelés is.

Tovább

Már a PS6-ról fecsegett a PlayStation egykori vezére

február 5., 19:58 Módosítva: 2025.02.06 06:17

A digitális játékterjesztés térhódítása a számítógépes platformokon már két évtizeddel ezelőtt megkezdődött. Ennek egyik fő oka, hogy a PC-k soha nem alkalmaztak a DVD-nél nagyobb kapacitású adathordozót, például Blu-ray-lemezt, szemben a konzolokkal.

Az elmúlt tíz évben azonban a kényelem lett az elsődleges szempont, így a konzolokon is a digitális vásárlás vált uralkodóvá. Jelenleg a Microsoft és a Sony is kínál olyan konzolokat, amelyekből teljesen hiányzik az optikai meghajtó.

A jelenlegi trendek alapján a fizikai lemezeket előnyben részesítő konzoljátékosokban felmerülhetett az aggodalom, hogy a következő generációs eszközök esetében talán már csak digitális formában szerezhetők be a játékok. Ez azt is jelenthetné, hogy a lemezes játékok korszaka a konzolokon is végleg lezárul.

Tovább

Nemrég még az év verekedős játéka volt, most végleg lelövik

február 5., 18:48 Módosítva: 2025.02.06 09:19

A Suicide Squad: Kill the Justice League után a Warner Bros. videójátékos részlegének újabb darabja bukott meg, mégpedig a MultiVersus, amelyet nem hiába tartottak a Super Smash Bros. méltó kihívójának az arcade verekedős játékok zsánerében. Rajzfilmes grafika, pörgős játékmenet, és olyan ismert karakterek, mint Superman, Batman, Tapsi Hapsi, Arya Stark, Tom és Jerry és sokan mások várták a játékosokat ebben az ingyenes alkotásban, azonban a Player First Games műhelyében készült MultiVersus jókorát hasalt. Nem egyszer, hanem kétszer is.

Ugyanis 2022 júliusától kezdve volt egy korai hozzáféréses szakasza a MultiVersusnak, amely 2023 nyaráig tartott – ekkor döntöttek úgy a fejlesztők, hogy egy időre lehúzzák a redőnyt, és csak 2024 májusában hozzák vissza a játékot. Mindezt nyilván a kényszer szülte, mivel annyira lecsökkent az érdeklődés a videójáték iránt az open bétában, hogy az utolsó reménységük volt a készítőknek, hogy a hiátus miatt hátha sokaknak elvonási tüneteik lesznek, és az új menürendszerrel, vadonatúj motorral visszatérő MultiVersusba sikerül így életet lehelni.

Tovább

Egyiptomi isteneket ver majd péppé legközelebb a God of War főhőse

január 30., 10:42 Módosítva: 2025.01.30 18:52

Húsz év telt el azóta, hogy a kőkemény spártai harcos, Kratos betette a lábát PlayStation 2-re a God of War első felvonásában, akinek a kalandjai a különféle spin-offoktól eltekintve trilógiává nőtték ki magukat. Igazi power fantasy lett a játékosoknak a God of War, elvégre a görög mitológiák olyan legendáival ment ölre a kopasz főhős, mint Herkules és Zeusz. Kratos útja során vérben fürdött, nők tömkelegét hódította meg, és ő maga is istenné, a háború istenévé vált, a Káosz tüzes pengéit lengetve.

2018-ban jött a nagy váltás, öt évvel a God of War III után a Santa Monica Studio úgy határozott, ráfér a vérfrissítés Kratosra, a Csillagkapu-sorozat egykori Teal’cje, Christopher Judge által megszólaltatott karakter vadonatúj territóriumokba merészkedett: egészen pontosan az északi mítoszok világába. Kratost nem csak új fegyverrel, egy félelmetes, jeges bárddal vértezték fel a készítők, kapott maga mellé segítőtársat is, mégpedig fia, Atreus személyében. Apa-fia afféle családi kirándulásként fedezték fel az univerzumnak ezen szegletét, hogy aztán a folytatásban, a 2022-ben megjelent God of War Ragnarökben már magával Odinnal és Thorral verekedjenek. Dacolva Kratos megjósolt halálával és a csonka család teljes szétesésével.

Tovább

Sorozat készül az elmúlt évek legötletesebb sci-fi játékából

január 23., 20:57 Módosítva: 2025.01.24 18:17

Finoman szólva sem volt erős év videójátékos szempontból a 2024-es, hiszen a Microsoft, de legfőképp a Sony berkeibe tartozó PlayStation elmaradt a nagy durranásokkal, húzócímekkel. Nem jött új God of War, Spider-Man-játéknak pedig se híre, se hamva, így történhetett meg, hogy az Elden Ring nagyszabású kiegészítője, a Shadow of the Erdtree például a Game Awardson a legnagyobb esélyesek között volt, és talán ezt az ínséges időszakot zárta le az Indiana Jones and the Great Circle című játék december 9-én, ami a játékélményt, de főképp a sztorit illetően szinte moziélményt hozott a tévéképernyőre.

A játékiparban főleg a remekül elsült DLC-k – gondoljunk csak az Alan Wake II kiegészítőire – és az indie-alkotások tartották a lelket. Utóbbiakat erősítette a 2024. február 22-én megjelent Pacific Drive, amit az Ironwood Studios adott ki a kezei közül, és amelyben egy sofőrt irányítunk belső nézetből, aki 1998-ban érkezik a Washington államban található, titokzatos Olympic Peninsula névre keresztelt zónába. Itt a kocsink egy-kettőre tönkremegy, de nagy szerencsénkre találunk egy másik, nem túl jó állapotban lévő kombit, amellyel elkezdjük felfedezni a nem túl barátságos régiót.

Tovább

Elon Musk bevallotta, hogy mindenkit becsapott

január 23., 17:46 Módosítva: 2025.01.24 17:30

Aki életében egyszer játszott már PvP-módot tartalmazó, ne adj' isten színtisztán multiplayer videójátékkal, az jól tudja, mennyire vérlázító, ha egy másik játékos csal. Sőt, azt még le is tagadja, ha rá merészel az ember kérdezni. Valami ilyesmibe keveredett a mostanában Donald Trump amerikai elnököt lelkesen támogató techmilliárdos, aki lelkesen streamelt videójátékokat az interneten, és azzal dicsekedett, hogy nemcsak a Diablo IV-ben, hanem a még early accessben, de már játszható Path of Exile 2-ben is a legjobbak között van.

