Megjelentette a Valve a Steam játékletöltő platform legkeresettebb pc-s játékainak szokásos év végi toplistáját. Nyilván nem kell belőle messzemenő következtetéseket levonni, mondjuk a globális pc-s játékipar működéséről és aktuális helyzetértől, meg hogy merre tart a gémeruniverzum, de azért pár érdekes dolog kiderül így is belőle.
A Doom 25 év után ugyanannyira korszakos, mint egykor, az egész korabeli id software világ csúcsát jelentő multiplayer deathmatch valóság a játékfejlesztés új érájának kezdetét jelentette – hogy mennyire időtálló, jelzi, hogy John Romero, a Doom lelke, még most is minden héten doomozik egyet – mint azt tavaly a pesti turnéján is elmesélte.
Romero a 25. szülinapra 18 új pályát készített. A stílus az eredetihez hasonló, Romero azt mondja, olyat akart csinálni, ami nagyjából olyan, mintha egy eredeti ötödik epizód lenne. A játék zenéjét a maszkos-KFC-vödrös fellépéseiről is ismert metálgitáros, Buckethead készítette.
Bár a játékipar Oscarjának is nevezik a Game Awards díjátadóját, ez a rendezvény nem a pompáról és az ünneplésről szól, hanem sokkal inkább arról, hogy a stúdiók jövőre milyen új címekkel és letölthető tartalmakkal szeretnék növelni a bevételeiket.
Az Epic Games bejelentette a Fortnite Creative módot, amellyel először csak a Battle Pass tulajdonosai játszhatnak december 6-tól, majd egy héttel később a többi játékos is hozzáférést kap.
Mondhatnánk úgy is, hogy elminecraftosodik a Fortnite. Ebben a módban mindenki megalkothatja a saját szigetét, hogy azon harcoljon az online ismerőseivel.
Az Epic Games bejelentette egy saját szoftverbolt indítását, amely a Steam riválisa lesz, de a Mac és Windows rendszerek után Androidon is megjelenik. Ezek szerint jó tapasztalatokat szereztek azzal, hogy a Fortnite nevű játékukat nem adták ki a Google saját Play Áruház szoftverboltjában, hanem inkább manuálisan tették elérhetővé egy letöltőapp segítségével.
A jelen idő és a piaci követelmények figyelmen kívül hagyása, illetve néhány briliáns játékfejlesztő együttműködése – így lehetne egy mondatban összefoglalni a Sega konzolpiaci kísérleteit. A cég, aminek olyan játéktermi klasszikusokat köszönhetünk, mint az Outrun, a Golden Axe, az After Burner, vagy a Shinobi, 1988-ban dobta piacra a 16 bites konzolját, a Mega Drive-ot. Több mint 30 milliót adtak el belőle, de ezt a sikert soha többé nem tudták megismételni. Alig másfél évtizedet töltöttek a konzolpiacon, és ennek a korszaknak a Dreamcast volt a hattyúdala.
Több mint húsz éve bizonyos időközönként eljön az az idő, amikor képes vagyok hetekre elveszni egy játékban. Viszont csak egyetlen egy olyan játékfejlesztőt tudok mondani, ami 1997 óta képes egy-egy új játékával kimondottan extázist okozni nekem és még több millió embernek, ez pedig a Rockstar Games, a GTA-sorozattal világhírűvé vált stúdió. A máig minden idők legtöbb bevételét termelő szórakoztatóipari termékének (beleértve a mozifilmet, albumokat, mindent) számító GTA V után a Rockstar pár hete megjelentette egy másik népszerű játékának, a Red Dead Redemptionnek a folytatását, és újabb popkulturális mérföldkőhöz érkeztek.
Amikor az Epic Games januárban bejelentette, hogy összesen 40 millióan játszanak az általuk fejlesztett Fortnite-tal, már attól lekoppantak az állak. Pedig a fejlemények tükrében ez elenyészőnek mondható, mára ugyanis megötszöröződött a játékosok száma.
