A brit parlament digitális, kulturális, média- és sportbizottsága épp vizsgálatot folytat az addiktív technológiák témájában, és a héten két amerikai videojátékos cég, az EA és az Epic képviselőit hallgatták meg. A feszült és helyenként egészen ellenséges hangulatú meghallgatáson többek között a videojátékok egy utóbbi időben elterjedt eleméről, a loot boxokról is szó esett, amely a kritikák szerint éppen úgy működnek és olyan hatást váltanak ki a játékosokból, mint a szerencsejátékok – írja a PC Gamer.
Újra 1999 van, a két legnagyobb sztár egy régóta várt Star Wars-epizód, és egy sötét tónusú sci-fi Keanu Reeves főszereplésével – gondolhatta az ember az idei E3 videojátékexpó első napjaiban. Aztán bemutattak még egy csomó játékot, és sosem látott sebességbe kapcsolt a retróőrület 15-20 éves slágerek felújításával. Végül, amikor bezárt a show, és megnéztük, milyen játékok mekkora hullámokat vertek a gémerek kollektív tudatában, érdekes tanulságot vonhattunk le. Lehet itt új Baldur's Gate-tel etetni a nosztalgiára éhes régi játékosokat, felújítani nekik a giga-közönségkedvenc Final Fantasy 7-et, végtelen pénzzel és profi marketinges hadjárattal tolni a tuti bestseller sorozatokat,
a mai szórakoztatóipar arról szól, hogy ahová a Marvel odalép, ott többé fű nem terem.
Hogy melyik játék mennyire keltette fel a nép érdeklődését, azt aránylag egzakt módon tudjuk mérni a trailerek youtube-os nézettségével. A toplistát ennek alapján raktuk össze, pár megszorítással:
Hogy a nézettségi adatokat még jobban perspektívába helyezzük, az E3 alatt megjelent mozis trailereknél a két legnézettebb a Disney-féle Jégvarázs 2 előzetese (18 millió) és a bollywoodi akciófilm Saaho trailere volt (27 millió egyetlen nap alatt).
Mivel a címben már úgyis ellőttük a nagy meglepetést, hogy melyik játék trailere volt a legnézettebb, inkább nem is bajlódunk visszaszámlálással, jöjjenek a legjobb számokat produkáló előzetesek.
A világ legnagyobb játékexpóján, a Los Angeles-i E3-on tizenötödik alkalommal hirdettek eredményt az Into The Pixel című művészeti versenyben. A versenyt az E3-at lebonyolító ESA mellett egy nonprofit digitális művészeti akadémia, az Academy of Interactive Arts & Sciences (AIAS) szervezi, és célja többek között a videojáték mint művészet elfogadtatása.
2004-ben az első Into The Pixel még csak egy komolytalan kezdeményezésnek tűnt, aztán évről évre egyre nagyobb rangot szerzett a szakmában, és ma már a videojátékok grafikusai között éles verseny zajlik, hogy ki kerül be a legjobbak közé. A tárlatra koncepciórajzokat, illusztrációkat lehet nevezni, ezekből választ egy szakmai zsűri. A zsűrit csak részben adja a videojátékos szakma, művészek, műpártolók, kortárs múzeumok kurátorai is részt vesznek a bírálatban. A művek értékelésekor szempont, hogy melyik kerülhetne akár múzeumba is.
A verseny abból a szempontból is érdekes, hogy egy nagy stúdió játékának artworkjeivel szemben teljesen egyenlő esélyekkel indulnak a kisebb független csapatok játékai, sőt a VR- és mobiljátékok is. Ez meg is látszik az idei nyerteseken, a tavalyi év talán legjobb játéka, a God of War mellett megfér a Samurai Gunn 2 című indie játék, de a Az idei nyertesek alább megtekinthetők, de érdemes a korábbi évek válogatásában is elveszni az Into the Pixel honlapján.
Órákon belül véget ér az idei E3, és míg a show előtti napokban a legnagyobb játékkiadók bejelentéseire irányul rivaldafény, az expón már kisebb csapatok is figyelmet kaphatnak. Például a magyar Pirategames csapata, aminek tagjai egy furcsa kockával vesznek részt az IndieCade nevű, független fejlesztőkre szabott videojáték-verseny E3-as börzéjén.