Egy, Joe Rogan podcastjában készült beszélgetésben Elon Musk mesélt róla, hogy konkrétan a Diablo IV húsz legjobb játékosa között van a világon. Ez azért is hangzott nagy számnak, mert az akció RPG kifejezetten egy olyan alkotás, ami teli van folyton izzadó, a dark fantasyt éjjel-nappal nyüstölő nerdökkel. Hozzáteszem, hogy a Path of Exile 2-t ugyanolyan nehéz kompetitív szellemben űzni, köszönhetően annak, hogy a szörnyetegek ölése mellett folyamatosan barlangokat kell tisztogatni azért, hogy minél erősebbé váljon a karakterünk.

Ha egy picit belegondolunk, a Tesla, a SpaceX és az X névre átkeresztelt egykori Twitter vezénylése mellett elég nagy képtelenségnek tűnt, hogy Elon Musk valóban a szabadidejében éjt nappallá téve gyűri a gaminget.

Tovább

Vissza a gyerekkorunkba: akár már ma bemutathatják a következő Nintendót

január 16., 06:09 Módosítva: 2025.01.16 17:36

Nyolc év telt el a Nintendo Switch 2017-es bemutatkozása óta, és a konzol lenyűgöző sikere után a rajongók egyre türelmetlenebbül várják a következő generáció érkezését. Bár a jelenlegi modell már kapott frissítéseket az OLED és Lite változatok formájában, úgy tűnik, közeledünk a Switch 2 hivatalos bejelentéséhez – sőt, ha a legfrissebb híresztelések igazak, az új konzolt már ezen a héten bejelenthetik.

Több szivárogtató, köztük Nate the Hate, a VGC és a The Verge jelentése szerint is a Nintendo várhatóan január 16-án, egy hardverre fókuszáló trailerben mutatja be az új modellt. Egy szoftveres bemutatót, azaz Nintendo Directet pedig februárra vagy március elejére terveznek.

Az elmúlt hetekben számos információ látott napvilágot a Switch 2 lehetséges kinézetéről. A CES kiállításon például a Genki nevű kiegészítőgyártó egy olyan prototípust mutatott be, amelyről azt állították, hogy egy valódi Switch 2 specifikációin alapult. A legnagyobb változások a Joy-Conokat érinthetik, amelyek a jelenlegi sínes rögzítés helyett mágnesesen csatlakoznak majd a konzolhoz. Ezen kívül egy új „C” gomb is helyet kapott a jobb oldali Joy-Conon, amelyről azt pletykálják, hogy valamilyen kamerafunkcióhoz kapcsolódhat.

Tovább

Garantáltan nem teszi zsebre az Acer új konzolját

január 15., 20:04 Módosítva: 2025.01.16 12:43

Az elmúlt hónapokban soha nem látott népszerűségi szintet értek el a hordozható konzolok, a Nintendo Switch és a Valve által gyártott Steam Deck olyan hullámot indított el, amelyet mostanra szinte az összes nagyobb gyártó meglovagolt már. Láthattuk az Asus megoldását a ROG Ally formájában, a Lenovo elképzelését a Legion GO-ban és a Legion GO S-ben, illetve az MSI is megmutatta már, hogy szerintük milyen a tökéletes hordozható kézikonzol. Ezzel azonban még nem ért véget a sor, ugyanis a 2025-ös CES-en az Acer is beszállt a buliba, ráadásul egyenesen két modellel, hogy valami olyat tegyenek le az asztalra, amit még nem látott a piac.

Az Acer Nitro Blaze 8-ról és az Acer Nitro Blaze 11-ről van szó, amelyek közül egyértelműen az utóbbi az izgalmasabb. Nevében a 11-es ugyanis nem korhatár-besorolás, hanem méretjelölés; a készülék 11 hüvelykes kijelzővel rendelkezik, amihez foghatót nem igazán láthattunk még ezen a területen. A konkurens modellek átlagosan az Acer másik konzoljával megegyező 7-8 hüvelykes panelekkel operálnak, így a Nitro Blaze 11 az első perctől kezdve kiemelkedő darabja a felhozatalnak – a kérdés már csak az, hogy a mindennapokban mennyire praktikus egy ekkora kézikonzol.

Az első beszámolók szerint nem igazán, de megvan az a réteg, amelyiknek az Acer újdonsága hozhatja el a megváltást. Méretéből adódóan a Nitro Blaze 11 nem éppen könnyen hordozható, és nem is az a kompakt masina, amit az ember csak úgy előkap a buszon vagy a repülőn – erre ott van a Nitro Blaze 8. A 11 hüvelykes kiadás akkor remekel, ha egy olyan kézikonzolt keres valaki, amivel elsősorban csak otthon játszana, az íróasztal előtt való görnyedés helyett pedig inkább kanapéjának vagy ágyának kényelmét választaná. Ilyenkor ugyanis nem jelent hátrányt a nagyobb méret és súly, viszont a nagyobb kijelző sokkal immerzívebb játékélményt garantál.

Tovább

A Kárpátokban játszódik a The Witcher és a Cyberpunk 2077 egykori fejlesztőinek új játéka

január 15., 18:59 Módosítva: 2025.01.16 06:33
Hosszú várakozás után megérkezett az első előzetes a The Blood of the Dawnwalker című nyílt világú akció-szerepjátékhoz, amelyet egy évvel ezelőtt jelentettek be. A játékot a lengyel Rebel Wolves fejlesztőcsapat készíti, amit többek között a The Witcher 3 és a Cyberpunk 2077 mögött álló szakemberek alapítottak. A stúdió kulcsfigurája Konrad Tomaszkiewicz, aki a The Witcher 3: Wild Hunt rendezőjeként vált ismertté.

A CD Projekt öröksége határozottan érezhető a játékon, amely a 14. századi Kárpátok sötét és misztikus világába kalauzol. A történet középpontjában Coen áll, egy félig ember, félig vámpír karakter, aki harminc játékbeli napot kap, hogy beteljesítse bosszúszomjas küldetését.

Bár a The Blood of the Dawnwalker nyílt világú játék lesz, a fejlesztők tudatosan elkerülték a túlzott méretet. Tomaszkiewicz elmondása szerint a térkép nagysága nagyjából a The Witcher 3: Blood and Wine kiegészítőjéhez lesz mérhető, viszont tartalom tekintetében bőségesebb lehet.

Tovább

Imádjuk utálni a Marvel új videójátékát

január 4., 18:57 Módosítva: 2025.01.05 18:16

Azok után, hogy Jeff Kaplan kiválását követően a Blizzard lelketlen termékké silányította az Overwatchot, és az ígéreteket nem betartva, a PvE-játékmódot teljesen kifelejtve adták ki 2023 nyarán a többnyire negatív fogadtatást kapott Overwatch 2-t, nem csoda, ha a hőslövöldék rajongói egy kicsit elengedték ezt az egész formátumot. Arra gondolva, hogy a zsáner mostanában nem kap új, potens versenytársat, és a megfáradt gamerek overwatchozhatnak életük végéig, hacsak undorodva végleg le nem teszik azt a bizonyos kontrollert.

