Tavaly 16 milliárd dollár volt a Netflix bevétele, és bár rengetegen igyekeznek beszállni az online filmiparba, nem ezek a riválisok jelentik a legnagyobb veszélyt. A Netflix úgy látja, hogy mindenki a versenytársa, aki kijelzőn nézhető tartalmat kínál, és ebben az esetben bizony számolniuk kell a Fortnite világsikerével is.
Egyelőre vesztésre állnak.
2018 végén a Netflixnek 139 millió előfizetője volt világszerte, és az Egyesült Államokban a kijelző előtt töltött idő 10 százalékát náluk töltik el a nézők. Ez egész jónak mondható, bár más országokban messze nem ilyen rózsás a helyzet, részben a nyelvi korlátok miatt, hiszen a tartalmakat kevés nyelvre szinkronizálták.
Az viszont sokkal jobban aggasztja a Netflixet, hogy a Fortnite-ot kiadó Epic Games már tavaly novemberben 200 millióan regisztrált felhasználóról számolt be.
Idén erős kihívóra talált a Valve a pc-s játékok piacán az Epic online boltjának elindulásával, ám a Steam egyelőre nagy erővel uralja a terepet. A társaság bejelentette, hogy a havi aktív felhasználóinak száma meghaladta a 90 milliót , miközben a napi látogatók száma 47 millió.
Igazából az a jó a Las Vegas-i CES-ben, hogy a több ezer kiállító közt elég sok olyan akad, akik nem feltétlenül akarnak a látogatókra sózni valami tökéletesen felesleges biszbaszt, hanem szívesen és büszkén megmutatják, hogyan dolgoznak, miképp készülnek termékeik, és örömmel beavatnak kulisszatitkaikba. A Canon standján például nem csak a legújabb fényképezőgépek, objektívek és nyomtatók sorakoznak, de egy az átlagember által még sosem látott különleges szerkezet is helyet kapott az egyik pult mellett. A kb. másfél méter átmérőjű, félgömb alakú, öt szelvényből álló alumíniumvázra tíz Canon EOS 5D Mark IV és hét Canon EOS Rebel SL2 tükörreflexes digitális fényképezőgép, valamint tizenöt nagy fényerejű villanólámpa van rögzítve.
Saját videojátékos streaming szolgáltatót tervez az Amazon: a játékok a felhőben futnának, és onnan továbbítanánk a tartalmat az eszközeinkre. A játékokat nem kéne telepíteni, nincs szükség hozzájuk drága hardverre, és nem kéne fizetni értük, de a szolgáltatásért havi előfizetési díjat számolnának föl.
Több játékcég is fejleszt hasonló szolgáltatásokat. A Microsoft már dolgozik a saját digitális platformján, akárcsak a hardvergyártó Nvidia, illetve a Google, akik már tesztelik a saját szolgáltatásukat, a Project Streamet. A Sonynak már van saját játékstreamere: a PlayStation Now 99,99 dollár éves előfizetési díjért több mint 700 játékhoz nyújt hozzáférést.
A Halo és a Destiny szériákat fejlesztő Bungie nyolc év együttműködés után otthagyja kiadóját, az Activisiont. Az elmúlt évek során a Bungie a Destiny két részét készítette a kiadónak; a multiplayer játékra kihegyezett FPS pc-re, Xbox és PlayStation platformokra jelent meg.
Megjelentette a Valve a Steam játékletöltő platform legkeresettebb pc-s játékainak szokásos év végi toplistáját. Nyilván nem kell belőle messzemenő következtetéseket levonni, mondjuk a globális pc-s játékipar működéséről és aktuális helyzetértől, meg hogy merre tart a gémeruniverzum, de azért pár érdekes dolog kiderül így is belőle.
A Doom 25 év után ugyanannyira korszakos, mint egykor, az egész korabeli id software világ csúcsát jelentő multiplayer deathmatch valóság a játékfejlesztés új érájának kezdetét jelentette – hogy mennyire időtálló, jelzi, hogy John Romero, a Doom lelke, még most is minden héten doomozik egyet – mint azt tavaly a pesti turnéján is elmesélte.
Romero a 25. szülinapra 18 új pályát készített. A stílus az eredetihez hasonló, Romero azt mondja, olyat akart csinálni, ami nagyjából olyan, mintha egy eredeti ötödik epizód lenne. A játék zenéjét a maszkos-KFC-vödrös fellépéseiről is ismert metálgitáros, Buckethead készítette.
