Régi pletyka, hogy a Google egy játékstream szolgáltatást akar kiépíteni, és ezen a héten hivatalosan is bemutatkozik a Project Stream nevű kezdeményezés. A keresőcég a Ubisoft kiadóval közösen fogja a Chrome böngészőben elérhetővé tenni az Assassin's Creed Odyssey nevű játékot, egyelőre egy korlátozott bétatesztben.
Öt évvel ezelőtt döntött úgy a Square Enix, hogy rebootolja az egyik legismertebb videojátékos franchise-t, a Tomb Raidert. Ez a gyakorlatban annyit jelentett, hogy a játék visszament a kezdetekhez, bemutatni Lara Croft történetét, és azt, hogyan lett belőle Tomb Raider. A (soft) reboot első részét imádta mindenki, a második részt is jól fogadták kritikailag, de anyagilag nem volt átütő siker, most pedig a harmadik, egyben befejező részen volt a sor, hogy kiderüljön, mi a vége az ifjú Lara első kalandjainak.
Vasárnap mérföldkőhöz érkezik a magyarországi esport: az új FIFA 19 megjelenésével szinte egy időben megrendezik az első hivatalos hazai versenyt, a K&H e-kupa FIFA 19 bajnokságot – írja az MTI.
Az Amazon az sokszereplős online multiplayer videojátékok bizniszébe is beszáll, már javában készül a New World című játékuk, amelyről most újabb részleteket adott ki a cég – írja a PC Gamer.
A Tokyo Game Show-n újabb trailert mutattak be Kodzsima Hideo titokzatos új játékáról, a Death Strandingről, de az eddigi kérdések megválaszolása helyett inkább ez is csak újabbakat vet fel – írja a Polygon.
A japán srác talán éppen elmúlt tizennyolc, de nagyon szigorú szemmel néz rám, és másodszor tolja arcomba a táblát, amire angolul is ráírták, hogy engedélyt kell kérni fotózás előtt. Én pedig másodszor próbálom elmagyarázni neki, hogy újságíró vagyok, és a cikkemhez a szituációt megmutató képeket szeretnék, nem pózokat. Azt, ahogy a cosplayesek sminkelnek, beszélgetnek, igazgatják a jelmezeiket. Persze nem hatom meg a srácot, én vagyok az, aki itt szabályt szeg, így harmadszor már a Makuhari vásárközpont egyik biztonsági őrével együtt érkezik. Feladom, és onnantól kezdve minden fotó előtt engedélyt kérek – csakhogy amint egy japán cosplayes kamerát lát, minden természetességet elhagy és mesterkélt testtartásba tekeredik. De igazából ez is része a Tokyo Game Show 2018 bájának.
Hosszú évek óta – lehet hogy egy évtizede – nem játszottam a Tetrisszel. Mármint a játékot nem alkalmi gombnyomogató módjára értem, hanem úgy rendesen, igazából: leülni a Tetris elé, és koncentrálni a hiányos sorokra, teljesíteni céltudatosan egyik pályát a másik után. Pedig gimnazista koromban elég nagy tetrises voltam, még bőven a kézi tetrisgépek megérkezése előtt, mindenféle C64-es mutációkat gyötörtem órákig (Duotris volt a kedvencem, ketten is lehetett játszani). Aztán egyik éjjel azt álmodtam, hogy egy Tetris-pálya alján vagyok, és fentről Tetris-elemek (legyünk pontosak: tetrominók) akarnak rám potyogni, de én mindegyiket elkaptam és bedobtam a helyére. Később azt is megtudtam, hogy ennek az „annyit játszom valamivel, hogy már teljesen áthatja az elmém” jelenségnek éppen Tetris-hatás a neve, egy 2009-es oxfordi kutatás pedig azt is kimutatta, hogy az intenzív tetrisezés segíthet PTSD-megelőzésben, traumatikus emlékek kialakulásában.
Japán minden videojáték-rajongó álma, a játékkultúra keleti pólusa – sőt, nyugodtan nevezhetjük egyik bölcsőjének is –, Mario, Pac-Man, a Space Invaders és annak a nagyon fura lóverseny-szimulátornak a hazája. Ugyanakkor hiába adott Japán a világnak megkerülhetetlen gémerikonokat, kicsit nehezen érthető és néha kifejezetten bizarr, ami náluk videojáték címén megy.