Nem tűnt túl erős kihívónak a Marvel Rivals című, december 6-án PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re megjelent vadonatúj videójáték sem. Ennek, mármint a kétkedésnek több fontos tényező is alapot adott, egyrészt az, hogy a fejlesztő a nem túl korrekt megoldásairól ismert kínai NetEase Games, illetve a Marvel Rivals a pályákat, a hősök képességeit és a meccsek flow-ját illetően is egy nagyon pofátlan Overwatch-másolatnak ígérkezett. Azzal a szembeötlő különbséggel persze, hogy ebben a laza értelemben vett képregény-adaptációban külső nézetből irányíthatjuk a hősöket, akikből egyébként nincs kevés, mert már a megjelenéskor 33 karaktert passzírozott bele a NetEase a portékájába.

A Marvel Rivalsben 6v6 online meccseket vívhatunk, és bár egy csomó ismert szuperhős és gonosz kacsint ránk a monitorról, nem lehetünk maradéktalanul elégedettek azzal, ahogy a készítők megálmodták nekünk a szereplőket. Amerika Kapitány minden idők leghasznavehetetlenebb tankja, Hulk teljesen feleslegesen alakul vissza Bruce Bannerré minden elhalálozásakor, Doctor Strange és Pókember iszonyatosan gyengének érződnek, míg Hela, Loki, Peni Parker és Hawkeye esetében elvetette a sulykot a NetEase azzal kapcsolatban, hogy kis túlzással mellélövünk valakinek, és mégis meghal. A Marvel Rivalst csúnyán mételyezi az is, hogy a TPS-nézet miatt a célzás nem konzisztens, valamint a játékosok nyilván a nagy sebzéseket kiosztó DPS-karakterekkel akarnak lenni mindannyian. Csoda tehát, amikor azt látjuk, hogy valaki tankozik, vagy magától netalántán healert, azaz gyógyítót választ. Pedig ebben a játékban a support is meglepően potens, és a gyógyítás mellett Adam Warlock, Mantis, de még a hirtelen mémmé vált Jeff, a cápa is képesek néha meglepetést okozni.

Tovább

Megborultak a rajongók: nő lesz az új The Witcher főszereplője

2024. december 17., 07:34 Módosítva: 2024.12.18 06:45

Jó hosszú idő, két év telt el azóta, hogy a CD Projekt Red bejelentette, készül a negyedik The Witcher-játék. A hírrel együtt kaptunk egy titokzatos posztert, majd a Ríviai Geraltot alakító Doug Cockle szivárogtatott információkat arról, hogy a trilógia főszereplője benne lesz-e a fantasy folytatásában. Lehetett rá számítani, hogy a The Witcher 4-ben már nem Geralt áll majd a középpontban, és így is lett, a 2024-es Game Awardson mutatták meg a lengyel videójáték első kedvcsinálóját,

ebben az előzetesben pedig immár Ciri küszködik a szörnyetegekkel, és igyekszik megvédeni egy falvacska lakóit.

A készítőgárda, mint kiderült, nem rövid időre tervez Cirivel, egy új The Witcher-trilógia hősnőjének szánják a Netflix-sorozatban is látott karaktert. Ami a rajongókat felbőszítette, az egyrészt az, hogy láthatóan a lány keresztülesett azokon a mutációkon, amelyek a vajákká váláshoz szükségesek, valamint sokak szerint az, hogy ennyire megváltoztatták a karakter külsejét, úgyszintén rontani fog a műélvezeten. Az egészen drasztikus nézeteket valló „fanokat”, akik azt sérelmezték, hogy nőt kell irányítani majd a játékban, már inkább ne is emlegessük, sajna a Redditen nem kell túl mélyre ásni, hogy az online fantasyrajongó incelekig eljussunk.

Tovább

Megválasztották az év videójátékát, csúnya botrány lett belőle

2024. december 14., 16:52 Módosítva: 2024.12.15 13:17

Azt, hogy egy zsúfoltabb évben lett volna-e esélye a PlayStation új robotos sci-fijének, az Astro Botnak a Game Awardson, már sosem tudjuk meg. Nem elvitatva a fejlesztőgárda érdemeit azonban tény és való, hogy 2024-ben a kanyarban sem volt másik alkotás ehhez képest, talán az Elden Ring szinte önálló játéknak beillő kiegészítője, a Shadow of the Erdtree állt a győzelemhez a legközelebb, de még a Black Myth: Wukong is csak amolyan tipikus 7/10-es élményt nyújtott, a Final Fantasy VII Rebirthnek, a Balatrónak és a Metaphor: ReFantaziónak meg tényleg csak a vájt fülűek örülhettek a legfőbb kategóriában. Szép, hogy bekerültek utóbbiak, de igazi esélyük nem volt.

Az Astro Botról, mely Az év játéka díj mellett a legjobb rendezésnek, a legjobb akció-kalandjátéknak és a legjobb családi játéknak járó elismeréseket is hazavitte, azt írtuk anno tesztünkben, hogy mindenkire céloz, és mindenkit be is talál. Annyiból talán tévedtünk, hogy a 2024-es Game Awardson való győzelme után jócskán szült felháborodást is a végeredmény, a megboldogult Twitteren, a manapság X-nek nevezett, rendkívül toxikus közösségi platformon bőven akadtak, akik nemtetszésüknek adtak hangot. Volt, aki szerint a Game Awards pont az ilyen húzások miatt nem vehető már komolyan, mások azt sérelmezték, hogy egy Nintendo-kopiról van szó mindössze, és akadt olyan is, aki szépen csendben csak az Elden Ringet siratta, amely egyébként, mármint a fő játék 2022-ben megnyerte már Az év játéka díjat, így a másodszori jelölése rekordnak számít.

A Game Awards másik nagy győztese a Balatro című kártyajáték, ami a legjobb független játék mellett a legjobb új indie játék címet is magáénak tudhatja, nem beszélve a legjobb mobiljátéknak járó elismerésről.

Tovább

Letarolta a világot a Marvel új játéka, máris milliók játszanak vele

2024. december 9., 17:29 Módosítva: 2024.12.10 15:18

Régóta adta magát a dolog, hogy valaki végre az Overwatch mintájára készítsen egy hero shootert, csak éppen a Marvel szuperhőseivel és gonoszaival a főszerepben. Mégis december 6-ig kellett várnunk, hogy a Mikulás hozzon nekünk a zsákjában egy pontosan ilyen multiplayer játékot. Ez lett a NetEase fejlesztésében készített Marvel Rivals, melyben olyan, a mozikból és képregényfüzetekből ismert karakterek csapnak össze 6v6 meccseken, mint Vasember, Amerika Kapitány, Hulk vagy éppen Magneto, Rozsomák és Loki.