Bár a játékipar Oscarjának is nevezik a Game Awards díjátadóját, ez a rendezvény nem a pompáról és az ünneplésről szól, hanem sokkal inkább arról, hogy a stúdiók jövőre milyen új címekkel és letölthető tartalmakkal szeretnék növelni a bevételeiket.
Az Epic Games bejelentette a Fortnite Creative módot, amellyel először csak a Battle Pass tulajdonosai játszhatnak december 6-tól, majd egy héttel később a többi játékos is hozzáférést kap.
Mondhatnánk úgy is, hogy elminecraftosodik a Fortnite. Ebben a módban mindenki megalkothatja a saját szigetét, hogy azon harcoljon az online ismerőseivel.
Az Epic Games bejelentette egy saját szoftverbolt indítását, amely a Steam riválisa lesz, de a Mac és Windows rendszerek után Androidon is megjelenik. Ezek szerint jó tapasztalatokat szereztek azzal, hogy a Fortnite nevű játékukat nem adták ki a Google saját Play Áruház szoftverboltjában, hanem inkább manuálisan tették elérhetővé egy letöltőapp segítségével.
A jelen idő és a piaci követelmények figyelmen kívül hagyása, illetve néhány briliáns játékfejlesztő együttműködése – így lehetne egy mondatban összefoglalni a Sega konzolpiaci kísérleteit. A cég, aminek olyan játéktermi klasszikusokat köszönhetünk, mint az Outrun, a Golden Axe, az After Burner, vagy a Shinobi, 1988-ban dobta piacra a 16 bites konzolját, a Mega Drive-ot. Több mint 30 milliót adtak el belőle, de ezt a sikert soha többé nem tudták megismételni. Alig másfél évtizedet töltöttek a konzolpiacon, és ennek a korszaknak a Dreamcast volt a hattyúdala.
Több mint húsz éve bizonyos időközönként eljön az az idő, amikor képes vagyok hetekre elveszni egy játékban. Viszont csak egyetlen egy olyan játékfejlesztőt tudok mondani, ami 1997 óta képes egy-egy új játékával kimondottan extázist okozni nekem és még több millió embernek, ez pedig a Rockstar Games, a GTA-sorozattal világhírűvé vált stúdió. A máig minden idők legtöbb bevételét termelő szórakoztatóipari termékének (beleértve a mozifilmet, albumokat, mindent) számító GTA V után a Rockstar pár hete megjelentette egy másik népszerű játékának, a Red Dead Redemptionnek a folytatását, és újabb popkulturális mérföldkőhöz érkeztek.
Amikor az Epic Games januárban bejelentette, hogy összesen 40 millióan játszanak az általuk fejlesztett Fortnite-tal, már attól lekoppantak az állak. Pedig a fejlemények tükrében ez elenyészőnek mondható, mára ugyanis megötszöröződött a játékosok száma.
A 200 milliós határt novemberben sikerült átlépni; ez 60 százalékos növekedés a júniusi 125 millió játékoshoz képest. Fontos megjegyezni, hogy a felhasználók közül nem mindenki aktív: a 200 millióba azt is beleszámolják, akik csak egyszer próbálták ki a játékot. Ugyanakkor az Epic már azzal is rekordot döntött, hogy egyidejűleg 8,3 millióan játszották a Fortnite-ot.
Nemi erőszakkal vádolnak egy floridai férfit. A 18 éves Daniel Enrique Fabian a Grand Theft Autóval játszott, és amikor szünetet tartott a játékban, megerőszakolta a 15 éves barátnőjét. A bekapcsolt mikrofonon keresztül Fabian játékostársai hallották, amint a lány nemet mondott a közeledésére.
Kezdem a legvégén, szóval ha valaki azzal a szándékkal nyitotta meg ezt a cikket, hogy a sárga, sugárfertőzött földbe fogom beletaposni a Fallout legújabb részét, az most be is csukhatja: a Fallout 76 egy jó, helyenként nagyon jó játék, aminek egy percét sem untam, utálat pedig végképp nem jutott az eszembe. Tisztában kell azzal lenni, hogy mit nyújt: ez nem a Fallout 5, hanem egy fura, de jó szándékkal készült lábjegyzet a franchise-hoz, ami megpróbál egyszerre nagyon sok igényt kielégíteni, az én elvárásaimat pedig telibe találta.
Új Xbox One játékkonzolon dolgozik a Microsoft, írja a Thurott. Az új játékgép olcsóbb lehet az eddigieknél, mivel nem szerelnek bele optikai lemezmeghajtót, így nem lesznek alkalmasak sem DVD-k, sem blu-ray lemezek lejátszására.