A 200 milliós határt novemberben sikerült átlépni; ez 60 százalékos növekedés a júniusi 125 millió játékoshoz képest. Fontos megjegyezni, hogy a felhasználók közül nem mindenki aktív: a 200 millióba azt is beleszámolják, akik csak egyszer próbálták ki a játékot. Ugyanakkor az Epic már azzal is rekordot döntött, hogy egyidejűleg 8,3 millióan játszották a Fortnite-ot.
Nemi erőszakkal vádolnak egy floridai férfit. A 18 éves Daniel Enrique Fabian a Grand Theft Autóval játszott, és amikor szünetet tartott a játékban, megerőszakolta a 15 éves barátnőjét. A bekapcsolt mikrofonon keresztül Fabian játékostársai hallották, amint a lány nemet mondott a közeledésére.
Kezdem a legvégén, szóval ha valaki azzal a szándékkal nyitotta meg ezt a cikket, hogy a sárga, sugárfertőzött földbe fogom beletaposni a Fallout legújabb részét, az most be is csukhatja: a Fallout 76 egy jó, helyenként nagyon jó játék, aminek egy percét sem untam, utálat pedig végképp nem jutott az eszembe. Tisztában kell azzal lenni, hogy mit nyújt: ez nem a Fallout 5, hanem egy fura, de jó szándékkal készült lábjegyzet a franchise-hoz, ami megpróbál egyszerre nagyon sok igényt kielégíteni, az én elvárásaimat pedig telibe találta.
Új Xbox One játékkonzolon dolgozik a Microsoft, írja a Thurott. Az új játékgép olcsóbb lehet az eddigieknél, mivel nem szerelnek bele optikai lemezmeghajtót, így nem lesznek alkalmasak sem DVD-k, sem blu-ray lemezek lejátszására.
Egy csapat játékos lefagyasztotta a Fallout 76 egyik multiplayer szerverét, legalábbis valami hasonló történt, miután egyszerre három atombombát is dobtak egy helyre, hogy lássák milyen speciális eseményt tudnak esetleg ezzel előidézni a játékban. Ha nem is pont úgy, ahogy várták, végül is sikerrel jártak, a játékszerver ledobta az ékszíjat a három nukleáris fegyver összehangolt detonációjakor.
A Microsoft bejelentette, hogy november 14-én, azaz szerdán érkezik a billentyűzet és az egér támogatása az Xbox One konzolhoz – írja a CNET.
Sosem egyszerű olyan sorozathoz nyúlni, ami évek óta parkolópályán van, és előtte is hosszasan gyengélkedett: Okubo Motohiro, a SoulCalibur producere augusztusban a Gamescomon arról beszélt, hogy már az is elég sok időt vett igénybe, hogy egyáltalán meggyőzzék a Bandai Namcót arról, hogy hat év után érdemes folytatni a SoulCalibur szériát, ha pedig a hatodik rész az előző két részhez hasonlóan rosszul teljesít, akkor simán lehet, hogy a SoulCalibur VI lesz a franchise hattyúdala.
Ebből elég jól látszik, hogy mekkora nyomás volt a fejlesztőkön, ezt pedig komolyan is vették, és sok tekintetben visszatértek a sorozat gyökereihez, sőt, helyenként remek ötletekkel tömködték be a korábbi lyukakat. Ettől még nem lett tökéletes játék a SoulCalibur VI, de a jelenlegi piacon bőven megállja a helyét, és nemcsak a fanatikusokat fogja órákig lekötni, hanem azokat is, akik csak levezetésképp szeretnének egy kicsit kardozni.
Két játékfejlesztő stúdió most már a Microsoft Studios része lett, írja az Engadget. Ráadásul pont olyan kettő, aminek valamennyi köze is van egymáshoz: az egyik az Obsidian, ami többek között a Fallout: New Vegast fejlesztette, a másik pedit az inXile, ami a Wasteland 2-t. Mindkét stúdió egyébként még az eredeti Falloutot fejlesztő Interplayből vált ki, és annyira jó a viszony közöttük, hogy hivatalos megegyezés van arról, hogy megosztják egymással a tapasztalataikat.