Legalábbis egy ideig ez így volt, aztán Kelet és Nyugat elkezdett közeledni egymáshoz: Amerika után Európa is rákattant a japán slágerjátékokra, az amerikai fejlesztők egy része felszedett keleti manírokat, miközben a japán fejlesztők egyre több nyugaton kitalált műfajt és toposzt dolgoztak át saját szájízük szerint (helló, Metal Gear Solid).
Ahogy pár órája a Makuhari vásárcsarnok felé lépdeltem, az jutott eszembe, hogy a Tokyo Game Show valahogy ennek a kulturális keveredésnek a jó példája. Sokban emlékeztet az olyan nyugati videojátékos expókra, mint az E3-ra vagy a Gamescom, ugyanakkor olyan különbségek is akadnak, amiken talán soha nem sikerül túllépni.
Keddi blogbejegyzésével valószínűleg temérdek retrógémer szívét dobogtatta meg Eric Lempel, a PlayStation egyik főmarketingese. A bejelentés szerint ugyanis idén december 3-án piacra kerül egy új Sony konzol, ami nem is annyira új, vagy legalábbis nem úgy: a PlayStation Classic a konzolpiaci retrótrendeket követve a legendás, 25 évvel ezelőtt debütált első PlayStation játékgép miniatürizált változata lesz, amire alapból húsz játékot fel is töltenek.
26 éve már, hogy az Atari 2600-ra megjelent a legelső Pókember-videójáték. Azóta a szórakoztatóiparban történt pár dolog Pókember-fronton, kezdve a '90-es évek népszerű rajzfilmjeitől a Sony sokadik mozifilmjein át egészen addig a pontig, hogy a filmóriássá váló Marvel is újragondolta a karaktert a moziban. Játékok tekintetében évtizedek óta megkerülhetetlen a franchise, pár évente megjelenik egy új pókemberes játék, azonban a mostani, szimplán csak Spider-man nevet kapó PS4-exkluzív játék a legjobb, amit valaha gyártottak.
Pénteken megérkezik a Steam játékboltba az első teljesen cenzúrázatlan, felnőtteknek szóló játék, amelyben szexuális aktussal és meztelenséggel találkozhatnak a gémerek.
A kínai kormány bejelentette, hogy korlátozni fogják az új online játékok számát és a gyerekek videojátékozásra fordítható idejét. A korlátozások az ország legnagyobb techcégét, a Tencentet érintik a legérzékenyebben – írja a CNN.
A nagyon sokáig futó sorozatok központi dilemmája, hogy folyton emelni kell a tétet a sztoriban, mert ha nem teszik, unalomba fulladnak. Ha meg igen, könnyen nevetségessé válhatnak, mint például a szuperhősös képregények az utóbbi időkben, amikben galaxisokat reggeliző, dimenziókat ebédelő, és párhuzamos valóságokat vacsorázó übergonoszokat kell bemesélni minden füzetben, hogy a hősöknek legyen kit legyőzni, és izgalmasabb legyen a kaland, mint a múlt heti volt.
Ez a jelenség erősen megvan online szerepjátékoknál is: ha az egyik sztoriszál végén legyőzzük a sárkányt, akkor onnantól sárkányölő hősök vagyunk, nem lehet a következő küldetésben bedobni, hogy vadásszuk le a faluvégi gazda birkanyáját dézsmáló farkasokat. A World of Warcraft ennek megfelelően az elmúlt 14 évben ki is merítette a fantasy klisék teljes tárházát legyőzendő ellenfélként: voltak itt sárkányok, sárkányölő óriások, sárkányölőóriás-ölő sárkányok, démonok, volt időutazás, változatos csápos-nyálkás gigaszörnyek, és több mitológiára való fél- és egész isten. A legutóbbi kiegészítő, a Legion aztán az abszolút fokozhatatlanig tekerte fel az összes potmétert, a sztori végén a világot teremtő titánok belháborújába kavarodtunk bele, az egész univerzum elpusztítása volt a tét, amit persze megakadályoztunk, de közben véletlenül az egész bolygónk fel lett nyársalva egy kozmikusan bazinagy karddal.
Kész, nincs tovább, erre már nem lehet lapot húzni, vagy bedobni, hogy valójában Pamela álmodta az egészet.
Hosszú ideig tartó hype után megjelent az első gameplay videó a Cyberpunk 2077 nevű játékhoz. A Witcher-sorozat készítőinek új játékát eddig csak zárt ajtók mögött láthatták a kiválasztottak, azonban egy kriptikus Twitch-stream után a lengyel cég végre megmutatta, mire várhatunk az elmúlt évek legjobban várt játékától.