Egy csapat játékos lefagyasztotta a Fallout 76 egyik multiplayer szerverét, legalábbis valami hasonló történt, miután egyszerre három atombombát is dobtak egy helyre, hogy lássák milyen speciális eseményt tudnak esetleg ezzel előidézni a játékban. Ha nem is pont úgy, ahogy várták, végül is sikerrel jártak, a játékszerver ledobta az ékszíjat a három nukleáris fegyver összehangolt detonációjakor.
A Microsoft bejelentette, hogy november 14-én, azaz szerdán érkezik a billentyűzet és az egér támogatása az Xbox One konzolhoz – írja a CNET.
Sosem egyszerű olyan sorozathoz nyúlni, ami évek óta parkolópályán van, és előtte is hosszasan gyengélkedett: Okubo Motohiro, a SoulCalibur producere augusztusban a Gamescomon arról beszélt, hogy már az is elég sok időt vett igénybe, hogy egyáltalán meggyőzzék a Bandai Namcót arról, hogy hat év után érdemes folytatni a SoulCalibur szériát, ha pedig a hatodik rész az előző két részhez hasonlóan rosszul teljesít, akkor simán lehet, hogy a SoulCalibur VI lesz a franchise hattyúdala.
Ebből elég jól látszik, hogy mekkora nyomás volt a fejlesztőkön, ezt pedig komolyan is vették, és sok tekintetben visszatértek a sorozat gyökereihez, sőt, helyenként remek ötletekkel tömködték be a korábbi lyukakat. Ettől még nem lett tökéletes játék a SoulCalibur VI, de a jelenlegi piacon bőven megállja a helyét, és nemcsak a fanatikusokat fogja órákig lekötni, hanem azokat is, akik csak levezetésképp szeretnének egy kicsit kardozni.
Két játékfejlesztő stúdió most már a Microsoft Studios része lett, írja az Engadget. Ráadásul pont olyan kettő, aminek valamennyi köze is van egymáshoz: az egyik az Obsidian, ami többek között a Fallout: New Vegast fejlesztette, a másik pedit az inXile, ami a Wasteland 2-t. Mindkét stúdió egyébként még az eredeti Falloutot fejlesztő Interplayből vált ki, és annyira jó a viszony közöttük, hogy hivatalos megegyezés van arról, hogy megosztják egymással a tapasztalataikat.
Naptárt lehetne igazítani a Call of Duty-játékokhoz, 2005 óta menetrendszerűen érkezik egy újabb verzió, a Call of Duty: Black Ops 4 már a tizenötödik kiadás volt a sorozatban, ennyi idő után viszont érezhetően kellett valami merőben új, hogy ne legyen tizenkettő egy tucat érzése az embernek, amikor újra meghallja a Call of Duty nevet. A Black Ops 4 mindent megtesz azért, hogy ez ne így legyen, és hosszú évek után újra remek játékot dobtak be a sorozatba.
Aki gyerek- vagy fiatal korában matatott legalább egy kicsit flippereken vagy játéktermi videojátékokon, az az Arcadiára belépve úgy érezheti magát, mint kisgyerek a cukorkaboltban. Ezt rögtön igazoltuk Huszti fotós kollégával, amikor jóval a hivatalos sajtóbejárás előtt, péntek délelőtt 11-kor megérkeztünk a Dürer Rendezvényközpontba, aztán egyszer csak délután kettő lett, nyitott a kiállítás, és elözönlötték a gépeket a látogatók.
Az ember teljesen elveszíti az időérzékét az Arcadián, ahogy jönnek elő az emlékek régi szocialista hotelek halljaiban vagy balatoni játéktermekben látott gépekről. És úgy általában a külvilágot is elég jól ki lehet zárni, amikor az a cél, hogy az 1943-ban annyira felturbózzuk a repülőnket, hogy az ellenfelek 100 százalékát lelőjük (az első pályán még nem jött össze, a másodikon már igen) vagy amikor a Golden Axe-ban Tyris Flare-rel (naná, hogy vele, neki van a legerősebb mágiája) gyalogsárkány hátára pattanva osztjuk a gonosz Death Adder (ejtsd: death adder) pribékjeinek a halált okozó testi sértést. És pontosan ez a gondtalan flowélmény az, amiért érdemes az Arcadiára járni.