A Marvel Rivals szemtelenül támaszkodik a Blizzard már említett sci-fi lövöldéjére, mégse zavar túl sok mindenkit a dolog. Épp ellenkezőleg, a PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re megjelent játék

mindössze három nap leforgása alatt 10 millió embert ültetett le a képernyő elé, ami bámulatos eredmény.

Bár a Sony és a Microsoft nem ad ki adatokat, a Steam jóvoltából tudjuk, hogy a hétvége során akadt olyan pillanat, mikor 480 ezernél is többen játszottak egyszerre a Marvel Rivalsszel, amely ezzel az eredménnyel a Valve platformjának az ötödik legnépszerűbb játéka lett, és e tekintetben a GTA 5-öt, a Destiny 2-t és a 2024-es év siker sci-fijét, a Helldivers 2-t is megelőzte. Ráadásul a Marvel Rivalst felkapták a hétköznapi gamerek is, jó fogadtatása van a NetEase alkotásának a fórumokon, erre utal, hogy Steamen 35 ezer véleményt kapott, és ezek 76 (!) százaléka pozitív.

Tovább

Kiszivárgott a Lenovo következő nagy dobása

2024. december 7., 20:14 Módosítva: 2024.12.08 15:51

Ugyan a hivatalos bejelentés még a legpozitívabb becslések szerint is hetekre van, mégis kiszivárgott a Lenovo következő nagy dobása. Legújabb kézi konzoljukról, a Legion Go S-ről van szó, ami a tavaly debütáló nagy tesójánál kedvezőbb árával kerekedne felül a konkurencián – írja a Windows Central.

A Lenovo Legion Gót mi magunk is teszteltük, negatívat pedig alig tudtunk írni a gyártó első hordozható konzoljáról. A 8,8 hüvelykes kijelzővel szerelt gépezet kompakt mérete ellenére brutális erővel rendelkezett – és rendelkezik jelenleg is –, a levehető joystickokkal pedig olyat nyújtott a Legion Go, amire a konkurensek gépei nem voltak képesek.

A kérdés már csak az, hogy a rajongók mennyire lesznek elégedettek a konzol kedvezőbb árú, ám gyengébb változatával. Mutatjuk, mit lehet eddig tudni a Lenovo Legion Go S-ről.

Tovább

Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés

2024. november 23., 17:42 Módosítva: 2024.11.24 15:11

Tavaly novemberben a Sony bemutatta az utóbbi évek egyik legfurcsább konzolját vagy pontosabban fogalmazva inkább csak konzolkiegészítőjét – ahogy arról ugyanis az Index is beszámolt, a PlayStation Portal önmagában semmire sem volt használható.

Mint ismert, a hazánkban körülbelül 90 ezer forintos áron kapható PlayStation Portal lényege, hogy a már meglévő PlayStation 5-ös konzolunk képét a hordozható konzolra streamelje – a Portal tehát önmagában nem alkalmas játékra; de már nem sokáig.

A napokban ugyanis a Sony kiadott egy új frissítést, ami mindent megváltoztat a Portal életében, frissítés után ugyanis a hordozható konzolon PlayStation 5 nélkül is játszhatunk majd. Mutatjuk a részleteket.

Tovább

Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét

2024. november 22., 12:00 Módosítva: 2024.11.23 09:26

Néhány hónaptól eltekintve pontosan tíz éve jelent meg a Don′t Nod fejlesztésében a Life Is Strange című epizodikus kalandjáték, amely szinte azonnal klasszikussá emelkedett a játékosok szemében. A Square Enix kiadó a Deck Nine csapatával kiegészülve már az elmúlt években is piacra dobott újabb és újabb részeket, de a rajongóknak így is közel egy évtizedet kellett várniuk, hogy újra elmerülhessenek Max Caulfield kalandjaiba. Talán ami a legfontosabb, a Life is Strange: Double Exposure-nek sikerült felérnie a magas elvárásokhoz, ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy ne lennének meg a maga bosszantó hibái.

Ahogy arra emlékezhetünk, az első rész végén Max drámai események sorozatán kénytelen végigküzdenie magát, hogy aztán fontos döntést hozzon Arcadia Bay sorsáról. Mint kiderült, bármit is választottunk, főszereplőnk ettől függetlenül maga mögött hagyja a kisvárost, megfogadva, hogy soha többet nem használja idő-visszatekerős erejét. Többéves útkeresése alatt végül a Vemontban lévő Caledon Universityben talál második otthonra, ahová már elismert fotóművészként érkezik. Max új barátokra tesz szert, akik előtt teljesen ismeretlen a múltja, az ő szemükben egy igazi kalandvágyó fiatal, aki az álmait követve nagy utat tett meg, mire sikeres lett.

A tanításnak és művészetnek élő hősünk gondtalan életét azonban ismét egy váratlan esemény forgatja fel, amikor kiderül, hogy legjobb barátját, Safit megölték. Maxre a veszteség súlya teljesen rátelepszik, a fájdalmas emlékek pedig újra a felszínre szöknek, velük pedig egy új képességre is szert tesz. Képes lesz párhuzamos idősíkok között ugrálni, így azt fokozatosan kitapasztalva rögtön nyomozásba is kezd, hogy megpróbálja leleplezni a gyilkost.

Tovább

ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított

2024. november 12., 19:37 Módosítva: 2024.11.13 21:22

Az X-Faktor egykori mentora, a ByeAlex és a Slepp frontembere eddig sem rejtette véka alá túlságosan, hogy hardcore gamer, aki szabadidejében képes napi 8-10 órákat is beleölni videójátékokba, akár hajnalig ébren maradni egy-egy nagyobb kihívást jelentő boss miatt.

Már ha számára egyáltalán van ilyen, merthogy az elmúlt hónapokban az énekes nagybetűs „masocore” videójátékokat platinázott ki: százszázalékolta a Lies of P-t, az Elden Ringet, és friss kiegészítőjét, a Shadow of the Erdtreet, valamint az év nagy kínai szenzációját, a Black Myth: Wukongot is. Ez utóbbit a magyar híresség amúgy első benyomásra, még a megjelenésnél, mélységesen elítélte, később azonban valahogy őt is beszippantotta. Nyilván azért, mert kiemelkedő alkotásról van szó, nem csoda, hogy már rebesgetik a folytatását is.