Naptárt lehetne igazítani a Call of Duty-játékokhoz, 2005 óta menetrendszerűen érkezik egy újabb verzió, a Call of Duty: Black Ops 4 már a tizenötödik kiadás volt a sorozatban, ennyi idő után viszont érezhetően kellett valami merőben új, hogy ne legyen tizenkettő egy tucat érzése az embernek, amikor újra meghallja a Call of Duty nevet. A Black Ops 4 mindent megtesz azért, hogy ez ne így legyen, és hosszú évek után újra remek játékot dobtak be a sorozatba.
Aki gyerek- vagy fiatal korában matatott legalább egy kicsit flippereken vagy játéktermi videojátékokon, az az Arcadiára belépve úgy érezheti magát, mint kisgyerek a cukorkaboltban. Ezt rögtön igazoltuk Huszti fotós kollégával, amikor jóval a hivatalos sajtóbejárás előtt, péntek délelőtt 11-kor megérkeztünk a Dürer Rendezvényközpontba, aztán egyszer csak délután kettő lett, nyitott a kiállítás, és elözönlötték a gépeket a látogatók.
Az ember teljesen elveszíti az időérzékét az Arcadián, ahogy jönnek elő az emlékek régi szocialista hotelek halljaiban vagy balatoni játéktermekben látott gépekről. És úgy általában a külvilágot is elég jól ki lehet zárni, amikor az a cél, hogy az 1943-ban annyira felturbózzuk a repülőnket, hogy az ellenfelek 100 százalékát lelőjük (az első pályán még nem jött össze, a másodikon már igen) vagy amikor a Golden Axe-ban Tyris Flare-rel (naná, hogy vele, neki van a legerősebb mágiája) gyalogsárkány hátára pattanva osztjuk a gonosz Death Adder (ejtsd: death adder) pribékjeinek a halált okozó testi sértést. És pontosan ez a gondtalan flowélmény az, amiért érdemes az Arcadiára járni.
A Rockstar játékstúdió bejelentette, hogy a Red Dead Redemption 2 nevű western játéka az első három napon 725 millió dollár bevételt hozott, ami forintban számolva egészen bődületes 207 milliárdos összeg. Ez nemcsak a játékiparban számít rendkívül jó eredménynek, hanem az egész szórakoztatóipar történelmének legjobb nyitóhétvégéjének könyvelheti el ez a játék.
Amikor szeptemberben kiderült, hogy a Nintendo után a Sony is felszáll a nosztalgiavonatra, csupán azt lehetett tudni, hogy 20 játékot telepítenek fel rá, de azt nem, hogy melyeket. Most viszont megjelent a teljes lista.
Tíz év telt el azóta, hogy a Valkyria Chronicles megjelent PS3-ra, és négy azóta, hogy Steamen is megvehető a játék, ez utóbbi pedig a jelek szerint bejött a Segának, ugyanis a sorozat legutóbbi, negyedik része a PS4, az Xbox One és a Nintendo Switch mellett PC-re is megjelent.
Ez már önmagában is jót tett volna az elmúlt években javarészt a PSP kézikonzolra száműzött sorozatnak, de a Valkyria Chronicles 4 nemhogy felér az első részhez, de az okos újításoknak köszönhetően túl is szárnyalja azt, és minden hibája ellenére simán az év egyik legszórakoztatóbb játéka tud lenni – már ha az ember meg tud békélni azzal, hogy gyakorlatilag az idő nagy részében egy kétségtelenül eposzi, de elég sablonos interaktív animét néz.
Öt ausztrálnak átkutatta a házát a rendőrség és befagyasztották a számláikat, amiért a gyanú szerint csalásra alkalmas szoftvert árultak a GTA 5 videójátékhoz, írja a TorrentFreak. Ez az első eset, hogy videójátékos csalás miatt razziázott valamelyik ország rendőrsége.
Korábban mobiltelefonoknál volt ilyesmire példa, most úgy tűnik, hogy az összeomlást előidéző rosszindulatú üzenetek elérték a játékonzolokat is. A friss hírek szerint Sony Playstation 4 tulajdonosok panaszkodnak arra, hogy a PS Messages üzenetküldő alkalmazásban fogadott üzenetek egyike olyan rosszindulatú karaktert tartalmaz, ami az üzenet megnyitásakor használhatatlanná fagyasztja a PS4-et.