Idén késő tavasszal Magyarországot heteken keresztül a patkányok tartották lázban: előbb Budapestet lepték el az állatok egy szövevényes történet következményeként, aztán meg az MSZP-s Bangóné Borbély Ildikó patkányozta le a fideszeseket egy nem is annyira kétértelmű kijelentésében.
Minderről nyilvánvalóan fogalma sem volt a francia Asobo Studiónak, akik a káosz kellős közepén adták ki új, A Plague Tale: Innocence című játékukat, amivel a gagyi animációs filmes játékok limbójából próbáltak meg kitörni a valódi játékok világába. A magyar viszonyokat figyelembe véve ugyanakkor ennél jobb időpontot tényleg nem találhattak volna egy olyan játék kiadásához, amiben
az alapkonfliktust annyira sok patkány biztosítja, hogy a bábolna bio szakemberei is sikítva menekülnének előlük.
Az analógiát félretéve a francia stúdió egy rettentően nyomasztó játékot tett le az asztalra, meglepően jó sztorival és karakterekkel. Játékmenet terén ugyanakkor láthatóan nem tudták eldönteni, hogy sétaszimulátort, lopakodós játékot, vagy valami egészen mást akarnak csinálni, ez pedig kis híján agyon is vágta az amúgy ígéretes koncepciót.
A Nintendo évek óta nem tart hagyományos sajtókonferenciát az E3-on, de a Los Angeles-i kiállítás keddi napján megtartott online videokonferenciájukon szépen átpörgették a közelgő játékaikat, a végére pedig jutott meglepetés is: már dolgoznak a legújabb Zeldán, ami közvetlen folytatása lesz a 2017-es The Legend of Zelda: Breath of the Wildnak.
Két nagy dobása is volt a Square Enixnek, ezek foglalták keretbe a Los Angeles-i E3-on tartott sajtóprezentációt. A látványos új trailer mellett bőven mutattak játékmenetet is a négy éve bejelentett Final Fantasy VII Remake-ből, ami az elhúzódó fejlesztés után egyszerre próbál megfelelni az eredeti rajongóinak, és az új játékosoknak. A Marvel's Avengersből főleg átvezető jelenetek voltak, de alapvetően ütősnek néz ki, viszont a mozis univerzum kedvelőinek beletelhet majd egy kis időbe, amíg hozzászoknak a karakterek eltérő kinézetéhez.
A PC Gaming Show egy elég fura állatfajta az E3 előtti hagyományos sajtótájékoztatók és minikonferenciák dzsungelében. A PC Gamer magazin szervezi, nem valamelyik nagy játékkiadó, így általában nincsenek hatalmas bejelentések, sztárok, és gigaköltségvetésű show (hiszen nemigen van, akinek megérné ezt megszponzorálni, és a nagy címeket úgyis lenyúlják a többi bulira) - cserébe vannak izgalmas és újszerű játékok, független fejlesztőcsapatok, kreativitás és fantázia. Idén mintha megpróbáltak volna változtatni ezen a felálláson, és minél több nagy nevet belezsúfolni a programba, amitől annak egyrészt elég lélektelen futószalag-hangulata lett, másrészt két órán át tartott, a közönség pedig nagyjából a 12. percben kezdett el unatkozni.
Viszont ezzel együtt is elég színes egyveleg bontakozott ki a pécés játékosok szeme előtt (bár ez egyre inkább csak jelképes, mert a játékok nagy része úgyis multiplatform). Mutatjuk a tíz legérdekesebb címet:
Most már tényleg mindjárt elkezdődik a legfontosabb videojáték-ipari rendezvény, a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3). A magyar idő szerint kedd este induló kiállítás előtt minden nagy játékkiadó saját sajtóprezentáción mutatja meg készülő játékait; letudta már ezt a kört az Electronic Arts, a Microsoft, a Bethesda és a Devolver Digital, hétfő éjjel pedig a Ubisoft terítette kártyáit (itt visszanézhető).