Sok mindenre lehetett számítani 2024-ben, de arra nem, hogy ByeAlex előlép az árnyékból, és a hobbiját, valamint skilljeit a közönség elé tárja, az előadó ugyanis a Twitchen kezdett streamer karrierje építgetésébe, az első közvetítésében a [REDACTED] című, frissen megjelent roguelike sci-fibe engedett betekintést. Eközben a streamer-énekes egészen aktívan kommunikált a nézőivel, elmondta, hogy bár szereti a horrorjátékokat, sem az Alan Wake 2-t, sem pedig a Resident Evil 7-et nem találta túl ijesztőnek, viszont a Visage majd kiugrasztotta a bőréből.

Tovább

Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki

2024. november 6., 19:58 Módosítva: 2024.11.07 09:44

Új trend van kibontakozóban a játékiparban, egyre másra érkeznek a nagy klasszikus horrorjátékok remake-jei. Ilyen kezelést kapott nemrégiben az első Dead Space, amely eredetileg 2008-ban jelent meg, 15 évvel később viszont új köntösben egy fiatalabb generációra hozta rá a frászt sikerrel az űrhorror. Nem csak rájuk, tegyük hozzá, mert az öregebb gamereknek is eddig simán nem látott élményt nyújtott a remake, felturbózott vérengzős jelenetekkel és új jumpscare-ekkel. Hasonló kezelést kapott a Resident Evil-szériából a második, harmadik és a negyedik epizód is, ezek közül, bár a középső egészen középszerű lett, a többit le sem lehetett tenni, amíg ki nem akasztottuk őket. A Resident Evil 2-nek jobban állt a túlélőhorror, mint valaha, a Resident Evil 4 pedig az akciót és az ijesztgetést ötvöző stílus mutatta meg, milyen adrenalindús tud lenni. Popcorn kellett utóbbihoz és kóla, mert annyira szórakoztató lett a végeredmény.

Az október 8-án megjelent Silent Hill 2 esetében elég sok kérdőjel lehetett bennünk, mert hát a legutóbbi játék, a Silent Hill: Downpour jó régen, még 2012-ben látott napvilágot, és az újdonsült fejlesztőnek, a Blooper Teamnek is akadtak olyan mellényúlásai, mint az inkább gondolatkísérletnek, mintsem videójátéknak beillő The Medium, na meg minden erőssége ellenére a Layers of Fear 2 is vérzett azért ezer sebből.

A Silent Hill 2 Remake minden baljós előjel ellenére ütősre sikeredett, ne tessék félreérteni, de a csapat bőven kihozhatott volna többet is a Konami klasszikusából, amelyet valamelyest a túlélőhorrorok, mint például az Alan Wake 2 ősatyjának is lehetne nevezni, de az se lenne túlzás, ha Stephen Kinget, a kisvárosi terror ősatyját emlegetnénk fel. Pláne, hogy a Silent Hill 2 az író kedvenc államában, Maine-ben játszódik.

Tovább

Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók

2024. október 17., 20:20 Módosítva: 2024.10.18 14:06

Úgy tűnik, ez a hosszú kiegészítők éve, már ha abból indulunk ki, hogy a FromSoftware brutál nehéz fantasyje, az Elden Ring idén nyáron a Shadow of the Erdtree által egy olyan DLC-t kapott, amelynek játékideje 20-25 órára rúgott, és akár egy másfeledik résznek is beillett volna ez a mellékszál. Most egyes értesülések szerint a Warner Bros. is hasonló húzásra készül, mégpedig a 2023 februárjában megjelent Hogwarts Legacyvel, a Harry Potter előzményjátékával, amely 2024 elejére 1 milliárd dolláros bevételt hozott a stúdiónak, és világszerte 24 milliós példányszámban kelt el, ráébresztve David Zaslavéket, hogy igenis van még erő az egyjátékos, történetalapú videójátékokban.

A Hogwarts Legacy több dolog miatt is nagyon szépen működött, például bátran eltávolodott Rowling könyvsorozatától, és egy új sztoriba kapott bele. Habár a goblinok összeesküvése klisés lett, a játék másik aspektusa, a The Witcher 3-ra emlékeztető nyílt világ jó pár órán keresztül képes volt elszórakoztatni az embert. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a varázslás újra jó móka lett ebben a Harry Potter-spinoffban, ha merészek voltunk, akár főbenjáró átkokat is szórhattunk, miközben a Roxfort környékét bebarangoltuk.

Tovább

Folytatást kap minden idők legrémisztőbb űrhorrorja

2024. október 9., 07:30 Módosítva: 2024.10.10 08:21

Bár a Dead Space-trilógia is hatásosan zongorázott a játékosok idegein, a 2014 októberében megjelent Alien: Isolation című játék olyan magas szintre emelte az űrben való reszketést, hogy hiába telt el a megjelenés óta egy évtized, akik átélték Amanda Ripley kalandjait a nem is annyira elhagyatott Sevastopol űrállomáson, azok nem véletlenül gondolnak rá vissza a mai napig összeszorult gyomorral. Az Alien: Isolation története 15 évvel az eredeti, 1979-es A nyolcadik utas: a Halál után vette fel a fonalat, amelyben a filmsorozat rettenthetetlen hősnője, Ellen Ripley lányát irányítva, FPS nézetből kellett lopakodnunk a ránk vadászó, rendkívül intelligens és legalább annyira halálos xenomorf elől.

A készítő Creative Assembly kreatív direktora, Al Hope az X-en adta hírül, éppen az Alien: Isolation tízéves évfordulóján, hogy a kritikus és közönségkedvenc videójáték folytatást kap. Mint írják, az volt a céljuk ezzel a játékkal, hogy autentikus, az Alien-franchise gyökereihez visszatérő történetet tegyenek le az asztalra, amely az 1979-es filmhez hasonló atmoszférát nyújt a gamereknek, megidézve azt a terrort, amit Ellen Ripley-ék a xenomorf láttán érezhettek.

Tovább

Kicsi, erős, hordozható: nagyon eltalálta gamereknek szánt tabletjét a Lenovo

2024. október 8., 16:26 Módosítva: 2024.10.09 13:42

A gaming laptopok világában mára, mondhatni, kikerülhetetlenné válnak a Lenovo készülékei, Legion készülékcsaládjuk egyértelműen az élvonalat képviseli ezen a téren – a vállalat azonban ennyivel nem érte be. Tavaly piacra dobták a Legion Gót, a Lenovo első hordozható kézi konzolját, idén pedig újabb taggal bővítették a Legion-családot – egy játékosoknak szánt tablettel, ami ugyan elsőre nem tűnhet annak, a valóságban nagyon is hiánypótló készülék lett.

A Lenovo Legion Tab ugyanis egy olyan területre hozta vissza a csúcskategóriás teljesítményt, ahol az elmúlt években csak az Apple-nek volt említésre méltó delegáltja, méghozzá az iPad mini képében. Így, igaz, a Legion Tab egy kompakt, könnyen hordozható, emellett kifejezetten erős androidos táblagép lett, amit a vállalat elsősorban a játékosoknak szán, ez azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy más ne lelhetné örömét a készülékben – sőt.