Az egyetlen igazán népszerű sport vagy sportliga a világon, amelynek videójátékos változatában nem az EA Sports, hanem egy másik cég dominál: a kosárlabda, illetve az NBA. Nem véletlenül, hiszen az NBA a FIFA-val ellentétben nem ad kizárólagos licencjogot a stúdióknak, bárki csinálhat kosaras játékot ismert csapatokkal, ha megveszi hozzá a jogokat. A 2K pedig annak idején sikeresen legyűrte az EA Sportsot, amely hiába fejlesztgeti évről évre a rivális NBA Live-ot, egyelőre nincs túl sok esélyük a 2K-vel szemben. A legújabb 2K19 után azonban egyre kisebbnek látszik a lemaradásuk.
Joshida Kenicsiro, a Sony elnöke megerősítette, hogy már dolgoznak az új játékkonzoljukon. A Financial Times-nak nyilatkozó Kenicsiro szerint szükségszerű, hogy a vállalatnak legyen új generációs hardvere. Arra a kérdésre nem válaszolt, hogy az új konzol neve PlayStation 5 lesz-e.
A Sony, más cégekkel párhuzamosan a videojátékok streamelési lehetőségeivel is kísérletezik:
Pénteken jelent meg az év egyik legjobban várt játéka, az ókori Görögországban játszódó Assassin's Creed: Odyssey. Ez sorrendben a 11. játék abban a 11 éves sorozatban, ami arról szól, hogy különleges képességű harcosokkal járunk be egyre nagyobb területeket és városokat a történelem különböző korszakaiban. Ennyi idő alatt rengeteget finomodott a játékmenet, de ha belenézünk a 2007-es első játékba, akkor rájövünk, hogy az a játék még ma is elmenne egy közepes szórakozásnak, és olyan sok minden nem változott azóta. Pedig orrba-szájba jöttek az új játékok, kiegészítők és ígéretek.
De annak ellenére, hogy a legújabb játék zöme meg nagyon nagy részben a tavalyi, közepesen jó egyiptomi Originsre épül,
az év egyik legjobb videojátékos eseménye, hogy megjelent az Odyssey.
Régi pletyka, hogy a Google egy játékstream szolgáltatást akar kiépíteni, és ezen a héten hivatalosan is bemutatkozik a Project Stream nevű kezdeményezés. A keresőcég a Ubisoft kiadóval közösen fogja a Chrome böngészőben elérhetővé tenni az Assassin's Creed Odyssey nevű játékot, egyelőre egy korlátozott bétatesztben.
Öt évvel ezelőtt döntött úgy a Square Enix, hogy rebootolja az egyik legismertebb videojátékos franchise-t, a Tomb Raidert. Ez a gyakorlatban annyit jelentett, hogy a játék visszament a kezdetekhez, bemutatni Lara Croft történetét, és azt, hogyan lett belőle Tomb Raider. A (soft) reboot első részét imádta mindenki, a második részt is jól fogadták kritikailag, de anyagilag nem volt átütő siker, most pedig a harmadik, egyben befejező részen volt a sor, hogy kiderüljön, mi a vége az ifjú Lara első kalandjainak.
Vasárnap mérföldkőhöz érkezik a magyarországi esport: az új FIFA 19 megjelenésével szinte egy időben megrendezik az első hivatalos hazai versenyt, a K&H e-kupa FIFA 19 bajnokságot – írja az MTI.
Az Amazon az sokszereplős online multiplayer videojátékok bizniszébe is beszáll, már javában készül a New World című játékuk, amelyről most újabb részleteket adott ki a cég – írja a PC Gamer.
A Tokyo Game Show-n újabb trailert mutattak be Kodzsima Hideo titokzatos új játékáról, a Death Strandingről, de az eddigi kérdések megválaszolása helyett inkább ez is csak újabbakat vet fel – írja a Polygon.