A Devolver Digital nevű kis, független texasi játékkiadó leginkább felejthető, kis költségvetésű, 12-egytucat kategóriás videojátékokban utazik, és egyetlen dolog különbözteti meg az összes hasonló cégtől (és éppen emiatt az egy dolog miatt a játékosok óriási kedvencei): az E3-as sajtótájékoztatói. Ilyesmit csak a milliárd dolláros óriáscégek szoktak tartani, nem 16 főt foglalkoztató ministúdiók, de a Devolvernek nagyon bejött az ötlet 2017-ben. A rengeteg káromkodással, művérrel és műbalhéval felvezetett prezentáció tulajdonképpen egy sajtótájékoztató-paródia volt, amiben a játékipar összes menő trendje megkapta a magáét. Mindenki imádta, így az esemény hamar az E3 kötelező kelléke lett. A tavalyi buli azzal ért véget, hogy a cégvezér
Nina Strutherst (fiktív figura persze) nyílt színen szitává lövik, így az idei folytatás sztorija akörül forog, hogy a krumpliként vegetáló CEO-t megpróbálják szereplésre alkalmas állapotba hozni. Elég vegyes sikerrel, de inkább mutatom, úgy az igazi:
Kedden indul az Electronic Entertainment Expo Los Angelesben; az E3 a videojáték-ipar egyik legfontosabb rendezvénye, ahol a kiadók mutatják be ősszel és jövőre várható újdonságaikat. A legnagyobbak már a show előtti napokban saját sajtórendezvényt tartanak – így tett szombaton az Electronic Arts, vasárnap éjjel a Microsoft, magyar idő szerint hétfőn hajnali fél 3-as kezdettel pedig a Bethesda is tartott egy prezentációt (itt visszanézhető).
Kedden kezdődik az egyik legfontosabb videojátékos rendezvény, a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3), de ahogy az lenni szokott, a legnagyobb játékkiadók már a show előtti napokban saját sajtókonferencián mutatják be az őszi szezonban és jövőre várható újdonságaikat. A sort az Electronic Arts nyitotta meg szombaton egy erőtlen streammel, őt vasárnap a Microsoft követte, magyar idő szerint este 10-kor kezdték a saját rendezvényüket (itt visszanézhető).
Az amerikai konzolgyártó rendezvénye előtt az volt a legnagyobb kérdés, hogy a cég bemutat-e egy új Xbox konzolt (kisebb információszivárgások voltak korábban erről), a Microsoft-közeli videojátékok közül pedig a gémerek leginkább a Gears 5-ről, a Halo Infinite-ről és egy pletykált negyedik Fable-játékról vártak részleteket. Mivel a Sony idén kihagyja az E3-at, többen arra számítottak, hogy a Microsoft kihasználja az alkalmat, és nagyot villant, hogy róla szóljanak a főcímek, mások viszont éppen a Sony távolmaradása miatt féltek attól, hogy az amerikai rivális megúszós konferenciát tart majd. Közvetlenül a bemutató előtt pedig körbeszaladt a hír, hogy a Nintendo alapembere, Mijamoto Sigeru is fellép majd, bejelentve valamiféle Microsoft-Nintendo együttműködést. Ehhez képest nem volt se Fable, se Mijamoto, a bemutató pedig inkább volt alibizős, mint emlékezetes.
Emlékeznek még a tavalyi E3 első sajtóbemutatójára, amit egy nap híján pontosan egy éve tartott az Electronic Arts? Nem hibáztatom önöket, ha a válaszuk nem, mert hiába volt több nagy dobása a cégnek, ebből az égvilágon semmit nem mutattak meg rajta, így lényegében az Unravel folytatása és a berlini Jo-Mei Games kalandjátéka, a Sea of Solitude vitték el a hátukon az egészet.
Akkor valószínűleg senki nem gondolta, hogy ezt bármikor bárki képes lesz majd alulmúlni a piac nagyobb szereplői közül. De most nyugodt szívvel jelenthetem ki, hogy ez mégis összejött, méghozzá pont az EA-nek köszönhetően.
Az idei, kissé rendhagyó EA Play ugyanis annyira gyalázatosan rossz volt, hogy fogalmam sincs, mi értelme volt egyáltalán megtartani ebben a formájában.
Azt előre lehetett tudni, hogy rendes konferencia helyett most félórás bemutatókat fognak tartani a játékaikhoz, és hamar bebizonyosodott, hogy tényleg azért választották ezt a formátumot, mert az égvilágon semmit nem tudnak bemutatni. Egyvalamit azért így is sikerült, végre láttunk valamit a Respawn évek óta készülő játékából, a Star Wars Jedi: Fallen Orderből, de ezt rögtön az elején ellőtték, innentől kezdve pedig szinte teljes unalomba fulladt az egész esemény.