A Legion Tab egy fekete dobozban érkezik, a készülék mellé pedig kiegészítőket is kapunk – az USB-C-s kábel mellé jár egy hátlapra pattintható műanyag és egy kijelzőt védő puha borítású tok. Maga a tablet összeszerelési minősége első osztályú, dizájn tekintetében pedig a Lenovótól már megszokott kéttónusú stílust láthatjuk itt is. A hátlap és a keret is alumíniumból készül, míg az előlapot karc- és ütésálló üveg borítja, azt azonban, hogy pontosan milyen, már nem részletezi a vállalat.

Tovább

Kínából érkezett az év legnagyobb sikersztorija

2024. október 6., 20:30 Módosítva: 2024.10.07 15:04

Valahogy így néz ki egy sikersztori. A kínai Game Science nevű fejlesztőcég 2014-es fennállása óta kizárólag mobiljátékokat készített. Aztán egy napon, amikor rájöttek, hogy a Steamen több kínai felhasználó van, mint amerikai, Lan Weiyi vezetésével úgy határoztak, itt az ideje, hogy csináljanak valami nagyot, egy nemzetközileg eladható prémiumjátékot, ami színtisztán egyjátékos és sztorialapú élményt kínál a gamereknek. Ez lett a Black Myth: Wukong, amely a Game Science tapasztalatlansága miatt akár förtelmesen rosszul is elsülhetett volna, ám a számok már a megjelenés napján, augusztus 20-án impresszívek voltak, hiszen Steamen már az első 24 órában 2,2 millióan nyüstölték a videójátékot, egy hónap elteltével pedig 20 milliós eladásról lehetett hallani. Sőt, Kínában hiánytermék lett a PlayStation 5, annyian vettek a Wukong miatt konzolt az országban.

Black Myth: Wukong
Black Myth: Wukong
Fotó: PlayStation

A Black Myth: Wukong egy klasszikus kínai regény, a Nyugati utazás, avagy a majomkirály története feldolgozása. Egy olyan könyvé, ami már ez előtt a játék előtt beírta magát a popkultúrába, köszönhetően annak, hogy például a Dragon Ball is ezen a mesén alapszik, de olyan játékokban bukkantak fel a karakterei skinek formájában, mint a Leauge of Legends, az Overwatch, a Fortnite, és lehetne sorolni.

Az, hogy a Dragon Ball is ebből a könyvből építkezett, már a Black Myth: Wukong eposzi méreteket öltő bevezetőjében szembeötlő, amikor a főszereplő majomkirály egy felhőt meglovagolva, botjával hadonászva süvít ellenségei felé. Az is egyértelmű, hogy a készítők szándéka volt, hogy egy kínai Soulslike-ot csináljanak, az első boss ugyanis a Dark Soulshoz hasonlóan mindössze azt a célt szolgálja, hogy ízelítőt kapjunk a harcrendszerből. Lássuk, hogy milyen tápossá válhatunk a végére, mert nyilván, ahogy a FromSoftware játékaiban, úgy a Wukongban is elbukik a főhős.

Tovább

Fény derült Steven Spielberg titkos hobbijára

2024. szeptember 30., 14:39 Módosítva: 2024.10.01 11:05

Olyan híres filmeket tett le az asztalra, mint A cápa, az E. T. – A földönkívüli, az Indiana Jones-kvadrológia, a Ryan közlegény megmentése, vagy éppen a Jurassic Park. De vajon mivel tölti a szabadidejét egy három Oscar-díjas, 77 éves rendezőzseni? Egy friss interjúban nem más számolt be a nagy titokról, mint Steven Spielberg fia, Max, aki a Minnmaxnak úgy fogalmazott:

„Apám imádja a videójátékokat. Ő volt az, aki belőlem is gamert nevelt. Folyton a PC-jét nyüstöli, sokszor játszunk közösen, ami remek apa-fia program számunkra, erősíti a kötődésünket. Néha próbálom rávenni, hogy adjon egy esélyt az Unchartednek, mert az egy az egyben mintha egy Indiana Jones-játék lenne... de nem, a Call of Duty számára szent és sérthetetlen. Kontrollert nem is hajlandó a kezébe venni, egér-billentyűzettel játssza az éppen legújabb CoD kampánymódját.”

Steven Spielberg és a videójátékok kapcsolata nem most kezdődött. Sokaknak lehet meglepetés, de a rendező már az 1998-as, Ryan közlegény megmentése című filmje után próbára tette magát a játékiparban. Spielberg nem csak producerként, hanem íróként is jegyezte az egy évvel később megjelent első Medal of Honort, amely nem csak egy új, második világháborúra támaszkodó videójátékos franchise-t indított útjára, hanem a modern idők egyik legelismertebb FPS-e lett. Spielberg keze nyomát dicsérte a Medal of Honor két folytatása, az Underground és az Allied Assault is, melyek történetei és koncepciói szorosan illeszkedtek filmes megoldásaihoz.

Tovább

Jól eltolták az új Assassin’s Creed-játékot

2024. szeptember 27., 18:49 Módosítva: 2024.09.28 11:25

Eredetileg november 12-én látott volna napvilágot az Assassin’s Creed Shadows című játék, ám az Ubisoft úgy döntött, három hónappal elcsúsztatják, és csak jövőre, egészen pontosan február 14-én küldik a boltok polcaira a népszerű franchise legújabb felvonását. Ez az az Assassin’s Creed, ami után epekedett a közösség, hosszú évek óta könyörögnek ugyanis a gamerek a kiadónak, hogy itt lenne az ideje egy olyan résznek, amely a feudális Japánba kalauzol. Az Ubisoft nyilván kötélnek állt, látva a Sucker Punch játékának, a Ghost of Tsushimának a sikerét, mely 2025-ben folytatást kap, de filmek, sorozatok, spin-offok is várhatóak belőle. Ez a friss fejlemény ugyanakkor még egy léket üthet a francia játékos cég hajójába, melynek amúgy is (finoman szólva) vegyes a megítélése.

„Bár a Shadows tulajdonképpen készen van, a Star Wars Outlaws megjelenése utáni tapasztalatainkból okulva úgy döntöttünk, időre van még szükségünk, hogy az új Assassin’s Creeden finomítsuk. Mindez lehetővé teszi, hogy a franchise eddigi legnagyobb volumenű darabja beváltsa a hozzá fűzött reményeket, elsősorban azt, hogy élvezhető, két főhősre koncentráló kaland legyen, elvégre Naoe és Yasuke teljesen másfajta játékmenetet kínálnak majd” – olvasható az Ubisoft által kiadott közleményben.