A Rockstar játékstúdió bejelentette, hogy a Red Dead Redemption 2 nevű western játéka az első három napon 725 millió dollár bevételt hozott, ami forintban számolva egészen bődületes 207 milliárdos összeg. Ez nemcsak a játékiparban számít rendkívül jó eredménynek, hanem az egész szórakoztatóipar történelmének legjobb nyitóhétvégéjének könyvelheti el ez a játék.
Amikor szeptemberben kiderült, hogy a Nintendo után a Sony is felszáll a nosztalgiavonatra, csupán azt lehetett tudni, hogy 20 játékot telepítenek fel rá, de azt nem, hogy melyeket. Most viszont megjelent a teljes lista.
Tíz év telt el azóta, hogy a Valkyria Chronicles megjelent PS3-ra, és négy azóta, hogy Steamen is megvehető a játék, ez utóbbi pedig a jelek szerint bejött a Segának, ugyanis a sorozat legutóbbi, negyedik része a PS4, az Xbox One és a Nintendo Switch mellett PC-re is megjelent.
Ez már önmagában is jót tett volna az elmúlt években javarészt a PSP kézikonzolra száműzött sorozatnak, de a Valkyria Chronicles 4 nemhogy felér az első részhez, de az okos újításoknak köszönhetően túl is szárnyalja azt, és minden hibája ellenére simán az év egyik legszórakoztatóbb játéka tud lenni – már ha az ember meg tud békélni azzal, hogy gyakorlatilag az idő nagy részében egy kétségtelenül eposzi, de elég sablonos interaktív animét néz.
Öt ausztrálnak átkutatta a házát a rendőrség és befagyasztották a számláikat, amiért a gyanú szerint csalásra alkalmas szoftvert árultak a GTA 5 videójátékhoz, írja a TorrentFreak. Ez az első eset, hogy videójátékos csalás miatt razziázott valamelyik ország rendőrsége.
Korábban mobiltelefonoknál volt ilyesmire példa, most úgy tűnik, hogy az összeomlást előidéző rosszindulatú üzenetek elérték a játékonzolokat is. A friss hírek szerint Sony Playstation 4 tulajdonosok panaszkodnak arra, hogy a PS Messages üzenetküldő alkalmazásban fogadott üzenetek egyike olyan rosszindulatú karaktert tartalmaz, ami az üzenet megnyitásakor használhatatlanná fagyasztja a PS4-et.
Az egyetlen igazán népszerű sport vagy sportliga a világon, amelynek videójátékos változatában nem az EA Sports, hanem egy másik cég dominál: a kosárlabda, illetve az NBA. Nem véletlenül, hiszen az NBA a FIFA-val ellentétben nem ad kizárólagos licencjogot a stúdióknak, bárki csinálhat kosaras játékot ismert csapatokkal, ha megveszi hozzá a jogokat. A 2K pedig annak idején sikeresen legyűrte az EA Sportsot, amely hiába fejlesztgeti évről évre a rivális NBA Live-ot, egyelőre nincs túl sok esélyük a 2K-vel szemben. A legújabb 2K19 után azonban egyre kisebbnek látszik a lemaradásuk.
Joshida Kenicsiro, a Sony elnöke megerősítette, hogy már dolgoznak az új játékkonzoljukon. A Financial Times-nak nyilatkozó Kenicsiro szerint szükségszerű, hogy a vállalatnak legyen új generációs hardvere. Arra a kérdésre nem válaszolt, hogy az új konzol neve PlayStation 5 lesz-e.
A Sony, más cégekkel párhuzamosan a videojátékok streamelési lehetőségeivel is kísérletezik:
Pénteken jelent meg az év egyik legjobban várt játéka, az ókori Görögországban játszódó Assassin's Creed: Odyssey. Ez sorrendben a 11. játék abban a 11 éves sorozatban, ami arról szól, hogy különleges képességű harcosokkal járunk be egyre nagyobb területeket és városokat a történelem különböző korszakaiban. Ennyi idő alatt rengeteget finomodott a játékmenet, de ha belenézünk a 2007-es első játékba, akkor rájövünk, hogy az a játék még ma is elmenne egy közepes szórakozásnak, és olyan sok minden nem változott azóta. Pedig orrba-szájba jöttek az új játékok, kiegészítők és ígéretek.
De annak ellenére, hogy a legújabb játék zöme meg nagyon nagy részben a tavalyi, közepesen jó egyiptomi Originsre épül,
az év egyik legjobb videojátékos eseménye, hogy megjelent az Odyssey.