A napokban indul Los Angelesben a videojáték-ipar egyik legfontosabb eseménye, az E3. Ugyan maga a konferencia június 11-én kezdődik, néhány nagyobb fejlesztő és kiadó már a hétvégén megtartja a bemutatóit. A Sony idén kihagyja a konferenciát, így egyelőre nem tudunk meg többet az új PlayStationről.
Az E3 játékshow előtt pár nappal a Google részletes bemutatót tartott a Stadia szolgáltatásról, amellyel nagyjából úgy lehet majd videojátékokat streamelni a tévénkre, ahogyan most a Netflix filmjeit nézzük - drága és erős konzol nélkül, lényegében csak egy kontroller kell hozzá.
Annyi az eltérés a Netflixhez képest, hogy a Stadia kínálatában lévő játékokat meg is lehet majd vásárolni, örök használatra.
2019 van, talán nem sok embernek kell elmagyarázni, hogy a Mortal Kombat egy erőszakos videojáték: a sorozat az első rész, vagyis 1992 óta sokkolja a játékosokat véresebbnél véresebb kivégzésekkel, az évek során nagyjából csak annyi változott, hogy a technológia fejlődésének hála ezeket egyre élethűbben, részletesebben kidolgozva és egyre nagyobb képernyőkön tolta az arcunkba.
A játék brutalitása az avatatlan szem számára egészen elképesztőnek tűnik, de pont ez a vonzó is benne, ilyen szintű hentelést ugyanis nagyon kevés játékban talál az ember. Az egész élét csak az veszi el, hogy a Mortal Kombatban az erőszak annyira túl van tolva, hogy az már nevetségessé válik – ahogy az többek közt az alábbi videónkból is tökéletesen kiderül –, így pedig nem is igazán lehet komolyan venni.
A játékosok pont emiatt ritkán kezdenek elmélkedni az extrém véres belezésen, a fejlesztőknek, főleg a grafikusoknak viszont komolyan bele kell ásniuk magukat a témába. Ha valaki hetekig dolgozik egy ember arcának fotorealisztikus eltávolításán, a csontjainak szilánkokra törésén, egy idő után elképzelhető, hogy rosszul fogja érezni magát. A Mortal Kombat 11 fejlesztése során pedig ez ki is ütközött.
Új, meglepően hosszú előzetes érkezett szerdán Kodzsima Hideo teljesen elborultnak ígérkező új játékához, a Death Strandinghez, amiben a játékmenetből is bőven mutattak ízelítőt, és az is kiderült, hogy a játék november 8-án jelenik majd meg – írja a Kotaku.
Sokáig számított hatalmas őrületnek a Pokémon Go, a kezdeti lelkesedés után aztán csappant a felhasználóbázis, de még így is sokan használják nap mint nap, vagy időként visszatérnek. Abban sokan egyetértenek, hogy 2016 egyik legnagyobb őrülete alapjaiban változtatta meg azt, hogy hogyan játszunk, egyáltalán kik játszanak, és milyen veszélyekkel jár az, ha az emberek képesek pokémonvadászat közben közlekedni gyalog vagy autóval, vagy éppen olyan helyekre mennek, ahova nem túl szerencsés.
Kicsivel több mint egy év telt el azóta, hogy a budapesti BOK Sportcsarnokban megrendezték a V4 Future Sports fesztivált, ami kétmilliárd forintos állami támogatással megtolva kísérelte meg feltenni Budapestet a globális esporttérképre. A szinte a semmiből jött eseménnyel több okból sem voltunk megelégedve, sőt, a történtek alapján félő volt, hogy a magyar esport a hagyományos élsportban tapasztalható struktúrákat átvéve sikkad majd el a következő pár évben.
Azt egyelőre még korai lenne megállapítani, hogy ez így lesz-e, de az elmúlt időszak alapján mégsincs ok a pesszimizmusra: tavaly augusztusban a színtér főbb szereplőinek közreműködésével megalakult a Magyar Esport Szövetség (HUNESZ), szeptemberben pedig elindult a Magyar Nemzeti Esport Bajnokság (MNEB), az ország első esport ligája.