A Star Wars Outlaws, ahogy a Variety is emlékeztet rá, várakozásokon alul teljesít eddig, a francia kiadó helyzetét pedig az is súlyosbítja, hogy a jelenlegi negyedévben profit szempontjából is gyengélkednek. Még egy bukás láthatóan nem fér bele most a cégnek.

Tovább

Hatalmasat robbantott a PlayStation, ezek a játékok kerülnek terítékre ősszel

2024. szeptember 26., 10:46 Módosítva: 2024.09.26 19:42
A Sony és a PlayStation tegnap tartotta a pár havonta megrendezésre kerülő játék- és trailerbemutató műsorát, és ezúttal sem maradtunk hoppon. A szeptemberi State of Play során bemutatták 2020 egyik legjobb játékának folytatását, több korábban bejelentett címről kaptunk új információt, valamint két remastert is kaptunk.

A Sony és a PlayStation szeptember 24-én hosszú várakozás és teaselés után az elkövetkező címeket és újdonságokat leleplező State of Playt tartott. A nagyjából félórás bemutatósorozat során több játék bővítését vagy folytatását mutatták be, amelyek között szerepelt teljesen váratlan új trailer is.

Ghost of Yōtei

Érkezik a Ghost of Tsushima második része – amely nem Jin Sakai történetét folytatja. A Ghost of Yōtei nagyjából 300 évvel az első játék és annak DLC-je után játszódik, és a főszereplő helyett a Szellem szerepére összpontosít. A játék teljesen új karakterekkel, új helyszínre, a Yōtei-hegyre kalauzol el minket napjaink Hokkaidó szigetére.

Ez lesz az első játék, amit a Sucker Punch fejlesztőcsapata kapásból a PlayStation 5-re fejleszt le, kiaknázva a generáció adta lehetőségeket a grafika és a játékmenet terén. Kiadási dátumot egyelőre nem kaptunk, annyit árultak el, hogy valamikor 2025-ben érkezik.

Dragon Age: The Veilguard 

Új játékmenetet mutattak be a Dragon Age-széria következő, negyedik részéből. Az október 31-én megjelenő The Veilguard jóval Dark Souls-osabb, mint az első három epizód, az viszont biztos, hogy a mágus főhősképességei még nagyobb hype-ot generálnak, mint eddig – pedig sokan eddig is az Év Játéka díj legnagyobb esélyesének tartották.

Astro Bot

Bővítést kap a hatalmas sikerű Astro Bot, amely a PS5 kabalájának útját követi végig. A Mariót és Spyrót idéző platformer 5 új speedrunpályát kap, olyan megállókat, amelyeken az a lényeg, hogy minél hamarabb a végére érjünk. Emellett 10 új megmenthető Botot is kapunk, többek között a Helldiversből és a Stellar Blade-ből. A frissítés ingyenes lesz, és valamikor ősszel érkezik.

Horizon Zero Dawn Remastered és LEGO Horizon Adventures

Tartottunk tőle, hogy igazak a pletykák, de PS5-ös és PC-s újradolgozást kap a 2017-es futurisztikus túlélőjáték, a Horizon Zero Dawn. A ráncfelvarrás során többek között 10 órányi dialógust vettek fel újra, grafikailag felturbózták a játékot, valamint beleépítették a The Frozen Wilds kiegészítőt. A mindössze 7 éves játék újradolgozása október 31-én érkezik – bár lehet, hogy az erőforrásokat lehetett volna más címek felújítására fordítani.

Ami jóval érdekesebb, hogy Aloy a Lego világába vándorol, ugyanis új címmel térnek vissza az ikonikus építőkockák videójáték alakban. A cím október 3-án válik előrendelhetővé, amely több exkluzív kinézetet tartalmaz, november 14-én pedig mindenki számára elérhető lesz a LEGO Horizon.

PlayStation 5 Pro és PS5 Chroma Collection

Korábban mi is megírtuk, hogy érkezik a PlayStation 5 Pro, amely egy rendkívül borsos ár mellett jobb teljesítményt és szebb grafikát ígért. Bár magával a konzollal kapcsolatban új infó nem érkezett, 14 fejlesztői csapat, köztük a Last of Us mögött álló Naughty Dog és a Marvel's Spider-Mant készítő Insomniac Games is arról számolt be, hogy „fejlesztett” módot adnak ki egyes címeikhez.

Az alap PS5 pedig teljesen új kinézetet kap a Chroma Collectionnel, amely színváltó gépeket és DualSense kontrollereket hoz. A Chroma PlayStationök háromféle színátmenetben lesznek elérhetők: zöldben, fehérben és kékben.

PlayStation Plus

A következő havi PS+ ingyenjátékokat is bejelentették. Az előfizetőknek többek között elérhetővé válik a WWE 2K24, a Dead Space és a Doki Doki Literature Club, amelynek nevéből nem derül ki, viszont durvább horror, mint az előtte szereplő játék.

Alan Wake 2: The Lake House

Kiegészítőt kap az Alan Wake 2. része, amely új helyszínre viszi a címszereplőt, akinek ismét egy titokra kell fényt derítenie, miután a Federal Bureau of Control misztikus erőkkel kísérletezik.

Tovább

Semmi varázslat nem szorult az új Harry Potter-játékba

2024. szeptember 22., 19:58 Módosítva: 2024.09.23 09:24

J. K. Rowling az elmúlt években gőzerővel dolgozott azon, hogy a Twitteren (most már X-en) közzétett, komoly közéleti viszályt és indulatot szító posztjaival romba döntse a saját mítoszát. Mégis tagadhatatlan, hogy a 2000-es évek elejét az angol regényíró határozta meg – legalábbis a fantasy zsánerén belül. Jöttek az újabb és újabb Harry Potter-könyvek, az akkori tizenévesek pedig szabályosan falták azokat, míg a mozikban egy itt-ott billegő, de méltán kultikussá vált filmszéria szórakoztatta az embereket. Kicsiket, nagyokat egyaránt, a Harry Potter talán még A Gyűrűk Urához képest is megközelíthetőbb alkotásnak bizonyult. Aztán jöttek a Legendás állatok-filmek, amelyekből épp a lélek, a szeretet hiányzott, és a varázsvilág erejét is vesztette, egészen 2023-ig, amikor megjelent a Hogwarts Legacy.

Igaz, hogy voltak hiányosságai és hibái, a nyílt világgal, a bejárható Roxforttal és környékével kecsegtető Hogwarts Legacy azonban visszahozta az életbe a franchise-t, elvégre 2024 elejéig 24 milliós eladott példányszámot volt képes felmutatni ez a most már minden platformra elérhető videójáték. A Hogwarts Legacyban megint élmény volt a pálcánkkal hadonászni, esetenként főbenjáró átkokat szórni, bár a sztori elég gyengécske volt, mégsem ezt, hanem inkább azt rótták fel az Avalanche Software alkotásának, hogy kihagytak belőle egy fontos dolgot: a kviddicsezést.