Ahogy néhány hete mi is megírtuk, az utóbbi évek egyik legsikeresebb játékát, a Fortnite-ot fejlesztő Epic úgy döntött, hogy a játék androidos változatát nem a hivatalos Play Áruházban teszi közzé, mert akkor részesedést kéne fizetnie az üzemeltető Google-nek. Így viszont biztonsági kockázatnak tették ki az appot külső forrásból letöltő játékosokat.
Most kiderült, hogy a félelmek be is igazolódtak: az appban komoly biztonsági rést találtak. Külön csavar a történetben, hogy ezt a Google fedezte fel, mert önszorgalomból mégis csak átvizsgálták az appot – írja a Mashable.
Szerdán a nagyközönségnek is megnyitott a kölni Gamescom, a várakozásoknak megfelelően rengetegen voltak kíváncsiak a legnagyobb európai videojátékos expó izgalmaira. Arról, hogy milyen a rendezvény már olvashattak nálunk, azóta igyekeztünk mindent kipróbálni a show-n. Természetesen ez lehetetlen küldetés a Gamescom méretei miatt, de néhány nagyobb nevet sikerült elvinni egy körre, a demók alapján pedig jobb, ha már most elkezdünk spórolni rájuk.
Amikor reggel betettem a lábam a kölni Gamescomra, még nem gondoltam, hogy a legnagyobb európai videojátékos expó első napján többet fogok sétálni, mint életemben bármikor. Ahogy azt sem, hogy a nagyközönség számára még meg sem nyitott kiállításon is akkora sorok lesznek, hogy órákig kell majd várni gyakorlatilag bármire.
Ettől függetlenül ugyanakkor a Gamescom kétségtelenül olyasvalami, amit legalább egyszer minden videojáték-rajongónak látnia kell, ennyi játék egy helyen ugyanis egészen le tudja taglózni az embert.
Szombaton meghalt Stein Róbert, a magyar videojáték-fejlesztés egyik meghatározó alakja. A hírről a Vakondok c. dokumentumfilm-sorozat készítői számoltak be a Facebook-oldalukon.
Egy német iparági szervezet döntése értelmében szabadon használható a videojátékokban a horogkereszt és más náci szimbólumok – írja a Telegraph.
Őszre ígérik a gémerek körében kultikus westernkalandjáték Red Dead Redemption folytatásának már többször elhalasztott megjelenését, ma pedig a fejlesztő Rockstar Games kiadta az RDR2 első gameplay trailerét, amiben a megrendezett jelenetek mellett már az is látszik, hogy milyen lesz maga a játék.
A Walking Dead utóbbi pár évadának főellensége, Negan is választható karakter lesz a Tekken 7 következő kiegészítőjében – írja az Engadget.
Még mindig nem lehet tudni, hogy pontosan mikor jelenik meg Androidos telefonokra az utóbbi évek egyik legsikeresebb játéka, a Fortnite, de a fejlesztő Epic Games megerősítette, hogy közvetlenül tőlük és nem a Play Áruházból lehet majd beszerezni a játékot. Ennek a lehetőségéről már lehetett hallani pletykákat egy ideje, amiket most Tim Sweeney vezérigazgató a The Verge-nek hivatalosan is megerősített.
Tavaly júliusban adta ki az Epic Games az ingyen játszható lövöldözős játékát, és a Fortnite hamarosan bombasiker lett, főleg miután szeptemberben megjelent hozzá az egyszerre száz játékost megmozgató battle royale mód. A játék azokat szólítja meg, akik a Minecrafton nőttek fel, de a Fortnite világában az építkezés csak a körítés a harchoz, amelyben 99 ellenféllel kell megküzdeni. Ez pedig már nem megy mindenkinek túl jól.
Néhány szülő pedig célul tűzte ki, hogy a gyermekének jó legyen, és ennek érdekében edzőt fogadnak, akár 30-40 dollárt is kifizetve óránként, hogy a csemetéik megtanuljanak küzdeni. A Wall Street Journal erről szóló cikke igencsak felkavarta az állóvizet a videojátékok megítélésével kapcsolatban.
Az amerikai média és a közösségi felületek hirtelen megteltek olyan cikkekkel, amelyekben a videojátékot teszik felelőssé, hogy a gyermekek csak a szobában ülnek, esetleg feladják a sportkarrierjüket, és egyesek még azt is kifogásolják, hogy a játékból szavak szivárognak át a hétköznapi beszélgetésekbe.