Erről, a hazai esport jelenlegi helyzetéről és a jövőbeni tervekről is kérdeztük a HUNESZ elnökét, Biró Balázst és az MNEB főszervezőjét, Hodozsán Dánielt, akik beszéltek többek közt az edukáció fontosságáról, regionális együttműködésről és a magyar mezőnyről is.
Lassan hat-hét éve, hogy a játékkonzolok előző generációja piacra került, és rengeteg víz lefolyt azóta a Dunán. A Microsoft totál elbaltázta az indulást, amivel gyakorlatilag előre elvesztette a versenyt, de aztán szépített az Xbox One három feldobott változatával. A ringbe szállt a Nintendo is, a Wii U után egy instant közönségkedvenccel rukkoltak elő. A Switch hordozhatósága nagy előny, de tévén is jól mutatnak a játékok.
Ez persze kevés volt, hogy utolérjék a Sonyt, ami az Xbox One és a PlayStation 3 hibáiból tanulva nem csavart nagyot a recepten, és kiadott egy erős, jól összerakott konzolt, ami előnyös döntésnek bizonyult. Később a Sony is frissített egy még erősebb verzióval és egy VR-készlettel, így a PlayStation uralja ma a piacot.
Új eszköz rázhatja fel a játékkonzolok piacát 2020 elején. Az amerikai Panic stúdió zsebkonzolját, a Playdate-et szerdán jelentették be. A kis masina sárga lesz fekete-fehér kijelzővel, és igen,
egy kurblival.
Néhány játék teljesen a tekerőkarra épül, mint például a bemutatott Crankin's Time Travel Adventure, míg a többi csak kicsit, vagy egyáltalán nem használja.
A tűz és jég dala-könyvsorozat szerzője a Trónok harca utolsó évadának lezárása okán írt egy bejegyzést a blogjára, amiben többek között köszönetet mondott a sorozat készítőinek, színészeinek és stábjának, valamint felvázolta, miken is dolgozik mostanság a várva várt hatodik és hetedik könyv megírása mellett. Az egyik ilyen volt, hogy
EGY JAPÁN VIDEOJÁTÉKON KONZULTÁLT.
A Sony az üzleti stratégiai bemutatóján megerősítette a Microsofttal való együttműködést és bemutatta, mit is tud jelenleg a következő generációs PlayStation 5.
"Soha többé nem szervezem meg a Bacsis Retro Számítógép Kiállítást" - ezt minden évben megfogadja félig-meddig tréfásan Orsovai "Bacsis" Sándor, aki a Fejér megyei Fülén idén ötödjére szervezte meg a Bacsis Retro Számítógép Kiállítást (BRSZK). A BRSZK pedig két dolog miatt is nagyon fontos: megmutatja, hogy nem csak a nagyvárosokban van létjogosultsága egy ilyen profilú rendezvénynek, és csodásan szemlélteti, miképp működhet és járhat príma eredménnyel egy civil kezdeményezés, ha kellő lelkesedéssel, hozzáértéssel állnak hozzá, még úgy is, hogy minimális költségvetés áll a szervezők rendelkezésére.
"Az biztos, hogy nincs Magyarországon még egy ilyen retró számítógépes kiállítás, ami a PC-k történetét mutatná be" - mondja Orsovai, aki tizenéves korában építette első PC-jét, és amiből jött a kattanás, hogy kell még egy és még egy és még egy gép. Ebből aztán nem volt kiszállás, mostanra gyűjteménye több szobát is elfoglal. Öt évvel ezelőtt jött az ötlet, hogy semmi érteleme nem lenne eladni holtukból feltámasztott régi PC-ket és laptopokat, hiszen legfeljebb egy marék gombot és pár üveggolyót adnának értük a bontók, viszont egy kiállítást simán össze lehet állítani belőlük. Így lett az első BRSZK megtartva Fülén, hogy aztán rá egy évre legyen egy ráadás is. Utána nem akart többet Orsovai, de közben egyre nőtt az érdeklődés, jelentkeztek mások is, hogy szívesen társulnának, és megmutatnák a saját kollekciójukat, úgyhogy nincs mit tenni, már a jövő évi BRSZK szervezésén töri a fejét a házigazda.