Szeptember 3-án jelent meg a Harry Potter: Quidditch Champions, hogy pótolja ezt a hiányosságot, már amennyiben valaki hajlandó szó nélkül elmenni a kissé Fortnite-ra hajazó grafika mellett, ez a sportjáték ugyanis külcsínben picit sem hajaz a Hogwarts Legacyra. Azok, akik jó pár évvel ezelőtt is nyüstölték már a Harry Potter-játékokat, jól tudják, hogy valami ehhez hasonló próbálkozás 2003-ban Quidditch World Cup címmel megjelent már, ami az egyjátékos kampányát illetően korrekt megvalósítást kapott. Én gyerekkoromban sokat játszottam vele, a lemezes verziója a mai napig ott van a polcomon, szóval a Quidditch Championstől is egészen sokat vártam.

Tovább

Az eredeti számok többszöröséért fejleszthették a Sony két hétig élő csodajátékát

2024. szeptember 21., 17:32 Módosítva: 2024.09.22 08:34
Bár így is a videójáték-ipar egyik legnagyobb bukása volt a Concord, amelyet két héttel a kiadás után le is lőttek, újabb információk derültek ki az FPS-ről, ami senkit nem érdekelt. Toxikus pozitivitás a cégvezetők részéről, fejetlen fejlesztés és értelmetlenül beleöntött pénz – és attól tartunk, a történetnek még nincsen vége.

Mi is írtunk már arról, hogy a Sony 150 millió dollárért (mintegy 52,8 milliárd forint) fejlesztette a videójáték-ipart megreformálni célzó címet, a Concordot – amely végül kevesebb mint 700 embert érdekelt a Steamen, és két héttel a kiadása után le is lőtték.

A modern játékvilág legnagyobb bukásának sztorija azonban folytatódik, ugyanis újabb részletek derültek ki a Concord létrejöttéről, valamint áráról.

Colin Moriarty, a Sacred Symbols podcast műsorvezetője és az IGN egykori írója az egyik adásában számolt be arról, hogy az eddigi 150 milliós szám helyett a Concordot 400 millió dollárért, azaz több mint 140 milliárd forintért hozták létre – és a kutyát sem érdekelte.

Moriarty ezt a játék egyik egykori fejlesztőjétől tudta meg, aki azt kérte, hogy a neve kerüljön elhallgatásra. Az Overwatchcsal versenyre kelő Hero Shooter már az alfa-stádiumba (vagyis az első játszható verzióba) kerülés előtt nagyjából 200 milliót emésztett fel a belefektetett pénzből.

Tovább

Minden képzeletet felülmúl a népszerű sci-fi játék folytatása

2024. szeptember 21., 07:17 Módosítva: 2024.09.22 06:10
A Saber Interactive által fejlesztett és Focus Entertainment által kiadott Space Marine 2 méltó folytatása a 2011-es első résznek. Bár a játék nem lépett előre annyit, amennyit 13 év után reméltünk, a magjában még mindig egy nagyon szórakoztató cím van, amely biztosan elindul majd az év játéka kitüntetésért – ám Titus hadnagy nem biztos, hogy bírja majd szuflával.

A brit Games Workshop sötét, sivár, futurisztikus univerzuma, a Warhammer 40 000 az elmúlt évek során egyre jobban elkezdett betörni a mainstreambe. Amellett, hogy olyan sztárok adnák a nevüket a rajongói által csak 40k-nak nevezett fiktív világhoz, mint Henry Cavill, az annak gerincét képző könyvek, figurák és videójátékok egyre nagyobb számban és jobb minőségben jelennek meg.

A három kategória közül talán a legutóbbi gyorsította meg a legjobban a Warhammer ismertségének és Nagy-Britannián kívüli népszerűségének növekedését, melynek legújabb tagja, a szeptember 9-én megjelenő Space Marine 2 a 2011-es első rész folytatása – és a tökéletes belépő a 40k világába.

A Warhammer 40 000: Space Marine 2-ben háromféle játékmódban ölthetjük magunkra az Űrgárdisták páncélját: a kampány során az első epizódban megismert (és kapitányról hadnagyra lefokozott) Demetrius Titus szerepébe bújhatunk, aki két társával együtt vágja magát keresztül a Tyranid fajhoz tartozó, mindent felfaló óriásbogarakon; az Operations módban két másik játékossal csinálhatunk különböző nehézségű küldetéseket, melyek a sztori szerint Titusék kalandja közben, azt támogatva, csak másik fronton történik; az Eternal War pedig a többjátékos módot takarja, ahol 6 a 6 ellen játszhatunk vagy az Istencsászárhoz hűséges, vagy az őt eláruló Eretnekek oldalán.

De milyen is a negyvenegyedik évezred?

Kezdjük a sztorimóddal. A történet szerint Titus majdnem 100 évet szolgált a Deathwatchban eretnekségért, amivel a Space Marine első részének végén gyanúsították meg. Miután lezuhant a Kadaku nevű, Tyranid szörnyek által megszállt bolygóra, bajtársait egyesével mészárolják le, majd ő is túl nagy bogarat próbál eltaposni. Azonban egykori rendháza, az Ultramarine-ok megmentik, egy kockázatos beavatkozással feltámasztják (és Primaris-szintre turbózzák), majd visszaküldik a dolgok sűrűjébe. Ezt követően Titus és két társa, Chairon és Gadriel oldalán védi meg a környező bolygókat, a Tyranidáktól, később pedig az Ősellenség, az Tzeentch nevű káoszisten által megrontott Ezerfiak nevű káoszlégió is becsatlakozik a buliba.

Bár tudom, hogy ebből a bekezdésből a Warhammer világát nem ismerők gyakorlatilag semmit nem értettek, a sztori mód nekik is teljesen élvezhető lesz. A mélyebb utalások mellett ugyanis kellően szájbarágós a sztori, és annak ellenére, hogy valaki nem érzi Roboute Guilliman nevének a súlyát, még nem lesz kevésbé szórakoztató az esetenként több ezer bogarat lelőni.

A Space Marine 2 játékmenete ugyanis a 2010-es évek eleji FPS-eket a legjobb értelemben idézi meg, amely során minden fegyver, de még a páncél súlyát is érezni lehet. Mind a közelharci, mind a távolsági fegyverek használata agykikapcsoló szórakozás, a szétszakadó bogarak és kultisták pedig azt éreztetik, hogy valóban egy háromméteres genetikailag magasabb szintre emelt félistent játszunk.

Tovább

Rovatok