Ebben az egészben persze nincs túl sok újdonság, a Wall Street Journal is valószínűleg azért kapta elő a témát, mert a Fortnite roppant népszerű lett. A videojáték-iparnak nagyjából negyven éves múltja van, és korábban is volt már példa videojátékos coachingra, idehaza is lehet tanulni profiktól. Sőt, a WSJ cikke olyan példákat is említ, hogy a szülők iratkoznak meg tanfolyamokra, hogy együtt tudjanak szórakozni a gyermekeikkel, és ne legyenek tök bénák a játékban.
Utoljára június végi eladási eredményeket közölt a Nintendo, és akkor 19,67 millió eladott konzolnál járt a japán játékgyártó, és nagyon valószínű, hogy mostanra átlépte a húszmilliós határt.
A WoodRockets és a PornHub közzétette a legújabb pornófilmjükhöz készült kedvcsináló videót, amit a Fortnite Battle Royale című videojáték alapján forgattak.
Furcsának tűnhet, hogy valaki pont ilyen alapanyagból akarjon pornófilmet készíteni, de az alkotók sportot űznek abból, hogy népszerű franchise-ok pornóváltozatait készítik el: az ő nevükhöz fűződik a és a SpongeKnob SquareNuts is. És, mint azt az internet 34-es szabálya óta tudjuk, nincs olyan téma, amiből ne lehetne pornót forgatni.
Az Electronic Arts jövő héten elindítja az Origin Access Premier szolgáltatást, amivel korlátlanul férhetünk hozzá számítógépes játékokhoz. A szolgáltatás havidíja 14,99 dollár, az éves előfizetés díja 99 dollár lesz. Az európai árak valószínűleg hasonlók lesznek, csak dollár helyett euróban.
Az elmúlt hetekben végigsöpört a gémersajtón a hír, hogy a Microsoft redmondi látogatóközpontjában kiállították a legelső Xbox-prototípust. Ez nemcsak azért különleges dolog, mert eddig nem lehetett még nyilvánosan megtekinteni az absolute unitként is emlegetett gépet, hanem azért is, mert a cég szokatlan formatervezéssel egy böhöm nagy X betűbe passzírozta a hardvert. Mivel a héten a Microsoft meghívására éppen a Redmondban néztem meg az Imagine Cup nevű innovációs versenyt, gyorsan szerét ejtettem, hogy élőben lássam ezt a monstrumot. Az absolute unit elölről így néz ki:
Hátulról pedig így:
A gépnek 2000 első felében volt komoly szerepe, amikor a Microsoft bejelentette, hogy a játékkonzolpiacra lép. Hatásos belépőt akart, ezért is készült el több példányban a prototípus, ami gyakorlatilag egy furcsa gépházba gyömöszölt pécé volt. A prototípusok egyenként 18 ezer dollárba kerültek a cégnek, leginkább a méregdrága gépház miatt, amit egyetlen nagy alumíniumtömbből marattak ki. A bumfordi X formája persze leginkább parasztvakítás volt, de teljesítette a célját, és nagy érdeklődést keltett, amikor a Microsoft akkori nagyfőnöke, Bill Gates és az Xbox projekt vezetője, Seamus Blackley 2000. március 10-én a Games Developer Conference-en leleplezték a gépet. (Sajnos a bemutatóról már nem érhető el videó, de ebben a fórumban találni pillanatképeket korabeli tudósításokból – érdekesség, hogy az prezentációban az Xbox még X-Box volt, ami évekre megzavarta az újságírókat, hogy mit is tart a Microsoft helyes írásmódnak.)
Több mint 25 éve jelent meg a Day of the Tentacle. A Lucasfilm Games kalandjátéka azóta kultstátuszba került; sokan a mai napig az egyik legjobb point & click kalandjátékának tartják. Két éve egy újrakiadást is kapott, ami nagyjából változatlan formában hozta vissza a régi élményeket.
Október 9-én kerül a boltokba a Commodore 64 Mini. A kultikus retro számítógép 50 százalékkal kisebb lesz az eredeti gépnél. A C64 Mininek beépített billentyűzete lesz, illetve külön csatlakoztatható joystickja, és 64 előre telepített játékot futtathatunk rajta.
A múlt hónapban tartott E3 konferencián a Microsoft bejelentette, hogy felhőalapú videojátékos rendszert terveznek. Egy friss jelentés szerint az új platform fejlesztési neve Scarlett Cloud, és csupán egy részét képezi a Microsoft következő konzolgenerációs stratégiájának.