idén már hat gyűjtő érdekességeit lehet megcsodálni, és akár meg is tapogatni. A kiállításra szombaton több százan érkeztek az ország minden részéből, volt aki Egerben pattant csak azért motorra, hogy lássa a BRSZK-t, de érkeztek Pécsről, Szegedről is, és persze sokan a közeli Székesfehérvárról, valamint az alig egy óra autóútra lévő fővárosból is. Orsovai Sándor szinte minden látogatót személyesen üdvözöl, és napjában többször is tart PC-történeti tárlatvezetést a kiállított gépekről sztorizgatva, miközben társaival folyamosan felügyeli, hogy lehetőleg minden gép üzemképes állapotban legyen, fussanak rajtuk a régi játékok, lehessen például felszabadultan Doomozni a szürkerányalatos kijelzőjű őskori laptopokon, vagy Wolfensteinezni, Test Drive-ozni gázplazmás gépeken.
Akinek kedvet csinálnak az alábbi képeink, még vasárnap beugorhat a fülei iskola tornacsarnokába (Füle, Petőfi Sándor u. 12.), vagy írja be a 2020-as naptárába május közepére, hogy "VI. Bacsis Retro PC Party".
Az elmúlt néhány évben kétségtelenül a szórakoztatóipar egyik legfontosabb bástyájává lépett elő a streamelés, amit annál talán semmi sem mutat jobban, hogy Tyler Blevins, alias Ninja tavaly majdnem tízmillió dollárt keresett ezzel, sorra döntötte a feliratkozói rekordokat és olyan emberekkel is megismertette a videojátékokat, akik életükben nem fogtak még kontrollert.
A Ninjához hasonló prominens figurák miatt nyugaton jellemzően a Twitch és a YouTube jut először eszébe az embernek, ha élő videojáték-közvetítésekről van szó, a bevételek esetében a feliratkozószám körül forog minden, a streamerek legnagyobb része pedig általában esportra kihegyezett játékokkal foglalkozik.
A Blizzard játékfejlesztő cég kedd délután bejelentette, hogy augusztus 27-től éles a klasszikus verziója a World of Warcraft nevű online szerepjátéknak, amit nagyjából úgy kell értelmezni, hogy olyan szerverek is rendelkezésre állnak majd, melyek a 2004-ben megjelent alapjátékhoz közeli verziót kínálnak.
A World War Z elvileg egy könyvből készült, de én pár óra után átláttam a szitán, és inkább azt mondanám, hogy valójában a könyvből készült filmből készült gifből készült. Van az a gif, amikor a rohangálóvírussal megfertőzött halottak úgy másznak meg egy falat, hogy egymás hegyén-hátán bukdácsolnak, mint egy exemberi piramis. Jól ismerem ezt a gifet, mert néha megfordul az Index levelezőlistáján, amikor valaki csokit hoz, és szól, hogy a konyhában lerakta, de siessen mindenki, mert kevés van. A World War Z ezt a gifet dolgozza fel újra, és újra, és újra. Inkább működik, mint nem, de azért hamar elmúlik a varázsereje.
Törvénnyel tiltaná be a mikrotranzakciókat és a különféle virtuális tárgyakat tartalmazó loot boxokat Josh Hawley amerikai szenátor minden olyan játéknál, amit 18 év alatti gyerekeknek terveztek, vagy aminek fejlesztői tudatosan hagyják, hogy fiatalkorúak fizessenek a játékbeli tartalmakért – írja a Kotaku.
A Microsoft a napokban lezajlott Build 2019 konferenciáját egy meglepő videóval zárta. Úgy néz ki, hogy egy új, kiterjesztett valóságú Minecraft játékon dolgoznak, méghozzá telefonra – írja a Verge.
Egyre több játékipari dolgozó beszél elviselhetetlen, 100 órás munkahetekről és toxikus munkakörülményekről a sajtónak. Korábban beszámoltunk róla, hogy a League of Legends-játékok fejlesztőjét szexizmus miatt beperelik az alkalmazottak, de az olyan világsikerek fejlesztői, mint a Red Dead Redemption 2 vagy a Fortnite is arról beszéltek, hogy nyomasztó és éegészségtelen légkörben kellett dolgozniuk. A Variety-nek most a Mortal Kombat 11-et fejlesztő NetherRealm egykori és jelenlegi munkatársai beszéltek részletesen a méltatlan helyzetükről.